Helena&Jakob

SLET

183 posts in this topic

Så lige din tråd... Tillykke med brylluppet :cheerleader3:

Jeg har selv boet i Finland i mange år. Det er bare et super dejligt land :) Har I overvejet hvordan de forskellige traditioner skal kombineres?

Tak tak :-)

Tja, traditioner...!! :-)

Jeg tror det bliver en kombination af de to kulturer - noget fravælges, noget tilvælges.

Fx vi overvejer at droppe det der at klippe over gommens sokker

og at tilvælge "brudekuppet" (forklaring: bruden bortføres midt i festen og hygger sig i et andet sted indtil gommen har fuldført visse opgaver - fx at danse med alle kvindelige gæster - for at få mig tilbage) og at have en bil ved feststedet , og bilens bagrum fyldes op med spurt . så gæster kan gå ud for at få stærkere varer mens vi kan spare penge på det inde i restuaranten...

Ej først og fremmest held og lykke med eksamen... kan se på din plan at du læser nu.. krydser fingre.

Dernæst brylllup i finland det lyder da helt fantastisk. Og syntes bare jeres gæster ska ha en kæmpe hånd. DEt er rigtige venner der ikke tænker på hvor brylluppet holdes men bare kommer fordi det er jeres store dag. Fan... fedt.

Er lidt nysgerrig hvor er brudekuppet traditionen fra? og hvem arrangere den altså hvad det er der skal gøres inden han må få dig tilbage?

Ja, jeg læser nu - gaaaab - ville så gerne bruge al min tid på bryllupsplanlægning, det er sjovt nu hvor det hele nærmer sig (naturligvis et par problemer har vi der skal lige løses men det klarer vi nok)

Men du har ret i at vores gæster skal have en kæmpe hånd - så vi satser på at ikke spare på mad og drikkevarer til dem (det er dog dyrt fordi vi har valgt at holde festen i en restaurant hvor mad og drikkevarer afregnes enkeltvis og sådan........) men pyt, det er jo gensidigt her og dem ;)

Brudekuppet ...hvem arrangerer? Det ved jeg ikke men jeg regner da med at det bliver toastmasterne (de er et finsk/dansk kærestepar) der strikker noget sammen med vores venner??? Og traditionen må være finsk da vi hørte om det fra den finske qvinde-toastmaster..... da vi ellers har aldrig hørt om det....???

Men det bliver hyggeligt og anderledes håber jeg :)

Knus H

Edited by Helena&Jakob
0

Annonce ♥

25 dage!!!!

Det er ikke til at tro! Tingene begynder at gå hurtigere og hurtigere uden at jeg næsten selv kan følge med. Nu kræver det at jeg og kæresten drøfter ting hurtigere og tiere for at svare forskellige folk - men sommetider træffer jeg også egenhændede beslutninger for at det går hurtigt og uden at belaste kæresten for meget med alt for mange bryllupsdetaljer!! ;)

Vil gerne dele med jer hvad der er sket de sidste dage:

1) Mailet en masse med min mor - hun er den kreative person ifm planlægningen så en masse detaljer og sådan skulle lige aftales med hende. Senest var det om et "bånd" rundt om tallerkenen til middagen.

2) Mailet med præsten (vi får en dansk præst med til Finland - det er en ekstraordinær situation så vi har fået *næsten* lov til at tage vores præst med derop. Det er så ... beærende... og stort!!

3) Mailet med DJ'en (dobbelttjekket aftalen med ham)

4) Fundet en løsning med cafe Majurska (reception) - så er vi glade igen. Vi var næsten blevet svigtet af dem pga. ejerskifte, men vi er så heldige at den nye ejer er sød og forstående. Pyt med at jeg ikke får lige den kage jeg ville gerne have.

5) Bestilt flybilletter (to gange!!) så at jeg kan snildt komme fra Ålborg til KBH... Det er fordi min kommende svigermor skal hente mig på mandag fra Århus og køre og hente min kjole i Sabro og så skal vi køre til Brønderslev og en dygtig dame deroppe skal tilrette min kjole på mandag. Derefter skal jeg flyve til KBH pga. arbejde. 149 kr. flybillet. BILLIGT! Heldigvis.

6) Haft morgenmadsmøde idag med toastmasterene på cafe Cross i Århus. Ret hyggeligt og en masse praktiske snak.

7) Bestilt tid til vaccination (bryllupsrejse)

og... 1 million andre ting... og kun 25 dage!

0

25 dage!!!!

Det er ikke til at tro! Tingene begynder at gå hurtigere og hurtigere uden at jeg næsten selv kan følge med. Nu kræver det at jeg og kæresten drøfter ting hurtigere og tiere for at svare forskellige folk - men sommetider træffer jeg også egenhændede beslutninger for at det går hurtigt og uden at belaste kæresten for meget med alt for mange bryllupsdetaljer!! ;)

1) Mailet en masse med min mor - hun er den kreative person ifm planlægningen så en masse detaljer og sådan skulle lige aftales med hende. Senest var det om et "bånd" rundt om tallerkenen til middagen.

2) Mailet med præsten (vi får en dansk præst med til Finland - det er en ekstraordinær situation så vi har fået *næsten* lov til at tage vores præst med derop. Det er så ... beærende... og stort!!

4) Fundet en løsning med cafe Majurska (reception) - så er vi glade igen. Vi var næsten blevet svigtet af dem pga. ejerskifte, men vi er så heldige at den nye ejer er sød og forstående. Pyt med at jeg ikke får lige den kage jeg ville gerne have.

5) Bestilt flybilletter (to gange!!) så at jeg kan snildt komme fra Ålborg til KBH... Det er fordi min kommende svigermor skal hente mig på mandag fra Århus og køre og hente min kjole i Sabro og så skal vi køre til Brønderslev og en dygtig dame deroppe skal tilrette min kjole på mandag. Derefter skal jeg flyve til KBH pga. arbejde. 149 kr. flybillet. BILLIGT! Heldigvis.

6) Haft morgenmadsmøde idag med toastmasterene på cafe Cross i Århus. Ret hyggeligt og en masse praktiske snak.

hold da op, du har fået styr på mange ting :-). og sikke stressende tur du skal på, sabro, brønderslev og så til kbh, pyha får næsten helt stress bare ved tanken

0

25 dage!!!!

hold da op, du har fået styr på mange ting :-). og sikke stressende tur du skal på, sabro, brønderslev og så til kbh, pyha får næsten helt stress bare ved tanken

Hihi men så er det godt at jeg har sommerferie - er færdig med mine eksaminer ;)

HVordan går det med din planlægning?

Knus Helena

0

Annonce ♥

BRUDEBUKETTEN ER BESTILT

Skal jeg dåne?

Kæresten sagde, at min mor er nervøs for min reaktion når jeg ser den.

Han sagde også at der "skal være humor i".

Jeg håber at han har valgt en klassisk brudebuket med noget twist i. Det kan jeg godt klare... ellers er jeg bange for at dåne, selvom jeg har 100 % tillid til ham...!

23 dage tilbage til vished..!

0

BRUDEBUKETTEN ER BESTILT

Skal jeg dåne?

Kæresten sagde, at min mor er nervøs for min reaktion når jeg ser den.

Han sagde også at der "skal være humor i".

Jeg håber at han har valgt en klassisk brudebuket med noget twist i. Det kan jeg godt klare... ellers er jeg bange for at dåne, selvom jeg har 100 % tillid til ham...!

23 dage tilbage til vished..!

For søren da nej - ikke dåne.

Jeg tror, vore mænder er bedre til at bestille, end vi tror....vi burde nok give dem lidt credit :) ...mon ikke han har fanget, hvad du er til? Lur mig om du ikke bliver positivt overrasket!!!

Edited by Lus
0

For søren da nej - ikke dåne.

Jeg tror, vore mænder er bedre til at bestille, end vi tror....vi burde nok give dem lidt credit :) ...mon ikke han har fanget, hvad du er til? Lur mig om du ikke bliver positivt overrasket!!!

Ja jeg tror også at du har ret i at mænd og blomster sommetider er undervurderet *griner*

Jeg er bare blevet nervøs fordi min mor er ifm min reaktion..! Så jeg er helt sikker på at jeg REAGERER (jeg er bare god til at (over)reagere) når jeg ser den - men... håååber på en positiv overreaktion fra min side :)

0

Annonce ♥

POLTERABEND

så blev det min tur i går, lørdag den 27 juni - det var bare så fantastisk arrangeret af mine piger. jeg troede ikke at det altså kunne være en fantastisk ...!!!

Min fyr og hans københavnske ven ville ud at løbe kl 8.30 ca. - de gik ud og bad mig holde øje med dørklokken fordi de gad ikke have lejlighedsnøglen i lomme. det gør vi også sommetider. jeg sagde bare ok. jeg ville faktisk i bad men jeg ventede indtil de kom tilbage fra løbeturen. jeg gik i stedet rundt i lejligheden med bare hipster og t-shirt og ordnede forskellige ting.

så pludselig kom piger ind!! jeg blev altså forskrækket og smilte stort :griner:- de havde flere kameraer med - jeg må have sikkert set sjov ud. de havde morgenmad med. pludselig overtog de bare køkkenet og jeg stod bare og halvmåbede stadig. men jeg gik ind og tog lige lidt tøj på og tog et elastisk rundt om mit hår

efter morgenmaden skulle jeg udklædes som...en "trold". (se billede) jeg så så grimt ud! ha ha... så gik vi ud i baggården og lavede en sjov underholdning. deres sko blev samlet i en bunke og jeg skulle finde sko tilbage til den rigtige ejer. for hver fejl fik jeg 1 shot (bailey). og det blev til 10. men det er da rimeligt ok fordi vi var 22 piger ;)

så kørte vi ud til havneområdet i århus... vi farede også vild... pludselig så jeg "polterabend express - vandski....et eller andet" og måbede igen! jeg skal altså på vandski!! det var MEGET svært pga. bølgerne og teknikken.... vandtrykket... efter ca. 7 forsøg gav jeg op. :cheerleader3:

så skyndte vi videre til botaniske have i Århus og havde picnic-frokost der. så hyggeligt. der var igen nogle lege hvor jeg skulle udfordre nogle af pigerne.

derefter skyndte vi os - vi kørte i mærkelige veje og jeg anede ikke hvorhen vi skulle - men vi endte i bruuns galleri og spillede minigolf. det var så hyggeligt. jeg nåede kun 13 baner så måtte jeg føres væk af 3 piger, de andre blev. jeg blev kørt til en thailandsk massage og det var så skønt,. jeg halvslumrede i 1 times tid.

så hentede de 3 piger igen mig og kørte vi til en forening hvor jeg skulle gå i bikini igen og fik en finsk ritual. vores finske toastmaster holdt æg, mel og salt i hånden. hun bad mig vælge to veninder, så valgte jeg to barndomsveninder osm jeg er trygge ved. så skulle jeg smøres ind mel og salt og der blev smadret æg over mit hoved. det symboliserer rens. så er jeg "ren" til at blive gift. det var klamt men sjovt! så fik jeg endelig lov til at bade - efter en hel dag med havvand/vandski, sol sved og massage olie.. :shooter:

derefter vi havde en lækker sommer middag. tunmousse til forret, grillede græske bøffer mv - og is og kage til dessert. de lavede god mad!! der var igen lege og underholdninger... efterhånden blev jeg mere og mere fuld.

til sidst tog vi i byen og jeg kapitulerede kl 3. :smolf:

Det var bare så :cheerleader3::):):)

TAK MINE PIGER!!! (selvom de ikke læser herinde ha ha)

Edited by Helena&Jakob
0

Annonce ♥

Ej det lyder bare som en fantastisk dag hvor er det bare skønt. .....

puha det er jo også lige om hjørnet i skal giftes.. det må være så dejligt. :cheerleader3::cheerleader3::):)

ja det var skønt - hihi ja det er ikke mange dage vi nu har tilbage - glæder mig sådan :shooter::)

Hej Helena

Ja der fik du mindsandten din dag, dejligt at læse at du fik en fantastisk dag.. Det er bare så hyggeligt at være på polter.. Glæder mig til at se billeder fra min engang når jeg må.... :)

Ja du har helt ret i at det er bare så hyggeligt at være på polter og få den gode opmærksomhed samt kvalitetstid med sine piger... hehe jeg har kun fået det her ene billede så jeg venter også på alle de andre billeder - og håber at du får dine snart :griner:-

Fantastisk dag og herligt billede - du ser da for cute ud :heart:

cute?!! haha du er sjov ;)

0

KJOLEPRØVNING I DAG!!!

Jeg har ikke set min kjole i godt et halvt år. Er en smule nervøs for at se den i dag når den skal tilrettes i dag... Skal om lidt i bad og tage afsted! Jeg er også bange for at glemme at tage med noget - vigtigst er vel at tage med skoene... :cheerleader3:

Og denne gang husker jeg min kamera!

0

Annonce ♥

Må bare vise jer bordplanen - og den snart færdige gæstebog!!

Bordplanen mangler lige at få limet ind borde med navne mv - men det gør vi først når vi har fundet ud af hvem der sammen med hvem...

Gæstebogen mangler lige små detaljer såsom "underskriftsmonogram" på forsiden...

Alt det lavede jeg sammen med vores dekoratør veninde, en rigtig hyggelig fredag-lørdag!

0

Så..... her er billeder fra kjoleprøvningen...!

Jeg så ikke alt for godt ud, havde stadig noget tømmermænd fra polterabenden...

Jeg er i tvivl om det skal være med eller uden stropper - det ser bedre ud uden ikk?

Sløret og diademet kommer først senere på - dem ELSKER jeg!!! - se næste indlæg... :cheerleader3:

0

Sløret og diademet :cheerleader3::cheerleader3::)

Diademet er lånt - fra min mor, hun bar det da hun blev gift 2. gang med den nuværende superdejlige mand

Perlehalskæden har jeg fået fra Jakob i forlovelsesgaven i stedet for en ting så den skal da bæres!

Perleæøreringe er mine egne, de er gamle og slidte , godt brugte... så de er mine " noget gammelt"

Edited by Helena&Jakob
0

Annonce ♥

Jeg er i tvivl om det skal være med eller uden stropper - det ser bedre ud uden ikk?

Sløret og diademet kommer først senere på - dem ELSKER jeg!!! - se næste indlæg... :cheerleader3:

Hvor ser du fin ud :cheerleader3:

0

Hold da op hvor er din kjole bare sød (eller skal jeg sige cute ;) ) og meget elegant. Normalt ville jeg stemme uden stropper, men synes nu at de der super tynde stropper er rigtig fine. Såååå, den kan både gå med og uden efter min mening. Slør og diadem er bare flot, det kan jeg godt forstå du er tosset med.... Ihhhh, hvor bliver du fin.

0

Hold da op en sild... det er da bare en flot kjole, med slør og det hele er det da bare perfekt.

ang. med eller uden stropper tænker jeg at det skal være hvad du føler dig bedst i - stropperne er meget tynde så de falder naturligt ind i kjolen. og med slør make up og det hele er der ikke nogen der vil spekulere over stropperne. Så syntes du skal vælge ud fra comfort ;0)

0

Sløret og diademet kommer først senere på - dem ELSKER jeg!!! - se næste indlæg... :denmarkflag:

Hvor ser du fin ud :cheerleader3:

Tak det varmer at du synes jeg ser fin ud - og ikke kun kjolen som er fin ;)

Hvor er du fin - jeg stemmer også uden stropper :thumbsupsmileyanim:

Tak tak for din stemme ;) ja det bliver nok uden stropper men det er faktisk en ny tanke jeg skal lige forholde mig til for jeg havde hele tiden tænkt mig at have stropper på... hmm!

Hold da op hvor er din kjole bare sød (eller skal jeg sige cute ;) ) og meget elegant. Normalt ville jeg stemme uden stropper, men synes nu at de der super tynde stropper er rigtig fine. Såååå, den kan både gå med og uden efter min mening. Slør og diadem er bare flot, det kan jeg godt forstå du er tosset med.... Ihhhh, hvor bliver du fin.

Haha cute og elegant, det er da en god kombination ;) Stropperne kan sagtens sætte på og af , så jeg kan i princippet bestemmé mig i sidste øjeblik eller sætte dem af efter kirken???!!!

Hold da op en sild... det er da bare en flot kjole, med slør og det hele er det da bare perfekt.

ang. med eller uden stropper tænker jeg at det skal være hvad du føler dig bedst i - stropperne er meget tynde så de falder naturligt ind i kjolen. og med slør make up og det hele er der ikke nogen der vil spekulere over stropperne. Så syntes du skal vælge ud fra comfort ;0)

he he mig en sild?? :griner:- ja du har ret i at jeg skal lige lytte til min mavefornemmelse...det er svært!!

0