Helena&Jakob

SLET

183 posts in this topic

Hej Helena :cheerleader3:

Hyggeligt at læse din tråd!

Manner, - jeg ville godt nok ønske det var mig der havde en "undskyldning" for at ta til Finland - det kunne jeg altså godt tænke mig at opleve en dag! :)

Jeg skal selv giftes i Skotland - håber jeg (vi er ramt af finanskrisen og det hele er lidt usikkert nu). Både Prinsegemalen og jeg har rejst og boet mange steder - og det var bare det sted der føltes helt rigtigt for os..

Jeg har sat kæresten på at hitte rede i alt det formelle og praktiske omkring tilladelser og hvad ved jeg.. Men mon ikke også I har styr på det, på nuværende tidspunkt? :)

Øv med din (i øvrigt super fine) taske; jeg håber sælger viser sig eksemplarisk!!

0

Annonce ♥

Øv, øv med den lukkemekanisme når du nu har gået og ventet på din (fede) taske. :)

- Håber at sælger fluks sender dig en ny.

Ja det var øv, men...

Yes! Sælgeren opfører sig eksemplarisk, hun skrev med det samme at hun sender en ny på tirsdag fordi mandag er hellig dag i UK. Hun fortjener :cheerleader3::)

0

Annonce ♥

Hej Helena :cheerleader3:

Hyggeligt at læse din tråd!

Manner, - jeg ville godt nok ønske det var mig der havde en "undskyldning" for at ta til Finland - det kunne jeg altså godt tænke mig at opleve en dag! :)

Jeg skal selv giftes i Skotland - håber jeg (vi er ramt af finanskrisen og det hele er lidt usikkert nu). Både Prinsegemalen og jeg har rejst og boet mange steder - og det var bare det sted der føltes helt rigtigt for os..

Jeg har sat kæresten på at hitte rede i alt det formelle og praktiske omkring tilladelser og hvad ved jeg.. Men mon ikke også I har styr på det, på nuværende tidspunkt? :)

Øv med din (i øvrigt super fine) taske; jeg håber sælger viser sig eksemplarisk!!

Oldie! Skotland! Hvor yndigt! :)

Ja, flere af vores gæster sagde også at de takkede ja tak til invitation også bl.a. af nysgerrighed, for de ellers aldrig vil rejse til Finland. Hihi... Vi inviterede 126 og 93 har takket ja tak, så det er altså et pænt fremmøde! Når man tænker på at ca 60 kommer fra Danmark, 10 fra Holland/Sverige/Belgien/Chile og så 20 fra Finland...

Det med det formelle papirarbejde, det er ikke så svært synes jeg. Folkekirken i Finland er anerkendt i Danmark, de tilhører samme trosretning, så det har ikke været noget problem med det. Man bliver dog først rigtigt registeret som ægtepar når man kommer hjem med vielsesattesten - skal registeres i lokale kirkekontoret så derfra er man officielt gifte i dansk system, men datoen vil være den samme - dvs registreringen sker med tilbagevirkende kraft. :kiss:

Glæder mig til at følge med i din tråd!

0

Hvor dejligt med søde sælgere :cheerleader3:

Jeg kan huske jeg har været inde i din tråd før, men kan ikke huske hvorfor I skal giftes i Finland?

Klem Lena

Ja det er dejligt med søde mennesker i verden! :)

Ja, vi skal giftes i Lappeenranta - østlige Finland.

Link til din tråd fungerer ikke?

Kh H

0

Øv, øv med den lukkemekanisme når du nu har gået og ventet på din (fede) taske. :kiss:

- Håber at sælger fluks sender dig en ny.

Ja det var øv, men...

Yes! Sælgeren opfører sig eksemplarisk, hun skrev med det samme at hun sender en ny på tirsdag fordi mandag er hellig dag i UK. Hun fortjener :):griner:-

SÅDAN!!! :cheerleader3::):)

0

Hvor dejligt med søde sælgere :cheerleader3:

Jeg kan huske jeg har været inde i din tråd før, men kan ikke huske hvorfor I skal giftes i Finland?

Klem Lena

Ja det er dejligt med søde mennesker i verden! :)

Kh H

Men er din kærste finne? Hans navn er nemlig ikke sådan specielt finsk - jeg har boet i Finland i 4 år og eeeeelsker det land :)

Linket må jeg vist lige se på ;)

0

Annonce ♥

Hvor dejligt med søde sælgere :thumbsupsmileyanim:

Klem Lena

Ja det er dejligt med søde mennesker i verden! :cheerleader3:

Kh H

Men er din kærste finne? Hans navn er nemlig ikke sådan specielt finsk - jeg har boet i Finland i 4 år og eeeeelsker det land :cheerleader3:

Linket må jeg vist lige se på ;)

hihi nej, det er min mor der er finne som giftede sig med med min danske far (ægteskabet gik desværre ikke) - og jakob og jeg har valgt at gifte os i finland for at det er anderledes - og vi er også der 1-2-3 gange om året, så det er et naturligt bånd vi har til finland - og vil gerne vise vores danske venner og familie det. og jeg er stadigvæk overvældet over at ca 70 flyver /kører helt derop......

hehe, jeg har ellers også boet i finland i 4 år!! det var 98-2002.

Edited by Helena&Jakob
0

Så ankom min Ebay-clutch idag. Den er smuk, men den "lukke-mekanisme" fungerer ikke... der skulle være en bump men den er revet væk eller hvordan man nu forklarer det... har skrevet til forhandleren at

the closing mechanism doesn't work... og bedt om en ny clutch... :thumbsupsmileyanim:

håber forhandleren er god nok...

hvor er den bare flot :-), sikke en skam den er i stykker, er det måske noget en eller anden evt. hælemager kunne lave???

0

Hvor er den bare smuk den der clutch ting... Fantastisk, og endnu mere fantastisk er det at sælgeren var god... Jeg stemmer også på nr. 4, ved godt du har valgt men måtte da lige bakke op om valget.. :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3: tak tak, boleroen kunne jeg desværre ikke bestille på ebay så jeg skulle have mødes med min designerveninde i fredags men jeg blev syg...! :cheerleader3: håber at jeg kan møde hende snart så vi kan nå at få lavet den bolero...

0

Annonce ♥

Så ankom min Ebay-clutch idag. Den er smuk, men den "lukke-mekanisme" fungerer ikke... der skulle være en bump men den er revet væk eller hvordan man nu forklarer det... har skrevet til forhandleren at

the closing mechanism doesn't work... og bedt om en ny clutch... :thumbsupsmileyanim:

hvor er den bare flot :-), sikke en skam den er i stykker, er det måske noget en eller anden evt. hælemager kunne lave???

ja det var en ide du havde! men nu har forhandleren tilbudt at sende en ny clutch.. :cheerleader3:

måske kunne jeg sælge den defekte herinde???? hm hmm hmmm

0

ja det var en ide du havde! men nu har forhandleren tilbudt at sende en ny clutch.. :cheerleader3:

du kunne også gå til en hælemager med den, og bare tjekke, om den kan laves :-) kan den nu laves, så er det da bare med at sælge den :cheerleader3:

0

du kunne også gå til en hælemager med den, og bare tjekke, om den kan laves :-) kan den nu laves, så er det da bare med at sælge den :cheerleader3:

hehe ja det er jo noget i det du siger!!

0

hehe ja det er jo noget i det du siger!!

Ja det jo det. Hvis den kan laves, så vil jeg måske godt købe den

0

Annonce ♥

Tid til at finde ud af om jeg skal have kunstige negle!

Var inde i magasin igår sammen med en veninde og købte et sæt for samlet 200 kr. Det skal jo være holdbart og sådan. :thumbsupsmileyanim:

Så ... kom jeg hjem og kastede mig ud i det nye og spændende... synes ikke nu at de kunstige ser særligt godt ud, de ser for kunstigt ud. Min fyr, fyrens kammerat og brudepige er alle tre enige. Satser på det andet billede, dvs mine egne negler med manicure neglelak. Tror jeg vil pleje mine negle bedre så de ser ordentlige ud om 50 dage!

Er I ikke enige også?

Idag er det også milepæl:

50 dage!!!!!!!!!!!!!!!

0

50 dage.. det er jo nærmest i overmorgen ;)

Jeg kan helt klart bedre lide dine egne negle! Skal man have påsatte negle skal man vist finde en prof tiil at lave dem, så det bliver fint.. men så skal man lige vende sig til at suse rundt med sådan nogle klør, griner..

håber alt er vel?

Knus

0

50 dage.. det er jo nærmest i overmorgen ;)

Jeg kan helt klart bedre lide dine egne negle! Skal man have påsatte negle skal man vist finde en prof tiil at lave dem, så det bliver fint.. men så skal man lige vende sig til at suse rundt med sådan nogle klør, griner..

håber alt er vel?

Knus

Ja jeg tror også det bliver mine egne negle, de er egentlig gode nok *griner*

Det går ellers godt - er "bare" midt inde i eksamensperiode og bryllupsklar frister mig mere end nogensinde. Den ER farlig men også et sted, hvor jeg kan være "hæmningsløs" :thumbsupsmileyanim:

Ser helt frem til at få overstået min sidste eksamen den 10 juni så jeg overvejer at bandlyse mig selv adgang herind, men det er umenneskeligt at forbyde sig selv adgang til et adspredelsessted, ikk......

FØlger ellers bestemt med i dine planer - det bliver så spændende!! Specielt din kjole tænker jeg sommetider på.

0

Annonce ♥

OPSKRIFT SØGES MOD "SPAT AF EKSAMENSLÆSNING"!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom med alt I har....

"tag-dig-sammen"-opskriften virker ikke længere...

"skynd dig langsomt" prøver jeg nu for at bevare min koncentration men den er seriøs.....lav.....

jeg har ca 11 dage tilbage til min eksamen, men jeg har lidt sommerferie-menalitet allerede nu og ville sååå gerne bruge al min tid på bryllupsplanlægning. tænk dig jeg skal blive fru gade om 47 dage!! glæder mig sådan...

MEN først har jeg DEN EKSAMEN AT BESTÅ.....

(har også tit hovedpine og har lige fundet ud af kaffe mystisk men forværrer hovedpinen så kaffe er udelukket *snøft* kaffe har ellers været et godt middel)

HJÆLP.......

Edited by Helena&Jakob
0

Kom med alt I har....

"skynd dig langsomt" prøver jeg nu for at bevare min koncentration men den er seriøs.....lav.....

jeg har ca 11 dage tilbage til min eksamen, men jeg har lidt sommerferie-menalitet allerede nu og ville sååå gerne bruge al min tid på bryllupsplanlægning. tænk dig jeg skal blive fru gade om 47 dage!! glæder mig sådan...

(har også tit hovedpine og har lige fundet ud af kaffe mystisk men forværrer hovedpinen så kaffe er udelukket *snøft* kaffe har ellers været et godt middel)

HJÆLP.......

Jeg har selv lige været igennem en ordenlig omgang eksamens ræs.. så jeg er helt med på hvad du mener.. var til 4 timers skriftlige onsdag, torsdag og fredag.. og skal til mundtlig onsdag og aflevere to projekter næste mandag...

Følelsen af at hellere ville planlægge bryllup har også været hos mig, og specielt i tiden hvor jeg skulle læse.

Det eneste der kunne få mig igennem det var at tage alle mine eksamens ting med udenfor hvor der ikke var computer, musik eller tv.

Den dag fik jeg læst 126 sider af pensum..

Ud og nyd solen og vejret med bøgerne under armen.. Det er det eneste råd jeg kan give dig..

0

Kom med alt I har....

HJÆLP.......

Jeg har selv lige været igennem en ordenlig omgang eksamens ræs.. så jeg er helt med på hvad du mener.. var til 4 timers skriftlige onsdag, torsdag og fredag.. og skal til mundtlig onsdag og aflevere to projekter næste mandag...

Følelsen af at hellere ville planlægge bryllup har også været hos mig, og specielt i tiden hvor jeg skulle læse.

Det eneste der kunne få mig igennem det var at tage alle mine eksamens ting med udenfor hvor der ikke var computer, musik eller tv.

Den dag fik jeg læst 126 sider af pensum..

Ud og nyd solen og vejret med bøgerne under armen.. Det er det eneste råd jeg kan give dig..

så godt at høre jeg ikke er alene...

jaa du siger noget... skulle jeg også nu overveje det, er egentlig taget herop hos kommende svigerforældre meeeeen nu har de fået trådløs internet så det hjælper ikke helt det store at tage toget den her vej.... jaa må jeg nok hellere vende snuden hjemad - og læse udenfor som du så fint foreslår - eller måske de der støvede læsesal... jeg må jo gøre noget ved det, 11 dage - jeg MÅ TAGE MIG SAMMEN...

0

Jeg ved jeg skal poltres - mine veninder har fortalt mig det, men jeg ved ikke hvornår... så her lufter jeg lige ud mine teorier :balloons:

Jeg tager udgangspunkt i lørdage fordi mine veninder bor både på Sjælland og i Jylland.

Fredag 17. juli BRYLLUPSDAG

Lørdag 11. juli Vi er i Finland, så det kan ikke være den lørdag! HELT UDELUKKET! :)

Lørdag 4. juli Optaget. Udelukket.

Lørdag 26. juni Gavekoordinatoren er på arbejde helt ude på landet. Udelukket.

Lørdag 20. juni Muligt. Men hørte i dag at min brudepige skal muligvis til et andet polterabend... Hmm!! Halv udelukket.

Lørdag den 13. juni Muligt men jeg er i København! (Bor i Århus) Men på den anden side - min tilkommende skal blive hentet i København så det er MULIGT at jeg også bliver hentet der - jeg har også hørt et par MEGET MYSTISKE historier om hvad mine to nærmeste veninder skal lave - de er så dårlige til at lyve :)Ikke udelukket.

Lørdag den 7. juni Læser til eksamen. HELT UDELUKKET!

Spændende at se hvornår det bliver....

0

Så lige din tråd... Tillykke med brylluppet :cheerleader3:

Jeg har selv boet i Finland i mange år. Det er bare et super dejligt land :) Har I overvejet hvordan de forskellige traditioner skal kombineres?

Tak tak :-)

Tja, traditioner...!! :-)

Jeg tror det bliver en kombination af de to kulturer - noget fravælges, noget tilvælges.

Fx vi overvejer at droppe det der at klippe over gommens sokker

og at tilvælge "brudekuppet" (forklaring: bruden bortføres midt i festen og hygger sig i et andet sted indtil gommen har fuldført visse opgaver - fx at danse med alle kvindelige gæster - for at få mig tilbage) og at have en bil ved feststedet , og bilens bagrum fyldes op med spurt . så gæster kan gå ud for at få stærkere varer mens vi kan spare penge på det inde i restuaranten...

Ej først og fremmest held og lykke med eksamen... kan se på din plan at du læser nu.. krydser fingre.

Dernæst brylllup i finland det lyder da helt fantastisk. Og syntes bare jeres gæster ska ha en kæmpe hånd. DEt er rigtige venner der ikke tænker på hvor brylluppet holdes men bare kommer fordi det er jeres store dag. Fan... fedt.

Er lidt nysgerrig hvor er brudekuppet traditionen fra? og hvem arrangere den altså hvad det er der skal gøres inden han må få dig tilbage?

0