Guest 81Nuser

J & JCs bryllupsplanlægning

89 indlæg i dette emne

Hej alle I kommende brude.. :cheerleader3:

Jeg har luret herinde et stykke tid, og nu har min kæreste friet til mig :cheerleader3: og derfor vil jeg nu oprette min egen lille planlægningstråd, både for jeg selv kan skabe mig et overblik, men også for at I kan kommentere de overvejelser vi gør os..

Det er stadig ret nyt for os, min kæreste friede i søndags d. 21 dec. og vores forældre har fået det at vide het i Julen, og spurgte straks til hvornår det skulle være... Hmm.. så langt er vi ikke lige nået endnu, men indtil videre snakker vi om august/september 2009..- mon ikke vi kan nå det??

Vi vil ikke have noget vildt og voldsomt, der er ingen a fos der befinder os godt med at være i centrum, så vores drøm er, at det er en fest, hvor kun vores nærmete skal med, hvilket vil sige, at vi nok blir en 20-30 stykker..

Men hvordan planlægger man sådan et bryllup???

Vi har en bestemt kirke vi vil giftes i, og det skal være en bestemt præst de skal vie os,- skal vi ringe og undersøge mulige tider der før end vi undersøger feststederne eller..?

-Er helt grøn på dette område, så I må gerne hjæpe :bearhug:

:cheerleader3: 81Nuser

Her er en huskeliste til at arbejde ud fra.. Noget der mangler??

- Reserver kirke done!!

- Lav et bryllupsbudget done

- Lav en foreløbig gæsteliste done

- Reserver restaurant done

- Book fotograf done

- Arranger transportmiddel til dagen Done

- Bestil tid hos frisøren done

- Bestil tid til at få lagt makeup done

- Begynd at se efter brudekjolen, Fundet OG købt!!! :cheerleader3:

- Skoene købt

- Tilbehøret Taske, strømpebånd, smykker, undertøj, hårpynt og riveslør er købt

- noget nyt, gammelt, lånt, blåt, Done (kjolen, vedhæng der skal syes ind i kjolen, strømpebånd lånt og blåt)

- Book musik til festen Done

- Vælg farvetema Råhvid, lysblå og guld

- Design invitationer, bordkort, menukort, festprogram Done

- Send invitationerne ud done

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring(tidligst 4 måneder før vielsesdatoen) Done

- Køb tøj til brudgom Done

- Køb tøj til brudepige done

- Skriv en ønskeliste Done

- Vælg forlover Done

- Vælg 2 vidner Done

- Fastsæt/bestil bryllupsmenuen done

- Bestil bryllupskagen Done

- Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres Done

- Aflevere ring ved guldsmeden. Done

- Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken Done

- Forbered tale til min tilkommende done

- Sy/køb risposer Done

- Lær at danse brudevals done

- Planlæg skifte af efternavn.. Done

- Gennemgå vielesritualet og andet med præsten Done

- Lav bordplan Done

- Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer Done

- Køb morgengave done

- Hyr en barnepige Done

Håber snart jeg kan begynde at vinge af.. :-)

Redigeret af 81Nuser
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og rigtig hjertelig velkommen til BK :cheerleader3:

Tillykke med frieriet og det forestående bryllup. :cheerleader3:

En god idé ville nok være at gøre op med jer selv CA. hvornår I gerne vil giftes og så kontakte præsten når det nu meget specifikt skal være DEN kirke og DEN præst! Og så sammen med præsten finde frem til datoen. Når I så har datoen så find ud af det med feststeder - når I ikke bliver mere end 20-30 mennesker er det ikke sååå svært igen at finde et feststed - det er straks værre når man kommer over 50-60 mennesker...

Vil ønske dig al mulig held og lykke i din planlægning og glæder mig til at følge dig... BK er et super sted at finde inspiration og hjælp... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det skal nok kunne lade sig gøre at planlægge brylluppet til august/september. I skal dog være opmærksomme på at især august er kæmpe bryllupsmåned og at der derfor er optaget mange steder. Så der kommer meget an på jer og jeres forventninger til feststedet/kirken. -Er det populære steder? osv.

Gør som Minimize-me siger og find nogle datoer i gerne vil vies og gå efter dem. Start med kirken der er meget vigtig for jer og se hvad de siger.

Jeg er sikker på at det nok skal gå og glæder mig til at se mere til jeres planlægning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glædelig jul :jul 15:

Tillykke med frieriet og det forestående bryllup.

I kan jo evt. høre kirken og præsten om hvilke datoer der kan være mulige i august/september og derefter finde et feststed der er ledig en af de dage, så I er sikre på at kunne holde festen et sted.

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres hilsner :cheerleader3:

Min tanke er, som I også foreslår, at kontakten kirken og spørge hvornår det er muligt at blive viet ved den bestemte præst. Jeg kan vel godt bare runge og spørge, og så vende tilbage når vi har fået dato kordineret med feststederne? :cheerleader3:

Jeg tror vi hælder mere til at blive viet i september end august, da mine forældre holder stor fødselsdasfest i starten af august, og i september er det forhåbentligt også lettere at få tid i kirken, og booke fest stedet. :cheerleader3:

Nogle der kender et godt, gerne lidt billigt, sted i Aalborg?

:cheerleader3: Nuser

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres hilsner :cheerleader3:

Min tanke er, som I også foreslår, at kontakten kirken og spørge hvornår det er muligt at blive viet ved den bestemte præst. Jeg kan vel godt bare runge og spørge, og så vende tilbage når vi har fået dato kordineret med feststederne? :bearhug:

Jeg tror vi hælder mere til at blive viet i september end august, da mine forældre holder stor fødselsdasfest i starten af august, og i september er det forhåbentligt også lettere at få tid i kirken, og booke fest stedet. :cheerleader3:

Nogle der kender et godt, gerne lidt billigt, sted i Aalborg?

Vi har booket Skydepavillonen. De er meget overkommelige med deres priser og du kan finde et link til dem i min tråd. Det er et super lækkert sted og maden er bare så dejlig!

Ellers held og lykke med at finde det perfekte sted for jer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har booket Skydepavillonen. De er meget overkommelige med deres priser og du kan finde et link til dem i min tråd. Det er et super lækkert sted og maden er bare så dejlig!

Ellers held og lykke med at finde det perfekte sted for jer :cheerleader3:

Tak, har været inde og se på dem, men tror ikke lige det er os.. Vi har også lidt kig på Skalborg Kro, og Scheelsminde.. Synes det er svært..

Kom endelig med flere forslag.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så har vi været igang med at planlægge igen.. :cheerleader3: Det er nu så hyggeligt!!

Da vi (eller jeg!!!!!) vil vies i Aars, har vi tænkt at det vil være naturligt at holde receptionen der, så så mange som muligt af de der har været i kirke kommer med til receptionen.. Derfor overvejer vi, at leje et lokale i messecentret, og så servere bryllupskage og lidt at drikke, og efter 1 times tid, skal vi jo nok ud og have taget billed, og så slutter receptinen vel.. -Nogle der kender andre steder kan kan leje i Aars??

Festen har vi talt om at holde i Aalborg, da vi selv bor her, og det samme gør størstedelen af vore familier,- på den måde bliver det noget billigere med transport hjem om natten frem for overnatning på hotel..

Vi har fundet 3 steder i Aalborg hvor vi kunne tænke os at holde festen, men ved endnu ikke om de er ledige, og da vi stadig ikke har fastsat en dato, er det ikke nemt at finde ud af..

SÅ... Mandag ringer jeg til kirkekontoret og forhører mig om datoer i august/september 2009, ved "min" præst, og så må vi vente at se om vi kan få det hele til at gå op i en højere enhed.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så har jeg snakket med både kirke og præst, og det kan godt lade sig gøre at blive viet i august eller september 2009. :cheerleader3:

Vi fik 3 datoer at vælge imellem:

d. 29 august

d. 5 september

d. 26 september.

Efterfølgende ringede vi til de 3 feststeder, men kunne kun komme igennem til det ene af stederne. Dette sted var ledigt alle 3 datoer så det er bare skønt!! :cheerleader3:

- nu begynder det at blive mere virkeligt, og det ser ud til det godt kan lade sig gøre at blive gift i 2009, selvom vi ikke er så tidligt ude.. :cheerleader3:

Hvor dejligt, nu skal vi bare have talt med de andre feststeder, og så fastsætte en dato..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

et stort velkommen til - og hjertelig tillykke med det forestående bryllup. Det lyder som om det allerede begynder at falde på plads :cheerleader3:

Må man være nysgerrig at spørge hvad det er for nogle steder I overvejer i Aalborg? - udover Skalborg Kro og Scheelsminde...

0

Del dette indlæg

Hejsa Nuser..

Stoort velkommen skal det da også lyde fra mig af.. BK er jo fantastisk til at finde indspiration, som de andre skriver, så du er mere end velkommen til at kigge i min tråd også, hvis du har lyst.. :cheerleader3:

Det ser godt ud med nogle datoer og feststeder, for så er det mere virkeligt når de ting ligger nogenlunde på plads.. :cheerleader3:

Glæder mig til at følge dig og din planlægning herinde..

:cheerleader3: fra Angel

0

Del dette indlæg

Hej,

et stort velkommen til - og hjertelig tillykke med det forestående bryllup. Det lyder som om det allerede begynder at falde på plads :cheerleader3:

Må man være nysgerrig at spørge hvad det er for nogle steder I overvejer i Aalborg? - udover Skalborg Kro og Scheelsminde...

Mange tak :cheerleader3:

Ja det begynder så småt at ligne noget. :cheerleader3: . Vi har droppet skalborg kro, så nu er valget mellem scheelsminde og svalegården. Næste plan er så, at tage ud og besøge dem, og høre hvad de kan tilbyde os, inden vi sætter os på den endelige dato.. - Er det ikke sådan man gør det?? :bearhug:

Hvor skal I holde jeres??

0

Del dette indlæg

Hejsa Nuser..

Stoort velkommen skal det da også lyde fra mig af.. BK er jo fantastisk til at finde indspiration, som de andre skriver, så du er mere end velkommen til at kigge i min tråd også, hvis du har lyst.. :cheerleader3:

Det ser godt ud med nogle datoer og feststeder, for så er det mere virkeligt når de ting ligger nogenlunde på plads.. :cheerleader3:

Glæder mig til at følge dig og din planlægning herinde..

:bearhug: fra Angel

Mange tak for velkomsten,- får helt røde kinder af alle de hilsner herinde,- man føler sig virkelig velkommen :cheerleader3:

Jeg har lige været inde og lure i din planlægning,- hvor er det nogle flotte invitationer I har lavet :cheerleader3:

OG Wow!!!! sikke smuk du er i kjolen :cheerleader3:

Jeg er ked af at læse om din svigerforældres reaktion, det er ikke sjovt at opleve..

Mine svigerforældre reagerede heller ikke som vi havde forventet. Vi fortalte dem ikke at vi skulle giftes, gik bare med ringene på, da de var herhjemme til julehygge. Imens vi sidder og drikker kaffe spørger min svigermor imens hun ser på min kærestes ring, om det er noget de skal ønske tillykke med?- ja siger vi så, og så var det det, ikke noget med glædes udbrud eller knus..- En rigtig flad fornemmelse!!

Tænkte også straks at de var skuffede og ikke ville have mig i familien,- men jeg ved de er glade for mig, og vi vil altid være en del af hinandens liv, da min kæreste og jeg har et barn sammen, som farmor tit passer.. SÅ tror deres manglende reaktion skyldes at de sket ikke var forberedt på det,- og at vi ikke fortalte dem nyheden.. men det varstadig skuffende og sårende...

Sikke en smøre.. vil bare sige, at jeg håber du snart blir rigtig glad igen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for velkomsten,- får helt røde kinder af alle de hilsner herinde,- man føler sig virkelig velkommen :cheerleader3:

Jeg har lige været inde og lure i din planlægning,- hvor er det nogle flotte invitationer I har lavet :cheerleader3:

OG Wow!!!! sikke smuk du er i kjolen :cheerleader3:

Jeg er ked af at læse om din svigerforældres reaktion, det er ikke sjovt at opleve..

Mine svigerforældre reagerede heller ikke som vi havde forventet. Vi fortalte dem ikke at vi skulle giftes, gik bare med ringene på, da de var herhjemme til julehygge. Imens vi sidder og drikker kaffe spørger min svigermor imens hun ser på min kærestes ring, om det er noget de skal ønske tillykke med?- ja siger vi så, og så var det det, ikke noget med glædes udbrud eller knus..- En rigtig flad fornemmelse!!

Tænkte også straks at de var skuffede og ikke ville have mig i familien,- men jeg ved de er glade for mig, og vi vil altid være en del af hinandens liv, da min kæreste og jeg har et barn sammen, som farmor tit passer.. SÅ tror deres manglende reaktion skyldes at de sket ikke var forberedt på det,- og at vi ikke fortalte dem nyheden.. men det varstadig skuffende og sårende...

Sikke en smøre.. vil bare sige, at jeg håber du snart blir rigtig glad igen :cheerleader3:

Ihhh :cheerleader3: søde! Bliver da selv helt rød i hovedet over den ros.. :cheerleader3:

Jah, det er ikke så sjovt igen at opleve det, men som jeg ved inderst inde, er de glade for mig og har altid været det.. Har da aldrig været i unåde hos dem eller noget.. (7, 9, 13 :cheerleader3: )

Det går fremad og jeg glæder mig faktisk til imorgen, når vi drager ned til svigerfamiliens hus på landet, for at fejret nytårets kommen.. Så kan vi snart sige at vi skal giftes i år og ikke næste år.. Ihhh det bliver bare SÅ dejligt! :bearhug:

Så godt nytår til jer og pas på jer selv og alle lemmer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så har vi fået sat en dato... :carrot:

D. 29 august kl. 14.30 skal vi vies i Aars kirke.

Vi har tidligere talt om at holde en reception i Aars efter vielsen, og så holde fest i Aalborg om aftenen, og kun invitere den nærmeste familie med til festen.. MEN efter en snak her den anden dag, blev vi enige om, at droppe receptionen og istedet invitere flere til festen om aftenen,- den nærmeste familie blev måske for kedelig :-)

Derfor har vi ringet til fest stederne og forhørt os om, om de sadig har plads hvis vi kommer 50 istedet for 25, og det har de :unsure:

Vi har allerede været ude at se Scheelsminde, og har reserveret det i 2 uger indtil vi har talt med og besøgt de andre steder (søndag og tirsdag)..

I dag var jeg i Matas for at bytte julegaver, og tænkte at jeg ville købe en læbestift som evt. kunne bruges til brylluppet, og en ekspedient kom og hjalp mig. Det endte med hun lagde en fuld makeup på mig, og vejledte mig i det, og undersøgte om jeg kunne få lagt min brudemakeup i Matas, derudover fik jeg prøver med hjem på creme og øjenskygge,- kanon service!!! og makeuppen var bare rigtig flot og naturlig. :cheerleader3:

Det var lidt nyt herfra, men jeg har også brug for lidt hjælp tøser.. :balloons:

Tænker om det er ved at være tid til at se på og prøve kjoler??

Nogen der kender nogle gode (og billige) steder, hvor man kan købe eller leje en kjole,- det skal nok være i en stor størrelse..? :balloons:

Jeg bor i Aalborg, så gerne i nordjylland men kan også klare en tur til Århus hvis det er..

:denmarkflag: Nuser

0

Del dette indlæg

Så har vi fået sat en dato... :carrot:

D. 29 august kl. 14.30 skal vi vies i Aars kirke.

Vi har tidligere talt om at holde en reception i Aars efter vielsen, og så holde fest i Aalborg om aftenen, og kun invitere den nærmeste familie med til festen.. MEN efter en snak her den anden dag, blev vi enige om, at droppe receptionen og istedet invitere flere til festen om aftenen,- den nærmeste familie blev måske for kedelig :-)

Derfor har vi ringet til fest stederne og forhørt os om, om de sadig har plads hvis vi kommer 50 istedet for 25, og det har de :balloons:

Vi har allerede været ude at se Scheelsminde, og har reserveret det i 2 uger indtil vi har talt med og besøgt de andre steder (søndag og tirsdag)..

I dag var jeg i Matas for at bytte julegaver, og tænkte at jeg ville købe en læbestift som evt. kunne bruges til brylluppet, og en ekspedient kom og hjalp mig. Det endte med hun lagde en fuld makeup på mig, og vejledte mig i det, og undersøgte om jeg kunne få lagt min brudemakeup i Matas, derudover fik jeg prøver med hjem på creme og øjenskygge,- kanon service!!! og makeuppen var bare rigtig flot og naturlig. :cheerleader3:

Det var lidt nyt herfra, men jeg har også brug for lidt hjælp tøser.. :fløjt:

Tænker om det er ved at være tid til at se på og prøve kjoler??

Nogen der kender nogle gode (og billige) steder, hvor man kan købe eller leje en kjole,- det skal nok være i en stor størrelse..? :griner:-

Jeg bor i Aalborg, så gerne i nordjylland men kan også klare en tur til Århus hvis det er..

:bunny_4: Nuser

Ej hvor dejligt søde.. Det er da SKØNT endelig at have fået en dato på dagen.. Jeg ville ikke kunne planlægge ordentligt uden.. :balloons:

WOW, sikke en service! Det vil jeg også have.. :griner:- Kan man få lagt brude make-up i Matas så? Kunne være ret fedt hvis de gjorde :unsure:

Jah da.. Kjoleprøvning og beretning må vi snaaart have :unsure: Husk kamera til masser billeder.. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Ej hvor dejligt søde.. Det er da SKØNT endelig at have fået en dato på dagen.. Jeg ville ikke kunne planlægge ordentligt uden.. :pokey:

WOW, sikke en service! Det vil jeg også have.. :pokey: Kan man få lagt brude make-up i Matas så? Kunne være ret fedt hvis de gjorde :rolleyes:

Jah da.. Kjoleprøvning og beretning må vi snaaart have :sm: Husk kamera til masser billeder.. :)

Ja det var super service i Matas,- jeg var vildt imponeret!! :shooter: - og det lyder til, at jeg/man godt kan få lagt en brudemakeup i matas:-) Men prøv da at kontakte din matas hvis du er interesseret..

Kjoleprøvningen bliver først når jeg har forsvaret min bachelor i næste uge.. :pokey: der er lige så meget andet jeg skal have styr på pt. Men skal nok opdatere..

:sm: Nuser

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der sket lidt mere i planlægningen..

Vi har i dag været ude at se sejlflod hotel, rigtig hyggeligt, flotte lokaler, og søde mennesker, så det er helt klart med i vores overvejelser.

I dag fik jeg også spurgt min mor om hun vil med ud at se på kjoler når jeg får bestilt prøvetider, hvilket hun gerne vil. Jeg fik også spurgt min stedfar om han vil følge mig op af gulvet, og han blev rigtig rørt og sagde, at det ville han meget gerne. - detvar bare SÅ dejligt!!! :rolleyes:

- det har været en fantastisk dag!!

:) Nuser

0

Del dette indlæg

Hej og STORT tillykke med frieriet og det forestående bryllup. Hvor herligt... Det er så sjovt at rende og planlægge.

Vi har selv droppet receptionen og inviteret flere med til om aftenen. Så bliver dagen heller ikke så lang - forstå mig ret - som hvis vi skulle vies kl. 12/13. Vi skal vies kl. 15 og folk kan herefter gå ud til feststedet og nette sig, få lidt kaffe/te og noget frugt...middag kl. 1800 ca. Jeg tror, det bliver rigtigt godt.

Håber I får det sted, I gerne vil være. Jeg kunne kun se billeder af Scheelsminde Restaurant og ikke den sidste kro, du nævnte (deres hj.side er under opbygning), men Scheelsminde er da et rigtigt fint sted?!

Tillykke med kirke og præst. Dejligt at det kunne lade sig gøre. Skønt er det også med kjoleprøvning og din bonusfars ja til at følge dig op - det er ved at flaske sig :thumbsupsmileyanim::biggrin:

Glæder mig til at følge dig endnu mere herinde.

0

Del dette indlæg

Så har jeg været til min første kjoleprøvning. Jeg var afsted samen med min mor og søster, og vi skulle en tur til Skott i Rold.

Da vi parkerede og jeg så butikken tænkte jeg; Hold op hvor ser det kedeligt ud, de har da ikke noget spændende derinde.. Da vi kom ind af døren blev vi modtaget af en ung pige der viste os ovenpå hvor brude og festkjolerne var. - og hold op hvor var der mange!!!

Ekspedienten spurgte hvad jeg havde tænkt, og jeg svarede en hvid enkel kjole,- ikke noget med tyl, sløjfer eller noget, men med slæb..

Hun fandt 3-4 stykker frem, og hold op hvor var de flotte,- men var de mig?? - Det kunne vi jo kun finde ud af ved at jeg prøvede dem..

Den allerførste var slet ikke mig, jeg nåede ikke engang at få den helt på før jeg tog den af igen, den var alt for tung omkring barmen, fyldt med perler og glimmer- jeg har en stor barm, så der er ingen grund til at fremhæve den..

Den næste var mere mig, meget enkel rå hvid med nogle få perler på brystet. Jeg spurget om der ikke skulle et skørt nedenunder, for synes at det føltes forkert at kjolen bare hang, så det prøvede vi og det hjalp.. Da der desværre ikke var slæb på kjolen fil jeg et langtslør på, hvor de var syet små perler på, og så begyndte min mor at græde... :-) Her er et billede af mig i kjole nr. 1

post-35867-1235601692.jpg

Kjole nr 2

Jeg var sikker på at det var sådan en type kjole jeg skulle have, da stoffet ville dække maven, men det var ikke den virkning kjolen havde på mig, -det var slet ikke min type kjole..

post-35867-1235601980.jpg

Jeg prøvede 3 forskellige kjoler (nr. 1 og 3 minder meget om hinanden, så ingen billeder), og så sagde ekspedienten at hun lige ville hente en på lageret som måske var noget..

Hun kom tilbage med en kjole hvor der var en skråt mønster over brystet, og jeg tænkte,- hmmm det der er ikke mig!!! men man skal jo være åben, så jeg sagde jeg gerne ville prøve den... Ekspedienten pakkede den ud, den var helt ny,. ingen havde nogensinde haft den på.. Imens hun hjalp mig i kjolen talte min mor og ekspedienten om, at det enten var en kjole man kunne lide, eller så kunne man ikke lide den,- man var som regl ikke i tvivl.. Den havde en snørrelukning, som jeg ikke var så meget for, men jeg skule jo prøve den inden jeg afviste den..

Min kjole nr. 3

post-35867-1235602205.jpg

Min mor og min søster begyndte at græde, og da jeg så fik sløret på WOW!!! Jeg fik et dobbelt slør på, med hvid satin kant, og det var SÅ flot.. Men jeg havde ikke den der følelse I ved...!!!

Derfor prøvede jeg kjole nr. 1 igen, og bagefter ovennævnte kjole igen.. Både min mor, søster og eksperidienten var enige om, at MIN kjole var den sidste... Men det skulle selvfølgelig være min egen beslutning.....Hmmmm... Det var svært..

Min søster spurgte så om jeg kunne se mig selv gå op af kirkegulvet i den kjole... Og så kom tårerne..Jaaa svarede jeg, og pludselig kom alle følelserne.. Jeg var ikke bare ude at prøve tøj, det var min brudekjole MIN kjole jeg stod i, den kjole jeg skal have på når min stedfar fører mig op at kirkegulvet imens min kommende mand står spændt og nervøst og venter på mig oppe ved alteret... -så selvfølgelig var det min kjole!!

Redigeret af 81Nuser
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer