???

En tale som et eventyr?

11 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg overvejer at skrive min tale til min kommende kone, som et eventyr. Grunden til jeg vil gøre det, er at jeg tror jeg bedre kan blive ved med at tale (uden at blive alt for rørt) på denne måde.

Dog ved jeg ikke om det vil blive alt for upersonligt? men jeg tror dog godt det kan fortælles, så det bliver godt.

Men jeg vil meget gerne høre jeres mening, og evt. nogen forslag.

Mvh

???

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skægt, jeg har tænkt på at gøre lige præcis det samme for min kommende mand.

Jeg tror det er en rigtig god ide, hvor mange kan sige at deres tilkomne har skrevet et eventyr kun til dem. Jeg er sikker på at din kone vil blive meget rørt!

Held og lykke med skriveriet

Frk K.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det lyder som en rigtig romantisk ide :ilovebryllupsklar: Især hvis du synes hun er din prinsesse ;)

Ej tilbage til dit spørgsmål, Jeg tror ikke det bliver upersonligt hvis du fortæller om dine følelser, jeres oplevelser osv. Men da det er lidt svært at skrive i eventyr sprog kunne du måske læse nogle gode gamle eventyr for at komme ind i stemningen og lære de vendinger de bruger godt at kende sådan at det falder dig naturligt. Derudover tænker jeg at det kunne være sjovt hvis du samtidig med din tale fx havde en fotomontage med de mennesker/hændelser du beskriver hvor hastigheden er tilpasset det du fortæller. Sådan at hvis du siger" Og den dag kyssede prinsessen frøen for første gang og der stod pludselig en prins" At du så kunne have et billede af hvor i kysser (det behøver jo ikke være allerførste gang, det er mere bare for at gøre det mere personligt) og hvis du har lidt IT skills og i ikke skal giftes lige foreløbig så du også har tiden kan du jo prøve at manipulere lidt med billeder i photoshop el.l. program så din kommende kone har en krone på, på nogle billeder osv.

håber du kan bruge mit lange svar til noget :cheerleader3:

Hilsen Milena

0

Del dette indlæg

Jeg ville blive glad for sådan et eventyr og tror at din kommende kone, vil gøre det samme.

Jeg har selv let til tårer og skal jeg holde en tale (hvilket jeg umiddelbart ikke skal!) vil det blive nødt til at gøre det samme, ellers også ville jeg holde en ikke-tale.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Fantastisk ide - jeg er selv i helt samme tanker og ideer!

Jeg er vist en rigtig princesse her i forbindelse med mit bryllup, og mange af "temaerne" til vores bryllup har relation til princessedrømmene!

Og så tænkte jeg at det jo så netop vil være passende med en tale skrevet som et eventyr til prinsen på den hvide hest - min prins! :cheerleader3:

Men har selv svært ved at komme i gang, og ligesom finde den rigtige eventyrmodel at gå ud fra....

Nogle der kender et sted jeg kan finde inspiration? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvor er du dejlig! Synes det er så fantastisk, at der findes mænd, der vil gøre så meget ud af talen og som vil gøre alt for, at deres tilkomne får det så perfekt som muligt.

Eventyr? Absolut en ganial ide. Synes ikke det er spor upersonligt. Jeg forestiller mig fx en start ala:

Der var engang en .. og så fortælle om jeres møde og hvordan I blev kærester og sådan men i stedet for at bruge jeres navne eller du og jeg, så sætte dem ud som 3. personlig og kalde dem fyr og pige eller prins og prinsesse.

Og når du kommer til brylluppet er det fx muligt at dreje eventyret over ala "og nu sidder de her... prinsen og prinsessen.. som nygifte.. mand og kone... og så slutte den af med et par personlige ord og sætninger. Det behøver ikke være langt, men for lige at give den et personligt præg til sidst.

Bare en ide.. men synes et eventyr er fantastisk!

(og så sidder L i baggrunden og siger "det der, det kan du godt glemme.. det får du ikke af mig"... ØV ØV)

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - ved godt, at det er en lidt gammel tråd, men vil lige tilføje, at i et rigtig eventyr er der en udfordring/en konflikt, som "prinsen" skal overvinde for at få prinsessen og det halve kongerige! Altså der er altid en eller flere "modstandere" i et eventyr. :)

Kig evt. på en aktantmodel som inspiration (bruges til at analysere folkeeventyr)..

Majken

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer