Pjuske

Takkekort

21 indlæg i dette emne

Hvem sender man egentlig takkekort til?

Jeg luftede vores design for invitationer, menukort etc. for mine forældre og fortalte at sådan skulle vores takkekort også se ud. Mine forældre synes at det var underligt at når vi var blevet gift at vi både ville sende takkekort ud til alle der havde været med til festen og til dem som blot havde sendt en hilsen. De sagde at det kun var normalt at sende takkekort til dem som ikke havde været med til festen.

Nu jeg tænker over det, kan jeg slet ikke komme i tanke om at vi nogensinde har fået takkekort fra et bryllup vi var med til. Vi har dog fået takkekort fra bryllupper hvor vi bare sendte en hilsen.

Måske er det bare sådan det er her på egnen (kommer fra sydvest Sønderjylland)?

Hvad siger I tøser? Sender I ud til alle eller kun til nogen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sender takkekort til alle der har "deltaget" i vores bryllup.

både gæster og dem der har sendt hilsen. Dog bliver det personlige kort til dem der har været gæst eller sendt gave.

Dem der sender et kort med en hilsen får en slags standard-hilsen ala "tak for opmærksomheden på vores store dag"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sender takkekort ud til alle som har været med til festen, samt alle dem som har vist os opmærksomhed til vores bryllup ved enten det er et kort eller en lille gave vi har fået :cheerleader3:

Vi har altid fået takkekort også når vi har været med til bryllupede :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også sende takkekort ud til alle som har været med til festen med en personlig hilsen og et billede fra bryllupet. :cheerleader3:

Til dem som sender en hilsen får et standard kort med en tak for opmærksomheden..

Jeg ved ikke om det altid har været normalt at sende takkekort til alle eller kun til dem som ikke har været med til bryllupet, men jeg syntes at alle får et takkekort og et billede(måske ikke dem som ikke har været med til bryllupet. Det er ikke beslutte endnu).

Jeg ved at da mine forældre var med til et familiebryllup i sommers, der fik de et personlig takkekort for gaven og et billede af dem. Mig og min søster fik også et fælles kort, også selvom vi ikke var med til festen og gaven var fælles med vores forældre. Så det var rigtig flot.

Mange hilsener

Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var til et bryllup sidste år, hvor vi fik takkekort. Det var i form af det billede der var blevet taget af os (min kæreste og jeg) til brylluppet. Brudeparret takkede for gaven (de nævnte hvad de fik, hvilket gjorde hilsnen personlig).

Jeg ville sende et takkekort til dem der var med til brylluppet og sikkert også dem der sender en hilsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi sender takkekort til alle der har "deltaget" i vores bryllup.

både gæster og dem der har sendt hilsen. Dog bliver det personlige kort til dem der har været gæst eller sendt gave.

Dem der sender et kort med en hilsen får en slags standard-hilsen ala "tak for opmærksomheden på vores store dag"

helt enig.. vi sender også til alle der har deltaget eller vist opmærksomhed.

Til de bryllupper jeg har været til, har jeg også modtaget takkekort bagefter :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sender takkekort til alle der er med på dagen, både globryllups gæster og dem som er med hele dagen.

Hvis der evt er nogen som sender et kort eller en gave, uden selv at være der, så får de selvfølgelig også et takkekort. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi sender takkekort til alle der har "deltaget" i vores bryllup.

både gæster og dem der har sendt hilsen. Dog bliver det personlige kort til dem der har været gæst eller sendt gave.

Dem der sender et kort med en hilsen får en slags standard-hilsen ala "tak for opmærksomheden på vores store dag"

helt enig.. vi sender også til alle der har deltaget eller vist opmærksomhed.

Til de bryllupper jeg har været til, har jeg også modtaget takkekort bagefter :thumbsupsmileyanim:

Sådan har jeg det også, alle får et takkekort uanset hvilken form for opmærksomhed de har bidraget med - sådan havde jeg det også efter vi havde barnedåb.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar.

Selvom det åbenbart ikke er tradition hvor jeg kommer fra, hælder jeg stadig til at sende takkekort ud til alle...og så må de selvom om de synes det er underligt eller ej! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig

Det kan sagtens være der er forskel afhængigt af hvor man kommer fra.

Jeg er fra København, men mand er fra Nordjylland.

Vi sendte takkekort til ALLE. Dem der deltog i vielsen, receptionen, selve festen, dem der sendte en gave, og dem der sendte en hilsen. Mit arbejde der sendte en gave - ja selv min fodterapeut gav mig den store omgang i "bryllupsgave", så hun fik også et takkekort :ilovebryllupsklar:

Vi skrev alle takkekortene personligt, med tak for den gave vi havde fået - og ikke mindst tak fordi de havde været med til at gøre vores bryllup specielt, for det havde de alle sammen hver på deres måde, lige meget om de selv havde været der eller de gjorde os glade med en hilsen !

I skal gøre det som I har lyst til, men hvis det ikke er "normal" der hvor I kommer fra, kan det jo så bare være en glædelig overraskelse for folk. Alle kan vel godt lide at få afvide, man er blevet glad for deres gave/hilsen :cheerleader3:

Cindy

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi regner også med at sende takkekort til alle som viser os opmærksomhed på denne dag. Alle fåer et kort med et billede af os i, dem der er med til festen får ligeledes et billede af dem selv med (regner med at tage parbilleder på dagen af alle gæster). Kan se nogle af i andre også vil skrive hvilken gave i har fået, hvilket jeg synes er en super idé til at gøre det personligt, så det må jeg vist lige have med i mine kort også :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv fået takkekort efter et bryllup flere gange, så det vil jeg nok gøre.

Takkekort handler vel i bund og grund om at takke folk for opmærksomheden og gaverne til brylluppet, og man må sige at folk der var med både har givet opmærksomhed og (forhåbentligt :cheerleader3: ) gaver!!!!

Synes personligt at de bedste takkekort jeg har fået er nogle hvor der står hvad brudeparret har fået af os, f.eks. "Tak for lamperne. De kommer til at passe perfekt ind i soveværelset..." Håber du forstår. Det har jeg set et par gange og det gav et godt indtryk! :ilovebryllupsklar:

Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi sender takkekort ud til alle... vores bryllupsbilled vil være inde i takkekortet og jeg syntes alle skal have et lille minde...

desuden forventes det også i min familie... da min fætter blev gift for nogle år siden gjorde de det på samme måde...

men i bund og grund er det jo op til jer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meningen med et takkekort er at sige tak for opmærksomheden til dem der ikke var med til brylluppet. Det forvetes jo, at mens I pakker gaverne op, så siger I samtidig tak til gæsterne for dem, eller noget i den stil. Så hvis I sender takkekort til gæsterne, så får de jo tak to gange. Men det gør jo heller ikke noget, og vi sendte selv takkekort til alle, fordi det ville vi gerne, selvom vi havde sagt tak til hver enkel gæst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvem sender man egentlig takkekort til?

Jeg luftede vores design for invitationer, menukort etc. for mine forældre og fortalte at sådan skulle vores takkekort også se ud. Mine forældre synes at det var underligt at når vi var blevet gift at vi både ville sende takkekort ud til alle der havde været med til festen og til dem som blot havde sendt en hilsen. De sagde at det kun var normalt at sende takkekort til dem som ikke havde været med til festen.

Nu jeg tænker over det, kan jeg slet ikke komme i tanke om at vi nogensinde har fået takkekort fra et bryllup vi var med til. Vi har dog fået takkekort fra bryllupper hvor vi bare sendte en hilsen.

Måske er det bare sådan det er her på egnen (kommer fra sydvest Sønderjylland)?

Hvad siger I tøser? Sender I ud til alle eller kun til nogen?

hey....

Her på sjælland så vidt jeg har forstået sender man takke kort til alle der har deltaget, og sendt hilsner, alle de vielser jeg har været til har jeg personligt fået takke kort :-)

Men mit råd er gør hvad i føler er rigtigt...

Vi har personligt tænkt os at sende takke kort til alle så ingen føler sig uden for.

held og lykke i fremtiden... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Selvom det åbenbart ikke er tradition hvor jeg kommer fra, hælder jeg stadig til at sende takkekort ud til alle...og så må de selvom om de synes det er underligt eller ej! :biggrin:

Jeg undrer mig lidt. Håber det er i orden. Jeg kommer selv fra sydvest Sønderjylland og vi skal giftes der og der er det en tradition at man sender takkekort ud til ALLE der har vist opmærksomhed til brylluppet. Det regner vi i hvert fald med at gøre selv. Derimod har manden været imod det, da han fra Bjerringbro aldrig havde hørt om det. Men bruden bestemmer :cheerleader3:

Redigeret af Trumpf
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer