Guest Camomilla2

Camilla og Kris - Dansk/Engelsk bryllup 22.08.09

96 indlæg i dette emne

Jeg er ganske ny her, men nu prøver jeg at komme i gang her med en planlægningstråd.

- Lidt om os og historien om frieriet er længere nede i den her første post

Brylluppet:

- Kirken - Ribe Domkirke

Festen/vigtige roller:

- Festen skal holdes i festsalen i den loge, som min mor og hendes mand er med i.

- Toastmaster er min gode veninde Rikke.

- Best men bliver Kris' to gode venner Richard og Maddox.

- "Brudepiger" - jeg vil ikke have traditionelle brudepiger i éns kjoler, men jeg har tre gode veninder i London og tre her i Danmark, som arrangerer polterabend og vil være der til at hjælpe mig i løbet af dagen.

- Fotograf er min fantastiske lillebror Jacob, som er professionel fotograf.

- Inspiration til bordopdækning

Tøj/Det kreative:

- Kjole-idéer so far + Flere kjole-idéer

- Kjolen er købt!!!

- Det ene sæt undertøj + Det andet sæt undertøj

- Prøve på invitation + Tekst til invitationerne + Den endelige version af invitationen

- Brudebuket-inspiration

- Kris' mor laver naturligvis bryllupskagen til os

Om mig/os:

Jeg hedder Camilla, er 32 år gammel, og flyttede i juli 2008 tilbage til Danmark efter næsten fem dejlige år i London. Med mig hjem til Danmark havde jeg min dejlige engelske kæreste, Kris (som med sine 25 år er hele 7 år yngre end mig :unsure: ), som jeg mødte igennem en god ven. Vi blev kærester i november 2005 og omkring juletid, da vi begge var hjemme hos vores respektive forældre, savnede vi hinanden så meget, at vi blev klar over, at det her var noget helt specielt.

Da vi besluttede os for at flytte til Danmark, var det en kæmpestor ting, og for mig betød det utrolig meget, at han ville gøre det for mig. Vi begyndte at snakke om, at det kunne være dejligt at blive gift på et tidspunkt, men vi var begge enige om, at det var manden, der skulle fri, og at det skulle komme som en overraskelse en dag.

Frieriet:

Så juleaftensmorgen vækkede han mig, bad mig om at gå ud og tage mine kontaktlinser på, så jeg kunne se ham åbne sin sidste pakkekalendergave. Som englænder havde han aldrig haft en pakkekalender før, så jeg havde lavet en til ham. Da han havde åbnet sin pakke, sagde han, at han også havde en lille ting til mig. Han gav mig en lille kuvert med et smukt kort med guldhjerter på. Indeni havde han skrevet på dansk "Vil du gifte dig med mig?". Jeg blev vildt overrasket og sad bare i sengen med åben mund. Så hev han en lille boks frem, åbnede den, og viste mig den mest perfekte og smukke ring (hvidguld med en diamant sat dybt i ringen). Han spurgte mig så på engelsk, og jeg sagde naturligvis ja :cheerleader3:

Vi regner med at vores bryllup bliver d. 22. august i år - men vi skal have snakket med kirken på mandag. Vi bor midt i Ribe, så vi vil gerne giftes i Ribe Domkirke, som er helt fantastisk og smuk. Jeg glæder mig til at komme rigtigt i gang med planlægningen!

Kage:

Kris' mor laver helt specielle kager til fødselsdager, bryllupper og andre festlige begivenheder, så hun skal naturligvis lave vores bryllupskage. Da vi var ovre at besøge dem til nytår efter frieriet, havde hun lavet en helt fantastisk forlovelseskage til os, som I kan se her:

IMG_2704.jpg

Redigeret af Camomilla2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Iiih tak, Barbara.

London er en fantastisk by, og vi savner den også stadig nogle gange. Den er bare meget, meget dyr at bo i!! Så vi er glade i Ribe nu. En lille, men fantastisk hyggelig by, hvor min dejlige mor også bor. Heldigvis har vi da Ryanair, så det er nemt og billigt at komme over til London og se til vores mange venner og Kris' familie i Liverpool :cheerleader3:

Og også tak for velkomsten til Mette!

Redigeret af Camomilla2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal jeg sige videre til hende! Hun laver de mest fantastiske ting, og hun er utrolig populær, da hun er ret billig i forhold til de fleste andre professionelle i England. Så det er skønt at have noget talent i familien, hehe. Min bror er fotoraf, så der har vi også en udgift, der er sparet, da han helt sikkert skal være "kongelig hof-fotograf", som jeg kalder det :cheerleader3:

Jeg har siddet og kigget på invitationer hele aftenen, men har ikke fundet meget, som jeg synes, var fedt. Jeg er ikke specielt kreativ selv, så tror, at det ville drive mig til vanvid, hvis jeg skulle lave dem selv.

Men jeg har fundet de her to på ebay, som jeg er helt vild med! Måske man skulle bestille en prøve....

Weddinginviteidea.jpg

Weddinginvite2.jpg

Redigeret af Camomilla2
0

Del dette indlæg

Hej Camilla.

Og velkommen til :cheerleader3:. Jeg er helle ikke så gammel i det her forum, og jeg kan kun sige, at det er helt fantastisk, og der er bare masser af inspiration og hjælp at hente, så jeg er sikker på, at du vil blive bidt af det herinde ;).

Hvor er det bare en fantastisk kage, din svigermor havde lavet til jer - det er da helt vildt - så jeg kan godt forstå, I skal have hende til at lave bryllupskagen :unsure:.

Jeg har det ligesom dig m.h.t. invitationer - jeg kan næsten heller ikke overskue at skulle lave dem selv, for jeg er heller ikke særlig kreativ - og jeg overvejer seriøst også at købe mig fra det, synes bare det er rigtig dyrt i forhold til, hvis man laver dem selv, men jeg overvejer også at søge hjælp hos min kreative familie, måske de har lyst til at hjælpe en kommende brud i nød, hihi.

Glæder mig til til at følge med i din planlægning.

Knus fra Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Camilla..

:balloons: -lig velkommen hertil BK skal det også lyde fra mig.. :cheerleader3: Du skal nok komme til at elske dette fantastiske og vanedannende forum.. Se bare på os andre (læs: mig). :unsure:

Uhh sikke et romantisk frieri og dejligt at han ville flytte med til Danmark, sammen med sit livs udkårne.. (alderen betyder ingenting, når det er kærligheden der spiller ind).

WAUW er nok det eneste jeg kan sige, når jeg har tabt kæbe og mund.. Den kage er da vidunderlig.. Hold da helt op! Bare jeg havde sådanne talenter i min familie.. Din svigermor må da være stolt over at lave jeres kage på den store dag.. :denmarkflag:

Glæder mig til at følge din planlægning og se hvad du/I hitter på.. Du skal bare spørge løs, hvis du får brug for hjælp til diverse ting :bunny_4:

:balloons: Angel

0

Del dette indlæg

Tusind tak for de fine velkomst-hilsner. Det virker som et rigtig dejligt forum med masser af super inspiration og hjælp. Skønt!

Og ja, det er super ægte kærlighed, når man flytter land sammen. Vi har hele tiden sagt, at selvom vi gerne vil giftes og glæder os rigtig meget til at være mand og kone i stedet for kærester (det lyder bare af for lidt efterhånden), så var det største skridt vi kunne tage sammen at flytte til Danmark. Vi har været igennem så meget sammen, at vi føler vi kan klare alt sammen. Det er en skøn følelse, og jeg glæder mig simpelthen bare så meget til at blive gift med ham!

I morgen skal jeg ringe til kirken og forhåbentligt få booket kirken, så det er på plads. Og så skal vi have ordnet invitationerne snart! Vi skal jo både have lavet en dansk og en engelsk version, da der kommer gæster fra begge steder.

0

Del dette indlæg

Hej Camilla

Velkommen hertil - håber at du finder et væld af inspiration!

Jeg er total anglofil og elsker alt hvad der har med England at gøre - boede i Oxford i nogle år og jeg savner det HVER dag, så vi overvejer faktisk at flytte den anden vej, da jeg har rigtig fine muligheder for at læse i England og min kæreste også har fine jobmuligheder, men nu må vi se hvad der sker på den front...

God fornøjelse med planlægninger!

Kh Sisse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ribe er en helt fantastisk dejlig og hyggelig by. Jeg boede her selv fra jeg var 14 til jeg var 18 år, så efter mange år i Århus og fem år i London, trængte jeg til at komme til en mindre by, og der findes ingen bedre og smukkere mindre by end Ribe.

Og nu er Domkirken så også booket til os d. 22. august i år. Så nu må vi virkelig i gang med at planlægge invitationer!

Vi har mulighed for at leje et festlokale i forbindelse med logen her i Ribe til en ualmindelig billig pris, fordi vi har nogle links dertil. Så vi skal over og kigge på det snarest, så vi kan beslutte, om det er det, vi gør. Men det tror jeg. Så bliver det også nemt for vores gæster fra England at komme fra kirken til feststedet uden at skulle køres.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et stort tillykke med frieriet og det kommende bryllup og selvfølgelig også et stort velkommen hertil :rolleyes::):sm::pokey:

Sød historie I har sammen og dejligt, at han flyttede med dig til Danmark. Min kæreste er også "importeret" og det siger virkelig alt om deres kærlighed sådan at forlade familie og venner for at bo med sin kæreste :pokey::sm:

Svigermor har lavet en rigtig flot kage. Har hun butik derovre også så? Og er hun på den årlige udstilling i november i Birmingham? Det er jo virkelig kagemekka i London. Uhhh jeg må afsted. Jeg kan med det samme se, at I nok skal få en super flot bryllupskage. Hvis hun har svært ved at finde materialer herovre eller andet, så send en pm.

Tillykke med bookningen af en super smuk kirke også :shooter:

Begge invitationer er flotte, så jeg er spændt på, hvad I vælger :) Jeg glæder mig til at følge jeres videre planlægning :pokey:

0

Del dette indlæg

Aaah, fedt at se, at der er flere med "importerede" forlovede :thumbsupsmileyanim: Der er en del at tænke over, når der nu vil være gæster fra to forskellige lande og kulturer, men vi prøver at mixe og matche traditioner, og heldigvis er der da meget, der er det samme. Men vi skal for eksempel både have en first dance og brudevalsen, hvilket jeg synes er super fedt.

Mht, svigermor, så har hun ikke en decideret butik. Men hun arbejder og sælger derhjemmefra og er super populær! Tror helt sikkert, at hun kender til den udstilling i Birmingham, du snakker om, Pernille.

Der er godt nyt mht. invitationer. Jeg har en bekendt (fra et engelsk forum, jeg har været på i mange år), som laver invitationer og som siger, at hun kan lave dem for os til en ok pris. Så det bliver nok den første med fjeren og rosen, som vi vælger. Hun laver en prøve til os, og så beslutter vi os. Hun kan lave 100 invitationer for £120, og eftersom pundet er rigtig lav for tiden, er det nok en 850-900 kr. Det er ok for så mange håndlavede invitationer, synes jeg. Det er også inkluderet print.

Og så har jeg en god veninde, der laver smykker selv, som har spurgt, om hun må lave min tiara. DET må hun i hvert fald! Jeg synes, det er super fedt at have noget, som nogen, der betyder noget for én, har lavet.

Jeg har sådan lyst til at begynde at prøve kjoler (bor LIGE overfor OS-2 butikken i Ribe, så kan se på brudekjoler fra mit vindue hele dagen), men jeg vil altså meget gerne have smidt nogle af de mange overflødige kilo først.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, Angy. Ja, det er en helt fantastisk kirke og en super smuk ramme om vores bryllup!

Jeg har kigget en del på kjoler og har fået lidt inspiration til, hvad jeg gerne vil prøve på i virkeligheden. Men vil altså gerne tabe mig nogle ekstra kilo først!

De her fire er dem, jeg har set, som jeg meget gerne vil prøve på, for at se, om de klæder mig.

Den her er min absolut favoritkjole, men jeg ved ikke, om den vil klæde mig. Den skal prøves!:

5884_b1_080913065357.jpg

Den her er ret dramatisk og super flot:

5844_b1_071107091327.jpg

Jeg ELSKER skørtet på den her, men jeg ved ikke, om jeg har lyst til at være stropløs. Måske man kunne sætte en halterneck på...:

5880_b1_080913070628.jpg

Den her facon, ved jeg, vil klæde mig. Men jeg synes, at skørtet er lidt kedeligt, måske...:

5881_b1_080913070355.jpg

0

Del dette indlæg

Tak Ria. Jeg glæder mig simpelthen så meget til at skulle prøve kjoler!

Kris vil gerne leje sit tøj, da han vil følge den engelske tradition og have sin best man (som han har to af) i samme sæt/samme stil. Så det ville blive lidt dyrt, hvis vi skulle købe tre sæt! Det er meget brugt at leje mandens tøj i England, så vi tager over til London engang i foråret og finder noget sammen med de to best men.

Måske jeg også lige lurer lidt på kjolerne der så. Jeg er ret vild med Maggie Sottero kjoler, men dem kan man kun få i København her i landet, og jeg kommer nok hurtigere til London end København, hehe.

Især de her to er jeg vild med (kan ikke indsætte billeder her, kun links):

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?li...amp;style=V7050

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?li...amp;style=S5116

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer