Anjapigen80

Anja og Thomas' vinterbryllup - 10.01.09

348 indlæg i dette emne

Så ville også min søster og svoger sige noget.

Talen er selvfølgelig sjovest, når man kender os, men jeg var bare færdig af grin :balloons:

Hello, hello…kære brudepar

I år er det så jeres tur til at blive gift. Lige pludselig går det jo stærkt!

Det er egentlig en meget god cocktail, da Mister Jones kan se pointen og lærerinde Anja kan stave til det. Så en ting er vel helt klart, I kommer nok ikke til at mangle klarsyn i familien Hjorth Nielsen som enearving til Louis Nielsens Imperium.

Nu er det jo sådan, at vi mere end gerne vil dele ud af vores 1 ½ årlige erfaring som ægtefolk. Så her kommer lige nogle gode råd til ægteskabet.

Anja husk nu at lade være med at bruge spanskrøret mere end allerhøjst nødvendigt! På et tidspunkt knækker det og det efterlader nogle slemme røde striber på bagdelen.

Thomas vær nu opmærksom på, at forkæle svigerforældrene tilpas meget, så du altid sikrer sig et godt forhold til dem. Min personlige vurdering er, at du er godt på vej specielt, jeg tænker på den vinreol, som har været helt fyldt dengang du flyttede ind hos Anja og med tiden blev tømt stille og roligt. Nu er den så godt som tømt efter flere mindre fester med svigerforældre og os som gæster.

Den gensidige påvirkning hvad angår fritidsaktiviteter og andre interesser er også en meget vigtig del af ægteskabet. Anja har ligesom Hans Christian Andersen været overbevist om, at mottoet "at rejse er at leve" er noget, som hun skulle oplære Thomas i. Han viste sig at være meget lærenem. Indtil videre har rejselysten ført dem primært til tysktalende lande, men bryllupsrejsen skal gå til Athen. Frit efter Povl Erik Wolff: "We wish them a good home fart!"

Hvad Thomas angår kan man ikke være i tvivl om, at han ikke kun har påvirket Anja, men også resten af familien samt venner med hans meget store interesse for og viden om opteometrisme, som så godt som hele familien har lagt øjne til. De familiemedlemmer, som ikke bærer briller har så haft fornøjelsen af at kunne købe nye briller hos Louis Nielsen til favorable priser.

En sidste ting, som udgør et godt ægteskab, er, at man har eller får nogle fællesprojekter, som man kan planlægge, gennemføre og evaluere i overensstemmelse med Ægteskabets Fælles Mål.

Her kan nævnes mange forskellige projekter, som I allerede har gang i. Det nye hus er ved at få den sidste finpudsning og vi glæder os allerede til at hjælpe jer med at flytte jeres indbo. Det andet projekt vi allerede glæder os til er at smage på jeres hjemmedyrkede tomater samt agurker, da I også har et drivhus i jeres have.

Lige her til sidst to små tips til jer. Thomas vær opmærksom på, at du ikke forkæler Anja for meget, da det i sidste ende går ud over os. Jeg kan mindes et indkøb ved IKEA, hvor det var meningen at Anja skulle købe nogle møbler til sig selv. Det endte med, at Anja havde glemt koden til sit dankort og alligevel forlod butikken med alle varer, da Anita lagde ud for dem. Det som var meget interessant var, at alle andre bar og slæbte på noget, hvor Anja nøjedes med at bære sin håndtaske og ansvaret. ;-)

Anja du bedes lige være lidt opmærksom på, at Thomas styrer hans sælgergener, så Anita ikke lige pludselig har 6 par briller. Hun kan jo alligevel kun går rundt med et ad gangen.

Nå men var der ikke også nogen, som kunne slippe for nogle tønder i forhaven?!

post-31283-1244118570.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Den ene sang var en "formaningssang" og den anden var en af de talrige sange med lys, men som er så smuk en idé!

Vi har gemt det store hjerte, hvor alle lysene blev placeret i af alle gæsterne. :balloons:

post-31283-1244119343.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Svigermor havde også et lille indslag.

Hun havde købt to flasker rødvin i en trækasse. Alle gæsterne fik så et lille kort, hvori det skulle skrive en lille hilsen til os. Kassen blev så lukket til og må først åbnes på vores 1. bryllupsdag, d.v.s. d. 10. januar 2010.

Jeg sidder lige nu og bliver så spændt på, hvad der står i den små kort... :balloons:

Jeg ææææælsker den idé med kassen, så jeg var glad, da jeg så, at svigermor havde sørget for det. :)

post-31283-1244119940.jpg

0

Del dette indlæg

Aftenens sidste indslag var lidt af en overraskelse, for det var fra mine forældres tyske venner, som bare er SÅ søde!

Det var et digt, som handler om ægteskabet og indeholder en del råd :balloons:

Es ist zu Ohren mir gekommen

Zwei haben sichwas vorgenommen.

Freunde und Leid in allen Tagen

Wollen sie gemeinsam tragen.

Und da habe ich mir gedacht,

hab'Euch auch was mitgebracht,

gehst mal hin, gibst guten Rat.

Das schien mir nötig, in der Tat.

Denn die Ehe ist kein Kinderspiel,

wenn's Euch auch heute so scheinen will.

Es ist doch so: Mann nimmt sich vor

Stets füreinander da zu sein.

Der Alltag ruft: !Ich gehe vor.

Ich will mein Recht, die Zeit ist mein."

das Hobby ist ein Stundenfresser.

Wenn jeder einzeln es betreibt,

wo nimmt man dann die Zeit noch her,

die für Gemeinsamkeinten bleibt?

Natürlich nachts, das ist ja klar,

da findet man es wunderbar,

wenn eine Wärmflasche mit Ohren

das Bett erwärmt, wenn man erfroren.

doch das allein macht - ei der Daus -

Noch keine gute Ehe aus.

Du, liebe Braut, bedenke echt:

Ein Mann hat auch mal gerne Recht.

Und tut der Deine dieses kund,

sei manchmal klug und halt den Mund.

Lass ihm auch manchmal diese Freude,

denn davon profitiert ihr beide.

Und wenn es trotzdem einmal kracht,

was die Eha ja lebendig mancht,

dann schell den Partner mal versöhnen.

Dem Bräutigam möchte ich noch sagen:

Man soll auch mal sein Frauchen fragen.

Undnoch was jetzt zum guten Schluss,

wiel ich das auch nocht sagen muss:

Die Liebste wünscht sich von Zeit zu Zeit

Ein kleines bisschen Aufmerksamkeit.

Nicht immer Geschenke im grossen Kasten,

die dann die Kasse stark belasten.

Nur eine Blume - ein lieber Blick -

Viele Jahre hält dann das Glück.

Dies wünschen euch von ganzem Herzen

Ursel und Erwin

post-31283-1244121111.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så var det tid til desserten, som bestod af Nøddekurv med 3 slags is, frugtpuré og frisk frugt.

Derefter sang vi velbekommesangen:

Mel.: I skoven skulle være gilde

Hvis alle nu er mætte,

og ingen vil ha' me'r,

så bør vi nok os lette

fra stolesædet her!

Tallerknerne er tomme

så derfor: Velbekomme!

:: Lad os nu alle skåle på

at festen godt må gå!::

Thomas sømmer efterfølgende kassen fra svigermor til, men fætter Teddy tjekker efter, om det går rigtigt til :balloons:

post-31283-1244121276.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

På grund af at tiden var så fremskredet, måtte vi danse brudevals inden bryllupskagen, men pyt, det kunne absolut ikke ødelægge aftenen.

Forinden havde jeg skiftet slør, da vi jo skulle til fotograf senere, og så var der også lidt at rive i til gæsterne. Anita havde været så sød at sy det til mig. :balloons:

post-31283-1244121461.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Vi havde ikke øvet brudevalsen. Thomas havde på nettet fundet et sted, som beskrev det med billeder, og jeg kendte godt trinnene.

Alligevel præsterede vi at lave de to første trin korrekt og resten var "fri dans" :)

Men det var så sjovt. :balloons:

post-31283-1244121605.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kom kagen, som jeg ikke havde set før nu. Det var Thomas, som havde taget imod den, da Heidi (Heidi0601) kom med den.

De var bare SÅ fine!

post-31283-1244123065.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer