Anjapigen80

Anja og Thomas' vinterbryllup - 10.01.09

348 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Mig før spisningen:

post-31283-1244039463.jpg

Læg mærke til, at jeg har buketten. Den bar jeg på, indtil vi gik til bords. Det var ikke sååååå smart, for det var årsagen til, at jeg har døjet med en dum hånd og arm efterfølgende :balloons: Smerterne var der med det samme, da jeg åbnede øjnene dagen efter.

0

Del dette indlæg

Thomas og jeg havde i fællesskab skrevet velkomsttalen, og Thomas fik æren af at holde den :balloons:

Derefter sang vi velkommensangen, hvortil melodien, Sneflokke kommer vrimlende" passede til årstiden :)

1.Velkommen til jer hver en gæst

vi værtspar byder jer til fest,

og godt I alle sidder ned

for I skal feste med.

Thi denne dag er nemlig stor

vi begge håber og vi tror,

I alle nu vil slappe a'

Fra dagens stress og jag.

2. Nu har I fundet jeres plads

måske I så vil ta' et glas,

og hæve det og sige skål

for det er vores mål.

Nu sidder vi i munter flok

og tingene de lykkes nok,

vi siger når vi ser på jer:

VELKOMMEN alle her.

Lige et billede af menuhæftet:

Menuh_fte_f_rdigt.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Billede af forretten, som bestod af fiskesymfoni, som består af dampet laks, marineret rejer, glaseret kammusling, mousse af torsk på bund af lollo rosa, hertil sauce verte.

post-31283-1244040925.jpg

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der gik ikke lang tiden, inden gæsterne begyndte at pille i gaveæskerne, som jo indeholdt et lille shotsglas og et par "snekugler".

Her billeder af tingene - de er fra min planlægningstråd.

Glas.jpg

F_rdig_pose.jpg

Det søde er, at efterfølgende har en del af gæstene haft selve gaveposen stående fremme hjemme hos dem selv, så arbejdet har på ingen måde været spildt :balloons:

Den_f_rdige__ske___udenfor.jpg

0

Del dette indlæg

Hvor er det dejligt at der nu kommer mere fra dig :)

Kender godt det der med at gå lidt død i hele bryllupshalløjet, men at du nu er tilbage med mere beretning er helt fantastisk.

Det ser ret sjovt ud med dit store skørt i den lille Kia og så ser billederne fra restauranten helt og aldeles gennemført ud med en ren blå tråd :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sangens tekst var således:

Mel: Smilende Sussi

Thomas og Anja er nu blevet viet

De har hinanden et løsfte nu givet

Derfor vi fejrer og skråler med gæster

Vi spiser og synger og nøj, hvor vi fester!

Omkvæd:

Thomas var glad, interesseret og ivrig

for Anjas profil var helt ubeskriv'lig

Og der blev klikket og skrevet og mailet

Og prøv nu at se, hvad der deraf er blevet.

Anja er aktiv og skriver på BK

til bryllup hun ved alt om det, som man kan få!

Hun byder på Ebay, der ved hun, man sparer,

og så er der altid en masse ny' varer.

Og nettet bli'r brugt meget flittigt af hende

Hun skriver på BK og tjekker Ekvinde

Trusser og bh kan hun også finde

Bar man den rigtige størrelse kender.

Hvis der ern dag er nog't galty med linsen

Så kan det klares hos Louis Nielsen

Thomas er klar, når vi kommer med brillen

Ja, han sælger briller til hele familien.

Anja og Thomas, de rejser så gerne

Finder en rejse til et sted "i det fjerne"

München og Lübeck, er blot et par byer

Tyskland de altid roser til skyer!

De fejrer bryllup med sne og krystaller

Og mutter og kramme med små intervaller.

Nu vil vi rejse os op for at skåle

Mens vi et hurra for parret vil skråle.

Thomas er glad og munter og livlig

Og Anjas figur er helt ubeskriv'lig

De har i dag sagt ja til hinannden.

Et stor tillykke til Fomasen og Anden.

De var såååååååååå sødt og ret rammende!

Der var et billede af min kjoles ryg på hele bagsiden af sangen :balloons:

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Derefter holdt min far en lille tale. Han var hammernervøs, men det var også kun anden gang i hans liv, at han gjorde det. Jeg synes nu, at han gjorde det fint, selvom han efterfølgende ikke var tilfreds.

Here it goes:

Kære brudepar, Anden og Fomsen!

Kære Anja ligesom ved din søster har vi ikke set frem til denne dag, hvor vi nu oven i købet skal give den sidste datter væk. Men til gengæld er vi jo nu lidt øvet og har lidt erfaring hermed, som gør det knap så slemt. Vi ved nu, at der i sidste ende ikke forandrer sig så meget igen. Vi får selvfølgelig et familiemedlem mere i Thomas, eller får vi måske flere???

Samtidigt ved vi, at du fortsat i allersidste sekund ringer til mig, hvis der er noget som skal ordnes her og nu og helst allerede i går.

En ting er sikker, du brænder og interesserer sig for mange ting! Det spænder meget bredt lige fra faget dansk, Bryllupsklar til mange andre ting på nettet. Du har fundet ud af, at internettet byder på mange gode ting blandt andet Thomas!

Nu er i også godt i gang med at få styr på det nye hus, selvom det har ført en del overraskelser med sig! Dem behøves jeg ikke at komme nærmere ind omkring.

Men der er lige en ting, som du aldrig har fået lov til at besidde. Dette sidste ønske vil vi så opfylde i dag. Så i dag får du det ponyslot, som du altid har ønsket dig.

Fremover bliver det Thomas, som må opfylde dine ønsker, men det er han måske lidt for god til.

Nu er vi nået til Fomsen! Der er jo mange ting, som vi kan nævne om dig. Aller første gang jeg så dig, tænkte jeg: "Hold da kæft man…kan han lave noget???? Det viste du til gengæld meget hurtigt.

Det første Lena og jeg kommer i tanke om, er dine evner som optemeotrist. En ting er sikker, du er simpelthen god til at ordne hele familiens briller, selvom familiens brillebudget er blevet fordoblet lige siden. Du skal nok sørge for, at Louis Nielsen i XXXX-by kommer godt ud af finanskrisen!

I og med at jeg har lidt dårlig erfaring med svigersønner, som ikke drikker øl, frygtede jeg lidt, at jeg helt skulle undvære at nyde en kold øl over lidt mandehørm en sen sommeraften. Men så dukkede du op.

Vi har også lagt mærke til, at du tænker meget på andre specielt, når vinglassene er tomme og hvis der skal udføres en opgave. Du er den første som siger: "Det kan min far ordne!"

Til sidst vil mor og jeg ønske jer hjertelig tillykke med brylluppet, og så vil jeg bede jer alle om at rejse jer op og hjælpe os med at udbringe en skål for Anden og Fomsen.

post-31283-1244043145.jpg

Læg mærke til, at BK både optræder i sang og tale :balloons:

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Kender godt det der med at gå lidt død i hele bryllupshalløjet, men at du nu er tilbage med mere beretning er helt fantastisk.

Det ser ret sjovt ud med dit store skørt i den lille Kia og så ser billederne fra restauranten helt og aldeles gennemført ud med en ren blå tråd :balloons:

Hej søde Jannie! GP

Dejligt lige at høre fra dig igen :)

Ja, det er trælst at gå død i bryllupshalløjet - specielt inden takkekortene er blevet lavet og skrevet færdige... :td:

Jeg har endnu ikke fået læst hele din beretning, men så har jeg den til gode, men smæk til mig for ikke at have fået det gjort endnu... :sm:

:):):td: Jaaaaaaa Anja-beretning! NØJ den har jeg set frem til!!

:loveflag: Så har du fået nogle af dine abstinenser dæmpet nu :lol: ! :loveflag:

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde Jannie! :loveflag:

Dejligt lige at høre fra dig igen :)

Ja, det er trælst at gå død i bryllupshalløjet - specielt inden takkekortene er blevet lavet og skrevet færdige... GP

Jeg har endnu ikke fået læst hele din beretning, men så har jeg den til gode, men smæk til mig for ikke at have fået det gjort endnu... :c166:

:):td::td: Jaaaaaaa Anja-beretning! NØJ den har jeg set frem til!!

:loveflag: Så har du fået nogle af dine abstinenser dæmpet nu :sm: ! :lol:

NAI!!! Har overhovedet ikke fået beretning nok til at dæmpe noget som helst :P

Nu må resten af beretningen vente, for min mave knurrer, og manden kommer hjem om ca. 20 minutter.

Der kommer nok mere allerede i morgen :)

AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII øv øv øv øv øv.. fy Anja!

0

Del dette indlæg

Halløjsa søde Anja og velkommen tilbage til beretningen...

Hvor er det dejligt igen at høre fra dig og kender også godt til det der med at bryllup lige pludselig bliver for meget, men lige nu fungere det lidt som et "escape" for mig her midt i eksamenstiden og så er det jo bare endnu dejligere at kunne se dig fortsætte din beretning...

Glæder mig til at se og læse meget mere... :balloons:

0

Del dette indlæg

Halløjsa søde Anja og velkommen tilbage til beretningen...

Hvor er det dejligt igen at høre fra dig og kender også godt til det der med at bryllup lige pludselig bliver for meget, men lige nu fungere det lidt som et "escape" for mig her midt i eksamenstiden og så er det jo bare endnu dejligere at kunne se dig fortsætte din beretning...

Glæder mig til at se og læse meget mere... :)

Dejligt at du lige "kiggede forbi", Agnethe :)

Jeg kan godt forstå, at du liiiiige bruger bryllup som en overspringsmulighed - alt mulig held og lykke med eksamen :)

Jeg skal nok komme videre med beretningen- der er mere, som jeg gerne vil dele med jer :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fortsætter jeg lige lidt.

Efter farmands tale var det gommens tur.

Det var første gang, at Thomas skulle holde tale helt alene, og det klarede han meget godt :balloons:

Som Robin Williams sangde i filmen Døde Poeters Klub, "Grib dagen". Sådan startede min første mail til dig. Jeg greb dagen og se hvad det endte med. Her sidder vi og fejrer vores bryllup.

Vi begyndte jo med et par kolde oplevelser sammen. Bl.a. en køretur i Golfen, da jeg kørte dig hjem. Jeg tror aldrig, jeg hr kørt mens det var så koldt. Og kan du huske den kolde strøgtur i Århus?

De vi mødtes første gang i Haderslev og sad og hyggede os på en café, blev vi konstant forstyrret af sms'er fra Anita. Hun troede, at jeg ville bortføre dig og gemme dig i en mørk og kold kælder.

Heldigvis har jeg langt om længe fået hende overbevist, at jeg ikke bortfører dig. Snarere tværtimod. Jeg blev hurtigt accepteret i min familie. Det hjælper jo også på det at jeg havde rødvin med til din far første gang, jeg skulle møde dem. Det skader jo heller ikke at kunne levere briller til svigermor til en god pris. Man skal jo fedte lidt...

Du plejer jo at være min private hårstylist. Men til denne specielle dag sendte du mig til en rigtig frisør. Jeg ved ikke, om det var fordi du var bange for at gentage dine små uheld du har haft med hårtrimmeren. Du har bl.a. givet mig en bred stribe i nakken og en lille bar plet i siden, fordi du glemte at indstille trimmeren rigtigt. Det ville du nok ikke risikere i dag.

Udover mgi elsker du dit internet. Hvad skulle du dog gøre uden Facebook og EK eller som nørdede sønderjyder ville sige: Æ quind. Her skal det da lige nævnes hvad Ekvinde er: et forum på nettet, hvor kvinder skriver til hinanden om ALT. Altså kort sagte en hønsegård på nettet. Så kan I alle godt forestille jer at hun så kan være svær at komme i kontakt med...

Du har takket være din korkarriere en formidalbel evne til at huske sangtekster. Anja kan et særligt sprog, der hellder "trylleengelsk". Hvis I ikke ved, hvad det er, så er det når man synger LYDE, som man TROR, man hører. Du har også en uhyggelig evne til at huske alt hvad du har læst af tekster i skolen, helt tilbage fra de små klasser. Og du kan ikke altid forstå at jeg ikke kan huske hvad jeg har læst.

Hvis du på noget tidspunkt ikke vil fortsætte din karriere som folkeskolelærer, vil du egne dig godt i et storkøkken. For når vi har fæster og du laver maden, ender det næsten altid med at du får lavet ALT for meget. Så står den på rester i flere dage. Men du er sikker på, at ingen går sultne fra vores bord.

Udover mig har du også en udpræget svaghed for chips. Indrømmet det har jeg også. Jeg er ofte blevet sendt på tanken efter chips, fordi du TRÆNGER. Men det er da hyggeligt at sidde og hygge med en pose eller to og måske lidt vin. Hvem kan dog sige nej til det? På vores dejlige ferieture, især til Tyskland, sidder vi med chips og vin på sengen. Det TRÆNGER man til efter en lang dag med en masse indtryk.

Her til sidst vil jeg afslutte med en af filmhistoriens bedst og mest epokegørende replikker. Det er fra en filk men en helt speciel engelsk gentleman i en af hovedrollerne. Her er Mr. Darcys kloge ord: "I love you, just the way you are!".

Det var bare så sødt, at han havde taget citatet med fra en af mine ynglingsfilm, "Bridget Jones' dagbog". :)

post-31283-1244111484.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer