FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

Annonce ♥

Super flot kage :)

Blev araberen.....øh....rabarberen sådan lidt grøn/brun i det? Eller hvad var problemet med farven?

Hvis det var problemet så kan det nemlig løses ved enten at bruge vinrabarber som holder den fine lyserøde farve, eller evt. ved at blande rabarberen med jordbær....det er også en god smagskombination.

Det kan du jo evt prøve når du skal holde store kagefyldsmagningsdag :cheerleader3:

0

Wow, sikke en flot kage du har lavet. Den kunne jeg da godt spise et stykke eller fem af :)

Vil du dele din opskrift på rabarbermousse? Den lyder rigtig lækker!

Og så i øvrigt god bedring :cheerleader3:

Ja, det vil jeg gerne :)

Sender dig lige en PM med opskriften senere :)

0

Super flot kage :)

Blev araberen.....øh....rabarberen sådan lidt grøn/brun i det? Eller hvad var problemet med farven?

Hvis det var problemet så kan det nemlig løses ved enten at bruge vinrabarber som holder den fine lyserøde farve, eller evt. ved at blande rabarberen med jordbær....det er også en god smagskombination.

Det kan du jo evt prøve når du skal holde store kagefyldsmagningsdag :cheerleader3:

Tark!

Farven blev lyserød.. sådan rigtig skinnende babylyserød.. Den blev dog lidt kønnere i kagen, end den så ud, da den lå i skålen.. bvadr.. Men ja, det er en mulighed med jordbær, men nu har vi også bestilt dessert med jordbær og jeg har set i en eller anden bryllupsvideo (nok på bryllupskanalen.tv) at det en dum ide at genbruge en frugt i bryllupskagen, som også har været brugt i desserten..

Smagsmæssigt tror jeg nu også jeg hælder lidt til den der brombær, som jeg har prøvet. Den var også frisk og kan også stadig gøres lidt syrlig..

Vi må have gang i den der kagefyldssmagning.. Skal også have testet hyldeblomst, evt lime, og skildpaddemousse.. Og så mener handyret, at jeg liiiiiiiiiiige skal lave en prøvekage mere.. haha, hvor er han sød! :P (I looooooooove it!)

0

Annonce ♥

Hårdimser.. HJÆÆÆÆÆÆLP

Åh jeg er sådan i vildrede mht hår og pynt.

Jeg har jo tidligere købt to udgaver af en comb til at have siddende i siden, men synes simpelthen de bliver for voldsomme til mig i forhold til, hvad jeg er vant til. Ingen tvivl, de er super smukke, men jeg føler ikke, at det er det rigtige.

Jeg har tænkt og tænkt og besluttet mig for, at det jeg skal have skal være en tiara, gerne 2 rækket, og at der skal indgå perler, så det passer til øreringe og kjole. Men der må gerne være rhinsten i også.

Sad oppe i nat, da jeg alligevel ikke kunne sove og fandt en stak, som pt er med i opløbet. Men hvad skal jeg vælge???

Hvilken af disse 8 skal jeg vælge??

Nr 1

JD073224029ac.jpg

Nr 2

P1290239.JPG

Nr 3

P1070320_002.JPG

Nr 4

110_022.JPG

0

Annonce ♥

Jeg stemmer for 1, 2 eller 7.

De er jo ikke samme slags? 1 og 2 sidder da f.eks helt forskelligt, gør de ikke? 1 er en hårbøjle hvor 2 er mere et diadem? Er frisuren ikke afgørende for hvilken slags du skal ha? :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå din tankegang, men med den frisure jeg har bestemt mig for kan begge slags bruges (regner jeg da i hvert fald kraftigt med)..

Kan ske jeg lige senere, når handyret er stoppet med at vandre hvileløst rundt, skal sætte hårbilleder ind..

0

Jeg er mest til nummer 1 eller nummer 8 :thumbsupsmileyanim:

Hvis du alligevel ikke skal bruge de hårdimes du havde købt tidligere og har overvejet at sælge dem, så kunne det godt være at jeg kunne være interesseret. Men jeg kan ikke huske hvordan de så ud - så kan du ikke lige lægge billeder ind? (eller linke til der hvor billederne ligger...evt. bare skrive hvilken side det er på :cheerleader3: )

0

Annonce ♥

Jeg er mest til nummer 1 eller nummer 8 :thumbsupsmileyanim:

Hvis du alligevel ikke skal bruge de hårdimes du havde købt tidligere og har overvejet at sælge dem, så kunne det godt være at jeg kunne være interesseret. Men jeg kan ikke huske hvordan de så ud - så kan du ikke lige lægge billeder ind? (eller linke til der hvor billederne ligger...evt. bare skrive hvilken side det er på :cheerleader3: )

Jo det kan jeg! Ih, nu bliver jeg helt i tvivl... også bare fordi jeg ikke selv kan finde ud af at sætte dem i! :)

Men du kan da lige se dem.. Har lige fundet det her billede med dem begge på..

HÃ¥rpynt1%20038.jpg

0

Jeg synes at nr. 4 er rigtig flot og enkel. - Men i en lidt anden stil end dine tidligere indkøb til håret.

Jah lidt.. men der er jo også en grund til, at jeg søger nyt ;)

Ih kan jeg ikke bare have dem alle 8 på??

0

Annonce ♥

Jeg synes at nr. 4 er rigtig flot og enkel. - Men i en lidt anden stil end dine tidligere indkøb til håret.

Jah lidt.. men der er jo også en grund til, at jeg søger nyt ;)

Ih kan jeg ikke bare have dem alle 8 på??

Det vil jeg gerne se udført! :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3: Gad godt se frisørens ansigt "ja jeg vil gerne have de her i.. dem alle sammen"...

0

Jeg er mest til nummer 1 eller nummer 8 :cheerleader3:

Hvis du alligevel ikke skal bruge de hårdimes du havde købt tidligere og har overvejet at sælge dem, så kunne det godt være at jeg kunne være interesseret. Men jeg kan ikke huske hvordan de så ud - så kan du ikke lige lægge billeder ind? (eller linke til der hvor billederne ligger...evt. bare skrive hvilken side det er på :) )

Jo det kan jeg! Ih, nu bliver jeg helt i tvivl... også bare fordi jeg ikke selv kan finde ud af at sætte dem i! :)

HÃ¥rpynt1%20038.jpg

Nej, hvor er de fine!!!

Jamen, hvis du beslutter dig for at det ikke skal være dem og du vil sælge - så kunne jeg måske godt være interesseret i at købe den øverste. Kommer selvfølgelig lidt an på hvad du forestiller dig at du vil have for den....

Det bliver altså spændende om du så bliver poltet i morgen eller hvad......det glæder jeg mig til at høre mere om!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg er mest til nummer 1 eller nummer 8 :cheerleader3:

Hvis du alligevel ikke skal bruge de hårdimes du havde købt tidligere og har overvejet at sælge dem, så kunne det godt være at jeg kunne være interesseret. Men jeg kan ikke huske hvordan de så ud - så kan du ikke lige lægge billeder ind? (eller linke til der hvor billederne ligger...evt. bare skrive hvilken side det er på :) )

HÃ¥rpynt1%20038.jpg

Nej, hvor er de fine!!!

Jamen, hvis du beslutter dig for at det ikke skal være dem og du vil sælge - så kunne jeg måske godt være interesseret i at købe den øverste. Kommer selvfølgelig lidt an på hvad du forestiller dig at du vil have for den....

Det bliver altså spændende om du så bliver poltet i morgen eller hvad......det glæder jeg mig til at høre mere om!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror jeg afgør det i næste uge.. når jeg skal op til tilretning.. så tror jeg ganske simpelt, at jeg lige nupper et af deres diademer, bare for lige at prøve, om det skal være noget i den stil :)

Jeg skal nok lige vende tilbage med det.. :cheerleader3:

Mht polter............ se lige mit næste indlæg!!

0

Jeg ved det ikke, måske omkring kl 10. Jeg skriver lige når vi er på motorvejen

Sådan lyder den sms, som jeg lige har fået af min svigerinde...

Kl 10........ det godt nok sent! Især søsteren er tidligt oppe, da hendes datter vågner kl 6..

Jeg må indrømme, at jeg i løbet af dagen er blevet lidt i tvivl om, om der overhovedet er noget i morgen..

Et par stykker af de piger, der skal med til festen har "andre planer" i morgen.. babysitte, mødes med gammel studiehold m.v. -det kan naturligvis også være gode undskyldninger. Men omvendt kommer de langt fra, så de kan jo også have meldt fra pga lang afstand...

Men er slet slet ikke så sikker længere og handyret... haha ham kan jeg dælme ikke blive klog på. Det ene øjeblik skal jeg absolut ikke forvente og ikke blive skuffet eller noget og tidligere i dag sagde han noget med, at hvis jeg nu skulle poltes..

Aargh jeg er ved at blive vanvittig.... altså mest af nysgerrighed og uvidenhed.. ik?

Har lige været hytten rundt for at rydde de småting af vejen, som lå og flød og så har jeg ordnet køkkenet - Handyrets job, men har åbenbart smittet ham, så nu, hvor jeg er ved at være rask, er han blevet syg. Fedt?!?

Så huset er klar til evt uventede gæster i morgen.. Hvis der kommer nogen??

Men svaret fra svigerinde er også dumt, for hvis hun skriver kl 9, at de er på vej, så dur det jo ikke, hvis jeg ligger under dynen (tager et kvarter at køre) og samtidigt gider jeg ikke stå tidligt op, for hvis jeg skal vente et par timer på dem når jeg bare at blive møg-sulten. Ej, jeg har store verdens problemer. ??

De gange vi har mødtes med bror, svigerinde og co til morgenmad og efterfølgende fx shoppetur, har vi mødes 8.30-9 for at nå at have masser af tid til shopping...

Ei jeg analyserer vist for meget, hva?

Hvor er jeg da egentlig belastende og mega spændt og nysgerrig!!

Ej nu skriver hun lige tilbage, at hun tror det er fordi det er søsters tur til at stå op og tage lillepigen, så hendes kæreste kan sove længe.... sove længe den dag vi skal afsted og som har været aftalt.. Okay det kunne ligne ham, men den lugter lidt fesent...

og så har vi lige korresponderet lidt mere... Hun skriver nu, at hende og søster har aftalt omkring kl 10.. Normalt ville hun altså skrive til mig og høre, om det var ok..

Så skrev jeg bare tilbage, at det var fordi jeg jo heller ik vil for tidligt op, så ville bare kunne planlægge lidt, men at så vil jeg da sove længe, hvortil hun skriver, at det en god ide, for så er jeg jo frisk.. det skal en af os jo være, når de skal tidligt op med ungerne...

Naah svigerinde... der er noget, der ikke er, som det plejer... eller også overanalyserer jeg IGEN..

Tøser... I er sgu nødt til at hjælpe mig inden jeg bliver helt sindssyg... Mon jeg får sovet i nat??

0

Annonce ♥

Hmmmm.....jeg tror det var meget godt at du lige fik ryddet op og ordnet køkkenet....det kan jo være der er nogen der ringer på døren inden kl 10 i morgen!?!

Men det er altså ganske forfærdeligt når man overanalyserer sådan. Og din kæreste har jo helt ret - du må ikke blive skuffet hvis der ikke sker noget. Men på den anden side så var han måske også lige ved at tale over sig med den der kommentar med hvis nu du bliver poltet....hvad med ham selv? skal han også poltes eller? Eller ved du slet ikke noget om det??

Altså jeg har besluttet mig for slet ikke at forvente noget selv om jeg har en mistanke om at der kunne være noget under opsejling til den 15/5....men jeg vil bare ikke være skuffet hvis nu det bare er noget jeg har overanalyseret mig frem til. Så....nej, jeg prøver at overbevise mig selv om at der ikke bliver noget, for så bliver jeg allerhøjst positivt overrasket.

Men jeg glæder mig til at opdatering.......og skulle det vise sig bare at være en helt almindelig shoppingtur i morgen der slet ikke kan sammenlignes med en PA, jamen så polter vi da bare hinanden en dag :thumbsupsmileyanim:

Sov godt - hvis du kan :cheerleader3:

0

Hmmmm.....jeg tror det var meget godt at du lige fik ryddet op og ordnet køkkenet....det kan jo være der er nogen der ringer på døren inden kl 10 i morgen!?!

Men det er altså ganske forfærdeligt når man overanalyserer sådan. Og din kæreste har jo helt ret - du må ikke blive skuffet hvis der ikke sker noget. Men på den anden side så var han måske også lige ved at tale over sig med den der kommentar med hvis nu du bliver poltet....hvad med ham selv? skal han også poltes eller? Eller ved du slet ikke noget om det??

Altså jeg har besluttet mig for slet ikke at forvente noget selv om jeg har en mistanke om at der kunne være noget under opsejling til den 15/5....men jeg vil bare ikke være skuffet hvis nu det bare er noget jeg har overanalyseret mig frem til. Så....nej, jeg prøver at overbevise mig selv om at der ikke bliver noget, for så bliver jeg allerhøjst positivt overrasket.

Men jeg glæder mig til at opdatering.......og skulle det vise sig bare at være en helt almindelig shoppingtur i morgen der slet ikke kan sammenlignes med en PA, jamen så polter vi da bare hinanden en dag :thumbsupsmileyanim:

Sov godt - hvis du kan :)

Ville hoppe i seng, men kunne lige se, at du skrev, så ville liiiiiiiiiiiiiiiiiiiige have dit svar med! Tænkte jo nok, at du kommenterede mine tanker ;)

Har også selv tænkt tanken......... har hun sagt kl 10 for at "holde" på mig?

Men ja.. det kan jo sagtens være, at der ikke bliver noget. Og jeg prøver virkelig også at overbevise mig selv om, at jeg skal passe på forventningerne.

MEN har også sagt til hr handyr, at naturligvis bliver jeg skuffet, hvis der ikke kommer en polter i morgen eller en af de andre lørdage op til. Det hører sig jo til og det håber man jo, så naturligvis vil det da mangle.

Mht handyret, så har han frabedt sig en polter, så der aner jeg jo slet intet. Tror ikke, at nogle af gutterne har fundet på noget - kan i så fald ikke se, hvornår det skal være. De fleste bor i/omkring København, så de ville jo nok sikre sig hos mig, at jeg kunne holde handyret hjemme, så de evt ikke kørte forgæves. Men jeg håber virkelig, at de har tænkt sig at holde sig til handyrets ønske om ingen polter.

Nåh jeg må se.. jeg glæder mig til hyggedag i morgen - polter eller ej, så er det nogle dejlige tøser de to søstre, og vi skal med garanti nok hygge og få det sjovt :cheerleader3:

Og tak i lige måde, skal prøve, om jeg kan sove... trætheden er der, så skal tankerne bare lige sendes på ferie et par timer... Hm.. skulle jeg sætte uret til kl 8? *skumle*.. eller er det at sætte forventningerne for højt? Altså.. kunne da evt lige være rart med et bad inden...

AAAAAAARGH!!!!!!!! Nøj, hvor jeg lige pt glæder mig til det her bryllupshalløj er ovre! Det jo ikke til at holde ud :)

FAAAAAAAAAAAAAANME godt, at jeg har jer BK'ere til at læsse af på !!

0

Det lyder spændende med den polterabend :heart:

Sikke mange flotte hårpynt! Helle, jeg kan slet ikke vælge mellem dem! :)

:fløjt: :):tunge:

Jaah, de er så flotte alle! Ville være så rart, hvis jeg lige kunne prøve dem, så jeg kunne få en afklaring. Det er så svært og jeg har jo også de andre hårpynt og hvad skal jeg og hvad skal jeg fravælge!

0

:heart::) JEG FIK RET :) :carrot:

I går kl 10 ringede det på døren............. Min fornemmelse var helt rigtig og alligevel blev jeg super overrasket og fik slået pusten ud af maven. Det var så stort og overvældende at se alle de dejlige mennesker stå på stien ude foran hoveddøren :fløjt:

Jeg skal nok komme med en beretning, men jeg er ikke sikker på, at jeg kan samle mig til at få den skrevet lige nu... Fïk ikke sovet så meget i nat, fordi jeg havde en aftale i dag... :tunge: Men beretning kommer!

0