FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

Hold da op du har været krea søde frøken! :thumbsupsmileyanim:

Det ser rigtig godt ud det hele. Sød idé med tombolaen, og jeg synes seriøst at dine nelliker ser meget livagtige ud. :blink: Også rigtig fed idé med kattepoterne, glæder mig til at se det færdige resultat inden længe. :balloons:GP

Knus

0

Annonce ♥

Det ser rigtig godt ud det hele. Sød idé med tombolaen, og jeg synes seriøst at dine nelliker ser meget livagtige ud. GP Også rigtig fed idé med kattepoterne, glæder mig til at se det færdige resultat inden længe. :balloons::)

Knus

Takker for dine roser om mine nelliker :heart:

Jeg håber også, at det kommer til at gå efter planen med den kage. Jeg er bare klar, jeg ved jo, hvordan jeg skal gøre, men er alligevel ved at blive liiiiiiiidt nervøs for den!

Sjovt du siger frøken.. jeg har lige kigget på uret og tænkt Gulp.. om en uge er jeg ikke frøken længere.. der er vi ved, eller skal til, at skåle velkommen.... :blink: Men fedt, det bliver det!!

0

Det ser rigtig godt ud det hele. Sød idé med tombolaen, og jeg synes seriøst at dine nelliker ser meget livagtige ud. :) Også rigtig fed idé med kattepoterne, glæder mig til at se det færdige resultat inden længe. :blink:()()

Knus

Takker for dine roser om mine nelliker :)

Jeg håber også, at det kommer til at gå efter planen med den kage. Jeg er bare klar, jeg ved jo, hvordan jeg skal gøre, men er alligevel ved at blive liiiiiiiidt nervøs for den!

Sjovt du siger frøken.. jeg har lige kigget på uret og tænkt Gulp.. om en uge er jeg ikke frøken længere.. der er vi ved, eller skal til, at skåle velkommen.... GP Men fedt, det bliver det!!

Selv tak. Du behøver virkelig ikke at bekymre dig om dem, de er super flotte. :balloons: Jeg bagte også selv vores bryllupskage. Var rimelig godt tilfreds med det endelige resultat, selvom jeg bøvlede lidt med pynten dagen før. Jeg svingede meget imellem at være glad for at jeg havde valgt at lave den selv, og at fortryde at jeg ikke overlod "besværet" til nogle professionelle. Men jeg tror, at det hører med at man er temmelig selvkritisk når man vælger selv at bage kagen, og din tegner bestemt lovende. ;)

Og ja frøken Helle, om ganske få dage får du en helt ny "officiel" titel... Det bliver romantisk og overvældende og du skal glæææææde dig til et fantastisk døgn. :heart::):)

0

Annonce ♥

Det ser rigtig godt ud det hele. Sød idé med tombolaen, og jeg synes seriøst at dine nelliker ser meget livagtige ud. :) Også rigtig fed idé med kattepoterne, glæder mig til at se det færdige resultat inden længe. :blink:()()

Knus

Takker for dine roser om mine nelliker :)

Sjovt du siger frøken.. jeg har lige kigget på uret og tænkt Gulp.. om en uge er jeg ikke frøken længere.. der er vi ved, eller skal til, at skåle velkommen.... GP Men fedt, det bliver det!!

Selv tak. Du behøver virkelig ikke at bekymre dig om dem, de er super flotte. :balloons: Jeg bagte også selv vores bryllupskage. Var rimelig godt tilfreds med det endelige resultat, selvom jeg bøvlede lidt med pynten dagen før. Jeg svingede meget imellem at være glad for at jeg havde valgt at lave den selv, og at fortryde at jeg ikke overlod "besværet" til nogle professionelle. Men jeg tror, at det hører med at man er temmelig selvkritisk når man vælger selv at bage kagen, og din tegner bestemt lovende. ;)

Og ja frøken Helle, om ganske få dage får du en helt ny "officiel" titel... Det bliver romantisk og overvældende og du skal glæææææde dig til et fantastisk døgn. :heart::):)

Jeg stoler på, hvad du siger, om dem! ;)

Jeg har ikke et sekund fortrudt, at vi selv laver kagen, for de smagsprøver vi har fået rundt omkring har virkelig ikke fået mundvandet i spil. Det har ikke været godt. Jeg synes det er så hyggeligt selv at lave og de prøver vi har lavet har været smaddergode, så nu satser vi på, at den endelige også bliver det! :D

Og ja! Jeg glæder mig også! Jeg går faktisk og kigger på klokken hele tiden for at se, hvad jeg laver om en uge.. :D

0

Brudekjolen er kommet hjem :balloons:

I middags tog handyret og jeg ned på kroen for at aflevere bordplan, bordkort og sommerfugle til borddekorationerne. Skønt at have fået det afleveret :thumbsupsmileyanim: Resten skal afleveres på fredag sammen med kagen!

Derefter tog jeg bussen til Vejle, hvor jeg senere mødtes med min svigerinde og så tog vi i Lilly efter min kjole.

Det så igen godt ud, det, som hun havde syet MEN, da jeg fik kjolen på kunne den ekstra tryklås, der er i panelet, ikke lukkes :heart:

Ekspedienten spurgte, om jeg havde taget på - eh beh, det skulle jeg ikke mene?

Min svigerinde fandt frem til, at det var de indsyninger, som ekspedienten havde lavet i siderne, der var syet for meget ind og det gav hun os nok ret i.

Mens vi tøffede rundt i butikken gik ekspedienten ind bagved og flyttede rygstykket ca 7 mm, da det var nemmere end at begynde at sprætte siderne op igen. Jeg prøvede den ikke igen, men det er med garanti nok, det hun har gjort.

Min svigerinde var lidt sur over, at jeg skulle have skylden, når det var hende, der havde syet til.

Men vi fik kjolen lukket og der var ingen problemer og den sad flot, omend jeg godt kunne fornemme, at den sad lidt mere til under armene. MEEEEEEEEEEEEN salat- og gulerodskur, så smyger jeg mig da lige ned i den kjole som en ål! :D

:blink: Så nu er kjolen kommet med hjem og når handyret i morgen har været på loftet efter ekstra stole, skal bryggerset gøres ekstra rent på gulv og hylder. Så nægtes handyret adgang dertil og jeg breder nogle lagner ud, og så kan kjolen ellers få lov til at hænge og folde sig ud og blive fin til dagen. :) Bliver spændende, at jeg kan gå ud og hilse på den GP

0

Kære FrkHelle.

Jeg vil lige istemme jubelkoret: Dine kage-kreationer er altså super flotte!! Tror, at det bliver en fantastisk flot kage :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå, at du er selvkritisk - kender det selv alt for godt - men du skal virkelig have respekt for det du har lavet! Man skulle jo tro, at det var en

prof! Glæder mig til at se resultatet.

Og held og lykke til dig i din sidste uge som frøken :balloons:

0

Annonce ♥

Kære FrkHelle.

Jeg vil lige istemme jubelkoret: Dine kage-kreationer er altså super flotte!! Tror, at det bliver en fantastisk flot kage :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå, at du er selvkritisk - kender det selv alt for godt - men du skal virkelig have respekt for det du har lavet! Man skulle jo tro, at det var en

prof! Glæder mig til at se resultatet.

Og held og lykke til dig i din sidste uge som frøken :balloons:

:blink: Tak skal du have :D Så satser jeg på, at du får ret ;)

0

DUM sidste kæreste-dag!!!

Det startede ellers godt, da handyret og jeg ved 12-tiden tjekkede ind i Dronning Dorotheas badstue og så frem til dagens behandlinger og at ligge og plaske rundt i vandet.

Vi mødtes i relaxbassinet og møffede lidt rundt i vandet. Vi fandt ud af, at vi godt kunne nå en tur i den udendørsspa inden vores behandlinger kl 13, så jeg drønede op og tændte for den (af sundhedsmæssige årsager skal man selv tænde og vente på den bliver fyldt, så kan man boble et stykke tid (husker ikke hvor længe) og så tømmer den selv for at rense vandet). Vi fik lidt frugt, som står fremme i mindre stykker, og gik så op i spaen i den bagende middagssol. Ah, det var livet!

Da vi gik ind havde jeg fået lidt hovedpine, men tænkte ikke mere over det. Tilbage i et bassin og så blev først handyret hentet til 1 times massage og kort efter blev jeg hentet til min halve. Jeg bad om at få masseret skuldre, nakke og ryg og kunne godt mærke, når hun havde fat i nakken, at den gjorde pænt ondt, så tænkte, at min hovedpine skyldtes myoser.

Indtil min næste behandling startede, 15.30, badede vi rundt, men jeg havde ikke lyst til den udendørs spa igen pga hovedpinen. Da jeg senere fik min bodyscrub og lå og blundede i min indpakning til hovedpinen til. Bagefter sad vi og snakkede i duftbassinet til vi blev enige om at gå ned og bade og jeg bestemte mig for, at jeg hellere måtte spørge efter en pille i receptionen, for vi ville have været ned i gågaden og tøffe lidt rundt og vi ville også hjem og få handlet til morgendagens kagebagningsstart.

Jeg kom ned, badede, var træt af hovedpinen og kom i tøjet. Da jeg skulle til at rede mit hår måtte jeg ned og sidde og klemme på mit hoved, for det var det eneste, der pt lindrede. Jeg havde aldrig haft så slem hovedpine før (mindes jeg ikke).

Da jeg kom ud gik jeg direkte hen og bad om et par hovedpinepiller og slugte dem, men skulle hen og sidde, for jeg var rigtig dårlig og havde kvalme.

Jeg fik det bare værre og værre og kunne ikke overskue at fortælle handyret om den besked jeg lige havde fået på telefonsvareren eller snakke. Jeg hang, sad med hovedet i hænderne, trykkede og var end ikke misundelig på den is, handyret købte, for at bruge ventetiden til noget fornuftigt.

Et kort øjeblik sortnede det også for øjnene og jeg var bange for, om jeg skulle besvime midt i det hele.

Jeg kunne mærke, at pillen virkede lidt, gav handyret min mobil og bad ham ringe til en taxa (havde skrevet nummeret til ham).

Taxa kom og chaufføren fik at vide, at jeg var skidt - heldigvis kørte han pænt, stille og roligt, men da vi nåede til foden af vores p-plads rev jeg taske og jakke til side og bad ham stoppe, så jeg kunne komme ud og jeg kom kun lige et par skridt ud af bilen og ja... undskyld mig for detaljer.. men så stod jeg ellers mellem bænken og bøgen og kastede op. Og det blev bare ved og ved.

Chaufføren havde lige kørt handyret ind på p-pladsen og havde sagt, at han godt havde bemærket i bakspejlet, at jeg var blevet mere og mere skidt at se på. Øv.

Jeg kom hjem, lagde mig på sengen og faldt heldigvis i søvn og sov til kl 20.

Nu er jeg ru i halsen og har stadig hovedpine, dog ikke i samme kraftighed som tidligere.

Jeg tror det startede i spa'en udenfor og at jeg er blevet dehydreret af solen og varmen i kurbadet - jeg svedte nemlig meget i ansigtet og fik at vide af behandlerne, at jeg var meget varm, men jeg syntes også, at jeg drak rigtigt meget?

FØJ for en oplevelse. Det skulle ellers have været en hyggelig kærligheds og sidste-kærestedag for os med god spisning efter, men det blev bare til en dum pizza og jeg sidder nu og hænger uden trang til sociale udfoldelser.

Øv, at det gik sådan og øv, at det skulle gå ud over handyret (som dog tager det pænt og har ondt af mig).

Tror i øvrigt snart jeg vil gå i seng sammen med et par hovedpinepiller og håbe, at jeg er frisk i morgen, hvor kagebagningen starter.. Skal have bagt bunde i morgen formiddag og vi skal først op og handle og senere skal jeg have lavet mousser.. så det er med at være frisk!

0

Annonce ♥

ØV for fiiiland - det lyder 100% som migræne.....

Jeg har lidt MEGET af migræne førhen og har fået en del medicin osv også for det ....

Min migræne starter også med ondt i hovedet der tager til og sorte pletter for øjenen... og så kaster jeg op :o

Du må da lige snakke med lægen hvis det sker igen, så du kan få nogle piller - for man skal ikke finde sig i at have det sådan!!!

God bedring, knuskram Amalie :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har lidt MEGET af migræne førhen og har fået en del medicin osv også for det ....

Min migræne starter også med ondt i hovedet der tager til og sorte pletter for øjenen... og så kaster jeg op :o

Du må da lige snakke med lægen hvis det sker igen, så du kan få nogle piller - for man skal ikke finde sig i at have det sådan!!!

Øv altså, det var da en dum erfaring du der kunne give videre. HÅBER, at det bare var dehydrering. Men får jeg noget lignende igen, så må jeg til lægen. Da jeg sad nede i omklædningen var min tanke også, om det er så slemt migræne-patienter har det.. Hyl nej! Det gider jeg bare ikke til at skulle bøvle med!

0

Annonce ♥

Øv altså, det var da en dum erfaring du der kunne give videre. HÅBER, at det bare var dehydrering. Men får jeg noget lignende igen, så må jeg til lægen. Da jeg sad nede i omklædningen var min tanke også, om det er så slemt migræne-patienter har det.. Hyl nej! Det gider jeg bare ikke til at skulle bøvle med!

Øv øv sikke en dag..

Jeg har også lidt meget af migræne og det lyder helt klart som et migræneanfald, jeg har det stadig indimellem hvor det er meget voldsomt med synsforstyrelser, opkast og så gør hovedt så ondt så man tror det springer i luften, jeg plejer og tage nogle piller og gemme mig under min dyne til det er væk.

Jeg syntes du skulle tage en tur forbi din læge og få nogle piller, de er gode og have liggende hvis det skulle komme igen en anden dag, alm. hovedpinepiller virker langfra altid.

Kram herfra

0

Annonce ♥

Tak for jeres kommentarer piger :thumbsupsmileyanim:

Over middag i dag, ca samme tid, som i går, begyndte jeg igen at få hovdpine og senere sure kvalmelignende opstød. Jeg drak og drak og drak - vand - for at se, om jeg kunne holde det nede. Det er ikke blevet værre, men en begyndende hovedpine har spøgt hele dagen - og i dag har jeg altså IKKE været udenfor og har drukket meget.

Kan da godt ske, at det har været noget migræne - men håber det altså ikke! :o

0

GULP! Se lige klokken... over midnat, det vil sige, at nu siger datoen 04.06.10... Helle.. du er netop trådt ind i din sidste hele dag, som frøken! :o

YIKES!

De sidste to dage har været travle, med indkøb, oprydning, havearbejde, gjort klar til åbent hus søndag og bare gjort klar til at blive hr og fru i et pænt og rent hjem!

Der er også blevet bagt bunde og lavet fyld og her til aften har jeg smurt 4 kager op. 3 store kager og en lille topkage. PUHA et arbejde, og hvor har jeg bandet mange gange undervejs og tænkt, om ikke vi bare kunne købe 47 citronmåner, sætte topfigurerne derpå og så er det bryllupskage.. Meeeeeeeeeen, vil sgutte arresteres for at stjæle politiets eftermiddagsbrød! Så jeg har fortsat..

Nu mangler jeg bare at få overtrukket og pyntet - og det er jo absolut det sjoveste!

Har været forbi frisøren i dag og fået plukket øjenbryn. HYL OG SKRIG! :cheerleader3: Heldigvis forbarmede hun sig til sidst og rettede til med et barberblad - meeeeen det var altså smerten værd, for ih, hvor er jeg fin nu!

Fik også lige hilst på ham, der skal sætte mit hår på lørdag. Tror altså, at han er sådan en frisør, der virkelig ved, hvad han har at gøre med. Han har godkendt mine billeder med frisureønsker, men kom lige med et par kommentarer, så håret kommer til at passe bedre til kjole og mig. Han virkede proff, så jeg tror bare, at jeg sætter min lid til ham!

Forbi blomsterhandleren har vi også været -med den hjerteranke, som jeg købte for maaaaange måneder siden. Jeg købte 2, men da jeg havde dræbt den første overtog handyret pasningen og nu var den her altså blevet hen mod 80 cm. Måske mere.

De ville rigtigt gerne integrere den i min brudebuket :thumbsupsmileyanim: Glemte at tage et billede af den inden vi tog afsted, så I må vente til I kan se brudebuketten.

Kjolen er hængt op til udretning sammen med skørt og slør. Har her til aften gået brudeskoene lidt til (endelig er diverse vabler og beskadiget storetå helet så meget op, at jeg har kunne komme i dem).

Morgengaven er hentet hos guldsmeden - graveringen er blevet rigtig flot og passer til globussen. De tre morgengaver er pakket ind i flot sølv-gavepapir, sort bånd og hvidt tyl. Synes selv det ser flot ud.

Mine ting ligger klar, dvs de er i poser for at handyret ikke får øje på det, men der er styr på dem og jeg tror efterhånden, at vi har styr på de fleste ting! Eller... styr på de ting vi mangler at få styr på!

0

Morgengave - 2 af dem

Så fik jeg hentet globussen hjem fra guldsmeden og har jo lovet billeder af den. Det er altså svært at fotografere skinnende metal, men jeg har prøvet og fået disse to billeder ud af det (stod ved kommoden i gangen og pakkede ind!!)

-%20061.jpg

og et nærbillede af graveringen - havde sagt, at den skulle venstrestilles og at mit navn skulle til højre - ved ikke, hvorfor det lige er blevet centreret, men det er fint nok...

Og her det bedste nærbillede jeg fik taget af skriften

-%20065.jpg

Edited by FrkHelle
0

Det er næsten helt sørgeligt, men jeg har modtaget min sidste!! bryllups-ebay-pakke: morgengave!

Handyret tog imod denne pakke og var heldigvis ikke mere nysgerrig end, at han bare stillede den ind og ventede på, at jeg selv overfaldt den (tog IKKE lang tid.......)

Kopi%20af%20-%20051.jpg

Kassen var ikke ret stor, men ænderne kunne nærmest svømme i den.. Men de har vist haft en god rejse

-%20053.jpg

Brud- og gom-and:

-%20054.jpg

Og her fra siden :o

-%20055.jpg

Super super fine! Lever fuldt ud op til forventningerne! Er da også det mindste, de kan gøre, til den pris! (71 kr!!!)

Har ladet dem blive i æskerne - for så var de nemmere at pakke ind :thumbsupsmileyanim:

0