FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 indlæg i dette emne

Endnu en prøvekage

Så har jeg atter gang i en prøvekage..

I går så jeg, at de første rabarber endelig er kommet. På søndag skal vi have besøg af svigerfar og konen. Svigerfar har fødselsdag i næste uge og vi havde planlagt at lave en alm lagkage. Denne er nu opgraderet til en prøvekage med vanillemousse med chokostykker samt rabarbermousse.

Er meget spændt på, hvordan rabarbermoussen bliver - både alene og i kombination med vanillemoussen, som også er en ny opskrift. Jeg har lige sat rabarberen til afkøling inden den skal have æg og fløde i, men smagte lige på den inden husblassen kom i og nuuuuuj det smagte godt! Sødt og samtidig syrligt. Er meget meget spændt på den mousse!

Da jeg først så rabarberne i går er jeg kommet lidt sent i gang, så i morgen står jeg "tidligt" op for at bage bunde. Når de er kølede bliver kagerne lagt sammen og så bliver den smurt op engang i morgen aften.

Jeg vil lave en stor og en lille kage, da jeg vil prøve at lave stakkede kager, det skal det øverste lag på bryllupskagen nemlig gerne være.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH hvor jeg glæder mig til jeg skal til at pynte og eksperimentere!

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en prøvekage

Så har jeg atter gang i en prøvekage..

I går så jeg, at de første rabarber endelig er kommet. På søndag skal vi have besøg af svigerfar og konen. Svigerfar har fødselsdag i næste uge og vi havde planlagt at lave en alm lagkage. Denne er nu opgraderet til en prøvekage med vanillemousse med chokostykker samt rabarbermousse.

Er meget spændt på, hvordan rabarbermoussen bliver - både alene og i kombination med vanillemoussen, som også er en ny opskrift. Jeg har lige sat rabarberen til afkøling inden den skal have æg og fløde i, men smagte lige på den inden husblassen kom i og nuuuuuj det smagte godt! Sødt og samtidig syrligt. Er meget meget spændt på den mousse!

Da jeg først så rabarberne i går er jeg kommet lidt sent i gang, så i morgen står jeg "tidligt" op for at bage bunde. Når de er kølede bliver kagerne lagt sammen og så bliver den smurt op engang i morgen aften.

Jeg vil lave en stor og en lille kage, da jeg vil prøve at lave stakkede kager, det skal det øverste lag på bryllupskagen nemlig gerne være.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH hvor jeg glæder mig til jeg skal til at pynte og eksperimentere!

Glæder mig til at høre nærmere - og se billeder af den stakkede kage :)

Og gerne en meget udførlig beskrivelse af hvordan du får dem til at stå stabilt ovenpå hinanden unden at den underste splatter ud :cheerleader3:

Æææææææææææææælsker i øvrigt rabarber :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Endnu en prøvekage

Så har jeg atter gang i en prøvekage..

I går så jeg, at de første rabarber endelig er kommet. På søndag skal vi have besøg af svigerfar og konen. Svigerfar har fødselsdag i næste uge og vi havde planlagt at lave en alm lagkage. Denne er nu opgraderet til en prøvekage med vanillemousse med chokostykker samt rabarbermousse.

Er meget spændt på, hvordan rabarbermoussen bliver - både alene og i kombination med vanillemoussen, som også er en ny opskrift. Jeg har lige sat rabarberen til afkøling inden den skal have æg og fløde i, men smagte lige på den inden husblassen kom i og nuuuuuj det smagte godt! Sødt og samtidig syrligt. Er meget meget spændt på den mousse!

Da jeg først så rabarberne i går er jeg kommet lidt sent i gang, så i morgen står jeg "tidligt" op for at bage bunde. Når de er kølede bliver kagerne lagt sammen og så bliver den smurt op engang i morgen aften.

Jeg vil lave en stor og en lille kage, da jeg vil prøve at lave stakkede kager, det skal det øverste lag på bryllupskagen nemlig gerne være.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH hvor jeg glæder mig til jeg skal til at pynte og eksperimentere!

Glæder mig til at høre nærmere - og se billeder af den stakkede kage :)

Og gerne en meget udførlig beskrivelse af hvordan du får dem til at stå stabilt ovenpå hinanden unden at den underste splatter ud :cheerleader3:

Æææææææææææææælsker i øvrigt rabarber :super:

Du er ikke ene om at glæde dig :) Desværre er kagerne ikke blevet så høje, men skidt.. det går :D de er lagt sammen og filmet op og står nu i køleskabet og venter på, at de i aften skal smøres op.

Uhm har lige smagt mousserne og det lover godt!

Rabarber (araber!) moussen smager viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt godt! Den er syrlig men samtidigt lidt sød og sammen med vanillemoussen, som er kvalmsød og tung, har jeg vist gjort et godt match.

Min bror var ved at blive grøn i hovedet i går, da jeg i telefonen fortalte, at jeg skulle teste rabarber. Dårlige barndomsminder om en dreng fra gaden, der gik og spiste dem rå - dyppet i sukker :hug: . Men jeg tror det bliver godt! Dog drømmer jeg stadig lidt om den brombærmousse jeg lavede i 2. prøvekage.

Mht opstakningen - kan man sige det? :kiss: Så bliver det med at sætte dyvler ned i underste kage, som den øverste skal stå på.

Om lidt vil jeg gå ud og indfarve en lille klump fondant - den skal være pink/rød og så vil jeg senere prøve at lave et par nelliker med mit nye grej, som jeg har fået hjem fra England :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lys - bordpynt

Vi er ikke til de høje sølvstager, som mange feststeder sætter på bordene, så vi har valgt at finde vores egen løsning.

Der kom Føtex os til gode, da de for nogle måneder siden havde tilbud på disse lysbowler:

-%20001.jpg

Der medfølger 2 flyder til fyrfadslys, men hvad skulle vi mere putte i?

Pludselig fik jeg ideen: lime! Grønt og friskt!

Så endnu en tur i Føtex for at købe lime og så hjem og eksperimentere.

Her kommer mine 3 bud på den pyntede stage - vi har truffet vores valg, men kunne da være sjovt at høre, hvad I synes er bedst?

Mulighed 1 - halve lime

-%20002.jpg

Mulighed 2 - lime i skiver

-%20003.jpg

Mulighed 3 - Lime i skiver, lidt flere end før

-%20004.jpg

Hvad er I mest til?? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor er de bare superfede. Synes bedst om 2'eren tror jeg.

Faktisk er det lige præcis sådan jeg godt kunne tænke mig at have vores lys også, men har bare ikke kunnet finde sådan nogle bowler. Kunne da være jeg lige skulle holde øje med føtex om det er nogen de får på tilbud igen.

Må man spørge hvad du har givet for dem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nej, hvor er de bare superfede. Synes bedst om 2'eren tror jeg.

Faktisk er det lige præcis sådan jeg godt kunne tænke mig at have vores lys også, men har bare ikke kunnet finde sådan nogle bowler. Kunne da være jeg lige skulle holde øje med føtex om det er nogen de får på tilbud igen.

Må man spørge hvad du har givet for dem?

Ja, det må du da :)

Vi gav ikke ret meget, 20-25 kr pr stk. 20 tror jeg faktisk.

Vi købte 6 og skal have en på hvert bord, dvs vi har 2 i overskud, så jeg overvejer lidt, om vi skal tage de sidste 4 flydere, så der kan komme 3 i hver. Men måske det bliver for meget??

Synes også selv, at de er super super fine og de kan jo bruges til mange ting bagefter :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Prøvekage nr 4

Som jeg skrev i lørdags har jeg igen haft gang i en prøvekage. Den er nu lavet og halvspist.. Vi fik hver 2 små stykker, svigerfar og konen fik et godt stykke med hjem og resten står i køleskabet og venter på at blive spist.

Den var rigtig god og de to mousser passede godt sammen. Dog er jeg ikke helt overbevist om rabarberen, måske mest pga den lidt ækle farve?

Regner med, at jeg en dag laver en miniportion af forskellige mousser. Så får de lov at stå et døgn og så tester vi dem op mod hinanden. :cheerleader3:

Det gik ganske fint med at stakke kagerne..

Vil I se resultatet?

-%20007.jpg

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Smuk kage, jeg begyndte allerede at få mundvand da jeg så dit link..

Men du er jo rigtig dygtig til at lave kager..

Knus

Tak :cheerleader3:

Fondanten ser helt grå og smudset ud, det er den altså ikke.. det er kamera-blitzen, der spillede ind.

Den er helt hvid, men RI er endnu mere hvid og det kommer sig meget til udtryk på billedet.

UHM skulle man lige lokke handyret med et stykke?

Er syg og møgforkølet, men kage, kan jeg altid få ned! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, en flot kage! Kunne da godt lige klemme et stykke ned her på en mandag eftermiddag... :cheerleader3:

Nu prøvede jeg jo til min polterabend at dekorere en kage, lave kanter, blomster mv. Så nu har jeg nærmest endnu mere :) for jer, der tør kaste jer ud i en hjemmelavet bryllupskage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk kage, jeg begyndte allerede at få mundvand da jeg så dit link..

Men du er jo rigtig dygtig til at lave kager..

Knus

Tak :cheerleader3:

Fondanten ser helt grå og smudset ud, det er den altså ikke.. det er kamera-blitzen, der spillede ind.

Den er helt hvid, men RI er endnu mere hvid og det kommer sig meget til udtryk på billedet.

UHM skulle man lige lokke handyret med et stykke?

Er syg og møgforkølet, men kage, kan jeg altid få ned! :D

man må gerne spise kage når man er syg hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en fin kage! Skrev du ikke, at det var nogle nye blomster, du har lavet denne gang? De er blevet vellykkede! Hvordan kan det være, at rabarberne har fået en ækel farve? I øvrigt kender jeg en super dessert hvor der er blandet stykker af hvid chokolade i rabarberne, måske det kunne overføres til en bryllupskage?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Sikke en fin kage! Skrev du ikke, at det var nogle nye blomster, du har lavet denne gang? De er blevet vellykkede! Hvordan kan det være, at rabarberne har fået en ækel farve? I øvrigt kender jeg en super dessert hvor der er blandet stykker af hvid chokolade i rabarberne, måske det kunne overføres til en bryllupskage?

Jo! Jeg skulle prøve nogle andre, men de ville ikke, som de skulle. Rullede tyndt ud, men tror, at det skulle have været endnu tyndere.

Når jeg bliver rask skal jeg lige prøve at lege igen. :cheerleader3: Har heldigvis fondant nok.

Den der mærkelige rabarberfarve er nok bare mig.. :) det har vist den farve, som rabarber får, når det bliver blandet op med fløde..

Mht din opskrift, tak, men nej.. handyret er slet slet ikke til hvid chokolade og vi regner med, at vi skal have vanillemousse med chokoladestykker i, så det biver nok for meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer