Guest stineras

efternavn efter bryllup

41 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg er nysgerrig - hvad skal I hedde efter jeres bryllup? Det I altid har heddet, jeres mands navn eller maaske begge? Tager jeres mand maaske jeres navn?

Jeg selv har taenkt mig at beholde mit eget, men det er mest fordi jeg skal giftes med en italiener og ikke har lyst til at hedde noget der ikke passer sammen. Derudover bor vi i Belgien, hvor man (hvis man tager sin mands navn) alligevel aldrig "slipper" for sit pigenavn. Al officiel korrespondance er til ens pigenavn. Og jeg synes ligesom det skal vaere enten eller. Men hvis jeg skulle giftes med en dansker og bo i DK kan det da godt vaere, jeg ville tage min mands navn.

Der er nok ogsaa lidt roedstroempe i mig (ok en del - maaske mest fordi jeg bor hernede), for jeg kan ikke fordrage, at de hernede goer ligesom mange amerikanere. Man er ikke Fru Karen Hansen (hvis Hansen er ens mands navn) men derimod Fru Niels Hansen. Det kan jeg altsaa ikke tage.

Jeg venter spaendt paa jeres svar!

Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Stine

Det er ikke fordi jeg er rødstrømpe, men min kommende mand tager mit efternavn. Det er fordi, at han "bare" hedder Madsen, og jeg har et navn, som vi kun er 10 om at dele i Danmark, så han har bare at følge trop...

Nu lyder jeg måske lidt som om, at det er noget jeg har dikteret, men det var nu den kære mand, som foreslog det -HAHA-

Mette

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg har valgt at tage min kommende mand's navn(e)...

ikke fordi at jeg mener det er det rigtige at gøre, men mere fordi vi alle gerne vil hedde det samme. Vi har en datter, der hedder min "mand's" navn og når vi så bliver gift, ja, så tilslutter jeg mig slænget....

Mine forældre er skilt og har begge fundet nye partnere og da jeg var lille stod der en hel liste på postkassen af forskellige navne og det var svært at forestille sig at det var en sammenhængende familie, der boede i huset......så derfor har vi, som sagt, valgt at vi alle hedder det samme.

Knus xenia....

-HAHA-

:heppe: :heppe: :heppe: :heppe: :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager min mand efternavn og beholder mit eget som mellemnavn.

Da jeg ikke helt har lyst til at slippe mit eget efternavn - vi er kun 4 i dk der hedder det, men samtidig gerne vil hedde det samme som min kommende mad og vores kommende børn , var dette den bedste løsning

0

Del dette indlæg

Vi tager min kærestes efternavn og bruger som mellemnavn og mit efternavn som vores fælles efternavn...

Grunden er at jeg er den eneste der kan føre vores efternavn videre, det er et gammelt slægtsnavn, så det ville gøre mine forældre meget kede af det, hvis det ville "uddø"..

Men min kæreste har ville hedde det hele tiden siden vi planlagde at skulle giftes, så der er jo ingen problemer der ;)

Maibritt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha.....mit eksempel ligner egentlig meget jeres....dog med lidt variation :)

Jeg beholder mit mellemnavn, og mit efternavn bliver mit nr. 2 mellemnavn (da min mor, far, lillebror og jeg er de eneste i DK der hedder det) og så tager jeg min kærestes efternavn.

Egentlig var det ikke planen at jeg skulle skifte navn overhovedet....men jeg synes, ligesom flere af jer at vi skal hedde det samme (og vores datter har mit efternavn som mellemnavn og min kærestes efternavn).

Jeg overvejer dog at slette mit mellemnavn (det første -HAHA- ) efter brylluppet....da det ellers bliver nogle mega lange undersrifter.... :sleepy:

Er i forvirret???? :baa:

knuzzer maria

0

Del dette indlæg

Jeg beholder både mit mellemnavn og efternavn.

Min kommende mand beholder sit mellemnavn og tager mit mellemnavn og efternavn. Vores 2 piger hedder også hans mellemnavn efterfulgt af mit mellemnavn og efternavn.

Jeg kan desværre ikke komme til at få min mands mellemnavn så vi kan ikke alle komme til at hedde det samme. Det er ærgerligt men det kan ikke lade sig gøre med mindre vi har lyst til at betale 3000,- kr. for det -HAHA-

Det ville nemlig kræve at hans far slettede efternavnet så mellemnavnet blev til efternavn. Min svigerfar kunne så efter brylluppet få efternavnet tilbage uden at skulle betale for det. :)

Det er meget besværligt og vi har ikke lyst til at bruge så mange penge på det.

Edom

0

Del dette indlæg

Hvad er der lige sket med mit indlæg jeg prøver igen.

Jeg har altid glædet mig til at jeg skulle giftes, for at jeg kunne få et andet efternavn end det kedelige danske .....sen navn, men men men . jeg finder manden i mit liv, han frier, og så hedder han f..... det samme som jeg.

Hilsen Cindie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hæ,

Jeg gik fra en Karen Visbech Henriksen til en Karen Visbech Hansen i lørdags...

Egentlig er jeg kold, klam og WC-agtig overfor, hvad jeg hedder. Et navn er en etiket, man sætter på et individ for at skelne dem fra hinanden.

Om jeg hedder Henriksen eller Hansen er vist bare farven, der har en anden lyd, når man smager på den!

-HAHA-:):lol:

Karen

0

Del dette indlæg

Tihi - nogle sjove historier I har!

Jeg tog min mands navn, da jeg hed Nielsen (ophidsende, ikke?!)

Altså er der nu i det mindste en mindre af slagsen - mon ikke ....sen-navne uddør en gang?

Carina

0

Del dette indlæg

Tihi - nogle sjove historier I har!

Jeg tog min mands navn, da jeg hed Nielsen (ophidsende, ikke?!)

Altså er der nu i det mindste en mindre af slagsen - mon ikke ....sen-navne uddør en gang?

Carina

Det kommer jo an på, hvor mange der er lige så "heldige" som jeg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været gift før og der tog jeg hans navn. Da vi blev skilt tog jeg mit eget tilbage og nu da jeg er gift igen har jeg beholdt mit eget. Dels gider jeg ikke skifte igen, men jeg vil altså heller ikke hedde Rasmussen.

Min mand har beholdt sit eget, han synes åbenbart Rasmussen er et godt navn -HAHA-

0

Del dette indlæg

Min tilkommende har lige fået slettet sit mellemnavn og så tager han mit efternavn når vi bliver gift, og beholder sit nuværende efternavn som mellemnavn.

Vi havde lidt svært ved at finde ud af hvad vi skulle hedde, da vi begge har ret specielle navne. Min kæreste mente "bare" at vi kunne hedde hvert vores, men jeg holdt hårdt på at man hedder det samme når man er blevet gift -HAHA- . Vi er kun min familie (på 9) i danmark, der har midt efternavn, så jeg fik endelig overtalt ham til at tage mit navn, og så beholder han jo så stadigvæk sit som mellemnavn :heppe:

0

Del dette indlæg

Hey!

Da jeg skal giftes for anden gang beholder jeg mit eget efternavn og

Jesper beholder sit.

Vi har simpelthen ikke kunne blive enige på det punkt. hahaha

Jeg tog mit eget navn tilbage, da jeg blev skilt, fordi jeg simpelthen var træt af at hedde Jensen og da jeg har et meget specielt efternavn, som er et familienavn, ja så tog jeg det tilbage.

Knus

Betina

0

Del dette indlæg

Vi gør ingen af delene!! ;)

Vi var enige om at vi skulle have et fælles efternavn af hensyn til fremtidige børn (jeg synes det er så underligt nrå moderen (eller faderen) hedder noget andet end resten af familien!), men ingen af os ville have den andens navn. ;) Det var faktisk min kæreste der insisterede på at jeg ikke skulle hedde fru Madsen (hans navn), for det har hans mor heddet, og det var ikke et godt ægteskab!

Så overvejede vi mellemnavne, forældres døbsnavne og bedsteforældres dåbsnavne.

Og endelig blev vi enige om..... Hansen!! Et dejligt, dansk anonymt navn. ;) Vi kunne ganske vist godt have fået et navn der ikke endte på -sen, men det ville så koste os 3000 kr... hver. Og så meget synes jeg bare ikke et sk... navn er værd!

Så vi har valgt min mors ungpigenavn. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg ville ikke af med mit mellemnavn eller efternavn, men min kæreste ville ikke hedde mit efternavn, der ender på gaard.

Så derfor tog jeg navneændring, så jeg byttede om på mellemnavn og efternavn, så vi tager mit tidligere mellemnavn (nu efternavn) til efternavn (det er der nemig kun 20 cirka, der hedder), og

jeg beholder mit tidligere efternavn (nu mellemnavn) som mellemnavn, og han beholder så sit mellemnavn som mellemnavn.

Forvirret? -HAHA-

Hilsen Bettina

0

Del dette indlæg

Vi har også talt en del frem og tilbage

Jeg vil gerne beholde mit efternavn, det er også et specielt efternavn, men min kæreste mener altså at manden ikke kan ta en kvindes efternavn, det vil være for underligt for ham, så vi ser om han kan få mit efternavn som mellemnavn og sletter sit eget og så tager vi hans efternavn. Jeg vil så aldrig bruge efternavnet og han bruger sjældent sit mellemnavn, men vi vil komme til at hedde det samme.

Hvis vi ikke kan det, så beholder vi bare vores egne navne.

0

Del dette indlæg

Ja det med navne har også givet os grå har ;)

Selv om har et helt normalt sen efternavn kan jeg simpelthen ikke identifidere mig med at skulle have min kærestes efternavn - det er bare ikke mig..... :)

Men det er blevet til, at vi beholder hver vores navn og så får min kæreste mit mellemnavn som adresseringsnavn - så hedder vvi trods alt noget af det samme...

Men jeg vil da ikke afvise at jeg ombestemmer mig når vi engang får børn!!

Maria -HAHA-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer