Kinai

Kan vi det??

28 indlæg i dette emne

Vi har valgt at danse en rigtig engelsk vals som brudevals, og søger derfor den helt rigtige melodi/sang til at danse til.

Igår spurgte vi vores danselærer hvilken han ville anbefale, og han sagde Take That - love aint here anymore.

Musikken/sangen er super god at danse til og lyder vældig romantisk... så længe man ikke hører hvad de synger!!

Teksten lyder:

Baby, don't you want me to go

So honey, why don't you beg me to stay

For love, and talk the way we used to talk

Till we both know what we've lost

Never say the words we did before

Till it was over

Love ain't here anymore

No no, love ain't here anymore

It's gone away, to a town called yesterday

Love ain't here anymore

Listen, oh listen, I don't wanna let go

So maybe we can change the way we feel

For love, and open up the way we did before

Now is the right time

And I'm sure you'd never say the words you did before

[ Find more Lyrics on www.mp3lyrics.org/h49 ]

When it was over

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

And when I find a place for me to keep my sweet love

Then I will leave it there forever more, yeah

And when I find someone to share I'll never give up

I will hold you and believe that

This life leads to more

Love ain't here anymore

Don't you beg me to stay, no no no

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

Hvad synes I... kan vi det? eller skal vi finde en anden sang. Jeg synes selv det er en smule malplaceret tekst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu er jeg jo tidligere storfan af Take That og hvis i vil have en stille sang, som minder om Love ain´t here anymore, så kan i vælge I million love songs i stedet, som er en hyldest til kærligheden og Garys kæreste, hvis jeg husker rigtigt :-)

0

Del dette indlæg

hvis i har nogen gode ideer til andre sange, så er i mere end velkommen til at fyre dem af her.

Jeg synes det er hammer svært, da sangen/valsen både skal være rørende i melodien, meget langsom, og teksten skal passe...

Åh.. og jeg som troede det skulle blive nemt :cheerleader3: Jeg har søgt og søgt og søgt, men jeg synes stadig ikke jeg har fundet lige den det skal være....

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo tidligere storfan af Take That og hvis i vil have en stille sang, som minder om Love ain´t here anymore, så kan i vælge I million love songs i stedet, som er en hyldest til kærligheden og Garys kæreste, hvis jeg husker rigtigt :-)

tak.. god ide da den er rigtig smuk, men det er ikke en vals.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kinai: Nu skal jeg lige gå i kælderen og tjekke min kæmpe Take That samling, om ikke der på en af singlerne er love ain´t here anymore uden sang :-), hvis der er det, så kan jeg tage singlen med til Kolling til vores træf

0

Del dette indlæg

Kinai: Nu skal jeg lige gå i kælderen og tjekke min kæmpe Take That samling, om ikke der på en af singlerne er love ain´t here anymore uden sang :-), hvis der er det, så kan jeg tage singlen med til Kolling til vores træf

åh ja... uden san og bare melodien... det kunne da være en ide. Så er det bare om jeg kan finde den :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

åh ja... uden san og bare melodien... det kunne da være en ide. Så er det bare om jeg kan finde den :cheerleader3:

Desværre var der ingen held der. men prøv at google den, eller spørg de forskellig musikfolk der er herinde, om ikke en af dem har den liggende

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den bliver nok meget svær at finde i instrumental udgave, herunder som karaokeversion. Ihvertfald i DK. Prøv evt. vores kollega karaokebutik.dk

Men Gary Barlow har faktisk lavet ihvertfald et nummer i nogenlunde samme "beat" (hastighed) og det er til gengæld meget romantisk (hvad jeg lige kan vurdere). Nummeret hedder forever love og er fra hans første soloalbum. Det er samtidig et meget flot nummer. Det er de fleste Gary Barlow numre. Alt hvad han laver er gennemført hele vejen igennem og han var også hele hjernen bag Take Thats tekster og musik. Derom skal der ikke herske nogen tvivl :cheerleader3:

Men lyt selv

Forever LoveGary Barlow

Love it has so many beautiful faces

Sharing lives and sharing days

My love it has so many empty spaces

I'm sharing a memory now I hope that's how it stays

Now I'm deep inside love and still breathing

She is holding my heart in her hand

I'm the closest I've been to believing

this could be love forever

All throughout my life the reasons I've demanded

But how can I reason with the reason I'm a man

Oh, oh yeah, ummm huh

In a minute I'm needing to hold her

In an hour I'm cold, cold as stone

When she leaves it gets harder and

harder to face life alone

Now my dreams are filled with times when we're together

Guess what I need from her is forever love

Ooh, ooh yeah oooh umm

Oh, oh yeah

Now I feel forever love oooh

Oh, I feel

Alternativt kunne det være et andet Take That (Bee Gees) nummer: How deep is your love.

En anden mulighed kunne være Brinck (grandprix vinderen) og nummeret Close but still out of sight (jeg har ikke analyseret teksten). Det er dog muligt at det er for "livlligt" i slutningen. http://www.youtube.com/watch?v=Kp7XEHXgj6E

Alternativt skal I måske over i noget Michael Bolton - Lean om me (som også er lavet af mange kunstere også som gospel).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg har godt set, vist nok i det der Vild med Dans, at de har valset til Love ain't here anymore - jeg synes simpelthen den er så fantastisk + at den er rigtig god at holde takten til. Jeg synes sagtens I kan danse til den, men jeg tænker heller ikke, at det betyder noget, altså fx at teksten handler om noget andet. Jeg forestillet mig, at det intet betyder hvis I stod og dansede til den på jeres bryllupsdag. Melodien er virkelig smuk...

0

Del dette indlæg

Den bliver nok meget svær at finde i instrumental udgave, herunder som karaokeversion. Ihvertfald i DK. Prøv evt. vores kollega karaokebutik.dk

Men Gary Barlow har faktisk lavet ihvertfald et nummer i nogenlunde samme "beat" (hastighed) og det er til gengæld meget romantisk (hvad jeg lige kan vurdere). Nummeret hedder forever love og er fra hans første soloalbum. Det er samtidig et meget flot nummer. Det er de fleste Gary Barlow numre. Alt hvad han laver er gennemført hele vejen igennem og han var også hele hjernen bag Take Thats tekster og musik. Derom skal der ikke herske nogen tvivl :cheerleader3:

Men lyt selv

Forever LoveGary Barlow

Love it has so many beautiful faces

Sharing lives and sharing days

My love it has so many empty spaces

I'm sharing a memory now I hope that's how it stays

Now I'm deep inside love and still breathing

She is holding my heart in her hand

I'm the closest I've been to believing

this could be love forever

All throughout my life the reasons I've demanded

But how can I reason with the reason I'm a man

Oh, oh yeah, ummm huh

In a minute I'm needing to hold her

In an hour I'm cold, cold as stone

When she leaves it gets harder and

harder to face life alone

Now my dreams are filled with times when we're together

Guess what I need from her is forever love

Ooh, ooh yeah oooh umm

Oh, oh yeah

Now I feel forever love oooh

Oh, I feel

Alternativt kunne det være et andet Take That (Bee Gees) nummer: How deep is your love.

En anden mulighed kunne være Brinck (grandprix vinderen) og nummeret Close but still out of sight (jeg har ikke analyseret teksten). Det er dog muligt at det er for "livlligt" i slutningen. http://www.youtube.com/watch?v=Kp7XEHXgj6E

Alternativt skal I måske over i noget Michael Bolton - Lean om me (som også er lavet af mange kunstere også som gospel).

Hej diskobil.

Tusind tak for dine forslag.. især Gary Barlows sang er helt fantastisk. Jeg tror jeg har hørt den mindst 1000 gange i mine helt unge teenage dage :cheerleader3:

Dog synes jeg ikke at den er udpræget valsetakt, eller tager jeg helt fejl? Kan den konverteres til valsetakt?

Redigeret af Kinai
0

Del dette indlæg

Der må jeg så sige at det - jf. tråden - er dig der er ekspert i engelsk vals og ikke mig. :cheerleader3: Min oplevelse af engelsk vals og mange andre "vals-arter" er at det er meget forskelligt hvad folk mener med det når de eksempelvis siger "engelsk vals". Derfor beder man altid dem om at komme med konkrete eksempler. Det samme gør man ofte når folk prøver at sætte ord på musik de godt kan lide.

Man kan godt ændre takten (hastigheden) på et nummer, men lige det her nummer tror jeg man ville ødelægge ved at gøre det.

Nu skyder jeg lige i tågen for jeg er ikke verdensmester eller speciel ferm til dans (står jo altid bag en pult) men plejer at være rimeligt god til at "ramme" to numre med nogenlunde samme beat, og jeg tog lige en lytter: Kunne et nummer som Cindy Lauper - Time after time være en mulighed ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der må jeg så sige at det - jf. tråden - er dig der er ekspert i engelsk vals og ikke mig. :cheerleader3: Min oplevelse af engelsk vals og mange andre "vals-arter" er at det er meget forskelligt hvad folk mener med det når de eksempelvis siger "engelsk vals". Derfor beder man altid dem om at komme med konkrete eksempler. Det samme gør man ofte når folk prøver at sætte ord på musik de godt kan lide.

Man kan godt ændre takten (hastigheden) på et nummer, men lige det her nummer tror jeg man ville ødelægge ved at gøre det.

Nu skyder jeg lige i tågen for jeg er ikke verdensmester eller speciel ferm til dans (står jo altid bag en pult) men plejer at være rimeligt god til at "ramme" to numre med nogenlunde samme beat, og jeg tog lige en lytter: Kunne et nummer som Cindy Lauper - Time after time være en mulighed ?

Jeg kan ikke være mere beæret over at du forsøger diskobil, jeg er virkelig taknemmelig :cheerleader3: men den vil jeg heller ikke påstå er en typisk engelsk vals.

Tidligere referede jeg til vores danselærer som anbefalede take that - love aint here anymore. Når man lytter til den, kan man meget let høre de 3/4 dels takter i melodien. Altså hvor man meget tydeligt kan tælle 1-2-3 1-2-3- Måske det hjælper lidt på hvad det er jeg søger.

Du/I kan høre sangen

0

Del dette indlæg

Hmm.. måske det bare er mig, men synes sagtens man kan høre 1- 2 - 3 takten i den sang du linker til..

Hvad er forskellen på almindelig vals og engelsk vals?

Vi har danset vals til : If you don't know me by now..

:cheerleader3: Nuser

Det var også meningen at man skulle kunne høre det på den sang jeg linker til ;)

Hvad er en alm. vals...Øh.. egentligt et godt spørgsmål nu jeg tænker over det. Det er vel bare trinene..??

Måske en mere garvet danser end jeg kan svare dig bedre på det.

Men er der egentligt noget som hedder en alm. vals? Der er wiener vals og engelsk vals. Det alm. folk danser og kalder vals, er vel mere bare sådan en selvopfundet vals/trin, hvor man bare følger takten... eller...??

Men ret mig endelig gerne hvis jeg tager fejl :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det var også meningen at man skulle kunne høre det på den sang jeg linker til ;)

Hvad er en alm. vals...Øh.. egentligt et godt spørgsmål nu jeg tænker over det. Det er vel bare trinene..??

Måske en mere garvet danser end jeg kan svare dig bedre på det.

Men er der egentligt noget som hedder en alm. vals? Der er wiener vals og engelsk vals. Det alm. folk danser og kalder vals, er vel mere bare sådan en selvopfundet vals/trin, hvor man bare følger takten... eller...??

Men ret mig endelig gerne hvis jeg tager fejl :7himmel:

UPS :cheerleader3: selvfølgelig var det meningen at man skulle høre takten i sangen, det kan jeg godt læse nu!! (pinligt!!!)

Jeg ved ikke hvad forskellen på vals'ene er.. Vi danser selv vals på vores danseskole, men kan desværre ikke huske hvilke sange vi danser til, men skal nok skrive når vi har været afsted næstegang..

Held og lykke med jagten..

:cheerleader3: Nuser

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror du har meget ret. MIn oplevelse er som sagt at når folk siger engelsk vals eller vals så kan det være vidtforskelligt fra person til person hvad de forstår herved. Jeg er som sagt ikke garvet danser, kun dj :cheerleader3: Det at jeg hører to numre som matcher i deres "beat" er ikke nødvendigvis udtryk for at de så er ens når vi snakker vals.

Jeg prøver lige at lytte lidt mere til Take That nummeret i aften hvor jeg har min hørebøffer lige ved hånden. Det giver lidt mere føling med det, end at lytte over eks. You tube.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at danse en rigtig engelsk vals som brudevals, og søger derfor den helt rigtige melodi/sang til at danse til.

Igår spurgte vi vores danselærer hvilken han ville anbefale, og han sagde Take That - love aint here anymore.

Musikken/sangen er super god at danse til og lyder vældig romantisk... så længe man ikke hører hvad de synger!!

Teksten lyder:

Baby, don't you want me to go

So honey, why don't you beg me to stay

For love, and talk the way we used to talk

Till we both know what we've lost

Never say the words we did before

Till it was over

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

Listen, oh listen, I don't wanna let go

So maybe we can change the way we feel

For love, and open up the way we did before

Now is the right time

And I'm sure you'd never say the words you did before

[ Find more Lyrics on www.mp3lyrics.org/h49 ]

When it was over

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

And when I find a place for me to keep my sweet love

Then I will leave it there forever more, yeah

And when I find someone to share I'll never give up

I will hold you and believe that

This life leads to more

Love ain't here anymore

Don't you beg me to stay, no no no

Love ain't here anymore

Love ain't here anymore

Hvad synes I... kan vi det? eller skal vi finde en anden sang. Jeg synes selv det er en smule malplaceret tekst.

Allerede da jeg læste tilten på sangen tænkte jeg, " det holder ikke"

Håber i finder ud af noget

0

Del dette indlæg

Nu nærlyttede jeg lige Love aint here her i lørdags og jeg kan godt høre at det er en anden takt end eks. forever love (der er ingen takt i sidstnævnte). Kan man ikke få Gary til at indspille den med den anden melodi :blush: Jeg tænker lige lidt videre. Det kunne også være I skulle ud i noget James Morrison, Michael Bubble eller den stil.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Nu nærlyttede jeg lige Love aint here her i lørdags og jeg kan godt høre at det er en anden takt end eks. forever love (der er ingen takt i sidstnævnte). Kan man ikke få Gary til at indspille den med den anden melodi :blush: Jeg tænker lige lidt videre. Det kunne også være I skulle ud i noget James Morrison, Michael Bubble eller den stil.

Det ville være super fint.... det vigtigste er bare at den har de "berømte 3/4 dels taker (1 2 3- 1 2 3), og at teksten bare lyder fornuftigt i forhold til et bryllup.

Tusind tak for hjælpen!

0

Del dette indlæg

Det ville være super fint.... det vigtigste er bare at den har de "berømte 3/4 dels taker (1 2 3- 1 2 3), og at teksten bare lyder fornuftigt i forhold til et bryllup.

Tusind tak for hjælpen!

Jo tak men nu begynder det jo at irritere mig at man ikke lige kan finde et nummer der rammer den takt (som jeg nu har fundet ud af) og så bliver man stædig. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer