april-brud2009

Borde

21 indlæg i dette emne

Hejsa!

Vi overvejer at skal have runde borde til vores Bryllup. Men jeg er nu i tvvl om hvem vi skal sidde sammen med. Det ville nok være naturligt at sidde med vores forældre ved vores side. Men helt ærligt, så ville jeg også gerne sidde med vores bedste venner.

Ellers kunne vi vælge et langt bord, og have forældre ved siden af os og venner overfor....

Hvad gør I og hvem sidder I med ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at sidde ved runde borde 8-10 personer pr bord. :thumbsupsmileyanim:

Men det er svært. Vi vil gerne sidde sammen med vores forældre, der er "bare kun" to mødre og en mormor. Det er jo lidt i overflod af kvinder

Så indtil videre er planen at vi sidder sammen om et 8-mands bord

brudens mormor - gommens mor - bruden - gommen - brudens mor - en ven (singel) - nærmeste vennepar.

Det er lavet sådan, da brudens mormor og gommens mor er jævnaldrende og har det rigtig sjovt sammen, brudens mor og singel-ven kender ikke hinanden, men har fælles interesser så kan de vel godt tale sammen om et eller andet :-)

Og venneparret, er de tætteste venner vi har, så de SKAL sidde ved "vores" bord.

Lige nu er det på tale at han skal være forlover og hun skal være min hjælpepige i forbindelse med toiletbesøg og kjoler-halløj. :loveboard:

Men nu ser vi - det er planen indtil videre, alt kan ske.

0

Del dette indlæg

Vi sidder ved langborde med plads til 8 og vi sidder absolut ikek sammen med vores forældre, men vores nærmeste 6 venner, eller vores søskende har vi overvejet også.. Vi holder vores bryllup en kende anderledes, bla for at slippe for højbords og rod med skildsmisseforældre og bonus ting :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har runde 8 mandsbordere (men må kun side 6 ved det bord vi skal side ved, pga min store kjole, og når man skal op og ned fra stolene... )

Vi har valgt at side sammen med min bedste venninde (brudepigen) Gommens søster og kæreste (tovstmaster og fotograf) og Gommens bedste ven (forlover)

Forældre og bedste forældre sider så ved et bord ved siden af, men der er også 7 i alt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal sidde ved 14- 15 mands ovale borde- syntes personlig at 8 mands borde er får små man har ikke mange at snakke med ud over sine forældre hvis man vælger at sidde tradionel sammen med dem. Så vi har både plads til vores forælre to venner par en sinle ven, vores søn og min søster og min mands søster og mand.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sad ved E-bord. Jeg havde min far og min moster på min side og min ældste nevø på den yderste plads. På min mands side sad hans forældre og hans ven på den yderste plads.

På midterpinden i bordet ud for os, sad alle børnene. De havde så at sige nogle af de bedste pladser til at kunne følge med i hvad der foregår og var så stolte af deres fine pladser, hvor de hele tiden kunne se brudeparret. Vi havde ikke noget problem med at få talt med vores gæster, for flere kom jo forbi hvor vi sad for lige at sludre lidt og det meste af tiden gik jo med taler og sange og så lidt spisning ind imellem.

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Vi overvejer at skal have runde borde til vores Bryllup. Men jeg er nu i tvvl om hvem vi skal sidde sammen med. Det ville nok være naturligt at sidde med vores forældre ved vores side. Men helt ærligt, så ville jeg også gerne sidde med vores bedste venner.

Ellers kunne vi vælge et langt bord, og have forældre ved siden af os og venner overfor....

vi har valgt et langbord da vi gerne vil følge traditionerne med at sidde ved vores forældre,men vi vil også gerne sidde tæt på vores venner...

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup havde vi aflange 8-10-mands borde. Vi, dvs. brudeparret, sad til at begynde med for enden af bordet, hvor vores forældre og nærmeste familie sad. Men da vi også gerne ville nå at snakke med vennerne og resten af familien, valgte vi at flytte pladser under middagen, så vi kom til at sidde for enden af flere af de andre borde, således at vi kom omkring og fik mulighed for at tale med flere end vi ellers ville have gjort. Og det var en stor succes! - også selvom vi ikke nåede at komme forbi alle bordene!

Denne løsning kan klart anbefales, hvis I er til en mere utraditionel og mere afslappet fest!

God fornøjelse!

Kh. Marulle.

Hejsa!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sad ved et E-agtigt bord. Jeg havde min brudepige/gode veninde ved min side og manden havde hans forlover/toastmaster/bror ved hans, det var det vi synes var sjovest. Vores forældre og anden familie (onkler, tanter, bedstemædre) sad opdelt efter familie i hver deres ende af lokalet, langt fra brudeparret, men med den bedste udsyn til os. De synes det var dejligt at være omgivet af dem de holder af og af samme grund hyggede sig meget med og forstod godt at de blev placeret sådan. Synes helt klart man skal gøre som man vil og ikke blot hvad traditionen siger!

0

Del dette indlæg

Min bedste veninde blev gift i august sidste år - de havde valgt runde borde med 8-10 personer ved hvert bord. Vi sad med ved "højbordet" - det var kun venner der sad her og brudens storebror. Forældrene havde hver deres bord med familiemedlemmer - det fungerede fint.

Min mand og jeg blev gift på Rådhuset i 2007 og har planglagt at skulle holde en velsignelse i kirken. Mine forældre er skilt og er gift på ny begge 2, så den traditionelle bordplan kommer ikke på tale for os. Derfor har vi planlagt at efterabe en anden af mine veninder og lave langborde med 6-8 personer pr bord. Min mand og jeg skal så sidde ved et 2 personersbord overfor hinanden, og så skal vores bord flyttes rundt til de forskellige borde og være endestykke ved hvert bord et stykke tid af festen. På den måde kan vi komme til at sidde sammen med alle vores 6 forældre, samt sammen med nogle venner. Og vi får talt med mange flere under maden. :)

0

Del dette indlæg

Vi er i samme dilemma lige nu. Vi skal side ved 8-10 mands runde borde, og vi ønsker at vores forældre skal side ved vores side den dag. Men så har vi et problem med de sidste 4 pladser. Vores søskende er 19 - 30 og 36 år så det er ikke optimalt mht. til samtale. På denanden side så er vores 4 bedste venner mellem 22 og 24 år så de er måske meget unge i forhold til vores forældre?! vi ved ikke rigtig endnu hvad vi gør. MEn forældrene piller vi nok ikke ved:)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal også sidde ved 8-personers runde borde og har valgt at sætte vores forældre ved andre borde, da vi ser dem så ofte. I stedet skal vi sidde sammen med vores datter, hendes gode veninde, min mands forlover og kone (min gode veninden) samt et andet par af vores rigtig gode venner.

Resten af selskabet har vi forsøgt at blande unge og gamle på kryds og tværs da det netop er runde borde og man kan snakke på tværs af bordene.

Vi håber at det giver en god stemning og ikke for traditionelt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Vi skal sidde ved aflange firkantede borde, fordi det er det vi har. Men vi vælger at sidde sammen med vores venner, hvilket også er helt i orden for den nærmeste familie.

Grunden til det er så også at min mands forældre overhovedet ikke kan være tæt på hinanden, så for ikke at skulle vælge hvem han vil sidde med har vi valgt at sidde med de bedste venner.

0

Del dette indlæg

Hej

vi skal også ha' runde borde til vort bryllup, og skal sidde med 10 pers. ved hvert bord. Men vi har fravalgt vores forældre til at sidde sammen med os,

derimod skal der sidde et vennepar fra hver side, 2 kolleger og 2 børn sammen med os.

Det skal dog siges, at vi er midt i 40'erne, og som 2 sammenbragt familier, holder vi ikke helt på de traditionelle former.

Ha' et rigtigt dejligt bryllup...

Kirsten

0

Del dette indlæg

Langt det vigtigste er at fest forløber godt, at alle hygger sig og ikke at man overholder hvad "man bør" - synes jeg. Vi blandede familie med venner og fik en optimal bordplan, og alle havde det sjovt fra start til slut. Ja, forældrende sad sammen med vores venner osv på en måde så alle havde et eller andet at tale om, men ikke nødvendigvis det sædvanlige famile eller vennesnak. Det fungerede.

ellers er der jo modellen hvor I flytter lidt rundt undervejs i middagen så I kommer til at sidde hos alle.

Gør som jeres mavefornemmelse siger er det allermest rigtige!

Hej fra en gammel gift kone

knirke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer