miksas

Drømmebryllup d. 13.06 2009

222 indlæg i dette emne

Nu har jeg simpelthen tyvstjålent så mange gode idéer herinde fra, at det vist er på tide at give lidt tilbage

Jeg bor med min kæreste i centrum af Århus, og han friede til mig for over et år siden, så vi har haft MASSER af tid til at planlægge. Og nu ser det virkeligt ud til, at det hele er ved at falde på plads :thumbsupsmileyanim:

Jeg er 26 år og er projektleder og tekstforfatter på et reklamebureau ( Ja det er jeg så ikke mere, da bureauet er gået konkurs... så ligenu er jeg CEO at InBetweenJobs :cheerleader3:( og min kæreste er webredaktør.)

Humor og stil betyder meget for os begge, og så kan vi godt lide at være lidt anderledes. Vi er hverken til slot eller forsamlingshus, så vores kompromis med en cafe og et teater i hjertet af Århus er lige som vi kan lide det!

Lidt om hvad vi har valgt, hvorfor, og hvor meget det koster :balloon: Ja, det er jo ikke billigt at erklære hinanden sin kærlighed :-)

Dato: d. 13.6 2009 i Sct. Lukas kirke i centrum af Århus. Vi skal synge 'i østen stiger solen op', 'Det dufter lysegrønt af græs', 'Du kom med alt det der var dig' og 'Det er så yndigt at følges ad'. Se kirken her

Feststed: Århus Teater og Café Hack. Først reception i cafeen, så middag i Kampmannsalen på teatret og så fest hele natten i caféen :cheerleader3:

Der er champagne og bryllupskage om eftermiddagen og vi bliver 55 personer + dem der vælger at dukke op i kirken til receptionen.

Kage: Bryllupskagen er bestilt gennem en bekendt, så vi slipper med 1660,- for en 5-etagers kage med hindbærmousse og hvid chokoladecreme til 70 pers.! Se det er til at forstå! Se eksempeler på kagen her og den alternative kagepynt her

Invitationer, bordkort og bordplan: Er lavet af en grafiker vi kender. Invitationerne er udformet som en gammel teaterbillet til 'Brylluppet' med os i hovedrollerne, og akter der hedder hhv. 'Vielsen', 'Receptionen' og 'Middagen'. Derudover kan alle informationer findes på en hjemmeside.

Menuen: Nu er menúen valgt og den kan ses her og natmaden står på italiensk pølse- og ostebord. NAM NAM!

Risposer: Har lavet små risposer med sort bånd om, så de matcher min kjole :toot:

Pynt: Bordene bliver bare drysset med røde stof-rosenblade - meget enkelt, da lokalerne er så flotte i sig selv.

Ringe: Er designet hos 24m i Århus. De er i Titanium og jeg har en brilliant i min og kan ses her!

Forlover: Min kærestes bedste ven

Tøj: Han skal have et jakkesæt på fra Tiger og Sweden, hvid smokingskjorte, butterfly og Paul Smith manchetknapper.

Brudekjole: Min fantastiske kjole er købt hos Kennedys. Hertil kommer en slags hat og sorte stilitter - Se billeder af mig i kjolen her :loveboard: Har også fået fat i en corsage fra Bravissimo, som sidder som en drøm...

Hår og Makeup: Birthe Gleerup. Og så er der booked voksning, manicure og pedicure på kosmetologskolen i Århus - så blev der lige sparet der! Se eksempler på hår og make-up her

Musik til festen: En DJ der hedder Anders. Han virker super fin, og vil gerne spille lige det vi vil høre!

Fotograf: En bekendt der er amatørfotograf stiller op for 1500,-

Ønskeliste: Er inde på vores hjemmeside, men vi ønsker os i høj grad oplevelser - både på bryllupsrejsen og i hverdagen. Skåle og bestik kan vi jo købe selv ;)

Hjemmeside: Er lavet udfra min kærestes hjemmeside. Her er alt hvad hjertet kan begøre + afstemninger om diverse ting som vejret, og om jeg snubler op af kirkegulvet: 88% siger ja... Det er ikke meget tiltro! :cheerleader3:

Kørsel: Min mor og far pynter bilen og kører de 500 meter

Brudebuket: Aner det ikke... den fixer gemalen. (OK! Måske har jeg ladet nogle ord falde som: SORT; HVID ELLER RØD! Meget enkelt! jeg elsker liljer og orkidéer... men ellers har han helt fri tøjler :lol: )

Brudevalsen: Vi skal danse til Tom Waits, 'Little trip to heaven', hør den her

Bryllupsnatten: Foregår i vores lejlighed.

Toastmaster: En af vennerne der er journalist og altid er i topform!

Morgengave: Ingen morgengaver; vi har nok i hinanden og alle de fine gaver vi sikkert får på aftenen.

Bryllupsrejse: Den står på to uger til Mexico langs den caribiske kyst. JA TAK! Vi tager afsted et par dage efter. :cheerleader3: Influenza A er afblæst.... så nu ligger jeg allerde på stranden i mine tanker... se billeder fra hotellerne på s. 4!

Polterabend Læs om den her

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er min kjole, mine sko og corsagen. Billedet af 'hatten' er ikke det helt rigtige, men ligner meget :loveboard:

SE DEN RIGTIGE HÅRPYNT NEDERST PÅ DENNE SIDE

Det bliver lige modellosfoto, da jeg ikke har billeder af mig endnu :thumbsupsmileyanim:

post-31313-1237380340.jpg

post-31313-1237380353.jpg

post-31313-1237380363.jpg

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg glæder mig også meget til at se det hele samlet... Regner med at skulle hente kjolen d. 17.4 :thumbsupsmileyanim: Så skal den lige lægges en halv meter op... mine ben når desværre ikke op i himlen!

Der er ok styr på det... men nu er der altså også kun 2 1/2 måned! UHHHH.... det kan hurtigt gå!

Jeg skal nok følge op med billeder og små anekdoter løbende.

0

Del dette indlæg

Så kan I lige se, hvordan vi har grebet hele den kreative del an.

Nu er vi begge mest til det stilrene med humor, så når nu vi skal holde festen på et teater, synes vi, at det var oplagt at bruge teaterdelen som tema. Vores invitationer er derfor udformet som en billet, og så har vi egentlig lagt alle andre informationer ud på en hjemmeside.

Vi er selv blevet ret godt tilfredse :thumbsupsmileyanim:

post-31313-1237466908.jpg

0

Del dette indlæg

Nu er vi begge mest til det stilrene med humor, så når nu vi skal holde festen på et teater, synes vi, at det var oplagt at bruge teaterdelen som tema. Vores invitationer er derfor udformet som en billet, og så har vi egentlig lagt alle andre informationer ud på en hjemmeside.

Vi er selv blevet ret godt tilfredse :loveboard:

Wauu, hvor er den bare skøn, er hel ked af at jeg ikke skal holde fest på et teater, den er bare så god og orginal, kan godt forstå at I er ret godt tilfredse det har I også al mulig grund til at være, ja faktisk mere end bare tilfredes den er lige i skabet. :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner

Laila

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Lige et forsinket velkommen og tillykke med det forestående bryllup :cheerleader3:

Også stort tillykke med din egen tråd - jeg glæder mig til at følge med i hvad der sker herinde :thumbsupsmileyanim: Men du er jo allerede godt i gang og hvilke gode idéer du disker om med... Synes det er et vildt fedt tema...

Held og lykke med planlægningen fremover :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi er selv blevet ret godt tilfredse :thumbsupsmileyanim:

Sikke en fuldstændig fantastisk idé. Flot må man sige!!

0

Del dette indlæg

1000 tak :thumbsupsmileyanim:

Og I skal nok få meget mere at se - tror min ellers meget tålmodige og søde mand er ved at være LIDT færdig med at snakke detaljer, så det er jo fantastisk at der er sådan et sted som BK, hvor alle forstår, hvor hyggeligt det er at snakke om :loveboard:

Han er ellers meget engageret, og har faktisk lagt afstemninger ud på vores hjemmeside www.havtornpetersen.dk, hvor folk bl.a. kan stemme på om det kommer til at regne på dagen, og vi skal danse brudevals mm. Han har også lagt afstemninger ud, om jeg kommer til at spilde ned af min kjole og om jeg snubler op af kirkegulvet. Og ALLE, bortset fra mig selv, har stemt på at det sker! Hvad sker der for det :cheerleader3:

Ej, egentlig er jeg nok bare bange for, at vores venner og familie kender mig lidt for godt! Godt jeg har min far at holde fast i op af gulvet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor er jeres invitationer bare geniale

og fed ide med afstemninger på hjemmeside (den tyvsnupper vi måske - håber det er ok?)

Glæder mig til at følge mere med på din planlægningstråd :-)

Selvfølgelig på du hugge den :thumbsupsmileyanim:

Jeg har vist ikke tal på hvor meget jeg lige har snuppet fra andre kreative kvinder herinde :loveboard:

0

Del dette indlæg

Og så lidt af det kedelige: Økonomien! :cheerleader3:

Vores bryllup løber op i ca. 75.000 + 30.000 for bryllupsrejsen. PUHA!

Men når det er sagt så har vi faktisk overholdt vores oprindelige budget, og vi sparer selv op til det hele. Det betyder, at vi sætter ca 4000,- af hver om måneden, men så er alt også betalt til vi sætter foden på dansk jord efter 2 uger i Mexico.

Vi bliver ca 60, og den klart største del går til mad og drikke, fordi vi har valgt ikke at skulle røre en finger selv. Det betyder også, at resten af budgettet virkelig skulle gennemtænkes!

Det betyder rigtig meget for os begge to, at vi selv sparer op, men det har også betydet, at der var altså bare ikke noget med lige at gå et par 1000 over hver gang der skulle investeres - så måtte vi simpelthen hellere undvære. Men det er næsten altsammen faldet på plads, og vores budget ser ud som følger:

Kage 1.500,- Her var vi så heldige at finde en pensioneret bager, ellers ville en lignende have kostet 3500! :thumbsupsmileyanim:

Champagne 3.000,-

Drikkevarer under maden 10.000,-

Drikkevarer efter maden 12.500,- Her er fri bar så jeg kan få mine cosmos :loveboard: undtagen shots og specialøl

Middag 17.500,-

Natmad 4.000,-

Tilbehør drinks 500.-

Kaffe 1.200

DJ 3000,-

Kjole 3200,- Her var jeg simpelthen så heldig at finde drømmekjolen sat ned fra 9000,-

Hat 500,-

Lingeri 700,- Købt ved Bravissimo. Perfekt til suveræne priser når man nu har en lidt større barm end de fleste :cheerleader3:

Jakkesæt 3000,- Butterfly fra Hugo Boos og Paul Smith manchetknapper fik han i gave.

Vest 500,-

Skjorte 700,-

Vielsesringe 3200,- Vi valgte titanium, fordi vi synes det er et super fedt materiale, så så ELSKER vi prisen! Og vi kunne få den designet ligesom vi ville have dem!

I alt

Frisør til ham 415,-

Brudeopsætning 1000,-

Make-up Sara 300,-

Leje af teaterlokaler 5250,-

Brystbuketter 250,-

Brudebuket 500,- Jeg ønsker mig en meget enkel buket!

Invitationer, bordkort mv. 200,- Det var bare for papir. Vores søde grafikerven stod for designet.

Frimærker 170,-

Takkekort 100

Fotograf 1500,- Vi ville ikke bruge penge på en fotograf, men vi kender en amatørfotograf som vil være til stede de første 4 timer.

Fremkaldelse 500,-

Så alt i alt har vi sparet hvor spares kan, og jeg synes stadig, at vi har fået det lige som vi gerne vil have det! Det har krævet lidt planlægning og kompromis, men hellere det end en gæld på mange 1000 kr :ban:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudevals skal vi helt sikkert danse, jeg er bare ikke meget til den originale.

Derfor er vi lige nu ved at teste om Tom Waits 'Little trip to heaven' er egnet til vals. Min kæreste fik øjnene op for Tom Wait i den første uge vi var kærester, og vores ven Tom har derfor fulgt os troligt igennem snart 5 år nu. Så lige præcis denne sang betyder rigtig meget for os begge.

Her er teksten:

Little trip to heaven on the wings of your love

Banana moon is shining in the sky

I feel like I'm in heaven when your with me

I know that I'm in heaven when you smile

Though were stuck here on the ground

I got something that I've found, and it's you

I don't need to take no trip to outer space

All I have to do is look in your face

And before I know it I'm in orbit around you

Thanking my lucky stars that I found you

When I see your constellation, your my inspiration

And it's you

Your my North Star when I'm lost and feeling blue

Your my sun that's breaking through, it's true

And all the other stars seem dim around you

I thank my lucky stars that I found you

When I see your smilin face

I know nothing' gonna take your place

And it's you, and it's you, and it's you, and it's you, and it's you, and it's you

Ja det er ikke store følelser, der lægges skjul på :thumbsupsmileyanim: men når det blandes med Tom Waits whiskey-stemme, bliver den faktisk ualmindelig smuk. Så kryds fingre for, at vi holder fast i idéen og ikke giver efter for omverdenes pres for at danse den den 'rigtige' brudevals. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Her er lige et billede af vores risposer. De er meget simple, så det tog ikke lang tid, at få lavet 80 stk.

Jeg fik jo lige et tip med at bruge et æggebæger, aå var det super nemt lige at binde bånd om. :)

post-31313-1237721959.jpg

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hermed et billede af vores kirke. Den ligger i Århus centrum, og vi synes den er rigtig smuk.

Udfordringen bliver dog, at den er kæmpe stor! Jeg ved faktisk ikke helt hvordan vi skal sørge for, at den ikke kommer til at se gabende tom ud! :( Men vi må satse på, at der kommer nogle flere i kirke, end dem der er inviterede til brylluppet.

Vi håber lidt, at vi kan få taget et billede oppe i tårnet, da jeg tror, det vil blive rigtig smukt, med en forhåbentlig blå himmel i baggrunden.

post-31313-1237893587.jpg

0

Del dette indlæg

Vildt smuk kirke søde... den ser meget majestætisk ud som den sådan tårner sig op der... Synes tårnet minder meget om rådhustårnet i Århus... Skal vi ikke lige have nogle billeder af hvordan denne skønhed ser ud indefra også???

0

Del dette indlæg

Hermed et billede af vores kirke. Den ligger i Århus centrum, og vi synes den er rigtig smuk.

Udfordringen bliver dog, at den er kæmpe stor! Jeg ved faktisk ikke helt hvordan vi skal sørge for, at den ikke kommer til at se gabende tom ud! :thumbsupsmileyanim: Men vi må satse på, at der kommer nogle flere i kirke, end dem der er inviterede til brylluppet.

Vi håber lidt, at vi kan få taget et billede oppe i tårnet, da jeg tror, det vil blive rigtig smukt, med en forhåbentlig blå himmel i baggrunden.

Jeg skal nok komme til globryllup, så er der i hvert fald en tom plads mindre :thumbsupsmileyanim:

Lukaskirken er super flot, jeg har været der en del gange til noget legestue i krypten og jeg synes ikke engang at billedet yder den ret... :(

0

Del dette indlæg

wooooooow en kirke!!! Holy moses hvor er den imponerende....!!

Super flot! :(

Hvor er du sød. Og ja, det er bare rigtig, rigtig flot... men meget stor for sådan en pige der kommer fra en lille bitte landsbykirke ;)

Vildt smuk kirke søde... den ser meget majestætisk ud som den sådan tårner sig op der... Synes tårnet minder meget om rådhustårnet i Århus... Skal vi ikke lige have nogle billeder af hvordan denne skønhed ser ud indefra også???

Det skal i da :thumbsupsmileyanim: Se nedenfor!

Udfordringen bliver dog, at den er kæmpe stor! Jeg ved faktisk ikke helt hvordan vi skal sørge for, at den ikke kommer til at se gabende tom ud! :cheerleader3: Men vi må satse på, at der kommer nogle flere i kirke, end dem der er inviterede til brylluppet.

Jeg skal nok komme til globryllup, så er der i hvert fald en tom plads mindre :cheerleader3:

Lukaskirken er super flot, jeg har været der en del gange til noget legestue i krypten og jeg synes ikke engang at billedet yder den ret... :thumbsupsmileyanim:

Du er meget velkommen! Jo flere jo bedre.... Så det ikke runger helt så hult når jeg råber: JAAAA!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer