Sign in to follow this  
Followers 0
april-brud2009

Tekst til avisen

7 posts in this topic

Hejsa!

Jeg er blevet spurgt om følgende:

Hvad skriver man i teksten i avisen når eks. gommens Mor er død.

Man plejer jo at skrive, xxxx xxxx søn af xxxx (mor s navn og Far s navn) vies til og ja så brudens navn osv. Hvad skriver man i sådanne tilfælde, skriver man så stadig begge forældres navne alligevel eller hvordan gør man ? Han er jo stadig søn af begge uanset hvad.

Nogen der kender til det ?

0

Annonce ♥

Lige umiddelbart vil jeg synes man godt kan skrive begge forældres navne. For som du selv skriver så er gommen jo stadig hendes søn selvom hun er afgået ved døden.

0

Hvis det er et lokal samfund hvor defleste kender hinanden så ville jeg også gøre det. Men er det en størrer avis ville jeg følge gommens ønske. Ikke så meget hvad der er rigtig men om gommen gerne vil have hende stående for hun også er en del af dagen.

'det er selvfølgelig et meget løst svar, men nok det bedste jeg har

0

Åh jeg synes det er så svært. Især også fordi faderen har fundet en ny kone. Ved simpelthen ikke hvad der er rigtig og forkert her :(

0

Annonce ♥

Jeg vil også mene, at man skriver begge navne. Evt. kunne man i en lille parantes efter moderens navn tilføje et kors.

0

Lige umiddelbart vil jeg synes man godt kan skrive begge forældres navne. For som du selv skriver så er gommen jo stadig hendes søn selvom hun er afgået ved døden.

man til føjer bare datter af afdøde xxxxxxxx

0

Jeg vil også mene, at man skriver begge navne. Evt. kunne man i en lille parantes efter moderens navn tilføje et kors.

det var en rigtig god ide´.. diskret og enkel..

0