Luise

Drikkevarer

9 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jubiii, min kæreste - og kommende mand - og jeg har i dag bestilt det dejligste selskabslokale til vores bryllup. Feststedet laver middagen. De tilbyder også drikkevarer ad libitum - velkomstdrinks med chips, hvidvin, rødvin, dessertvin (1 glas), øl og vand. Vi synes dog, at deres pris på noget der ligner 10.000,- til 52 mennesker er temmelig dyrt?! Vi må gerne selv medbringe drikkevarer. Hvor meget skal vi regne med at købe af de forskellige slags?

Mange hilsner fra Luise.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har hørt at man beregner ca en flaske vin per person (ex. hvis der er 50 peroner skal der være 25 hvid og 25 rød)

øl og vand er lidt sværre da det jo ikke alle som drikker det vi skal fx. ikke have såmange øl i vores familie da der næsten ikke er nogen som drikker det, men meget sodavand da der er noget som drikker ekstem meget

0

Del dette indlæg

Det er lige under 200 kr pr couvert.. Hmm.. jo det et stort beløb, men umiddelbart synes jeg det lyder.. ja det ved jeg egentlig ikke. Vi kommer til at give ca 600 kr for 7 timer inkl samme drikevarer ad libitum.. dvs maden er ca 400 kr.. og så er pynt m.v. indberegnet.. synes det lyder meget fornuftigt.

En ting I i hvert fald skal være opmærksom på, hvis I vælger selv at medbringe er, om de tager proppenge på stedet.. altså x antal kroner pr flaske de åbner..

0

Del dette indlæg

Det er lige under 200 kr pr couvert.. Hmm.. jo det et stort beløb, men umiddelbart synes jeg det lyder.. ja det ved jeg egentlig ikke. Vi kommer til at give ca 600 kr for 7 timer inkl samme drikevarer ad libitum.. dvs maden er ca 400 kr.. og så er pynt m.v. indberegnet.. synes det lyder meget fornuftigt.

En ting I i hvert fald skal være opmærksom på, hvis I vælger selv at medbringe er, om de tager proppenge på stedet.. altså x antal kroner pr flaske de åbner..

Tak for svar :cheerleader3: Vores middag ligger på nogenlunde samme pris som din - også med pynt, borddækning osv. - og drikkevarer ad libitum i 8 timer. Og ja, det kan da godt være, at det egentlig er meget fornuftigt... Skal måske bare lige vænne mig til at regne med "lidt" større tal end til daglig. Det er jo trods alt ikke bare pigerne fra studiet, der kommer til madklub :thumbsupsmileyanim:

Jeg har slet ikke tænkt på, at de evt. vil tage proppenge, men ja - det skal vi da lige have med i overvejelserne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal I bestemt. Det lyder ikke "rigtigt" at de sælger drikkevarer, eller udbyder en løsning, og så samtidig tillader drikkevarer. 10.000 kr. for 52 gæster lyder iøvrigt ikke dyrt hvis det er fra start til slut inkl. middagen.

0

Del dette indlæg

Du kan også spørge et lokalt sted (Brugsen fx) om hvor meget de regner med, der ville skulle bruges til 50 gæster. På den måde kan I også få prøvesmagt en masse lækker vin og som regel har uddeleren i supermarkedet en ret god forståelse for vin og man kan tit få lov til at levere de uåbnede flasker retur.

I vil derfor også være sikre på at have nok af både øl vin og vand, hvis det kan lade sig gøre, at levere tilbage.

Min far er uddeler og en RIGTIG vinkender - så han er hyret til vores bryllup - han er rigtig godt til at vejlede, når han ser/hører menuen og har også ret godt styr på, hvor meget der skal bestilles.

Jeg ved, at både i Herfølge, hvor jeg bor, samt Rødvig, hvor min far arbejder og flere andre steder, hvor det intet problem er, at levere de uåbnede flasker retur.

Men ja, undersøg det med proppengene - det er i hvert fald værd at have med i overvejelserne!!!

Pøj pøj med det!!

0

Del dette indlæg

Altså 10.000 lyder først af meget men som de andre siger, det er lige under 200 kr... Og hvis man regner med at alle drikker en flaske vin hver i løbet af en hel aften (nogle mere, andre mindre) en del vand og sodavand... Nogle mænner kan vel også drikke en del øl. Kaffe og the høre sig jo også til... Tja.. Jeg tror ikke det er meget du kan spare ved selv at købe det...

0

Del dette indlæg

jeg er så en af dem, som bestemt synes at de 10000 kr lyder billigt, når der er vin ad libitum med. jeg synes faktisk det lyder rigtig billigt. Du kan også opveje det med alt det arbejde du skal i gang med for selv at finde tilsvarende vin og øl og vand, og hvilke tanker du skal gøre for at være sikker på, om der nu er nok.

Jeg ville vælge at lade feststedet stå for det hele der, og så bruge krudt på noget af alt det andet, som skal gøres og forberedes

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. drikkevarer.. Det siges at man skal have 1 flaske vin pr person. 1/4 flaske hvidvin og 3/4 rødvin. Resten kommer jo an på hvilken slags gæster der kommer. Hvis der kan være varmt på bryllupsdagen er det i hvert fald vigitgt at der er nok sodavand.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer