Guest Snubbi82

Spray tan vs. solarium

44 indlæg i dette emne

Altså, jeg nyder TIT godt af, div. selvbrunere og spraytan... Og så længe man har været i bad efter påføringen, smitter det altså IKKE af! :cheerleader3: Jeg har helt sikkert tænkt mig, at snuppe solens stråler for så tilsidst, at blive spraytannet, et par dage inden mit bryllup... GLÆDER mig!! :thumbsupsmileyanim:

Så længe man husker, at peele sin hud, sørge for fugt, og generel pleje, inden spray tan/selvbruner, så får man altså et fantastisk resultat.. :thumbsupsmileyanim:

Åh - det lyder vel nok godt!! Jeg var ved at blive totalt nervøs over, hvad i al verden jeg skal gøre, hvis jeg ikke kan få lidt falsk farve ;) Tak for jeres input.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har også prøvet Spray Tan ( jeg skulle være gæst til et bryllup) - og det er SÅ lækkert at se på billederne, for man har en fantastisk kulør og det så ud ud som om man lige havde været på Hawaii i 14 dage :thumbsupsmileyanim:

Men men men.. Prøv det et godt stykke tid, inden du skal giftes - så du ved hvordan det virker!!

Jeg er ret bleg, og skulle derfor sprayes to gange ( hvor mine veninder kunne nøjes med en). Det resulterede så også i, at dagen inden selve festen lignede jeg en fin udgave af Zidney Lee...!! Men spray tan virker sådan, at farven bliver mere og mere tydelig, i timerne efter den er sprøjtet på huden. Og jo det smitter af den første nat - men når man har været i bad, er det helt naturligt, og så har man virkelig den lækreste kulør! Det smittede ikke af på fest tøjet og selvom det var varmt og man svedte, så "faldt" farven ikke af.

Det er først og selvfølgelig helt naturligt at farven forsvinder, når man går i bad - og så ligner man lidt en plettet dalmatiner :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Jeg vil også ha en omgang spray tan inde mit bryllup, men jeg er også en af dem der godt kan lide at ligge i en solarie :)

gider bare ikke at være hvid under mine arme, for det ser da lidt ufix ud - især på den sådan en dag.

Jeg kender flere der har fået det lavet og de har ikke oplevet at det smitter af på deres tøj/ brudekjole, så jeg stoler på

mine veninder, og kaster mig ud idet. Har også vide at man bare skal få det gjort et par, dage før, så det kan nå at sætte sig og så

man lige kan nå at bade et´par gange inde man skal i kjolen :)

Også er solarie jo heller ikke sundt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322407672' post='1167259]

Hej.

Jeg vil også ha en omgang spray tan inde mit bryllup, men jeg er også en af dem der godt kan lide at ligge i en solarie :)

gider bare ikke at være hvid under mine arme, for det ser da lidt ufix ud - især på den sådan en dag.

Jeg kender flere der har fået det lavet og de har ikke oplevet at det smitter af på deres tøj/ brudekjole, så jeg stoler på

mine veninder, og kaster mig ud idet. Har også vide at man bare skal få det gjort et par, dage før, så det kan nå at sætte sig og så

man lige kan nå at bade et´par gange inde man skal i kjolen :)

Også er solarie jo heller ikke sundt :wink:

Solarium Ikke sundt ??? Tjek lige sundsol.com

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322407672' post='1167259]

Hej.

Jeg vil også ha en omgang spray tan inde mit bryllup, men jeg er også en af dem der godt kan lide at ligge i en solarie :)

gider bare ikke at være hvid under mine arme, for det ser da lidt ufix ud - især på den sådan en dag.

Jeg kender flere der har fået det lavet og de har ikke oplevet at det smitter af på deres tøj/ brudekjole, så jeg stoler på

mine veninder, og kaster mig ud idet. Har også vide at man bare skal få det gjort et par, dage før, så det kan nå at sætte sig og så

man lige kan nå at bade et´par gange inde man skal i kjolen :)

Også er solarie jo heller ikke sundt :wink:

Solarium Ikke sundt ??? Tjek lige sundsol.com

Hmmmm ved ikke lige hvad jeg skal tro - men jeg vil nu holde på solarie ikke er sundt.........

Hvad mener du??????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322430109' post='1167411]

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322407672' post='1167259]

Hej.

Jeg vil også ha en omgang spray tan inde mit bryllup, men jeg er også en af dem der godt kan lide at ligge i en solarie :)

gider bare ikke at være hvid under mine arme, for det ser da lidt ufix ud - især på den sådan en dag.

Jeg kender flere der har fået det lavet og de har ikke oplevet at det smitter af på deres tøj/ brudekjole, så jeg stoler på

mine veninder, og kaster mig ud idet. Har også vide at man bare skal få det gjort et par, dage før, så det kan nå at sætte sig og så

man lige kan nå at bade et´par gange inde man skal i kjolen :)

Også er solarie jo heller ikke sundt :wink:

Solarium Ikke sundt ??? Tjek lige sundsol.com

Hmmmm ved ikke lige hvad jeg skal tro - men jeg vil nu holde på solarie ikke er sundt.........

Hvad mener du??????

Efter alt det som er inde på sundsol.com er det ikke noget som skræmmer mig da det er langt farligere at undgå solen / solarie ind det er at bruge det .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikk været inde på den side? Men hvem har siden? Og understøtter Sundhedsstyrelsen og kræftens bekæmpelse deres synspunkter?

Kræftens bekæmpelse Synspunkter ??? Det er en privat ejet virksomhed som har en egenkapital på ca 750 milioner kroner !!!! Nogle af de penge har de på grund af at de arbejder sammen med Matas som sjovt nok sælger selvbruner og deres salg i 2010 steg med 70 % på dette produkt på grund af at skræmme alle vi Danskere fra at holde os fra solen/solarier . Kan kun sige at mange af de artikler som er inde på Sundsol.com er fra udtalelser fra læger rundt om i verden og som siger lige ud at det er langt farligere at holde sig fra solen/solarier ind det er at benytte sig at det. Se selv denne video som er fra et Dansk program som hedder Om Viden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal jeg forstå det sådan, at du mener, at kræftens bekæmpelse er plattenslagere?

Og det ville jo også være underligt, hvis der på den side for solariet, var folk der direkte er imod og fraråder det?

Kræftens bekæmpelse gør rigtig mange gode ting det skal der ikke være nogen tvivl om , men når alt kommer til alt så er det business det handler om . Ja der står ikke så meget dårligt om solarie/sol på den side da det eneste som kræftens bekæmpelse kommer frem til er at man kan få modermærke kræft af at bruge solarie/sol , men hvis du ligger risikoen på hvad der er farligst så er det som mange læger udtaler sig om meget farligere at undgå det .Tag nu den afdøde Tøger Seidenfaden som døde af modemærke kræft og han ligner ikke en som har brugt solarie eller ligget meget på stranden .Man skal bare huske at det er som så meget andet og det er alt med måde .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan kan så være at antallet at tilfælde af unge, med modremærke kræft er så høj????

Det er jo netop fordi at det er farligt at tag for meget solarie, og jeg tror ikke på det modsatte!!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 2 nære veninder, der haft modermærkekræft, og den ene har aldrig taget sol! Men den anden har, og jeg må indrømme at jeg tror på kræftens bekæmpelse og forskning, der i det hele taget viser, at solarier er farlige (er jo også mange fitnesscentre og svømmehaller, som har lukket deres solarier)

Men d-vitaminer er vigtige og at vi får sol - men vi skal beskytte os mod solen - også om sommeren.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har 2 nære veninder, der haft modermærkekræft, og den ene har aldrig taget sol! Men den anden har, og jeg må indrømme at jeg tror på kræftens bekæmpelse og forskning, der i det hele taget viser, at solarier er farlige (er jo også mange fitnesscentre og svømmehaller, som har lukket deres solarier)

Men d-vitaminer er vigtige og at vi får sol - men vi skal beskytte os mod solen - også om sommeren.. :)

Jeg tror også på det som kræftens bekæmelse og forskning vidser - og er helt enig med dig I at man skal beskytte sig mod solen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322516035' post='1167762]

Jeg har 2 nære veninder, der haft modermærkekræft, og den ene har aldrig taget sol! Men den anden har, og jeg må indrømme at jeg tror på kræftens bekæmpelse og forskning, der i det hele taget viser, at solarier er farlige (er jo også mange fitnesscentre og svømmehaller, som har lukket deres solarier)

Men d-vitaminer er vigtige og at vi får sol - men vi skal beskytte os mod solen - også om sommeren.. :)

Jeg tror også på det som kræftens bekæmelse og forskning vidser - og er helt enig med dig I at man skal beskytte sig mod solen :)

Jeg synes også hjemmesiden sundsol.com er underlig. Det er bare en række uafhængige artikller, som skriver om solarier og overforbrug af d-vitaminer.. Men flere artikler er flere år gamle og der bliver ikke kommenteret på noget og ligeledes er der ingen der står frem på hjemmesiden! Altså hvilke forskere står bag??

Tja, jeg er ikke overbevist. Jeg synes de argumenter de kommer med er tynde.

Jeg fordømmer dog ikke dem, der tager sol - jeg nyder selv sommerens sol (dog med beskyttelse) og selvom man er i direkte sol, ved man jo godt, at det er usundt. Ligesom man godt ved at slik, chokolade og cigaretter er det (og jeg spiste da slik i går :fløjt: - men jeg ved godt det er usundt :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg giver nu heller ikke meget for den der hjemmeside sundsol :td: for mig virker det mere som, det er nogle det har lavet en hjemmeside,

fordi at de ikke havde andet at giv sig til :angry:

Men det er bare min mening.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322497555' post='1167610]

Hvordan kan så være at antallet at tilfælde af unge, med modremærke kræft er så høj????

Det er jo netop fordi at det er farligt at tag for meget solarie, og jeg tror ikke på det modsatte!!!!!!

Kunne det være at man i dag kan komme ud og rejse for ingen penge i forhold til for bare 10 år siden samtidig med at der blevet lavet strandparker folk elsker at være på ( Amager strand ), de fleste familier rejser 2 til 3 gange om året til varme lande og så ligger man og steger med sin hvide krop fordi man har holdt sig væk fra solen/solarie på grund af at mange har fået den opfattelse af at man er død 2 år efter man har fået lidt sol . Ligger lige et link ind med statistikken over kræft fra kræftens bekæmpelse hjemmeside og så forstår jeg bare ikke at de bruger så mange kræfter på at få solarie forbudt og få folk væk fra solen når de ved hvor meget det gavner på alle andre punkter . http://www-dep.iarc.fr/NORDCAN/DK/StatsFact.asp?cancer=300&country=208&fb_source=message

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322497555' post='1167610]

Hvordan kan så være at antallet at tilfælde af unge, med modremærke kræft er så høj????

Det er jo netop fordi at det er farligt at tag for meget solarie, og jeg tror ikke på det modsatte!!!!!!

Kunne det være at man i dag kan komme ud og rejse for ingen penge i forhold til for bare 10 år siden samtidig med at der blevet lavet strandparker folk elsker at være på ( Amager strand ), de fleste familier rejser 2 til 3 gange om året til varme lande og så ligger man og steger med sin hvide krop fordi man har holdt sig væk fra solen/solarie på grund af at mange har fået den opfattelse af at man er død 2 år efter man har fået lidt sol . Ligger lige et link ind med statistikken over kræft fra kræftens bekæmpelse hjemmeside og så forstår jeg bare ikke at de bruger så mange kræfter på at få solarie forbudt og få folk væk fra solen når de ved hvor meget det gavner på alle andre punkter . http://www-dep.iarc.fr/NORDCAN/DK/StatsFact.asp?cancer=300&country=208&fb_source=message

Jeg er ikke enig i dine synspunkter, men synes det er godt med en diskussion :) folk ved jo godt at det er usundt at stege i solen - ligeså vel som det er i solarier. Giver dig ret I, at man ikke må blive forbrændt - men det kan solcreme med uv-beskyttelse jo nok bedre beskytte i mod end solarier! (eller skygge ;) )

Jeg elsker også solen og den lækre kulør! Og min hud bliver sjældent forbrændt, men jeg har de sidste år fravalgt solarier og tænkt mig godt om i løbet af sommeren osv.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man nu følger lidt med i nyhederne, vil man også opdag at de har sankket meget om modermærke kræft og brug af solarie hænger sammen,

jeg siger ikke at man slet ikke skal gå i sol, for det gør jeg også selv - men jeg tror nu også på at der en en sammenhæng med, og har skåret ned på

mit brug af solarie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer