rehhansen

Hvem vælger brudebuketten?

13 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder er jeg nysgerrig om hvem der bestemmer brudebuketten.

Kan nemlig ikke helt selv finde ud af hvad vi gør. den kommende mand vil gerne, men min mor er super kreativ og en helt fantastisk blomsterbinder og tror hun vil blive lidt såret hvis hun ikke skal lave den. ( ikke at hun nogensinde ville sige det)

Men så blev jeg bare nysgerrig om hvad i andre gør.

Mvh Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

traditionen siger jo at manden selv skal ud og købe brudebuketten. Jeg har dog valgt, at hn får en masse billeder med, så han ved, hvordan den skal være:-)

evt du skal bede din mor og kommende mand om at snakke sammen, så hun binder den, dog i sammneråd med din kommende mand

0

Del dette indlæg

Som overskriften lyder er jeg nysgerrig om hvem der bestemmer brudebuketten.

Kan nemlig ikke helt selv finde ud af hvad vi gør. den kommende mand vil gerne, men min mor er super kreativ og en helt fantastisk blomsterbinder og tror hun vil blive lidt såret hvis hun ikke skal lave den. ( ikke at hun nogensinde ville sige det)

Men så blev jeg bare nysgerrig om hvad i andre gør.

Mvh Rikke

Jeg synes du skal lade din mor og den kommende mand gøre det i fællesskab. Det er ikke så mange mænd der selv binder buketten, tror jeg.

Vi får blomsterpynten til bordene med i prisen der hvor vi skal holde fest, og vi kan selv få lov til at bestemme :) Men jeg satser på at J og jeg bestilller alle blomster fra det sted som hotellet anbefaler/plejer at bruge, så kan jeg være med til at bestemme bordpynt mv. og så gå ud når de kommer til brudebuket-delen. Jeg har fuld tillid til at J kan finde ud af brudebuket og knaphulsblomster i samarbejde med blomstermanden/damen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

de fleste brude vælger enten selv eller også så er det efter gammel tradition gommen som vælger buketten...

hos os er det min kæreste som vælger brudebuketten... :smilie_oster03: jeg har dog sendt ham nogle inspirationsbillder på mail så han ved lidt hvad han skal gå efter :)

0

Del dette indlæg

Min mand kender dårligt forskel på en rose og en tulipan, så han blev noget bleg da jeg gjorde ham opmærksom på traditionen :)

Heldigvis kender jeg er meget dygtig blomsterbinder, som jeg altid bruger og han skulle selvfølgelig lave min buket, kunne ikke være anderledes...

Så jeg ævlede løs om hvad jeg ville have - og især IKKE ville have - og så siger han: ja, ja, du snakker - og så laver jeg den som jeg synes :) Det fik han lov til - og den var såååååå skøn :) Så jeg blev skam overrasket - bare ikke af min mand...

Så vil bare sige, at traditioner er dejligt, men kun så længe de passer til jeres ønsker! Der er jo ingen "regler" - kun dem vi selv laver. Super dejligt for dig at din mor vil lave buketten :)

0

Del dette indlæg

Min kæreste får lov at bestemme min buket... jeg har også fundet billeder af hvad jeg godt kunne tænke mig.. hehe...

Men jeg har fuld tillid til ham....

Men som nogen af de andre siger... Kan din mor og kæreste snakke sammen, din kæreste sige hvad du vil have osv og så din mor kan lave den... Så har de begge været inkluderet og ingen har følt sig udenfor :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er meget konservativ på det punkt..

Jeg mener det er manden der skal købe brudebuketten. Jeg syntes det er fint man giver manden en masse billeder af hvordan man ønsker en brudebuket men så stopper alt forståelse også. Jeg syntes også det er fint hvis han tager en ven/veninder eller svigermor med for at få hjælp og vejledning, men det er ham der skal have det sidste ord.

Det kan godt være manden kommer med den grimmeste buket men han gør sit bedste og vi brude skal ikke styre hele brylluppet. Jeg syntes det er romantisk at manden vil gøre sit bedste for at gøre mig glad og jeg har sagt til min kæreste at han skal købe det han bedst kan lide.

Jeg må indrømme jeg regner med jeg får orangeroser da det er min ynglingsblomst og orange er slet ikke med i vores tema. Det var den første buket jeg fik af ham, han sendte den til mig på valentinesday og derfor har den betydning.. Jeg ved han er meget dårlig og kedelig ang. blomster og farver og hvad der passer sammen, men jeg ved han elsker mig så højt så han vil gøre sit bedste og bruge tid på den og mere kan jeg ikke ønske mig.

Nå det er bare min mening. :)

0

Del dette indlæg

Åhh hvor jeg giver anette ret i at vi brude altså ikke skal styre hele showet!

Men når det kommer til brudebuketten så har kim frabedt sig ethvert ansvar, den slags har vi folk til i famillien siger han og han har ret. 'Dummesvigerinden' (navnet har en lang historie) er en genial blomsterbinder og kan sit kram, hun er så dygtig og har virkelig sans for stil og farver. Det er planen at spørge hende om hun vil lave buketten og så får kim ikke det mindste og skulle have sagt, for han kan virkelig ikke lide hende. Dog er der fra hendes side faldet et par knap så heldige kommentare og meninger, så det kan godt tænkes at hun takker nej eller begynder at stille krav og så har vi heldigvis en plan B og C.

Plan B er at bede gæsterne om at tage en blomst med i kirken og få en bekendt med et blomsterkursus i baglommen til at samle buketten i våbenhuset.

Plan C er at bede selvsamme bekendte om at lave buketten.

:)

0

Del dette indlæg

Jeg er kontrol-freak.

Men Peter har på det bestemteste forklaret at brudebuket og transport er de ting, hvor jeg bare skal blande mig totalt udenom.

Jeg må gerne aflevere billeder af diverse brudebuketter, og forklare hvad jeg kan lide og ikke lide osv. men i sidste ende er det ham og kun ham der tager beslutningen. Direkte gengivet :)

Dog lidt sammen med min mor, som har tilbudt at stå for pyntning af kirke, og de to vil så indbyrdes aftale noget, så det passer lidt sammen - eller noget. *thi-hi*

Jeg tror bestemt, han får lavet en vidunderlig buket (selvom han har nævnt at mælkebøtter er en speciel blomst, og med en meget smuk farve............... )

Hmmmmmmm :)

Jeg har valgt at slippe ansvar og kontrol, omend det er svært, men jeg får sikkert den mest vidunderlige buket.

0

Del dette indlæg

Min situation ligner meget trådstarters, idet min fars kone kan det der med blomster. Resultatet er at det er hende der binder buketten efter aftale med min kæreste, fordele n er at hun selvfølgelig kender mig og har set et modelbillede af kjolen så mon ikke det bliver fint. Jeg er i hvert fald helt tryg ved situationen og har faktisk fra dag et holdt på at det måtte min kæreste sørge for og at jeg ikke vil have indflydelse. Elsker overraskelser :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror bestemt, han får lavet en vidunderlig buket (selvom han har nævnt at mælkebøtter er en speciel blomst, og med en meget smuk farve............... )

Hmmmmmmm :)

Min kære J siger at det er lidt problematisk med mælkebøtter i buketten, da hegnstråden (som han binder buketten med) ødelægger mælkebøtterne. Men tidsler kan klare lidt af hvert, også hegnstråd!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer