MariaHansen78

Fotograf til brylluppet

19 indlæg i dette emne

Hejsa i skønne tøzer :cheerleader3:

Jeg har lige snakket med en venindes bror som er fotograf om at han skulle tage billeder til vores bryllup i december, men ville lige høre jer ang prisen...... han tager 2500 for den fulde pakke (inden kirken, bryllypsbillederne, festen, parbilleder mm) lyder det ikke meget rimeligt?

Knus Maria

Redigeret af MariaHansen78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er utroligt billigt.

Vi skal give 5000,- for vores album og det er billeder i kirke, ved skov og ved strand hvor vi får taget billeder af os med vores hestevogn :) jubiiii :)

Den faste pris er 6500.- men vi får rabat da vi kender hende og det er for et album med ca 15 billeder+ nogle mindre billeder der bliver sat ind på hver enkelt side sammen med de større.

Jeg vil skyde på at I minimum skulle betale 10.000,- for det samme hos en anden fotograf, så det er rigtig pænt af venindens bror :):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jo, det lyder som en virkelig god pris. En ting må dog lige på det rene - er der fremkalderser med i den pris? Uanset hvad, synes jeg, det lyder ret billigt.

Vi skal give 2000 kr. for fotograf, som kommer efter kirken og bare tager billeder af os. Vi får så alle billederne på cd-rom inkl. design af takkekort. Men umiddelbart bliver der ikke fremkaldt nogle for den pris.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder rigtig billigt, et helt klart godt tilbud :thumbsupsmileyanim:

Vi skal give 6500 kr, for parbilleder ved kirken, vielse, portrætbilleder, billeder til festen helt til efter brudevals. Og udover det kommer der et læderindbundet album med egne selekterede billeder, samt alle billeder overhovedet taget på dvd, så vi får dem alle. Det syntes vi var et godt tilbud i forhold til mange andre vi havde snakket med...så 2500 kr det er godt klaret :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er en god pris i har fået :hug: det lyder dog meget billigt. Jeg håber han lever op til jeres forventninger, da det ellers er noget at gamble med. Dagen kan jo ikke gøres om, men hvis i ved han er dygtig og tager den type billeder i ønsker og han samtidig er pålidelig, ja så er i bare heldige :hug:

0

Del dette indlæg

Se artikel fra BRUDEN om det at vælge en bryllupsfotograf:

http://files.jbstudio.dk/imageme/onkel-knud-bruden.pdf

Mit råd:

Spar ikke på jeres bryllupsfotografen!

Husk at billederne fra netop denne dag kan man ikke tage om!

Vores fotograf var pifoto fra Slagelse.

Han koster 9500 og var med os hele dagen.

Vi fik 840 billederne på en DVD.

Samt et album med 40 stk i 13x18 cm. Plus 100 stk. i 10x15 cm.

Jeg kan kun anbefale ham.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det er da også meget fint at i siger at man ikke skal spare på fotografen.... men nu er der jo nogen som ikke ligefrem har 10.000 til at bruge på en proffesionel fotograf og derfor vælger en "amatør" fotograf som faktisk tager super gode billeder :hug: til at starte med skulle vi slet ikke ha en fotograf fordi jeg simpelthen syntes det var for dyrt.

Knus Maria

0

Del dette indlæg

Det lyder rigtig billigt, et helt klart godt tilbud :hug:

Vi skal give 6500 kr, for parbilleder ved kirken, vielse, portrætbilleder, billeder til festen helt til efter brudevals. Og udover det kommer der et læderindbundet album med egne selekterede billeder, samt alle billeder overhovedet taget på dvd, så vi får dem alle. Det syntes vi var et godt tilbud i forhold til mange andre vi havde snakket med...så 2500 kr det er godt klaret :hug:

Hold da op, det er godt nok også en super pris i fik dér :hug:

0

Del dette indlæg

Jamen det er da også meget fint at i siger at man ikke skal spare på fotografen.... men nu er der jo nogen som ikke ligefrem har 10.000 til at bruge på en proffesionel fotograf og derfor vælger en "amatør" fotograf som faktisk tager super gode billeder :( til at starte med skulle vi slet ikke ha en fotograf fordi jeg simpelthen syntes det var for dyrt.

Knus Maria

Kan sagtens følge dig, havde det selv sådan. Men måtte også indrømme at jeg heller ikke helt ville undvære billeder fra DAGEN. Derfor har vi valgt kun at få taget af os selv, af en prof. for som de andre siger, så kan det ikke gøres om. Men det er da værd at undersøge om Jeres ven tager billeder i det RAW, som fotografen ovenover nævner :hug:

For om ikke andet så er det brand ærgerligt, hvis ikke der er nogle fantastiske billeder af Jer :hug:

Håber i får en dejlig dag ihvertfald :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg er såmænd meget enig med Gokke men man må - udover at det er en vennetjeneste og at prisen måske er påvirket heraf - ikke glemme at nye aktører på markedet ikke bare kan komme ind fra den ene dag til den anden og udbyde løsninger som prismæssigt matcher erfarne og garvede bryllupsfotografers priser. Det betyder nødvendigvis ikke at det de kan levere er dårligere. Det handler om at man er nødt til at få et ry og et navn inden man kan komme rigtigt i gang. Det man kan sige er at den chance man tager ved at vælge denne billigerer venneløsning er større og mere risikabel end ved at vælge det sikre (som heller ikke altid behøver at falde lige i øjet - folks smag er jo forskellig). Jeg ville derfor nok vælge at lave lidt research på hvad manden ellers har skudt af billeder m.v. + tage en snak med ham om hvad jeg forventer (bør man gøre i alle tilfælde). Ikke at man skal male fanden på væggen men man skal også holde sig for øje at i 8 ud af 10 tilfælde hvor folk er blevet brændt af så har der faktisk været tale om vennetjenester eller meget billigere løsning. Sørg derfor for at få alt på skrift og tal også med fotografen op til festen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det er farligt, at vælge en "onkel Alfred" løsning, hvis man ikke har set nogle billeder i forvejen - selv den bedste amatør kan blive helt befippet på dagen og hvis der så ikke er nogen gode billeder fra dagen - så kan det samtidig være slut med det gode venindeskab....

Jeg ville ALDRIG undvære billederne fra brylluppet - og skal der spares - så ville jeg spare på kjole og blomster og transporten fra kirken..... men aldrig på billeder.

Jeg er SÅ glad for mine billeder..

Det var bare det -

kærligst

AB

0

Del dette indlæg

Det er meget billigt. Vi gav 2000,- for billeder i kirken, efter vielsen og "location"-billeder. I alt fik vi ca. 400 billeder på CD-ROM og 10 billeder fremkaldt.

Han havde så redigeret billederne på cd-romen. :thumbsupsmileyanim:

Billigt, synes jeg.

Jeanne

Kan man få et navn ???

0

Del dette indlæg

Jeg kan udmærket forstå dig. han er sikkert god, og skal vel nok fange nogle gode billeder som minimum! Vi står i samme situation og havde egentlig valgt en kammerat til at fotografere - han er fotograf for en stor avis.. men jeg synes ikke om det hvis der er en anden løsning, da han jo ikke ligefrem har rutine i den slags billder...

Løsningen blev:

Lokal fotograf - professionel! der skal have ca 1500 for billeder efter kirken af os bare ude ved stranden og skoven.

Til festen - der lægger vi engangskameraer på bordene så kan gæsterne tage en masse billeder, det giver også en masse en fotograf aldrig ville fange :thumbsupsmileyanim: Og billig løsning

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer