anja mosevang

Anja og Paws Bryllup

40 posts in this topic

Hej...

Ja så er jeg rigtig blevet inspireret til at lave sådan en tråd. Så tror jeg også jeg kan holde styr på alle aftaler osv :hug:

Først lidt om os:

Jeg er 28 år og Paw er 29 år. Vi har sammen to børn Clara på 5 år og Alexander på 7 mdr.

Vi har vores eget nedlagte landbrug ved Havndal (nord for Randers).

Paw friede sidste sommer, da jeg var gravid med alexander i maven. og vi aftalte hurtigt at det skulle være den 25 juli vi skulle giftes, der har vi nemlig været forlovet i 5 år.

Han kom med en stor buket blomster og friede mens jeg var midt i en støvsugning. kan godt lide måden da det ikke var sådan noget vildt opstillet og planlagt. :hug:

Vores datter clara på dengang 4 år, så det hele og da han havde spurgt mig og sad der på knæ, ja så var hendes svar at det vil VI da ikke vel mor!!! :hug:

men jo det ville jeg da helt sikkert, og i dag glæder Clara sig meget, hun skal jo være brudepige, det er en stor ting når man er 5 år :-)

Synes selv vi er godt med i planlægningen. Men det vil i kunne læse om på de næste sider.

I må meget gerne komme med ideer og input hvis der er nogle der har nogen ideer eller rettelser.

0

Annonce ♥

Vores datter clara på dengang 4 år, så det hele og da han havde spurgt mig og sad der på knæ, ja så var hendes svar at det vil VI da ikke vel mor!!! :hug:

:hug:

Børn er geniale!!!

:( Hej og velkommen til..

Jeg bor selv på en lille landejendom - bare lidt op og til venstre for jer - sammen med min prinsegemal.. :hug:

Vil glæde mig til at følge din beretning!

0

Velkommen til og sikken en sød lille histore. Børn er dejlige.

Min kæreste og jeg talte i julen 2007 om vi skulle giftes og min datter (5 år) hørte det også.. hun sagde nej Søren du og mor kan ikke blive gift mors mave er lukket.. Jeg blev sterilliseret da jeg fik hende og kan jo så ikke få flere børn.. Det har vi grinet meget af..

Børn kommer med mange guldkorn..

Kh

Anette

0

Annonce ♥

Nå hvad er vi kommet frem til indtil videre: :rolleyes:

Dato: 25 juli 2009 (der har vi været forlovet i 5 år :rolleyes:

Kirke: udbyneder kirke kl. 15.00

Fest: mulbjerg kro, gæsterne kommer efter kirke og får kaffe osv. mens fotografen tryller

Bryllupskagen: Svigerinde laver den.

Fotograf: Bekendt amatørfotograf, han er med hele dagen og kender nogle gode steder i området ved vandet.

Forlover: Paws bedste ven, Rasmus.

Toastmaster: Rasmus (forloveren)

Brudepige: Clara vores datter

Hjælp til at komme i kjolen på dagen osv.: Min mor

Musik til festen: fra kl. 18 til 01.00 - Bendt Aaen og co. (han spiller alt fra dinermusik til dansenumre til brudevals og til diverse festsange)

- Fortsætter folk derefter bliver det til en bærbar og et par højtalere.

Brudekjolen og alt tilbehør: er købt i Alt til bruden i Dybvad. (kanon service, kan klart anbefales)

De 4 ting: Blåt - strømpebånd. Nyt - kjole, slør, sko. Gammelt - Øreringe. Lånt - ????????

Frisør/make up: Askepot i Als. tid er bestilt til prøvesnak osv.

Brudepigekjole og tøj til lille Alexander (10 mdr. til brylluppet): Købt på nettet (prinsen og prinsesseskabet.dk)

Kørsel fra kirke: Først i hestevogn fra kirke og hjem (ca. 30 min.), derefter Amerikanerbil fra hjemmet og til fotosted og videre til feststed (Ca. 3 kvarter)

Prøvelsesattest: er kommet

Navneændring: Papirer er sendt afsted

Atalt tid med præst: Jep den 17 juni 2009

Vidner til kirken: Vores mødre

Ønskeliste: jep!!

Så til den mere kreative side!!!

Vores farvetema er sølv og lyserød.

Risposer til kirken: Dem laver svigerinde. De bliver i tylt med lyserødt bånd og et lille kærlighedsdigt sat ved sammen med et lille billede af os.

Gæsteliste: jep!!

Invitationer: Er lavet og sendt ud den 29 april 2009.

Digt til gavebord er lavet

Edited by anja mosevang
0

Pyyyyh synes egentlig der er lang vej igen, og der er kun 2½ måned tilbage, hold op jeg er glad for jeg fandt det her forum.

Der er bare så mange gode ideer og links herinde. og så en masse zillaer i samme båd som en selv. :rolleyes:

0

Annonce ♥

- Så er tøjet til børnene kommet med posten.

Brudepigen (min datter) skal have en fin kjole på med lyserøde roser.

Brudesvend (min dreng) skal have sort vest, buks og slips på med en lyserød skjorte. de bliver så fine.

nu mangler jeg bare sko til dem :-)

- Gommen har fået bestilt tid til at få syet jakkesættet: 2 juni :-)

- Jeg hare bestilt sanger til at komme og synge for min kæreste til festen, hun synger shania twain. hun er super god!!!! :thumbsupsmileyanim:

Så der sker da lidt indimellem. der er også kun 2 mdr. til nu uha....

Edited by anja mosevang
0

Så fandt jeg sko til brudesvenden : små lukkede sandaler (han kan ikke gå til den tid og den 25 juli er der forhåbentlig varmt, så det blev til lukkede sandaler frem for sko)

har fundet sandaler til brudepigen, hun ville gerne have guldsandaler, men jeg synes det skulle være sølv, da der er sølv på min kjole og det er et af temaets farver. så det var lidt svært at finde nogle vi begge kunne lide (når man er 5 år ved man godt hvad man vil have) :-) men jeg har fundet nogle der er så lyse guld at de i lyset ser sølv ud, så jeg er tilfreds, da man næsten ikke kan ane at de rent faktisk er guld, og hun fordi hun synes de ser guld ud :)

Gommen skal ud og have taget mål i morgen til jakkesættet, det bliver spændende hvad de finder frem til :boohoo:

Edited by anja mosevang
0

Annonce ♥

Nå har ikke været så flittig herinde på det sidste, men derfor er der stadig sket noget i planlægningen.

i torsdags var jeg oppe at prøve kjolen igen..... øøøøøøøøøøøøj sikke en drøm, den er bare såå fin, jeg glæder mig så meget til at skal op og prøve den sidste gang inden den store dag, hvor de så har rettet den til og lagt den op.

men da jeg så stod der i kjolen, gik det virkelig op for mig at vi egentlig kun har en god måned tilbage til brylluppet... så kan man snakke om at få stress og panik. så synes bare det hele skal være færdigt nu.

så jeg fik bestilt blomster til brylluppet i dag. (jep bestilte selv, men gommen ved ikke helt hvornår han skal nå det og kan ikke overskue det lige nu) og ja den tradition gør mig heller ikke så meget, så får jeg det lige som jeg vil have det ;-) :)

fik bestilt:

- en brudebuket med lyserøde roser (både med knopper og blomst) noget hvidt og grønt ved det som jeg ikke er helt klar over hvad hedder.

- en brudepigebuket, som bliver en minibuket af min.

- 3 knaphulsblomster, som er en lyserød rose og lidt grønt ved.

- blomster til kirken, som også bliver lyserøde roser.

alt i alt kom jeg af med 1325 kr. det synes jeg var billigt. :)

0

Vi mangler kun nogle små detaljer for at tøjet til os alle 4 er klar.

strømper, sko og boxershorts til gommen

forfodssåler til mig (er ikke vant til så høj en sko, så de vil være guld værd for mine fødder :-) )

Er i dag gået i gang med at kigge på bordkort og menukort... og sørme om jeg ikke fik den endelige ide til dem også. har haft købt en masse men ikke rigtig kunnet få det til at være som jeg ville. men nu er ideen der bare og den virker i praksis også :)

så er startet på dem i dag, så nu ved jeg hvad de næste mange aftener skal gå med :)

Edited by anja mosevang
0

Præsten var der i onsdags den 17.

så der fik vi styr på ceremonien, salmer, hvem står hvor, hvornår og hvordan :)

Af salmer har vi valgt:

- I østen stiger solen op

- du blev skabt som mand og kvinde

- du som har tændt millioner af stjerner

- det er så yndigt at følges ad

Præsten kune fortælle at un havde fået papirerne med navneændring og prøvelsesattesten, så det er klar til brylluppet.

I går fredag, fik jeg set på sten til min ring og fik aftalt tid til at få indgraveret vores ringe med ny dato.

Edited by anja mosevang
0

Annonce ♥

Hej Anja! :cheerleader3:

Det ser ud som om du helt har styr på planlægningen, :) og der er jo også kun godt 1 måned til jeres bryllup. Jeg så lige, at du ikke helt véd, hvad du skal låne... Mit forslag vil være, at du måske kunne låne et armbånd af en veninde eller din mor. :)

Skal du have kirkehæfte? I givet fald har jeg en skabelon, du må få.

- Og så kunne jeg da godt tænke mig at se nogle billeder. Hvis du har problemer med at få billederne små nok, kan du hente et gratis program her - det er helt lovligt at hente det. Og det er enkelt at bruge det, og det sparer meget plads.

Held og lykke med den videre planlægning og brylluppet lige om straks! :cheerleader3:

0

hej igen alle zillaer!!!

så blev det vores tur til polterabend i går og sikke en dag vi havde!!!

Vi blev overrasket kl. 8 om morgenen med morgenbrød osv.

min bedre halvdel fik et par shorts på hvor det ligner at man har bar røv i. jeg blev puttet i en yndig blomstret bluse med tilhørende pink plystaske og paris hilton store pink solbriller samt et skilt på ryggen: hjælp jeg skal giftes!!!

vi var ømme begge to.

drengene var de første der kørte, min bedre halvdel skulle ud at ride (jeg er hestepige, så det mente de var på sin plads når han skulle giftes med sådan en) derefter var de i randers legeland og spillede noget fodbold ala bordfodbold bare med dem selv i, red på tyr osv. så mødtes vi og indspillede en cd, og derefter gik vi hver for sig igen, drengene tog ud at spise og senere i sommerhus.

jeg startede på aalborg travbane, jeg skulle være travkusk, det var så feeed en oplevelse som jeg takkede dem mange gange for, hold fast et sus og adrenalinet kørte.

Så tog vi ind til byen i aalborg og fik en lækker frokost, derefter stod den på dans, jeg skulle lære brudevalsen og derefter skulle vi alle danse grease (det var såååå sjovt og vi grinede alle)

ja så mødtes vi med drengene og fik lavet den cd, vi sang: den jeg elsker... elsker jeg. glæder mig til at høre den til brylluppet :-)

derefter tog vi på restaurant og spiste og fik drinks. vi fortsatte videre på cafe og drak og endte på diskotek som drengene også var på.

så det var bare en rigtig sjov og hyggelig dag.

har desværre ingen billeder, da jeg ikke må se dem endnu.

Edited by anja mosevang
0

Jeg troede at kirkehæfterne var færdige. men nej jeg blev klogere, vi har lavet en mega fejl, så må starte forfra med at printe ud og folde 75 stk. kirkehæfter med to sider.

vi bor i havndal men har valgt en nærliggende kirke som hedder udbyneder kirke. forrest på kirkehæfterne er der en fin stregtegning af udbyneder kirke men under billedet har vi med stort skrevet havndal kirke... :thumbsupsmileyanim:

hvor dumme er vi lige ikke at have set den fejl, hverken da vi læste det på pc, da vi printede dem ud, eller da jeg sad og foldede dem. nej nej først to dage senere bliver jeg opmærksom på fejlen.... heldigvis opdagede jeg fejlen inden de skal ligge i kirken.... men øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøv!!!!!

0

Jeg har stadig ikke fundet på noget lånt................... krise!!!!!!!

der hvor jeg køber kjolen synes han ikke jeg skal have smykker på da kjolen i sig selv både er smykke og kjole. der er en masse sten på overdelen af kjolen pg de fortsætter lidt ned i slæbet, samt der er en blondekant på sløret. så han synes det bliver for meget.

så ja alt det der med at låne smykker den dur ikke rigtig.

men er ude i at finde et lommetørklæde der kan ligge i min taske. det er vel ok som noget lånt eller????

0

Annonce ♥

Det lyder som en super cool PA og kan godt forestille mig et sus, det må have været som travkusk :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Jeg synes, det er helt fint, at det lånte er et lommetørklæde. Jeg tror, det eneste krav er, at man har det på/med sig, når man bliver viet.

0

Jeg er begyndt at sidde og pusle lidt med bordplanen her til aften, pyyyh det er noget af et puslespil at få til at gå op så der bliver fem rigtig gode borde. alle skulle jo helst sidde godt.

men har fundet ud af at jeg vil male bordplanen på et lærres med vores temafarver. så skal ud at have købt mig et lærred en af dagene.

Vi var til møde med mulbjerg kro i mandags og fik alle detaljer på plads med menu duge osv.

Menuen bliver:

Fisketallerken med alt muligt godt for enhver smag med lækkert brød og dressing til

Krondyrbov (rosa stegt) med diverse tilbehør

Islagkage

Kaffe med bryllupskagen

Snitter med lækkert pålæg og pynt.

Børnene får pomfritter med kylling eller pølser.

dugene bliver elfensbenfarvet ligesom min kjole :-) og servietter bliver lyserøde. blomsterdekorationerne bliver med grønt og lyserød og hvide blomster. og så ville hun se om hun kune finde nogle sølv "skåle" at lave dem i. vores tema er jo lyserød, hvid og sølv.

det var dejligt at få det møde overstået for så er alle de små detaljer på plads derude, og jeg kan starte med menukortene nu.

vi leder med lys og lygte efter en ny amerikanerbil, da den impala vi skulle være kørt i den blev skadet i søndags og kan ikke nå at blive klar til vores bryllup :-(

men ham chauføren der skulle have kørt os kender en masse og prøver at finde en lige så fin en til os til den samme fomidable pris.

så der går vi og venter på svar.

Edited by anja mosevang
0

uh jeg har ikke planer om at skal have tasken med mig, når jeg skal vies, så hvor skal jeg lige placere lommetørklædet henne??? hm.....

det var en rigtig super PA lige i min ånd og smag, og alle tøserne hyggede sig, selv dem der ikke havde set hinanden før, faldt hurtig i snak.

Edited by anja mosevang
0

uh jeg har ikke planer om at skal have tasken med mig, når jeg skal vies, så hvor skal jeg lige placere lommetørklædet henne??? hm.....

det var en rigtig super PA lige i min ånd og smag, og alle tøserne hyggede sig, selv dem der ikke havde set hinanden før, faldt hurtig i snak.

- I strømpebåndet? :thumbsupsmileyanim::bearhug::cheerleader3:

0