bubsmus

bugdet på brudekjole

20 indlæg i dette emne

hej så har jeg været i den første butik og hente katalog over kjoler .

spændende , spurgte så lidt ind til priser fik at vide at man kunne få kjoler fra 5000 , dertil kom underskørter og tilretning . så er det jeg spørger om det er normalt der ikke er nogen tilretning med i prisen.

hvad ofrer I herinde på jeres kjoler ?

Jeg har det sådan jeg vil da mægtig gerne udleve prinsessedrømmen om den fine kjole ... MEN jeg nægter at give en formue for en kjole jeg har på EN dag ca 10 timer, ved godt jeg lyder meget nærig når jeg skriver sådan , men helt ærligt , mon ikke der er mange af jer herinde der har den tanke , at give op mod 10000 for en kjole det er sgu mange pengesom man kunne få meget fedt tøj for .

Jeg lyder lidt grov, vil da meget gerne have den yndige kjole, som min tilkomne vil synes jeg er så smuk i , og jeg selv føler mig som den smukkeste kvinde i .det er en meget stor dag i kærlighedens tegn, og forhåbenlig den eneste gang i livet ..

Jeg synes bare mange gange man ser at så snart det hedder noget med bryllup skal det hele koste det blå ned fra ´himlen :rolleyes:

så håber I kan følge mig og fortælle lidt om jeres bugdet , og jeres holdninger til jeres drømmebryllup :rolleyes:

mange hilsner Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte min kjole hos Lilly til deres lagersalg i Oktober... Så jeg har kun givet 1000 kr. for min kjole, og så mener jeg, jeg gav 400 kr. for tilretning...

Jeg kan helt klart anbefale at tage til deres lagersalg, netop fordi kjolerne er sat så meget ned -selvfølgelig bliver det så også de modeller, som udgår det år, men for mit vedkommende fik jeg min drømmekjole 5000 kr. under normalprisen...

Min holdning til drømmebrylluppet er, at man kun selv kan føle, hvad som er det rigtige! Så du må føle efter, om prisen på din kjole er vigtig i forhold til dit bryllup...

0

Del dette indlæg

Jeg kan følge dig... Men har fuld forståelse for dem der vælger at betale mange penge for drømme kjolen.

Mit brudekjolebudget er forsvindende lille - altså nok lidt overdrevet - Men fra start var det max 3000,- inkl skørt, slør mm. Det kommer jeg til at holde mig inden for, da jeg købte min kjole i Kina. Det har været lidt af en proces og der er faldgrupper, men jeg synes det har været sååååå sjovt og jeg er så tilfreds med hvordan det hele ender. (se evt. min tråd).

Du kan jo også se på Guloggratis.dk, der har jeg solgt nogle af mine nye kjoler billigt og jeg synes da bestemt der er en hel del smukke kjoler til rimelige penge.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror at det er meget normalt at tilretning ikke er med i prisen, desværre. - Og her skal man så være vågen og evt. tage si kjole med til en anden skrædder, da priserne hos brudekjoleforhandlerne nogle gange er helt ude af proportioner. :rolleyes:

Jeg var en af dem der ikke kunne ofre 10.000 eller mere på en kjole og endte derfor med at bestille en skræddersyet kjole fra Kina. Siden da er der gået mode i det herinde og man kan læse side op og side ned, om kjolekøb derfra.

Du kan også overveje at købe en brugt kjole. Der er rigtig mange kjoler til salg rundt omkring, så sparer du penge og gør samtidig en forhenværende brud glad :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg er en af dem der også har budget på hvor meget min kjole måtte koste...

Men jeg købte den hos Lilly på udsalg... Dvs jeg havde prøvet den først og ventede så til efteråret hvor den kom på udsalg... Da jeg ikke kunne nå i butikken købte jeg den via deres hjemmeside og det gik super fint...

Alt i alt rammer jeg lige 5000 med alt... dvs. kjole, slør, sko, skørter og undertøj...

0

Del dette indlæg

Jeg har lejet min kjole i Lilly. For hele pakken bliver det 5500 og det synes jeg er ret dyrt! Også dyrere end jeg først havde tænkt når nu jeg lejer. Min mor betaler så, men det gør det egentlig ikke bedre.

Jeg synes også det er op til den enkelte. Min pengepung er ikke til det helt store. Jeg ved faktisk ikke om jeg ville være rede til at betale mange mange penge for min kjole hvis jeg havde flere penge...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også et budget som de fleste herinde.. Mit lå på de ca 3000,- jeg havde ingen ide om at den brudekjole kunen være så omkostelig. Så ligeså nogle af de andre piger herinde, valgte jeg at bestille fra Kina. ja det er noget mere omfattende og der går længere tid, men som Lena beskriver det, har det været sjovt.

Og jeg har holdt mig indenfor bugdet grænsen, det var det primære for mig.

Held og lykke

0

Del dette indlæg

Jeg havde ikke noget budget som sådan, var bare også for "nærig" til at bruge 10000 kr. på en kjole.

Budgettet er blevet sådan her:

Brudekjole 4300,00

Slør, strømper og strømpebånd 1222,00

Undertøj 630,00

Sko 460,00

Taske (e-bay) 168,00

Halskæde (www.chinja.dk) 175,00

Øreringe (www.perlevenner.dk) 299,00

Ialt: 7254,00 :rolleyes::rolleyes:

Man kan da sige at jeg ikke kom helt op på 10.000 kr. men det sniger sig da derop, når jeg endnu ikke har betalt for tilretningen af kjolen...

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det er forkert, at du ikke vil bruge 10.000 på en kjole, som du kun kan bruge denne ene dag. Jeg er af helt samme holdning, som dig. Derfor satser jeg meget hårdt på, at jeg finder kjolen til Lilly's lagersalg til oktober. Jeg har nogenlunde styr på, hvordan den skal se ud. Og p.t. er jeg ikke voldsomt kritisk, jeg er sikker på, at jeg godt kan få min drøm opfyldt og finde en kjole, som jeg synes er perfekt. Dog er jeg til den tid nødt til at købe den noget mindre, end jeg kan passe, da jeg er under livsstilsændring og dermed fra oktober og til juni gerne skulle nå at tabe en del kg og dermed tøjstørrelser. Så det er naturligvis et sats at købe en mindre allerede i oktober, men min tanke er, at går det helt galt, så må jeg jo sælge den og skaffe en kjole andet sted fra, fx fra ABC Kjoler.

Jeg ved så, at der kommer tillæg til tilretning, men inkl dette har jeg budgetteret 3.000 kr.

Ved siden af kommer så sko, strømper, undertøj og slør. Slør har jeg budgetteret meget lavt, da jeg regner med selv at lave dette - og så kan tøserne bare rive alt det de vil, i det stakkels slør :rolleyes:

0

Del dette indlæg

vi havde budgeteret med 10000 for mit outfit, og kjolen kostede 7000 kr, skal regne med ca 1000kr i tilretning, 1000 kr for slør, 600 kr for undertøjet og har givet 200 kr for skoene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også et budget som de fleste herinde.. Mit lå på de ca 3000,- jeg havde ingen ide om at den brudekjole kunen være så omkostelig. Så ligeså nogle af de andre piger herinde, valgte jeg at bestille fra Kina. ja det er noget mere omfattende og der går længere tid, men som Lena beskriver det, har det været sjovt.

Held og lykke

hej fine svar herinde , mange tak men tænkte på om der ikke er nogen der kan skrive den adresse til brudekjoler i kina ... om de steder der er blevet brugt som er troværdige...

har også en tanke om at køb en brugt kjole da det er meget i vores ånd at købe brugte sager , men ved ikke rigtig endnu ......

Trine :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Der kommer en masse tilbud til efteråret i næsten alle brudekjolebutikkerne og det er tit op til ½ pris eller mere. Jeg har købt min kjole på tilbud hos askepot-modelerne i Horsens da de havde tilbud for 14 dage siden, jeg jeg gav 4900 kr og det er ½ pris tilretning bliver højst 500 kr og skørt kan jeg leje til 200 kr.. så du kan helt sikkert få en billig ny kjole til efteråret som er lige dig. ellers er kina en rigtig god løsning, kjolerne er meget smukke som pigerne har købt. Jeg købte sko i en butik der skulle lukke til 150 kr og slør til 200 kr, så jeg har sparet rigtig meget.

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Held og lykke

hej fine svar herinde , mange tak men tænkte på om der ikke er nogen der kan skrive den adresse til brudekjoler i kina ... om de steder der er blevet brugt som er troværdige...

har også en tanke om at køb en brugt kjole da det er meget i vores ånd at købe brugte sager , men ved ikke rigtig endnu ......

Trine :rolleyes:

Jeg er også en af dem der har købt min kjole i Kina, hvilket jeg er super tilfreds med, jeg har fået en fantastisk kjole der sidder perfekt på mig til 1100 kr. Min er fra ***IKKE TILLADT***( se evt. min planlægningstråd) men der er også **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk** og ***IKKE TILLADT***som flere herinde har brugt ( der er sikker mange flere, men det var dem jeg lige kunne komme på) - jeg vil foreslå dig at kikke lige i tråden om kjoler fra Kina, der er både gode og dårlige erfaringer.

At købe en brugt kjole var også i mine tanker dengang jeg skulle ud og finde en, men der er ikke så mange i min str. som sagde mig noget, så Kina har været ideelt for mig.

ALt ialt har jeg brugt 2500 på kjole, skørt, slør, undertøj,sko,smykker og taske - jeg har så fundet alt undtagen kjolen på Ebay :rolleyes:

Redigeret af Ki Schou
0

Del dette indlæg

Tja - der er jeg så helt i den anden grøft, for jeg er villig til at give lige præcis hvad den koster... der er ikke noget loft på ;) Men finder jeg en på tilbud til 1000 kr som jeg føler er KJOLEN, så er det også helt fint.

Jeg er 100 % enig her.. Jeg er en af dem der godt kunne give RIGTIG mange penge for min kjole! Jeg regner med vi starter omkring de 12.-15.000 for kjolen alene men nu må vi se :rolleyes:

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha jeg er typen der ikke skelner til prisen, den kjole der er drømmekjolen skal det bare være. om den koster 1000 eller 10000kr. Har lavet en aftale med min mor, at kan jeg ikke få det inden for vores budget så betaler hun resten. Men vi har sat penge af til at kjolen er en stor post, det råd kom min bonus søster med.. hun kender mig vidst for godt.

0

Del dette indlæg

Jeg havde ikke budget på min kjole. Jeg vidste jeg skulle ud og have noget lidt specielt og at det derfor højst sandsynligt ville komme til at koste rigtig meget.

For mig var det vigtigt at jeg fik den helt rigtige kjole (og det fik jeg :rolleyes: ) og så kom pengene i anden række. Det skal dog siges at vi altså også havde råd til det. Vores bryllup blev temmelig pebret, men vi havde sparet det hele op og havde ovenikøbet penge til overs efter brylluppet.

Min kjole kom vist cirka til at koste lidt under 12.000, og så var den skræddersyet og jeg var selv med til at designe den. Jeg elskede at være med i den proces og er så glad for at have oplevet det, da det nok aldrig kommer til at ske igen, men hvis jeg nu ikke havde været så besværligt i mine krav ( :rolleyes: ) havde jeg med glæde købt min kjole i en butik... så længe det bare havde været den rigtige kjole.

Den helt rigtige kjole var for mig vigtigere end pengene

Generelt for vores drømmebryllup var det, at vi overvejede og snakkede om alt. Vi gjorde kun noget vi selv ønskede, og havde som mål at vi ikke senere ville stå og fortryde noget (og vi har ikke fortrudt det mindste - vi fik drømmen). Nogle ting valgte vi fra og sparede penge på (vi havde ikke band men lavede i stedet selv playlister) og andre ting valgte vi så til (vi betalte overnatningen for alle gæsterne da det betød rigtig meget for os).

Vi planlægger alle forskellige typer bryllupper herinde og hvad der er rigtigt for den ene, er ikke rigtigt for den anden. Mit råd vil være at tage en snak med din forlovede og finde ud af hvad I ønsker og hvad mavefornemmelsen siger.. som for eksempel med din kjole. Måske du skal vove dig ud i bestillinger fra Kina og ellers tage på udsalg her i Danmark. Det lyder ihvertfald til at det må være DIN fremgangsmåde og for eksempel ikke tage til skrædder som jeg gjorde.

Og generelt for de mere budgetvenlige bryllupper.. der er oceaner af tips og ideer herinde til at spare penge. For det meste er det billigere at lave tingene selv og hvis man har tiden til det, så er det også ret sjovt.

God fornøjelse med det ihvertfald :balloons:

Redigeret af lollerberg
0

Del dette indlæg

jeg var optimistisk fra starten og troede at jeg kunne få en til 6000 inkl. det hele, sko, strømper, strømpebånd, undertøj og slør...... he he det kunn jeg selvf. ikke

mest af alt nok fordi jeg er en + pige og fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne være i hvilken som helst kjole, og jeg er kun en str. 46

vi har hele vejen igennem været meget prisbevidste vi har ikke sparet de forkerte steder, men nogle ting har vi valgt fra netop fordi vi vil spare på de unødvendige ting, men kjolen, ringene, musikken og maden m.m. er der ikke sparet på, heldigvis.

jeg skal giftes på lørdag og efterfølgende vil min kjole blive sat til salg og først der vil jeg lægge billeder ind skulle nødig have at nogle af de forkert så kjolen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer