Fru Vestergaard

Ingen prøveopsætning?

11 indlæg i dette emne

Hej piger,

jeg havde en lidt kedlig oplevelse hos min frisør forleden og jeg håber nu på jeres gode råd.......

I tirsdags sad jeg i 2,5 time hos min frisør for at få håret klippet en sidste gang inden brylluppet og for at få det farvet. Da jeg gik, sagde indehaveren (som ikke havde farvet og klippet mig): "Ja nu har du da vist også været her for idag"...... på en lidt spids og kontant måde...... ja gud havde jeg da været der - og betalt næsten 1000,- kroner for det.......

Imens jeg sad i stolen - hos hendes elev som jeg gerne ville have til at lægge make up og sætte hår -ja så talte vi om muligheder for opsætning og jeg havde også mit slør med som jeg viste hende. Hun skal lige op til mit bryllup på skole igen og lære at sætte selskabsfrisurer og arbejde med langt hår så det kunne jo ikke passe bedre. Men da jeg så spurgte hvad vi gjorde mht prøveopsætning osv når hun var på skole op til brylluppet, ja så svarede hun at de ikke laver prøveopsætninger og make up test.......

Nu har jeg ikke verdens nemmeste hår og det er en elev, der skal sætte det..... Så jeg VIL have en prøveopsætning, som jeg naturligvis er parat til at betale for. Men det tilbyder de simpelthen ikke i den salon.....

Hvad ville I gøre?

Jeg kan næsten ikke overskue at skifte frisør da det er temmelig meget tillidssag. Men jeg vil heller ikke have en frisør, som taler sådan til mig og iøvrigt ikke tilbyder det jeg føler jeg har behov for......

Hvis I har nogle ideer, tilbud eller lignende, ja så hører jeg gerne om det.

Skulle en af jer have lyst til at rode med mit hår og make up på dagen, så var det måske også en mulighed? Jeg er selv en klovn til det!

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart, ville jeg ikke tro på eleven. FOr en frisør der siger nej til en kunde virker ikke rigtigt. Så havde ringet derned og sagt om det virkelig kan være rigtigt og hvad de så gør for at sikre at håret bliver som bruden ønsker...

Ang. kommentaren, når det nu er en elev der har sat det kan det meget vel ha taget ekstra lang tid at ordne det. OG det kan være det hun har ment. Altså at hun syntes det har taget for længe. Ved at min frisør nogle gange har sagt det samme fordi hun syntes det har taget lang tid og ikke ment noget andet med det. Så den tror jeg bare du skal lade falde. DEt er jo lige meget - så længe det bliver en flot frisure.

håber du kan bruge svaret.

0

Del dette indlæg

Jeg havde også fundet en anden frisør. Det er vigtigt at man er rolig på selve dagen og ved hvordan håret skal sidde, man har nok at tænke på selve dagen. Jeg kan anbefale dig a-cut inde i kbh.. Hun er rigtig dygtig og hvis jeg boede der skulle hun ordne mit hår og make-up.

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op... ser helt underlig ud i hovedet lige nu...

Jeg har selv været frisør elev, og er da helt mærkelig over at de ikke tilbyder prøve opsætning... WTF!!!??? Ja undskyld, men det er virkelig den FØRSTE frisør jeg hører der ikke laver dette....

Jeg havde altså fundet en anden frisør... uden tvivl, men jeg havde virkelig ikke sat mine ben derinde igen...

Synes næsten du skal ringe til indehaveren og høre om det virkelig kan passe de ikke laver sådan noget..? - det lyder altså lidt som om at det er eleven der ikke ville... og eleven skal gøre det faktisk, ihvert fald der hvor jeg var.. jeg slap ikke... har sat mange frisurer... og nød det.. :thumbsupsmileyanim: hehe..

Men prøveopsætning skal de da yde...

0

Del dette indlæg

Hej piger,

tak for jeres svar. Har selvfølgelig tænkt på om det var mig, som misforstod både indehaverens "spidse kommentar" samt elevens uvidenhed. Men hun har altså været i salonen i TO år - hun ved sgu da godt hvad de tilbyder og hvad de ikke tilbyder.......

Er kommet frem til at jeg vil forsøge at finde en anden, der kan ordne mit hår frem over. Synes ikke man behøver at høre på den slags.

Spørgsmålet er så bare hvad jeg skal gøre op til brylluppet. Jeg hverken kan eller vil betale 2000-3000 for make up og hår. Kosmetologskolen skal have kr. 950 for prøveopsætning og prøve make up samt opsætning mv på selve dagen. Det synes jeg er en meget acceptabel pris også selv om det er en elev, der udfører behandlingen.

Men det synes min tilkommende er latterligt - han synes det er en ALT for stor risiko at løbe. Det kan jo være at den elev, som laver prøven ikke er til stede på skolen når jeg dukker op på min bryllupsdag. Men den risiko har man vel alle steder - en medarbejder kan jo blive syg......

Nå, jeg har stadig 6 måneder til at finde en løsning - men det er ret sikkert, at det ikke bliver min nuværende frisør, der kommer til at sætte min brudefrisure...

Er naturligvis stadig åbne for ideer.

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Av! - den er godt nok svær.... :cheerleader3:

Jeg ville meget nødigt have undværet min prøveopsætning! Hvor tæt er du på at vide, hvordan dit hår skal sidde? - Altså der er jo forskel på at være på bar bund og så have et klart billede af, hvordan det skal være... Jeg ville så bare gerne være sikker på at frisøren har det samme "billede" som mig... ;)

Håber du findr en løsning :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh ha jeg ville godt nok ikke undvære hverken prøve på makeup eller hår..

Mht makeup kan du evt kontakte en makeupartist skole og få en af deres elever til at gøre det til en rimelig pris og der er jeg sikker på at du også kan arrangere en prøve makeup.

Synes det er sværere med håret da det jo helst skal være en man stoler på som du siger, men hvis du har 6 måneder endnu er der jo heldigvis stadig tid til at finde en ny frisør :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det hele

0

Del dette indlæg

Tak for endnu et par gode svar fra jer BK-piger.

Det er nok mest skuffelsen over den afvisende behandling jeg fik end det er en manglende prøveopsætning - det havde jeg nok overlevet. Nu er jeg naturligvis SÅ fikseret på at få den prøveopsætning - koste hvad det vil.....

Jeg har tjekket en af kosmetolog skolerne inde i centrum af København og der står at de laver brudemake up og hår for ca kr. 1000,- inkl prøve på begge dele. Det lyder meget fair i mine ører og bliver nok det jeg ender med at gøre.

Jeg har en ide om at mit hår skal se ud som nedenfor - det er smukt og klassisk og passer til den kjole jeg har købt.

Varme hilsner

Conniepost-36674-1242136084.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer