Guest HenrietteLN

Alternativ bryllupsfest...

11 indlæg i dette emne

Så - mit første indlæg på det her fine forum. Min søde kæreste har friet og planlægningen begynder så småt at spøge.

Sagen er at vi begge to er studerende, så vi har derfor ikke vanvittigt mange penge. Vi regner med at kunne skrabe en sjat sammen inden næste sommer (satser på et bryllup ca midt/sidst i juli), men vi får ikke råd til den helt store prinsesseforestilling.

Derfor snakker vi om at gøre noget helt, helt andet - vi ved bare ikke hvad! Og her kunne I passende komme ind i billedet med ideer.

Vi vil gerne have en kirkelig vielse og vi vil gerne have vores venner og familie hos os - så vi vil blive en 60-70 mand, store som små. Hvor og hvordan det ellers skal forløbe har vi ikke så mange faste ideer om. Vi vil bare gerne holde en fest/et arrangement som bliver værd at huske og hvor vi kan have vores venner og familie med - og som ikke er for dyrt.

Man kunne lave den helt almindelige med at nedtone et "normalt" bryllup - jeg tænker forsamlingshus, 3 retter, et anlæg og nogle sange/taler, men kunne man ikke også gøre noget helt uden for "boksen"? Har I nogle ideer? Kender I nogen der har gjort noget helt alternativt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du overvejet en spejderlejr? Mange af dem koster det samme i leje som et forsamlingshus og så kunne i overnatte sammen med gæsterne. Jeg tænker så samtidig at I kunne vælge at lave grill buffet. Eks. helstegt pattegris, kalv på spid, kyllinger osv, med stegte rodfrugter, saltkartolfer, grillede store kartofler eller lignende. Der er mange slagtere som tager ud og laver den slags til meget rimeligt penge. I kunne så vælge at servere grillede rejer eller hummerhaler på salat til forret og bryllupskage til dessert. til den slags mad kunne I nøjes med at servere en god rødvin og forskellige spændende øl. Kan her anbefale Ale nr. 16 fra refsvindinge bryggeri. Til oppyntning kunne I vælge en rustik stil med hørduge, lertallerkner og krus. Til pynt kunne det være nogle grene med blomster store bloklys guldsprayede æbler o.lign. Til natmad kunne man servere en god rustik æggekage. Til musik kunne I vælge en jukebox, eller evt. kontakte den lokale musik skole og hør om de evt. har nogen som kunne klare opgaven til fornuftige penge.

Så kunne I jo samtidig vælge en udendørs vielse hvis I kunne finde en som ville forrette den.

Held og lykke

Knus

0

Del dette indlæg

Hejsa,

først skal jeg da ønske tillykke med det forestående bryllup og ønske dig velkommen her i dette forum. Pas på, man bliver hurtigt afhængig.... på den fede måde :thumbsupsmileyanim:

Bare nogle ideer:

- få sat hår og makeup på kosmetologskole i nærheden hvor du bor (hvis du altså ikke har en veninde, der kan gøre det for dig)

- køb kjolen brugt, du får rigtig meget mere for pengene (har selv gjort det samme!)

- UNDLAD at sige at det du skal bruge er til et bryllup - det mangedobbler beløbet da alle mener at kunne spinde guld på bryllupsfester

- er der er faster/moster eller veninde, der kan lave bryllupskagen? Så spørg om hun vil lave den til jer som en gave.

- hvis du kan anvende en computer, så findes der masser af muligheder for selv at lave invitationer mv.

- kender I nogle, der arbejder på en skole eller i en virksomhed med en stor kantine eller mødelokale som man måske kan låne eller leje for en billig penge? Lidt pynt i form af blomster, brudeslør mv kan hjælpe gevaldigt på et lærerværelse og lignende lokaler.

- Spis bryllupskagen til dessert - så sparer I en del af pengene til menu/buffet...

- Inddrag venner og familie så meget I nu selv har lyst til - mange vil helt sikkert gerne bidrage til at gøre jeres dag så fed så muligt så billigt så muligt....

- Tjek tilbudsaviser for vin, chokolade, pynt og lys. Juni er fx en god måned at købe "boblevand" i pga studenterfester og pinse og andre fester - på den måde får man også fordelt udgifterne lidt.

Håber du kunne bruge nogle af disse forslag.

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Ja - jeg har tænkt at man kunne gøre det lidt anderledes, men jeg tænker også om ikke man kan gøre noget HELT radikalt anderledes. Har ingen ideer what so ever, men tænker at man må kunne gøre noget der bar er... ja... anderledes...

For selvfølgelig spiller pengene en stor rolle - kunne jeg bruge alle de penge jeg ville, ville jeg udleve prinsessedrømmen til det fuldeste, men det handler faktisk lige så meget om at vi gerne vil gøre noget helt anderledes end det traditionelle. At der må findes en anden måde at fejre os på end med en flerretters middag og dans...

Men må vist i tænkeboks.

Redigeret af HenrietteLN
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

tillykke med det forestående bryllup.

Som alternativ kan I beslutte jer for en særlig mad tema, f.eks. spansk mad eller græsk mad, hvor I så beder de gæster der har lyst til at lave noget mad og tage det med som jeres bryllupsgave.

En anden ide kunne være campingbryllup. Find en fin campingplads, hold festen der, gæster kan overnatte i deres telte. Til festen kan I lave campingaktiviteter og grille som en anden foreslog tidligere.

Eller Havefest som der er nogle andre herinde der også er ved at planlægge.

En anden ide, måske ikke særlig attraktivt eller romantisk, men hvis I kender nogle der bor på kollegie, har kollegiet ofte en form for cafe eller festlokale. Dem kan man leje enten gratis som beboer eller for billige penge.

Øh, er vist ved at løbe tør for ideer

Har I nogle aktiviteter eller hobbyer I kan bruge som inspiration til en alternativ fest?

I stedet for at sidde og spise, måske holdes stående reception og arrangere forskellige aktiviteter.

h. Alice

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke helt hvad det er du er ude efter....

Men for at gøre noget helt anderledes kunne man jo tage gæsterne med i sommerland, tivoli eller en dyrepark... Og så hygge sig og have det sjovt hele dagen, og så kan har de tit sådan nogle grill-områder hvor man kan have sit eget mad med og den slags... Det plejer altid at være en succes til familieture og sådan... Og prisen vil jo være til at overkomme :thumbsupsmileyanim:

Men jeg ved ikke om det bliver "for lidt" bryllups-agtigt... Kommer helt an på hvad i ville have det godt med jo :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Der er allerede foreslået mange gode alternative feststeder...

Mht. musik kunne I leje en jukebox eller evt. bruge en computer m. et jukebox-program og så jeres egen musik...

Og så kan jeg anbefale, at du tager til Lilly's lagersalg i Vejle i okotober måned (hvis du tilmelder dig deres nyhedsbrev, får du besked lige så snart, de åbner for tids-bestillinger til det) -der er alle deres udgående modeller nedsat til 1.000 kr., så der er mange penge at spare på kjolen...

0

Del dette indlæg

hej....

hvis ikke i har sagt til folk at i skal giftes så har jeg ideen!!!!!!!!!

vi blev engang inviteret til en havefest (troede vi).

da der blev sagt velkommen, blev vi bedt om at gå ud i to store busser som holdt ude foran huset, derfra blev vi kørt til kirken og de blev gift (kom bag på de fleste) efter vielsen blev vi fragtet hjem til haven igen, hvor den helstegte gris med salatbuffet var ved at være færdig.

det var en super hyggelig dag.

Maden vil kunne gøres billigt og drikkevarerne var hentet i tyskland.

Hun havde en fin kjole på (ikke brudekjole) og en sød buket. så det var langt fra prinsessebryllup, men en anderledes måde at holde det på.

Men har i sagt det så vil jeg alligevel anbefale en havefest, det er om sommeren og det kan gøres til de penge man har råd til. man kan jo evt pynte haven op hvis man er til det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et lille input til min tidligere besked

Kender nogen der er blevet viet hjemme i haven under deres store æbletræ. det kunne jo blive kombineret med en havefest.

men det er vist lidt svært at finde en præst der er villig til at vie uden for kirken. men det er da et forsøg.

0

Del dette indlæg

et sponorat bryllup, hvor i får det hele sponsoreret, ved desværre ikke helt hvordan man får det sat i værk.

Jeg har været til utallige familiefester(godt nok ikke lige bryllupper) igennem hele min barndom, så jeg er også godt træt af alm fester hvor man spiser i flere timer, sådan kan de føles, havde vist heller ikke helt alderen til det.

Nu gjorde vi sjovt nok ikke det her til brylluppet, pga. mange gravide, generte veninder osv.

Nå men jeg har hørt det fra et meget vellykket sølvbryllup, hvor de godt nok også havde mad osv.

Men de havde en til at komme, som underviste hele flokke i en slags dans, det kunne være mavedans, flamenco, linedans eller hvad man nu lige kunne finde på¨, men alle skulle deltage aktivt.

I kunne holde vikinger eller ridder fest, hvor gæsterne måske skulle være klædt ud og være med til at lave maden.

Mangler nok også lige lidt inspiration ang. hvilke muligheder i har der hvor i bor eller hvad jeres interesser er ??

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvad det koster eller om det er noget for jer. Men jeg har hørt om nogen der til en 30 års fødselsdag har lejet en svømmehal(en af de gode med rutsje bane med mere) og så mad i cafeteriet, det var en aftenfest. en andne holdt festen på middelaldercentret med underholdning og det hele.

nu kan jeg ikke se hvor du bor, men de steder hvor der er underholdning eller som er museum med mere kan man som reglt låne til en fest der er lidt anderledes.

en anden mulig er en temafest- adam og eva, de sidste 100 årtier, eller vælg en skuespiller eller andet.

vil dog lige sige at vælger du en meget alternativ fest, så husk at du misser "prisesse for en dag" og alt hvad der følger med.

Hvis i rigtig gerne vil giftes men ikke kan betale det lige nu, er der muliheden for en borgelig vielse og så senere det store bryllup.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer