Fru Vestergaard

Manden gider ikke....

14 indlæg i dette emne

Kære med-brude,

Hvad skal jeg gøre????

Det er første gang jeg skal giftes og jeg nyder at svælge i tanken om det forestående bryllup, nyder planlægningen og dette forum fuldt ud.

Min kommende mand skal giftes for anden gang og han synes jeg har udviklet mig til en total bridezilla på den ufede måde.....

Han "gider" heller ikke fx en gæstebog. Han overlader fuldt ud alle beslutninger vedr invitationer, blomster mv til mig.

Han synes jeg har alt for travlt med at fx få en aftale med en kok (halllloooooo vi skal ligesom giftes om 5,5 måned).......

At han så anvender lige så mange timer ved sin computer med at glo på fotoudstyr - det er en helt anden historie. Og i hans øjne helt okay og meget maskulint..... agghhhrrr

Når alt dette er skrevet, så ved jeg da godt, at mænd genrelt ikke kan engagere sig helt så meget i nuancen på servietten og lysene som vi kan. Det forventer jeg heller ikke. Men jeg føler alligevel at jeg skal give afkald på nogle ting for ikke at blive "for meget" i hans øjne.

Jeg har fx indtil nu undladt at købe en scrapbog i boghandlen - ved at han vil "gøre grin med det"......

Synes det er lidt træls at skulle begrænse sig i planlægningen af den næststørste dag i mit liv...... (den største var naturligvis da min datter blev født - hvis nogen skulle være i tvivl).....

Nå, bare lidt frustreret brok herfra. Er nok hverken den første eller den sidste til at tænke og føle sådan.....

Tak fordi I gad at læse :-)

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et :cheerleader3: til dig.

Min tilkommende gider heller ikke rigtig være med; han gider ikke tale om bordplan - vi skal vies om mindre end en måned!!! Men min mor har prøvet at sparkelidt "liv i ham, jeg håber, at det virker.. for ellers.. argh! Jeg tror desværre, at mænd! mangler det der gen, selv om at et bryllup er en lige så stor ting for dem, som det er for os kvinder.

Lad os håbe, at din tilkommende snart vågner op :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim::denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er desværre typisk mænd tror jeg. Min gider heller ikke rigtigt og har først været med inde i det, da vi lavede vores invitationer i april. Han har det sådan, at så længe det ikke er noget fælles så som risposer og det, så gider han ikke at bruge tid på det.

men jeg kan nu godt sidde og fortælle ham, at nu vil jeg godt lige have ham med ind i det og så gør han det også...¨Når jeg har haft tænkt kirkehæfter, bordkort og alt det, så har jeg spurgt ham om hans mening og han har haft svaret mig.

Det er først nu hvor der er under 3 mdr tilbage at han er mere inde i planlægningen.

Så jeg tror at du bare skal give ham tid - når nu han har været gift før, så ved han nok også lidt mere om tingene...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre også skriver, så tror jeg desværre at det er lidt typisk for mænd....de deler bare ikke helt den samme entusiasme for detaljer og bryllupssnak! :cheerleader3:

Og hvis det er 2. gang er det nok endnu værre...men kan godt forstå det irriterer dig, for man vil selvfølgelig gerne deles om planlægningen og synes ærligt også at han måske bare kunne prøve at virke en smule interesseret!!! :thumbsupsmileyanim:

Min kommende mand er absolut heller ikke på samme stadie som mig og vi har da haft lidt diskussioner omkring hans manglende interesse.... og nu svarer han da på de ting jeg beder om og så lader han ellers bare mig køre ræset!

Som han selv siger, så begynder han først at forholde sig til brylluppet 3 måneder før og det er på trods af at jeg flere gange har forklaret ham at nogle ting skal planlægges allerede nu- 1 år før!!! ;)

Kh Majken

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand syntes også jeg var bridezilla på den ufed måde i meget lang tid, men da der så var 1½ måned til begyndte han at være aktiv - det viste sig bageftyer at han ikke kunne overskue alle detaljerne når der var så lang tid til . En af tingene var også at hans dag ikke ville blive "ødelagt" fordi servietterne ikke passede til blomsterne eller fordi mine negle ikke var blevet ordnet - det er nok en kvinde ting. Mange af os lader de små ting få meget stor magt og det gør at mændene ikke gider deltage! Minm mand synes vi havde en kirke, noget tøj og der var bestilt mad - så blev vi jo nok gift uanset om detaljene ikke var i orden.

Så rådet må lyde: Nyd jeres mænd, glem detaljene lidt og få en dejlig dag.

Redigeret af lei
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min har meldt ud at jeg må gerne gå amok med farvenuancen på servietterne, men "He couldn't care less"

I det hele taget så er vores aftale at han skal nok komme med input når der er noget som han har en mening om, og virker han ligeglad, så er det fordi han er det...

Som Lei siger, det er nogle mere basale behov de har på bryllupsdagen.

Så er du utilfreds med at han bruger al tiden på fotoudstyr online, så sig det til ham, det skal man kunne i et forhold. Men du skal nok ikke regne med at han vil deltage mere i planlægningen af den grund.

Måske du skal stille ham mere specifikke opgaver, så som "nu skal vi kigge på invitationer" De kan ikke overskue invitationer, bordkort, kirkehæfter, takkekort og gaveæskerne til gæsterne på en gang!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min kommende mand har det på samme måde som I andre beskriver herinde. vi har så en aftale om at når der er noget han skal tage stilling til, så finder jeg 2-3 valgmuligheder, og så vælger vi sammen derudfra og hvis han er ligeglad, så siger han det. SOm det er blevet sagt herinde - mænd går bare ikke helt så højt op i detaljer (kirke, mad og tøj, så mener de at det hele nok skal gå)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stemmer i, mænd har ikke samme interesse som os. Men når det er sagt så læser jeg dit indslag som at du fravælger elementer fordi han ikke lige gider. Lad vær med det, det er ikke noget han bestemmer.

Vi lavede reglen her hjemme at jeg må styre slagets gang, og så får han valgmuligheder. det har dog resulteret i at han gerne vil være med i rigtig mange ting. men tror først interessen rigtigt kommer når der kun er et år tilbage.

Nå men det jeg vil sige er at du må forklare ham at det er ok han ikke er med, men han skal ikke begrænse dig i din planlægning. Mener i skal finde en linje så du kan få dit bryllup og nyde din planlægning med mere. Det gør jo ikke en til en zilla på den ufede måde at gå op i sit bryllup.

Ud fra hvad du skriver virker det lidt som i ikke har samme forventninger til brylluppet. tænker at han måske tror at det er lige som sidst, tror derfor du evt. skal snakke med ham om hvordan han ser det, og hvordan du ser det. og evt finde en løsning om at du planlægger og han godkender.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

tak for jeres svar. Der er vist ingen tvivl om at mændenes engagement ikke er helt så stort som vores og det er vel egentlig som det skal være.

Sagen er jo bare den, at vi har 5,5 måned til at arrangere temmelig mange ting og jeg har ikke lyst til at min kommende mand bagefter har følt sig som statist ved sit eget bryllup. Jeg vil gerne at vi er fælles om beslutningerne.

Jeg har nu fundet ud af, at jeg VIL have en scrapbog så den bliver simpelthen købt i morgen. Mht gæstebog, så "nupper" jeg Susannes billeder fra gæstebogen og får sat dem på karton, så kan hver gæst skrive noget til os, som vi så kan læse på vores 1. bryllupsdag.

Mht hans forventninger til brylluppet, så er de tårnhøje og der er slet ingen tvivl om at han glæder sig. Han kan bare ikke lige fokusere på nuancen af lilla til servietterne. Fair nok......

Nå, jeg fik luft og gode råd og det er jo bl.a. det dette forum er til for.

Nyd resten af jeres søndag aften.

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var nu en meget sjov tråd den her. For jeg havde faktisk en oplevelse, der egentlig var lidt modsat. Vi blev gift for ca et år siden - begge for anden gang - og jeg synes også at min daværende kæreste var lidt bridezilla agtig - men bestemt ment på den kærlige måde. Hun havde selvfølgelig også købt brudemagasiner, som jeg også læste i. Et af dem, Tidens Bryllup, var så tydeligt skrevet til jer kommende brude, at der knap nok var tænkt på gommen. Noget jeg især blev fortørnet over var bl.a. at der på en "To Do" liste for den kommende brud stod noget i retning af "Støv din kommende mands smoking af eller køb ham en ny". Helt ærlig, det er da at undervurdere os mænd, der godt kan tænke, godt kan planlægge, og godt kan glæde os ligeså meget som I brude kan. Resultatet var selvfølgelig, at jeg skrev til redaktøren, og jeg blev interviewet til en feature artikel om gommen.

Og nej - det er ikke fordi jeg ville gå op i farverne på blomsterne - det havde jeg meget tillid til at min kommende hustru ville gøre. Men jeg gik bestemt op i mange andre ting omkring vores bryllup, bordplan, salmer og musik i kirken, min egen påklædning, menu, invitationer, osv. Og jeg nød det lige så meget som min hustru.

Generelt er det nok som om hele "markedsføringen" af bryllupper er til bruden og ikke til gommen, og det kan da så godt være, at nogle gomme bliver påvirket af det. Men please, ligesom alle I kommende brude er forskellige, så er vi gomme det også, og jeg kender mange, der som jeg også gerne vil deltage i planlægning.

Lad mig komme med et konstruktivt forslag: Forær jeres kommende mand en af Mads Chrsitensens "blærerøv" bøger - de handler faktisk ikke spor om at være en blærerøv.

Masser af hilsener,

Bjørn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var nu en meget sjov tråd den her. For jeg havde faktisk en oplevelse, der egentlig var lidt modsat. Vi blev gift for ca et år siden - begge for anden gang - og jeg synes også at min daværende kæreste var lidt bridezilla agtig - men bestemt ment på den kærlige måde. Hun havde selvfølgelig også købt brudemagasiner, som jeg også læste i. Et af dem, Tidens Bryllup, var så tydeligt skrevet til jer kommende brude, at der knap nok var tænkt på gommen. Noget jeg især blev fortørnet over var bl.a. at der på en "To Do" liste for den kommende brud stod noget i retning af "Støv din kommende mands smoking af eller køb ham en ny". Helt ærlig, det er da at undervurdere os mænd, der godt kan tænke, godt kan planlægge, og godt kan glæde os ligeså meget som I brude kan. Resultatet var selvfølgelig, at jeg skrev til redaktøren, og jeg blev interviewet til en feature artikel om gommen.

Og nej - det er ikke fordi jeg ville gå op i farverne på blomsterne - det havde jeg meget tillid til at min kommende hustru ville gøre. Men jeg gik bestemt op i mange andre ting omkring vores bryllup, bordplan, salmer og musik i kirken, min egen påklædning, menu, invitationer, osv. Og jeg nød det lige så meget som min hustru.

Generelt er det nok som om hele "markedsføringen" af bryllupper er til bruden og ikke til gommen, og det kan da så godt være, at nogle gomme bliver påvirket af det. Men please, ligesom alle I kommende brude er forskellige, så er vi gomme det også, og jeg kender mange, der som jeg også gerne vil deltage i planlægning.

Lad mig komme med et konstruktivt forslag: Forær jeres kommende mand en af Mads Chrsitensens "blærerøv" bøger - de handler faktisk ikke spor om at være en blærerøv.

Masser af hilsener,

Bjørn.

Hej ja det ´vil jeg godt gi dig. Men tror det du skriver med det du gik op i faktisk ogå er det vi oplever. at det er de fysiske ting ikke det overordnet farve spil og hvordan det hænger sammen. Herhjemme ville jeg få skæld ud hvis jeg sagde at han ku bru´ge et sæt tøj fra skabet. Men oplever nu heller ikke at han er uinterresseret. Han er bare bedst til de fysiske ting, noget han kan forholde sig til... Men fedt indlæg o gfedt at ha en mand i forummet så det ikke bare bliver tøsefnidder .... :cheerleader3::boohoo:()():bearhug::boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kære med-brude,

Hvad skal jeg gøre????

Det er første gang jeg skal giftes og jeg nyder at svælge i tanken om det forestående bryllup, nyder planlægningen og dette forum fuldt ud.

Min kommende mand skal giftes for anden gang og han synes jeg har udviklet mig til en total bridezilla på den ufede måde.....

Han "gider" heller ikke fx en gæstebog. Han overlader fuldt ud alle beslutninger vedr invitationer, blomster mv til mig.

Han synes jeg har alt for travlt med at fx få en aftale med en kok (halllloooooo vi skal ligesom giftes om 5,5 måned).......

At han så anvender lige så mange timer ved sin computer med at glo på fotoudstyr - det er en helt anden historie. Og i hans øjne helt okay og meget maskulint..... agghhhrrr

Når alt dette er skrevet, så ved jeg da godt, at mænd genrelt ikke kan engagere sig helt så meget i nuancen på servietten og lysene som vi kan. Det forventer jeg heller ikke. Men jeg føler alligevel at jeg skal give afkald på nogle ting for ikke at blive "for meget" i hans øjne.

Jeg har fx indtil nu undladt at købe en scrapbog i boghandlen - ved at han vil "gøre grin med det"......

Synes det er lidt træls at skulle begrænse sig i planlægningen af den næststørste dag i mit liv...... (den største var naturligvis da min datter blev født - hvis nogen skulle være i tvivl).....

Nå, bare lidt frustreret brok herfra. Er nok hverken den første eller den sidste til at tænke og føle sådan.....

Tak fordi I gad at læse :-)

KH

Connie

Hej Connie

Vi skal giftes her om ikke så længe (den 11/7) Jeg har slet ikke det problem. Vi er begge lige gode om det. Mon kommende mand sidder endda om aftenen med sin pc'er på skødet og leger lidt med monogrammer, tidsplan, fotoplan m.m. det er bare super dejligt. Det er jo også en stor dag foa ham, som han selv siger "vi er jo fælles om det"

Hilsen den kommende brud Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

tak for jeres svar. Der er vist ingen tvivl om at mændenes engagement ikke er helt så stort som vores og det er vel egentlig som det skal være.

Sagen er jo bare den, at vi har 5,5 måned til at arrangere temmelig mange ting og jeg har ikke lyst til at min kommende mand bagefter har følt sig som statist ved sit eget bryllup. Jeg vil gerne at vi er fælles om beslutningerne.

Jeg har nu fundet ud af, at jeg VIL have en scrapbog så den bliver simpelthen købt i morgen. Mht gæstebog, så "nupper" jeg Susannes billeder fra gæstebogen og får sat dem på karton, så kan hver gæst skrive noget til os, som vi så kan læse på vores 1. bryllupsdag.

Mht hans forventninger til brylluppet, så er de tårnhøje og der er slet ingen tvivl om at han glæder sig. Han kan bare ikke lige fokusere på nuancen af lilla til servietterne. Fair nok......

Nå, jeg fik luft og gode råd og det er jo bl.a. det dette forum er til for.

Nyd resten af jeres søndag aften.

KH

Connie

Som du selv skriver så er din kommende mands forventninger tårnhøje, så kan du sige til ham fra mig :boohoo: KOM IND I KAMPEN. for min personlige mening så hvis man har så høje forventninger må man også gøre noget selv. og ellers må du jo bare gå igang med at arrangere dit drømmebryllup, for det er som regel sådan at hvis du er overlykkelig så er han det også, og du kan altid løbende fortælle ham hvad du har i tankerne og hvis han er utilfreds skal han nok råbe op, det er jeg sikker på ()() så bare kom igang Connie med dit drømmebryllup og jeg er sikker på i nok skal nå det hele inden den store dag. :cheerleader3: Held og lykke med planlægningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt på linie med Gokke og så alligevel ikke. Historien melder nemlig ikke noget om hvornår I skal giftes, men hvis du er "som mængden" så kan der meget vel være 1 - 1/2 år til. Selvom man skal passe på med at generalisere så har de fleste mænd meget svært ved at forholde sig til noget som først skal foregå så langt fremme i tid.

Få ham til at tage stilling til de store ting (valg af feststed, fotograf, musik, mad etc.) og træf så dine egne beslutninger. Han skal nok komme med før eller siden. Samtidig - det er ihvertfald min oplevelse -er det typisk ham der holder tingene i gang på selve dagen fordi han ikke er nervøs på samme måde som man ofte oplever brudene være det (på grund af forventningerne og planlægningen der ligger forud). Men som sagt man skal passe på med at generalisere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer