Guest jane-san

Brudevals i ny form?

12 indlæg i dette emne

Vil det være totalt mærkeligt ikke, at vælge noget så klassisk, som valsen fra "Et folkesagn" til vores brudevals? Er man så ikke "rigtigt" gift fra andres side af?

Brylluppet er planlagt til at være delvis utraditionelt, men brudevalsen er vi lidt i tvivl om. Klassisk og traditionelt eller VORES musik??? :song:

Egentligt har vi lyst til at danse til et stykke musik, der betyder meget for os og rør os begge.

Hvilke erfaringer har i derude?

Knus Jane :hjerte:

Redigeret af jane-san
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næ, egentlig ikke og hvorfor det?

Jeg havde da overvejet noget andet musik, men vendte nu alligevel tilbage til Klassikeren...

Jeg ved, at min svigerinde havde tænkt sig at danse til Robbie Williams' Feel, men det fik jeg "forpurret" (havde lånt KL. på bib og desuden havde de ikke tænkt over ret meget, inden de tog på rådhuset... ()() )

Gør dog som I lyster, blot du /i tænker over følgende:

1. Er det dit eller jeres fælles behov at ændre brudevalsmusikken?

Hvis ikke, så er det jo nok en lille snak værd.

2. bryllupper er noget af det mest traditionsrige og ritual-forbundne, og overvej om det er værd at skuffe Oldemor, når hun har set frem til den brudevals og I så hopper rundt til Limp Biskit eller noget andet uhyrligt...

Jeg siger ikke, at I nødvendigvis skal bøje Jer for alskens udefra kommende krav og forventninger, men jeg mener, I skal overveje det godt og grundigt - og så tage en moden beslutning, hvilket jeg slet ikke er i tvivl om, at I gør i sidste ende.

:) KarenV

0

Del dette indlæg

I USA og Storbrittanien (og sikkert også andre engelsktalende lande) bruger man det der hedder "First dance". Det er ganske simpelt sådan at den første stykke musik når dansen går i gang er én som brudeparret specielt har valgt og som de så danser til.

Min kæreste er skotte så vi skal både danse brudvals og have en First dance. Vi har valgt Saybia's Tomorrow (nr. 7 på pladen der starter "Please tell me why do birds sing when your near me sing when your close to me...") som altid har været vores søde lille sang.

Så måske kunne du bruge denne tradition til noget???

Karen har (som det ikke kan overraske nogen.... ;) ) en rigtig god pointe i at det bestemt er værd at overveje, hvem der bliver skuffede hvis brudevalsen udelades. Det er vores dag den dag vil bliver gift, men vores gæster er kommet for at fejre os, og er festen "for skæv" til at de kan forholde sig til det er de måske ikke i det dejlige og festlige humør, som vi ønsede os. Det har jeg i hvert fald tænkt lidt over i forbindelse med vores.

Kh Nina

Redigeret af TEN
0

Del dette indlæg

Rigtig gode inputs! Jeg tror egentlig man skal følge sit hjerte....

Et godt eksempel på en utraditionel udgave var til min søsters bryllup, da de startede med den traditionelle brudevals.... som derefter brød ud i en herlig twist... for derefter at gå tilbage i brudevalsen igen.

Det var mest fordi de begge var meget usikre på valsen og ville lave noget anerledes. Eneste ting man skal være opmærksom på er at et evt band kan nægte at gøre det (det er sket!) fordi de ikke vil have at folk tror det er deres ide. Bandet til mit søsters bryllup sagde bare lige inden at vi nu skulle opleve "noget anderledes på opfordring af brudeparret"...

Men det var dælme skægt - gæsterne så ret sjove ud, da det skete! ()()

Carina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et godt eksempel på en utraditionel udgave var til min søsters bryllup, da de startede med den traditionelle brudevals.... som derefter brød ud i en herlig twist... for derefter at gå tilbage i brudevalsen igen.

Det var mest fordi de begge var meget usikre på valsen og ville lave noget anerledes.

Den der tanke havde vi faktisk tænkt, for det kunne være lidt sjovt og helt i vores ånd. Egentligt efter nærmere overvejelse, så tror jeg ikke, at det ville gøre de ældre i familien kede af det eller skuffede, hvis vores musik selvfølgelig er velvalgt -hvilken den er.

Selvfølgelig ville vi danse til noget romantisk, noget der er vores og noget der betyder meget for os begge - ikke Limp Bizkit!! :)()():)

Tak for gode råde til alle.

Vil stadig gerne høre flere erfaringer.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi selv skal danse til den "traditionnelle" men jeg synes da sagtens, at I kan vælge et andet stykke musik.

Da vi var til brudevals kursus, dansede vi bl.a. til den fra Nikolai og Julie og et Curtis Stigers nr (kan ikke lige huske titlen). Disse numre var vildt gode at danse brudevalsen til.

knus fra p.nille ()()

0

Del dette indlæg

Mange vil nok blive lidt stødt hvis ikke I danser den traditionelle brudevals, men det jeg tit gør er at spørge parret om der er et særligt nummer de ønsker spillet efter brudevalsen. Dvs. at "den alternative brudevals" kommer umiddelbart efter den rigtige. Det kunne være en mellemløsning og det vil ikke støde nogen.

Du nævner at et band måske vil nægte at gøre det. Det gælder også mig. Jeg vil ikke begynde at lave mix o.l. i brudevalsen. Heller ikke selvom jeg har brudevalsen i disco version. Jeg kører på samme måde heller ikke med effekt lys til brudevalsen men måske et sagte lys fra par-lamperne (se nedenfor). Det andet hører sig til bagefter.

Dette er ganske enkelt af respekt for de lidt ældre for hvem det normalt særligt er et traditionelt højdepunkt når parret danser brudevals. Selvom det måske er parrets ønske vil evt. kritik falde tilbage på mig.

Jo jeg ville måske sige at det var ok. hvis parret stillede sig op - evt i forbindelse med at de siger velbekommen - og klart gjorde opmærksom på at det altså var deres valg at det skulle ske sådan.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg skal vist indsparke en fodnote:

Vi dansede den traditionelle brudevals - og ret godt, syntes vi selv! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif - og så tog vi "Chapel of Love" med Elton John bagefter... - så vi havde begge elementer med..

Tak for roserne, TEN... - jeg rødmer jo...fnis.

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi danser traditionel brudevals ifht traditionen, men kunne godt komme i tanke om at danse en alm vals efterfølgende, da den er lidt mere livlig, og så kan vi også bllære os lidt, har nemlig lært en del af at gå til dans, synes selv det ser godt ud.

Heidi fool

0

Del dette indlæg

Problemet er bare tit at folk på det tidspunkt hvor brudevalsen skal danses ikke har nået at få kaffe fordi maden er trukket ud. Så falder nummeret efter brudevalsen nogle gange til jorden. Andre gange danser folk bare videre men man er nødt til at cutte eller ihvertfald skrue ned efter det andet nummer fordi folk skal ud til kaffe og personalet eller hjælperne skal have mulighed for at rydde af.

0

Del dette indlæg

Vi skal også danse den traditionelle. jeg tror også at gæsterne vil kigge lidt hvis vi pludslig dansede til noget andet musik.

Jeg synes at den rigtige brudevals høre sig til et bryllup.

Jeg har været til 6 Brylluper og jeg har ved ingen af dem oplevet at der er danset til noget andet musik.

Håber i finder en løsning

Knus Helle

0

Del dette indlæg

Vi kan ikke rigtigt forholde os til at skulle danse til den egentlige brudevals - synes bare slet ikke, det er os eller afspejler hvem vi er.

I stedet har vi bestemt os for at danse til vores begges yndlings Sting-sang, nemlig Fields of Gold. Jeg tror ikke, der er nogen i min familie, der mener noget negativt om det - og hvis de gør, synes jeg faktisk også, det er lige meget.

For os er det vigtigste, at vores bryllup kommer til at afspejle, hvem vi er og de valg, vi har truffet er nogle, vi er tilfredse med.

Hav en god dag:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer