milia

Slik Buffet

26 posts in this topic

Hej Piger

Jeg har fået inspiration fra Miss-lena og AnnaP til at lave en slik buffet :cheerleader3: , mit spørgsmål lyder så på Hvor kan man købe slikket henne til indkøbspris? jeg synes det er for dyrt at købe fra butikkerne.

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du alligevel skal til Tyskland, ville man også kunne købe det ret meget billigere dernede. Mener fx at vi købte en hel kasse med de der Maoam til 40-50 kr. Vil tro, den koster det dobbelte i DK.

Jeg synes ikke, at Metro er særlig billig med slik - det ville hvert fald blive en kæmpe stor udgift, hvis du regner med at købe et nogenlunde udvalg og en rimelig mængde.

0

Min første tanke var også Metro men nu jeg tænker over det, så mener jeg, at deres priser er ret vanvittige.

Kan se du er fra Århus, så når tiden nærmer sig, hvad så med at lave en dagstur til Tyskland. Dernede er slikket MEGET billigere end herhjemme (det der med, at det ikke kan svare sig at køre derned passer ingen steder). I øvrigt er det også nemmere at få store mængder dernede :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Man kan også finde rigtigt meget billig bland selv slik i Sverige - men der er jo lidt langt fra Århus...

Svigerfamilien bor i sverige så det kan være et godt bud, ellers bliver det en tur til tyskland..

0

Så kan man jo også købe lidt øl og sodavand hvis vi tager til tyskland..

Hvad så med bokse til slikket nogen ideer?? Synes ideen med China bokse er ret sjov men men men Ideer er velkomne :cheerleader3:

0

Så kan man jo også købe lidt øl og sodavand hvis vi tager til tyskland..

Hvad så med bokse til slikket nogen ideer?? Synes ideen med China bokse er ret sjov men men men Ideer er velkomne :cheerleader3:

I kan også købe nogle små glas med låg - evt noget, hvor I kan klistre en label på/omkring med jeres navne, dato, monogram eller andet.

Søstrene Grenes har mange bud, men ellers er det jo bare med at se jer omkring :boohoo:

0

Ej hvor en super ide med krukkerne ()() og så små slikposer til at putte det i??

Synes bare det er trist at alle jeg fortæller om min ide til slik buffet rynker på næsen :cheerleader3::boohoo:

Måske har de bare ikke kontakt med deres indre barn ??

0

Annonce ♥

Ej hvor en super ide med krukkerne ()() og så små slikposer til at putte det i??

Synes bare det er trist at alle jeg fortæller om min ide til slik buffet rynker på næsen :cheerleader3::boohoo:

Måske har de bare ikke kontakt med deres indre barn ??

Slikket kan sagtens fyldes direkte i krukkerne - de lukker jo tæt, så der kan fint opbevares slik i - og så kan gæsten jo bruge krukken igen og igen - fx til søde sager.

Jeg synes ideen med slikbuffet er sjov!

Vil dog ikke selv have en, da vi fx giver vores gæster en pose bolcher i matchende farver. Men kunne bestemt finde på at gøre det til vores fælles 30 års fødselsdag ca 2 mdr efter bryllup..

0

Nu er slik meget kendetegnende for mit og M´s forhold - vi elsker hinanden OG slik :cheerleader3: Jeg synes det er en sjov ide, men undrer mig lidt over hvornår I løbet af dagen at i vil lave slikbuffet? Jeg har tidligere brugt en afart af ideen f.eks. til en venindes PA hvor slikket var bordpynt og passede ind i farvetemaet og til min søsters uddannelsesfest (gymnasielære) hvor vi pyntede bordene med sorte duge og skolekridt (altså slikket skolekridt). Jeg synes bare ikke rigtig at jeg kan få det passet ind til brylluppet :boohoo:

0

Jeg tror vi vælger at købe slik i pastel farver, og sætte bordet i et hjørne så gæsterne kan tage hvad de vil og hvornår de vil. Vil ikke have alt for mange farver da vi holder os til lyse farver. Vi får feststedet til at sætte det op inden festen laver en prøve først så de kan se hvor det skal stå osv, så vi ikke skal stå og lave dette på dagen :cheerleader3:

0

Vi skal også ha slik buffet til brylluppet. Vi køber slikket forskellige stedet, ebay, bolcher køber i hos nørregade eller ligende steder, og resten i tyskland.

Vi supplere slik buffet med snak, du kan se en af opskrifterne her.

Ud over at folk kan gå og spise i løbet af dag(den bliver sat op til recptionen og så bliver den stående hele aftenen. vi bruger chinabokse til gaveæsnker til gæsterne og deri lægger vi små poser som gæsterne kan fylde og tag med hen til bordet og med hjem.

Som beholdere til slikket bruger vi gl. henkognings glas i forekellige stårelser. vi vil nemlig gerne ha mange forskellig slags og så lidt mindre af det hele. Samtidig har henkognings glasset den fordel at der er låg på så der bliver lukket af for det så der ikke ryger alt muligt støv og andet ned til det.

post-37118-1243356380.jpg

0

Annonce ♥

Nu er slik meget kendetegnende for mit og M´s forhold - vi elsker hinanden OG slik :cheerleader3: Jeg synes det er en sjov ide, men undrer mig lidt over hvornår I løbet af dagen at i vil lave slikbuffet? Jeg har tidligere brugt en afart af ideen f.eks. til en venindes PA hvor slikket var bordpynt og passede ind i farvetemaet og til min søsters uddannelsesfest (gymnasielære) hvor vi pyntede bordene med sorte duge og skolekridt (altså slikket skolekridt). Jeg synes bare ikke rigtig at jeg kan få det passet ind til brylluppet :boohoo:

Jeg kunne faktisk ikke passe det ind først... Men pusler med tanken om at det skal være ved receptionen i stedet for småkager eller chokolade eller... Så i mens folk venter på os (der er ude og blevet fotograferet), kan de napse lidt slik. Jeg har en idé om at det skal være små slikposer med vores monogram, de fylder lækkerierne i.

Og tro mig, der er mange der elsker sådan noget her... De ved det bare ikke ()() Vi ar til konfirmation hvor vi selv kunne lave vaffelis med drys und alles - virkelig et hit!

0

Er rå-dyrt at handle slik ind i Metro, så vil jeg slet ikke anbefale :) Derimod .... som mange andre også skriver .... Tyskland .... der er altså rigtig mange penge at spare. Ellers .... her i Odense er der simpelthen intet mindre end pris-krig på slik, hehe.

Startede ud med indvandrer grøntsagspushere, så blev det pizza-pushere, frisør-pushere og senest ... SLIK-pushere! HAHA .... her i byen kan man få slik til 7 kr pr 100g er det vist .... og det er altså billigt! :) Sådan en omgang bland selv halløjsa..... regner jeg med også må findes i Århus og Aalborg. Man kunne evt slå en lille handel af med dem ? :P De henter deres slik i Sverige btw :)

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Kør selv til Sverige og hent det? :) Koster ned til 3 kr pr. 100gram for bland selv slik... Og så får man jo også lige en hygsom tur ud af det! :wink:

btw - Metro sux når det kommer til billige priser.. Mange ting - ja.. Store mængder - ja.. Billige priser - nej!

0

Hvis man gerne vil lave 100% gennemført slikbuffet, kan det faktisk være svært at bare tage en tur ned til Tyskland eller Sverige og håbe at man får det hele med...

Men heldigvis er der kommet en dansk slikbuffet leverandør som laver den slags opgaver til arrangementer... Tjek det ud tøser, det holder!

http://www.facebook.com/CandyQueenDK

De skal vist udstille til Bryllupsmessen stod der noget om på deres facebook en af dagene...

Julehilsner fra kagemor der elsker kage og slik ;0P

0

Jeg kan virkelig anbefale at gå på genbrugen og finde fine store glas - de koster mellem 5 og 30 kr. Der har jeg igennem tiden købt mange mange fine glas..

Slik tror jeg det handler om at kigge tilbudsaviser og slå til, der findes noget godt :)

0