SensommerSne

Hvad stresser dig?

27 posts in this topic

Der er godt 3½ måned til vi skal giftes, og af en eller anden grund er det de små ting, der stresser mig.

Hvordan jeg skal have mit hår, f.x. Det kan jeg ikke rigtig beslutte mig for, og det kan jeg ikke rigtig overskue. Og det er jo fuldstændig til grin, for hvor vigtigt er HÅRET lige i den samlede ligning?

Der ud over er der hele sko-aspektet.

Og bordpynten... Og bordplanen...

Alt i alt; De små ting.

Hvad stresser jer?

0

Annonce ♥

Lige nu stresser det mig HELT VILDT, at bryllupskagen ikke vil komme ud af formene uden at gå i stykker... Så vi har bagt 40 små bryllupskager i hjerteforme her i formiddag, og indtil videre er der 6 (ja, SEKS!), der duer...

Så nu prøver vi en plade, hvor vi har papir-forme inden i silikone-formene, og hvis det ikke virker, så bliver det KUN runde kager - gider ikke bøvle mere med det! Men for pokker, hvor kan det stresse mig, at vi kunne være halv-færdige med kagerne nu, og vi så kun kan bruge så få af dem...

0

Annonce ♥

Der er godt 3½ måned til vi skal giftes, og af en eller anden grund er det de små ting, der stresser mig.

Hvordan jeg skal have mit hår, f.x. Det kan jeg ikke rigtig beslutte mig for, og det kan jeg ikke rigtig overskue. Og det er jo fuldstændig til grin, for hvor vigtigt er HÅRET lige i den samlede ligning?

Der ud over er der hele sko-aspektet.

Og bordpynten... Og bordplanen...

Alt i alt; De små ting.

Hvad stresser jer?

Faktisk nøjagtig lige de ting som du selv skriver. En masse småting.

Nu er der omkring lidt over 2 måneder til vi skal giftes og tiden begynder lige pludselig at gå stærkt. Der er mange ting som først kan begynde at blive ordnet nu. Men de rumstere da i hovedet, selvom jeg har skrevet det hele ned og har forskellige lister.

Det der "stresser" mig lige nu eller i hvert fald det jeg går og tænker meget på er:

Hår, make-up, kjolen (er det nu den rigtige),menukort og bordplanen.

Jeg prøver at skubbe bordplanen lidt til side for jeg kan alligevel ikke gøre noget ved den inden vi har fået svar fra alle. Der er s.u. den 28. juni og halvdelen mangler stadig at give svar. Menukortene hænger lidt sammen med bordplanen for jeg vil gerne ha bordpalnen med i menukortenen, så dem venter jeg lidt med at gøre færdige, skabelon-ideen er dog under udarbejdelse.

Håret skal min søster som er frisør sætte, og hun har spurgt hvordan jeg gerne vil ha det sat, men jeg aner det simpelthen ikke. Har fundet nogle billeder og sendt til hende. Men de er vildt forskellige. Så det skal vi ha snakket om på et tidspunkt og der skal nok laves en prøve.

Make-upen skal en veninde stå for, da hun er uddannet kosmetolog. Men jeg vil helst ikke udnytte hende og da hun er sygemeldt pga. graviditet vil jeg helst at hun kan slappe af og tage det stille og roligt inden hun skal til brylluppet. I stedet for at skulle være der noget tid inden for at hjælpe med make-upen. Så jeg skal ha snakket med hende på et tidspunkt, for hun skal ikke tænke på mig, men mere på sig selv.

Kjolen, ja jeg skrev lidt om det i sidste uge at jeg var kommet lidt i tvivl, så i dag vil jeg prøve og tage ned til butikken og hører om jeg evt. kan få lov til at se kjolen igen. Hvis det er skrædderen som er dernede, vil jeg måske også spørge om jeg lige kan få lov til at prøve den, for hun sagde på et tidspunkt at hun egentlig gerne ville se mig i den så hun havde en idé om hvor meget der skal rettes. Samtidig kunne jeg lige se hvordan halskæden som jeg har købt ser ud sammen med kjolen, ja hehe det hele skal jo passe sammen :)

Det blev vist en længere smøre.

0

Skal giftes på lørdag og det der stresser mig allermest lige nu er min ellers så søde svigermor, hun ringer hvert andet øjeblik og spørger om hvor langt vi nu er nået, har du fået ryddet op gjort rent osv osv, har i nu penge til det hele for det behøver jo ikke være så fint og jeg siger bare at hvis i ikke kan sidde i huset bagefter så skal i ikke komme til mig AAAARRRGGHHHHH jeg er ved at få spat, kan hun ikke bare være glad på vores vegne og så blande sig uden om eller lette den bagerste og komme og hjælpe hvis hun har så travlt. Mht. økonomien så har vi selv sparet op og har ikke bedt nogen om hjælp så syntes egentlig hun bare skulle lukke :boohoo:

Aj puha det blev godt nok lidt negativt, men come on altså.

Ellers går det helt fint og jeg glæder mig bare til at blive gift med min eneste ene :)

0

Der er lige knap 3 måneder til og det der stresser mig meste er at transport og indloggering til hende der skal vie os ikke er på plads endnu. Hun skal fra Jylland til Bornholm.

Og så bordplanen som bare slet slet ikke kommer til at stemme...

0

Annonce ♥

Lige nu stresser det mig HELT VILDT, at bryllupskagen ikke vil komme ud af formene uden at gå i stykker... Så vi har bagt 40 små bryllupskager i hjerteforme her i formiddag, og indtil videre er der 6 (ja, SEKS!), der duer...

Så nu prøver vi en plade, hvor vi har papir-forme inden i silikone-formene, og hvis det ikke virker, så bliver det KUN runde kager - gider ikke bøvle mere med det! Men for pokker, hvor kan det stresse mig, at vi kunne være halv-færdige med kagerne nu, og vi så kun kan bruge så få af dem...

Har du prøvet at bruge sprayfedt på dåse - mine silicone hjerteforme har det også med at holde på kagerne, så jeg sprayer dem først og så er der ikke noget problem. Håber at det vil lykkes for jer !

Det der stresser mig allermest er at min søde bedre halvdel ikke kan tage en beslutning, eller mener at " det når vi nok" - " jamen, der er jo en måned til så hvorfor"... osv osv. Der er bare en del ting som SKAL være ordnet nu bestille service, bil, finde tøj osv osv osv... uhhh han kan få mig til at ramme det røde felt indimellem, måske også fordi han kun kikker på det store billed ikke detajlerne, så som at det er rigtig godt at han gerne vil servere kold hvidvin til forretten - men hvordan skal den blive kold hr. ?? ( vi holder fest i et telt i haven)... løsningen på den er forresten at låne nogle store køleskabe af den lokale købmand :)

0

Har du prøvet at bruge sprayfedt på dåse - mine silicone hjerteforme har det også med at holde på kagerne, så jeg sprayer dem først og så er der ikke noget problem. Håber at det vil lykkes for jer !

Det der stresser mig allermest er at min søde bedre halvdel ikke kan tage en beslutning, eller mener at " det når vi nok" - " jamen, der er jo en måned til så hvorfor"... osv osv. Der er bare en del ting som SKAL være ordnet nu bestille service, bil, finde tøj osv osv osv... uhhh han kan få mig til at ramme det røde felt indimellem, måske også fordi han kun kikker på det store billed ikke detajlerne, så som at det er rigtig godt at han gerne vil servere kold hvidvin til forretten - men hvordan skal den blive kold hr. ?? ( vi holder fest i et telt i haven)... løsningen på den er forresten at låne nogle store køleskabe af den lokale købmand :balloons:

Det med en mand der ikke kan tage en beslutning, kender jeg godt, og kan også få mig til at dampe.......

Det der stresser mig ligenu er bryllupskagen!

Har kontakt til flere der vil bage for mig, bl.a. en kroen har anbefalet. Jeg sidder og venter på mail fra hende (og har besluttet at hun skal lave den!) Manden mener det er unødvendigt at jeg går sådan op i det "det er jo bare en kage der koster en krig"

Ja men jeg vil have bryllupskage!!!!! nå!

Og så er der det med bordpynt, og jeg mangler strømper, min skørt er ikke kommet hjem fra indonesien (skal altså snart bruge det til sidste tilretning af kjolen) - åhh der er så meget, og der er kun 3½ uge til!!!!!!

0

Det der stresser mig allermest er at min søde bedre halvdel ikke kan tage en beslutning, eller mener at " det når vi nok" - " jamen, der er jo en måned til så hvorfor"... osv osv. Der er bare en del ting som SKAL være ordnet nu bestille service, bil, finde tøj osv osv osv... uhhh han kan få mig til at ramme det røde felt indimellem, måske også fordi han kun kikker på det store billed ikke detajlerne, så som at det er rigtig godt at han gerne vil servere kold hvidvin til forretten - men hvordan skal den blive kold hr. ?? ( vi holder fest i et telt i haven)... løsningen på den er forresten at låne nogle store køleskabe af den lokale købmand :balloons:

Tak for tippet - men det var kun bunden af kagerne, der var et problem, og det går SÅ let nu, hvor vi har kommet papir-forme i også! Så nu er jeg knap så stresset igen...

0

Annonce ♥

Ægteskabserklæring? A-hvaffer-en? Hvornår skal man det??

SÅ blev jeg ellers stresset! :balloons:

Det er en erklæring som skal udfyldes inden man kan blive gift. De kan fåes på kommunerne og måske også deres hjemmesider.

Erklæringen kan tidligst udfyldes 4 måneder inden vielsen finder sted.

0

Det er en erklæring som skal udfyldes inden man kan blive gift. De kan fåes på kommunerne og måske også deres hjemmesider.

Det er den man også kalder for prøve attest ik

0

Det er den man også kalder for prøve attest ik

Nej ikke helt. Man indsender en ægteskabserklæring og får en prøvelsesattest, hvis man skal giftes i fx en anden kommune :)

0

Annonce ♥

Skal giftes på lørdag og det der stresser mig allermest lige nu er min ellers så søde svigermor, hun ringer hvert andet øjeblik og spørger om hvor langt vi nu er nået, har du fået ryddet op gjort rent osv osv, har i nu penge til det hele for det behøver jo ikke være så fint og jeg siger bare at hvis i ikke kan sidde i huset bagefter så skal i ikke komme til mig AAAARRRGGHHHHH jeg er ved at få spat, kan hun ikke bare være glad på vores vegne og så blande sig uden om eller lette den bagerste og komme og hjælpe hvis hun har så travlt. Mht. økonomien så har vi selv sparet op og har ikke bedt nogen om hjælp så syntes egentlig hun bare skulle lukke :)

Aj puha det blev godt nok lidt negativt, men come on altså.

Ellers går det helt fint og jeg glæder mig bare til at blive gift med min eneste ene :balloons:

Jeg ville sige tusind tak for hendes bekymringer, men at det hele nok skal gå og at det er stressende med de mange opkald. For jeg tror ikke, at hun er klar over det. Jeg tror bare, at hun selv stresser og det desværre går ud over jer via telefonen.

0

Vil faktisk godt ændre lidt i mit svar.

Lige nu er det der stresser mig allermest at vi skal til bryllup på lørdag og den kjole, som var meningen jeg skulle låne af min søster er der store pletter på og de går ikke af. Hun har vasket den 2 gange.

Prøvede den her til aften og den er også gennemsigtig selvom jeg har købt hudfarvet lingeri. Arghhh....synes bare ikke at det er så fedt lige nu. :)

Min dejlige kommende mand har så sagt at han synes ikke jeg skal tage til vores venners bryllup i en kjole jeg ikke har det godt i. Så han synes vi skal tage ud og kigge på festkjoler i morgen og så vil han gerne betale for den.

Kan man andet end elske sådan en mand. :balloons:

Vil gerne selv betale for den, så må det være det, min SP-opsparing bliver brugt til.

KRYDS FINGRE FOR AT JEG FINDER EN KJOLE I MORGEN

0

Det stresser mig, at jeg skal giftes på en øde ø, så ALT skal bare være i hus, for der er ikke noget med lige at rende i Netto. Og så stresser det mig vist nok også en lille smule, at der endnu ikke er noget toilet derover - til gengæld har vi købt 36 ruller toiletpapir!

Kjolen og kagen stresser ikke, det er der nogle andre, der står for, så har fået overbevist mig selv om at stole 100% på dem.

Ellers glæder jeg mig bare!!

0

åh... hvad stresser mig ikke lige nu???

Bordplan, bordkort, menuhæfter, kirkehæfter, gaveæsker, bryllupskage, sko, brudekjole, mandens vest og skjorte, lillemandens outfitt, menu og brudebuket... ja det er bare en del af alt det vi ikke har på plads endnu, og jeg skal giftes om mindre end 4 måneder.

AAAAARRRRGGHHHHH....!! (tak for påmindelsen ;) )

0

Annonce ♥

Bordplan, bordkort, menuhæfter, kirkehæfter, gaveæsker, bryllupskage, sko, brudekjole, mandens vest og skjorte, lillemandens outfitt, menu og brudebuket... ja det er bare en del af alt det vi ikke har på plads endnu, og jeg skal giftes om mindre end 4 måneder.

Hey, vi skal giftes samme dag! :)

GLEM bordkortene, hæfterne, æskerne osv. ... Eller, ja, det vil sige - laver du dem selv? I så fald forstår jeg godt du stresser. ;) Jeg køber mig fra den slags. Jeg bliver vanvittig af pillearbejde, og gider det simpelthen ikke. Men kjolen og skoene kan jeg godt forstå du stresser over. Har du været ud og kigge?

Vi har ikke styr på nogen af de ting du skriver, udover kjolen, men det når vi (som i dig og mig, ikke min kæreste og jeg) sq da snildt. :balloons:

0

hej...

det var da rart at læse at der er andre end mig der stresser helt vildt over alt muligt....

jeg er ved at få mega stress over alle de små ting, kan ikke finde ud af hvordan jeg vil have bordkort og menukort til at se ud (vi skal altså giftes om mindre end to måneder, og jeg skal selv lave dem).

stresser over vi ikke har kunnet finde en barnepige til vores unger til at tage med til festen og tage dem med hjem når de ikke gider mere.

ja stresslisten kunne fortsætte derud af, men de to ting er det der er værst lige nu.

heldigvis er alt som sted, kørsel, præst, tøj, fotograf, musik osv. på plads. så ja alle de mindre detaljer som den bedre halvdel synes jeg går alt for meget op i... men det skal bare være perfekt ellers vil jeg ikke nyde dagen.

0

Alle de små ting stresser mig....

og så at folk ikk får lettet røven og give besked til os om at de kommer i stedet for at snakke med min far om det.

hehe det kender jeg ALT FOR GODT!!!! flere tilmeldte sig til min svigermor og jeg ville have at de skulle SELV skrive til os.... :cheerleader3:

- så fik jeg til sidst et par undskyldende tilmeldinger, hov, sådan mente jeg det alligevel ikke... *DOBBELMORALSK BRIDEZILLA HER* :)

Ellers så stresser jge mig over at det sted, vi skulle holde reception i, har ANNULLERET vores bestilling.... min mor og jeg må OG skal finde en løsning efter min eksamen på onsdag!!!

0

Hey, vi skal giftes samme dag! :cheerleader3:

GLEM bordkortene, hæfterne, æskerne osv. ... Eller, ja, det vil sige - laver du dem selv? I så fald forstår jeg godt du stresser. ;) Jeg køber mig fra den slags. Jeg bliver vanvittig af pillearbejde, og gider det simpelthen ikke. Men kjolen og skoene kan jeg godt forstå du stresser over. Har du været ud og kigge?

Vi har ikke styr på nogen af de ting du skriver, udover kjolen, men det når vi (som i dig og mig, ikke min kæreste og jeg) sq da snildt. :)

Æskerne har jeg købt, men tingene dertil er næsten ved at være på plads. Nu mangler jeg kun nogen "mintpastiller"

Bordkort, bordplan, digt til gavebord, kirkehæfter og menuhæfter arbejder jeg på højtryk med i disse dage, jeg håber på at det hele er færdigt om ca 14 dages tid. Risposerne er heldigvis allerede lavet for længe siden.

Bortset fra de købte æsker, laver jeg, som du kan se, alt selv. Og jeg NYDER det. Jeg synes det er super hyggeligt at sidde og hygge med det selv. Forventningen glæde, ikk??!! ;)

Med hensyn til kjole, så venter jeg nu på min kjole nr. 3 og 4 fra Kina. Jeg regner med at den sidste kjole ankommer ca 2,5 måned inden bryllup, og så skal den jo højst sandsynligt en lille tyr forbi skrædderen også... PPUUUHHHAAAAA!

Mine reservesko er nu modtaget, men jeg venter stadig på de RIGTIGE sko, som også er under produktion i Kina pt.

Du har jo ellers valgt den bedste dato på året at blive gift ;)

0