stinehelene

Det ender med en Lilly..

53 posts in this topic

Det ender med en Lilly sagde min veninde og skrald grinede. Jeg kan huske at jeg rødmede og var glad for at det var en telefonsamtale så hun ikke kunne se at jeg allerede dengang ønskede/vidste/troede på at HAM vi talte om var og skulle blive min.. Det er 3 år siden vi havde den telefonsamtale, min veninde og jeg og her står vi så, med bryllup i kalenderen og indtil flere datoer der skal 'dresses' til og jeg kan ikke lade være med at smile og tænke det kunne være lidt skægt hvis det nu også var en lilly model jeg endte med..

Men det der med brudekjoler har nu skulle vise sig ikke at være det letteste i livet. Især når man er kræsen, skifter bryllups slags midt i det hele, ikke lige er den mest mainstream størrelse og sidst men ikke mindst igang med et enormt vægttab.

Og for at ikke skal være løgn, så har jeg ingen anelse om hvilken type kjole der vil klæde mig, for jeg har ikke været min nuværende størrelse i længere tid, siden engang i 90'erne.

Kræsenheden kombineret med uvidenheden, er virkelig ikke en cocktail jeg ville anbefale. Den har drevet mig til vanvid, ikke så meget i begyndelsen for der var jo tid nok, men nu er der snart 4 måneder til afrejse (gisp jeg skal nå meget inden da) og jeg er stadig på helt bar bund både med hensyn til størrelse, stil og aner ikke hvad der klæder en kvinde i min størrelse og med min udformning. Så den seneste tid har faktisk været helt til rotterne, mht kjolevalg og muligheder.

Hvor mange kjoler skal jeg have? En til rådhuset i New York og en til Kirken i Hvidovre? (eller lyngby)

Betaler min mor stadig eller er det tilbud taget af bordet, når nu den ikke længere står på kirkebryllup? (og hun vist har lovet min lillebror et halvt kørekort)

Hvorfor er det at kortere kjoler altid er en kende for korte til mine bundgarnspæle?

post-36261-1245076756.jpg

Hvilken farve? Hvilken længde?

og hvorfor er alle de kjoler jeg egentlig forelsker mig i, både for dyre og absolut ikke til at opdrive?

post-36261-1245076778.jpg

For at få ro i sjælen og alle mulige andre steder, så har jeg nu bestilt tid til kjoleprøvning hos Lillys på Torsdag kl. 9.00. Selvom kjolen, eller kjolerne ikke er der, så vil det da i hvertfald give mig en idé om hvilken type, slags kjole der måske kan matche mig og min ramponerede krop og hvilken kjolestørrelse jeg er ej at forglemme..

Men hvem ved, måske ender det med en Lilly..

post-36261-1245076902.jpg

Edited by stinehelene
0

Annonce ♥

Kære Stine-Helene

Uf ha, jeg kan mindes mange af de samme overvejelser fra før jeg købte kjole. Jeg kan dog sige, at mange af ens bekymringer driver over, når man først har været ude og prøve nogle i virkeligheden, for så får man en meget mere konkret fornemmelse for tingenene og kan hurtigt snævre det mere ind.

Spørgsmålet med din mor og hendes eventuelle økonomiske hjælp er der jo kun én måde at finde ud af!

Og mht. antallet af kjoler, så synes jeg, det kommer helt an på, hvad du selv har af forventninger. Jeg ville mene, at hvis du fandt en kjole, du er glad for, så kan du sagtens bruge den både på rådhus og i kirke, men hvis du egentlig helst både vil have en kort, uformel til rådhuset og en lang, klassisk til kirken, ja så skal du jo nok købe begge ting, hvis der er råd. Eventuelt kunne du også kigge efter en kjole, hvor der fx er bolero til (som så kan komme på i kirken) eller en to-delt, hvor du kan købe to underdele, så du kan skifte?!

Ja, der er mange muligheder, men du bliver meget, meget klogere efter på torsdag!

0

Ihhh, sikken du har ordet i din hånd. Du er meget god til at beskrive mange af de tanker jeg selv har haft mht kjoler. Jeg håber dog at du lige som mig finder kjolen, der lever op til det du ønsker og drømmer om. Held og lykke med besøget til Lilly - jeg har set mange fine kjoler i deres vindue og senes AgnetheV's smukke kjole live.

Jeg synes i øvrigt at tyl og Carrie vil passe godt til NY, men ved ikke om det er dig?

0

Tja når nu det alligevel skal ende med en lilly og du er træt at de høje priser, så prøv at søg lidt inspiration på deres hjemmeside under Her og Nu tilbud. Her fandt jeg min drømmekjole. Den dækker både mave og er med ærmer (der dækker fede overarme) kun lidt slæb og ingen skørt, som var alle mine kriterier. Og så er den så enkel og smuk, lige som jeg havde drømt om den... Og så kun til 1000 kr :)

Held og lykke med det og bare rolig, du skal nok finde din drømmekjole....

Mvh Vinnie

0

Annonce ♥

Kære Stine-Helene

Uf ha, jeg kan mindes mange af de samme overvejelser fra før jeg købte kjole. Jeg kan dog sige, at mange af ens bekymringer driver over, når man først har været ude og prøve nogle i virkeligheden, for så får man en meget mere konkret fornemmelse for tingenene og kan hurtigt snævre det mere ind.

Spørgsmålet med din mor og hendes eventuelle økonomiske hjælp er der jo kun én måde at finde ud af!

Og mht. antallet af kjoler, så synes jeg, det kommer helt an på, hvad du selv har af forventninger. Jeg ville mene, at hvis du fandt en kjole, du er glad for, så kan du sagtens bruge den både på rådhus og i kirke, men hvis du egentlig helst både vil have en kort, uformel til rådhuset og en lang, klassisk til kirken, ja så skal du jo nok købe begge ting, hvis der er råd. Eventuelt kunne du også kigge efter en kjole, hvor der fx er bolero til (som så kan komme på i kirken) eller en to-delt, hvor du kan købe to underdele, så du kan skifte?!

Ja, der er mange muligheder, men du bliver meget, meget klogere efter på torsdag!

Hej Ane

Hvor skønt at du stadig er herinde!! Går det fremad med speciale?

Jeg satster stort på at blive klogere på torsdag, vist nok også hvad angår min mor. Jeg ringer nemmerlig og spørger om hun vil skulke fra job.

Jeg ville elske at kunne have den samme kjole på både i NY og i kirken, men jeg aner ikke om 'man' kan finde sådan en duo kjole..

Knus

0

Jeg er overbevist om at du nok skal finde en kjole. VIl dog bare advare dig mod at falde for den "nemme" løsning, nemlig en empiremodel. Der er rigtig mange som tror at det er løsningen hvis man ikke er en sylfide, men det er det ikke :-( Taler af erfaring. Synes selv at det fik mig til at se meget bredere ud end jeg rent faktisk var, men p ådet tidspunkt havde jg det meget fårligt over min mave og størrelse, grundet graviditet og fødsel osv. Ved helt sikkert at jeg skal have en corsagemodel næste gang :)

Vedhæfter billede fra vores første bryllup, så du kan se hvad jeg mener.

Knus

post-34598-1245135770.jpg

0

Annonce ♥

Ihhh, sikken du har ordet i din hånd. Du er meget god til at beskrive mange af de tanker jeg selv har haft mht kjoler. Jeg håber dog at du lige som mig finder kjolen, der lever op til det du ønsker og drømmer om. Held og lykke med besøget til Lilly - jeg har set mange fine kjoler i deres vindue og senes AgnetheV's smukke kjole live.

Jeg synes i øvrigt at tyl og Carrie vil passe godt til NY, men ved ikke om det er dig?

Tusinde tak Lena!

Jeg er også helt og aldeles vild med Agnethes kjole, den har jeg drømt om ! Jeg håber lidt jeg får lov til at prøve en magen til :cheerleader3:

Jeg er snart ved vejs ende i SaTC serien og jo der er helt sikkert rigtig meget Carrie der er mig, griner.. men hun er vist en str 34 og jeg er 48/50 :) på vej ned af vel og mærke. Midter kjolen synes jeg er lidt afdæmpet Carrie agtig..

Jeg har også tænkt på muligheden med at dresse up og down, så det er en af de idéer der helt klart ligger på tegnebordet! Jeg har endda fundet mig et par lyseblå manolo til tegnebordet, om det bliver virkeligheden er en hel anden snak ;)

Tja når nu det alligevel skal ende med en lilly og du er træt at de høje priser, så prøv at søg lidt inspiration på deres hjemmeside under Her og Nu tilbud. Her fandt jeg min drømmekjole. Den dækker både mave og er med ærmer (der dækker fede overarme) kun lidt slæb og ingen skørt, som var alle mine kriterier. Og så er den så enkel og smuk, lige som jeg havde drømt om den... Og så kun til 1000 kr :cheerleader3:

Held og lykke med det og bare rolig, du skal nok finde din drømmekjole....

Mvh Vinnie

Hey Vinnie

Det er bare et SUPER godt råd og jeg har kigget der mange gange de seneste måneder.. For jeg er træt af de høje priser, så at sige.

Hvilken en er din kjole?

Kh

0

Eeeeh Stine - du skal nok finde ud af det, det ved jeg. Jeg ville ønske at jeg kunne komme med - og så mokka bagefter :)

Nå - har lige forsøgt at få fat i dig - du kan bare ringe når du lige har et "hul" :cheerleader3:

TASKER :cheerleader3: TASKER :cheerleader3: TASKER :cheerleader3: TASKER :rolleyes: TASKER

Ihh jeg faldt omkuld efter burger ;)

Det er torsdag morgen kl 9, du skal være velkommen, griner..

Knus

0

Eeeeh Stine - du skal nok finde ud af det, det ved jeg. Jeg ville ønske at jeg kunne komme med - og så mokka bagefter :)

Nå - har lige forsøgt at få fat i dig - du kan bare ringe når du lige har et "hul" :cheerleader3:

TASKER :cheerleader3: TASKER :cheerleader3: TASKER :cheerleader3: TASKER :rolleyes: TASKER

Knus

Jaaa men du ved - eksamenslæsning osv. :cheerleader3:

Vi snakkes bare ved smukke pige :cheerleader3:

0

Jeg er overbevist om at du nok skal finde en kjole. VIl dog bare advare dig mod at falde for den "nemme" løsning, nemlig en empiremodel. Der er rigtig mange som tror at det er løsningen hvis man ikke er en sylfide, men det er det ikke :-( Taler af erfaring. Synes selv at det fik mig til at se meget bredere ud end jeg rent faktisk var, men p ådet tidspunkt havde jg det meget fårligt over min mave og størrelse, grundet graviditet og fødsel osv. Ved helt sikkert at jeg skal have en corsagemodel næste gang :)

Vedhæfter billede fra vores første bryllup, så du kan se hvad jeg mener.

Knus

Tusinde tak for billedet! Jeg synes nu du ser bedårende ud!

Dit råd er helt sikkert taget ad notam! Det er faktisk ikke første gang jeg har hørt det, jeg havde en lækker rund veninde der blev gift for.. uhu 7 år siden og hun endte helle ikke ikke i en empire model, tiltrods for at rigtig mange steder står der det er det man skal kigge efter.. Gad vide hvorfor der gør det?

Knus

0

Annonce ♥

Knus

Vi snakkes bare ved smukke pige

Griner, ringer i frokost pausen :cheerleader3:

:cheerleader3:

:17:

Edited by stinehelene
0

Knus

Vi snakkes bare ved smukke pige

Griner, ringer i frokost pausen :cheerleader3:

:17:

Super - så kan jeg også få en lille pause :smoking:

0

Hey Vinnie

Det er bare et SUPER godt råd og jeg har kigget der mange gange de seneste måneder.. For jeg er træt af de høje priser, så at sige.

Hvilken en er din kjole?

Kh

Det her er min kjole jeg fandt på Lilly´s Her og Nu tilbud

Den fås kun op til str. 46, men ifølge deres size guide skulle jeg have en str 52. Jeg kan godt passe str 46, men er nu igang med at tabe de 5 kg der gør at den kommer til at sidde perfekt. Og der er da ingen bedre motivation til at tabe sig end en brudekjole.

Skulle have købt den i str. 38 :)

post-36988-1245140817.jpg

0

Det her er min kjole jeg fandt på Lilly´s Her og Nu tilbud

Den fås kun op til str. 46, men ifølge deres size guide skulle jeg have en str 52. Jeg kan godt passe str 46, men er nu igang med at tabe de 5 kg der gør at den kommer til at sidde perfekt. Og der er da ingen bedre motivation til at tabe sig end en brudekjole.

Skulle have købt den i str. 38 :)

Ihhh den er fin!!

Griner, mon ikke den kan byttes til en str mindre? ;)

Jeg er VILDT glad for du siger det med deres størelser, for der hang en i butikken som var helt og aldeles fantastisk men en str 46/48 og jeg er en str 48/50 i deres størrelses guide.. ihh der er længe til torsdag ;)

0

Annonce ♥

Så er det i morgen..

:):cheerleader3::cheerleader3:

og jeg kan næsten godt koncentrere mig om andre ting end brudekjoler, men også kun næsten! Jeg har tjekket Lillys hjemmeside en fantasillion gange, og det er de samme kjoler hver gang, griner..

Min mor er til konference, bedste vennen fuldt booket i sin salon, bedste veninden skal på Hospitalet og 'løsnet hinder', hun siger jeg ikke vil vide hvad det er, men svigermor er ledig og tager med mig og jeg har spurgt en ganske særlig veninde om hun ville med, hun kigger lige nu på sine planer og jeg krydser fingre. Men med så kort varsel, så havde jeg regnet med at være alene. Jeg havde overvejet om Kim ville med, men tror hans mor er en bedre date, lige til det.

Jeg er egentlig mest spændt på at se hvilken kjolestørrelse jeg er..

0

Hej

Jeg var også i Lilly og prøve kjoler - og var også spændt på hvilken str jeg kom i - normalt er jeg en 46-48 men i Lilly skulle jeg ned i en 44 - Spørg lige hvem der var helt vild :)

...Carina...

0

Uhhh hvor jeg glæder mig til at høre om din kjoleprøvning... :cheerleader3:

Var gerne taget med, men desværre har jeg et møde, som allerede er blevet flyttet et par gange, så det går nok ikke at få det flyttet igen.

Håber du får en fantastisk oplevelse, og måske bliver klogere på hvilken kjole du skal have.

:)

0

Hej

Jeg var også i Lilly og prøve kjoler - og var også spændt på hvilken str jeg kom i - normalt er jeg en 46-48 men i Lilly skulle jeg ned i en 44 - Spørg lige hvem der var helt vild :)

...Carina...

Hihi, ved lige hvad du mener. Jeg tog også der ind med den holdning, at kunne jeg bare komme i en str. 40 ville jeg være SUPER glad. Jeg havde på daværende tidspunkt lige smidt resten af min babyvægt + det løse så det var lidt ildprøven. Men men, de kjoler jeg havde fundet (og dem, hun fandt til mig derinde) i str 40 var bare alt for....STORE. WAUW hvor en følelse. Så jeg endte op i en str. 38 - der var nok liiiige en der var glad i det prøverum. Nu er jeg jo bare super spændt på, om jeg nu stadig passer den når jeg skal ind til tilpasning på mandag. Jeg har ikke taget på eller tabt mig yderligere siden, så det burde da være fint nok. Men dejligt når selvtilliden lige får et boost opad. :cheerleader3:

Og held og lykke med kjole prøvningen til jer andre også!!!!

0

Annonce ♥

Hvordan gik det så i dag?

Jeg sidder faktisk og summer over oplevelsen der blev til oplevelser, gode fantastiske og enormt energi drænene.. Svigermor var en knag og min mor har tydeligvis for travlt i sit eget liv, til at hjælpe mig med mit valg.. Meget svært at sætte ord på lige de følelser, lige nu.

Men billeder blev der taget, også dem man ikke må :ups smily uden rødmen:

I Lilly fik jeg uden tvivl en helt og aldeles fantastisk vejledning og betjening. Hende Betina hun kan sg sit kram. Der var Mokka til Svigermor og Lus som heldigvis kiggede ind og var med og en meget lyttende og forklarende kvinde som var en bedre tour guide en hende vi havde i london sidste sommer, og hun var knasme go!

post-36261-1245354092.jpg

post-36261-1245354121.jpg

0

Kan ikke huske og ikke huske ;) Jo jo, det er kjole nummer to nu med slør og enormt bøvet udtryk i fjæset! :) Da sløret kom på sad svigermor (som KUN har sønner) og græd.. Sødt ikke..

post-36261-1245354362.jpg

post-36261-1245354369.jpg

Edited by stinehelene
0