Heidi0601

Navneændring

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Du skal selv informere din arbejdsplads, diverse sportklubber og andre steder du har et medlemsskab, bogklubber osv. Desuden skal du selv bestille og betale for nyt pas og kørekort. Det var lige det jeg kunne komme i tanke om på stående fod.

Men som udgangpunk er det alt som IKKE er en del af det offentlige register du selv skal informere.

/Maria

0

Del dette indlæg

Du skal selv informere din arbejdsplads, diverse sportklubber og andre steder du har et medlemsskab, bogklubber osv. Desuden skal du selv bestille og betale for nyt pas og kørekort. Det var lige det jeg kunne komme i tanke om på stående fod.

Men som udgangpunk er det alt som IKKE er en del af det offentlige register du selv skal informere.

/Maria

Man behøver ikke at skifte kørekortet ud...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

/Maria

Man behøver ikke at skifte kørekortet ud...

I know, men der er desværre mange der fejlagtigt tror man automatisk får et nyt tilsendt omkostningsfrit. Det var blot for at gøre opmærksom på, at dette ikke er tilfældet. Ligeledes må man gerne vente med at forny sit pas, med det nye navn, indtil det gamle udløber. Man skal blot være opmærksom på, at rejser man meget og benytter sig af udlejningsbiler osv imens, kan det give problemer ikke at have dokumenterne i orden, hvis man skulle være så uheldig at ende i problemer, enten iforbindelse med et biluheld eller anden forsikrings- og/eller strafferetslig sag. :cheerleader3:)

/Maria

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Altså jeg skal lige have den een gang til :cheerleader3: Er det rigtig forstået at man ikke behøver at skifte sit kørekort ud? Og man behøver ikke at få lavet sit pas om før det alligevel skal fornyes? Hvad så når man bestiller en rejse, skal man så bestille i det "gamle" navn?

Ja man er vel lettere forvirret når nu man skal have nyt navn :bearhug:

:thumbsupsmileyanim: Kamilla.

0

Del dette indlæg

Jeg ville spørge der hvor I bestiller rejsen og evt. flyselskabet.

Nu flyver jeg jævnligt i arbejdsøjemed på verdens mest kedelige rute Aalborg-København, og når jeg bestiller og betaler billetter online står der gerne, at man skal sørge for at det navn man bestiller i, er det samme som det står på betalingskortet og det ID, man anvender som identifikation, da kontrollen bliver strengere og strengere.

Så derfor kan det måske nok være en god ide, enten at bestille nyt pas eller bestille i det gamle navn, men jeg ville da tjekke med flyselskabet...

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Altså jeg skal lige have den een gang til :bearhug: Er det rigtig forstået at man ikke behøver at skifte sit kørekort ud? Og man behøver ikke at få lavet sit pas om før det alligevel skal fornyes? Hvad så når man bestiller en rejse, skal man så bestille i det "gamle" navn?

Ja man er vel lettere forvirret når nu man skal have nyt navn :bearhug:

:thumbsupsmileyanim: Kamilla.

Hej Kamilla.

Du behøver ikke at skifte dit kørekort ud.

Når du bestiller din rejse, skal du bestille den i præcis det navn, der står i passet. Og passet behøver du ikke tænke på før det alligevel skal fornys.

Når det så er sagt, har vi selv valgt at få det hele skiftet og fornyet. Mandens pas var alligevel udløbet og mit udløb om et år. Desuden rejser vi en del og sandsynligheden for, at der kan opstå en situation hvor de udenlandske myndigheder vil blive forvirret over forskellige navne på forskellige dokumenter og former for legimation, er for vores vedkommen stor. Selvfølgelig passer vores personnummer på alle tingene, men det er desværre ikke altid de myndigheder er lige fleksible og hutige i optrækket.

Som der også bliver nævn bliver der stammet mere og mere op på sikkerheden rundt om i verdenen og man kan derfor risikere ventetid og forsinkelser mens ens papirer bliver gransket og undersøgt.

:cheerleader3: Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer