LouiseGP

Bryllup - 5. juni 2010

128 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Indbydelserne:

Jeg har ikke fået printet indbydelserne endnu, men her er lidt billeder af hvordan de skal se ud.... Synes selv de er blevet fine.

Super-fine invitationer!!! Synes citaterne er rigtig søde - det er sådan nogen med "hvad børn siger" eller noget i den retning, ikke?

Synes også den der praktiske oplysning med påklædning er rigtig god :thumbsupsmileyanim:

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vandflasker:

Jeg har lavet designet til vores vandflasker (undskyld de dårlige billeder). Flaskerne skal stå i våbenhuset, til når gæsterne kommer ud af kirken - det bliver jo forhåbentlig en dejlig varm dag :thumbsupsmileyanim:

1. Vores navne + dato.

2. Vores monogram.

3. Børnecitater.

post-37680-1248908443.jpg

post-37680-1248908452.jpg

post-37680-1248908460.jpg

0

Del dette indlæg

Nej det er da for galt at jeg ikke har fået opdateret denne tråd længe! Men der har været så meget andet, som jeg da lige kan fortælle om.

Helge og jeg er begyndt på vores store fælles projekt - livsstilsændring! Vi begyndte for ca. 1 måned siden og har indtil nu tabt tilsammen 14,5 kg så det går bestemt den rette vej. Men der er lang vej til målet endnu....

Vi følger principperne fra DDV.

Mit mål til bryllupsdatoen er at jeg kan passe drømmekjolen, som jeg har fundet. Det er slet ikke urealistisk, den skal nok nærmere syes ind :cheerleader3:

Jeg var virkelig i et dilemma i forhold til min kjole, for jeg vil så gerne ud og prøve kjoler, men synes et eller andet sted også det var fuldstændig åndsvagt når jeg gerne vil tabe en del kilo. Så derfor sendte jeg en email til alle de brudekjoleforhandlere som jeg gerne vil besøge, for at høre om de havde eller kan skaffe en kjole der ligner min drømmekjole, og hvad de ville foreslå mig i forhold til at prøve kjoler, og hvornår når jeg taber mig.

Den brudekjoleforhandler der ligger her i Viborg, anbefalede mig at vente med kjoleprøvningen til december/januar, da det selvfølgelig også tager tid at bestille den hjem.

Men jeg har jo fundet den kjole jeg gerne vil have brugt - jeg har derfor en aftale om at hvis kjolen ikke er solgt køber jeg den til November når vi alligevel skal til Sjælland (krydser fingre for den ikke er solgt, men tror det ikke da den har været til salg længe) Sælgeren har været så sød også at give lyd hvis hun kommer til Jylland...

Derudover er jeg stadig arbejdsløs, og aktiv jobsøgende - skal dog til 2 jobsamtaler imorgen, og håber der er gevinst. Det ene er som jobkonsulent hos et eksternt konsulentfirma, og det andet er som familierådgiver.

Jeg vil prøve på at blive bedre til at komme herind og tjekke, kommentere og opdatere :)

Men lige pt. står det lidt stille med forberedelse af bryllup - der er ikke rigtig mere jeg føler jeg kan forberede :)

post-37680-1250895785.jpg

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Dekoration til brudebuketten:

Jeg har købt blomsterpins over ebay til min moster som skal lave brudebuketten.

Jeg har sagt til Helge og min moster at nu er de jo købt, men det er selvfølgelig Helges beslutning om de skal bruges - det er vel ok med lidt kvindelist :cheerleader3:

post-37680-1250895693.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tasker & Sko:

Jeg har fundet de bryllupssko som jeg bare må eje - men jeg venter lidt endnu med at købe dem...

Og så er der lidt tasker som jeg er helt forelskede i - kan ikke helt bestemme mig, hvad synes i?

post-37680-1250896396.jpg

post-37680-1250896440.jpg

post-37680-1250896471.jpg

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Tudeservietter:

Jeg har bestilt og modtaget disse fine tudeservietter fra Tyskland. Meningen er at de skal ligge i et "hylster" i kirken sammen med kirkehæfterne og tyl til bilantennerne :cheerleader3:

post-37680-1250897460.jpg

post-37680-1250897464.jpg

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Cd cover og hæfte:

Jeg har designet nogle fine cd covere og hæfter som det er meningen at gæsterne til brylluppet skal tage med hjem og ligge de billeder hen på som vi må få efter brylluppet...

post-37680-1250897902.jpg

post-37680-1250898015.jpg

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syntes det er nogle virkelig fine sager du har fundet, er vild med det røde :) Det er super elegant :cheerleader3: Må jeg spørge hvilket program du har brugt til at lave selve cirklen på cden? Det ser nemlig rigtig godt ud og jeg sidder selv og skal igang med det :)

0

Del dette indlæg

Syntes det er nogle virkelig fine sager du har fundet, er vild med det røde :) Det er super elegant :cheerleader3: Må jeg spørge hvilket program du har brugt til at lave selve cirklen på cden? Det ser nemlig rigtig godt ud og jeg sidder selv og skal igang med det :thumbsupsmileyanim:

Hej.

Både cover og hæfte er lavet i Publisher under publikationer der skal udskrives - cd/dvd etiketter :)

Jeg synes det er så fantastisk og hyggeligt at man kan være så kreativ ved computeren...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da for længe siden, jeg har været forbi her :)

Fine og "helt passer i stilen" invitationer! Jeg kan bedst lide den første taske (den er så elegant!), men synes også rosetasken er sjov...

Jamen så passer det jo fint at du lige kommer forbi når jeg har fået tråden opdateret :cheerleader3:

Jeg er også selv mest til den første taske - det må gerne være elegant og bling bling :)

0

Del dette indlæg

Rose-tasken har jeg selv haft kig på - og overvejer stadig..... :fløjt: Den er bare SKØN!!!!

Jeg er helt pjattet med invitationerne :super:

/Lene

Tak - jeg er også ret stolt af indbydelserne, men der bliver hele tidn rettet på de små detaljer. Godt der er lang tid til de skal sendes ud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirkehæfterne:

kirkehæfterne er ikke de endelige endnu, da vi ikke har snakket med præsten endnu. så vi ved ikke om salmerne er godkendte.

post-37680-1251634255.jpg

post-37680-1251634265.jpg

post-37680-1251634274.jpg

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Toastmaster:

Vi var egentlig ikke i tvivl om at Helges onkel skulle spørges om han vil være Toasmaster.

Vi har spurgt ham for et stykke tid siden, og i fredags var vi sammen med onklen, og kom til at snakke om det.

Han er beæret over tilbuddet, men vil gerne tænke lidt mere over det, og høre hvad vores forventninger er, og hvad hans opgave præcis går ud på.

Vi aftalte derfor at jeg skulle sende en mail til ham, med lidt info - og så ville han give besked.

Her er mailen som er sendt:

Kære Toastmaster.

Noget af dette information er tyvstjålet på nettet, men suppleret af vores ønsker, så du skal ikke lægge noget i den kommanderende tone og de ting som man ellers ville tænke ”Ja klart, det kunne jeg godt selv regne ud” – Vi ved naturligvis godt at du altid er godt forberedt…

Vi forventer at der vil komme taler, sange eller andre indslag fra gæsterne til vores bryllup, derfor har vi valgt at have en toastmaster, der kan styre slagets gang. Ikke mindst af hensyn til de eventuelle gæster, der har knoklet for at lave et indslag.

Gør dig først helt klart, om du føler dig i stand til - og ikke mindst har lyst til - at påtage dig opgaven. Din opgave er at koordinere de forskellige indslag i forhold til hinanden og i forhold til maden, således at aftenen forløber harmonisk og gnidningsløst.

Det kræver en del forberedelse, og for nogen kan det være hårdt arbejde også under selve festen. Til gengæld er det et tillidsfuldt hverv. Hvis du ikke har noget imod at få opmærksomhed, altid er god for en frisk bemærkning og kan holde mange bolde i luften på en gang, skal du selvfølgelig glæde arrangørerne og tage opgaven.

I din planlægning skal du gøre op med dig selv, hvordan din rolle skal være. Skal du være sjov og underholdende, eller skal du være korrekt og formel? Nogle vælger blot kort at præsentere den aktuelle taler ved navn. Andre kobler en anekdote eller en sjov kort historie om taleren eller dennes forhold til festens hovedpersoner på præsentationen.

I så fald, du siger ja tak til opgaven, vil vi skrive dette i vores indbydelser:

Toastmaster:

Hvis nogen ønsker at overraske os med en tale, sang eller

lignende, bedes man af praktiske årsager kontakte vores

toastmaster XXXX XXXX senest d. 1. juni 2010.

Han kan kontaktes på telefon xx xx xx xx

Det har stor betydning for festen, at du som toastmaster har fingeren på festens puls og er i stand til at fornemme hvornår det helt rette tidspunkt er til at præsentere næste indslag. En god toastmaster er også altid vel forberedt. En af de ting, som kan være dig en meget stor hjælp er, hvis du på forhånd kan få kendskab til alle indslagene.

Vi skal være færdige med middagen inden kl. 24, hvor brudevalsen skal danses, om der er 5 eller 15 indslag. Alle der fra starten har meldt ud, at de har noget på hjertet, skal have lov at komme til orde.

Først byder værten velkommen. Dette sker inden selve middagen. Her bliver du præsenteret som toastmaster og får ordet for første gang. Derefter rejser toastmasteren sig og takker for hvervet og lover at prøve at udføre sin opgave så godt som muligt. Du kan eventuelt opfordre folk til at i så fald de gerne vil holde tale eller andet, om at kontakte dig – Hvis du ikke har snakket med dem på forhånd.

Inden forretten er taget af bordet, er der tradition for, at brudens far som den første holder sin tale. Dernæst følger brudgommen. Under resten af middagen, er talerækkefølgen således: Forlover, brudgommens far og så bruden, hvis hun ønsker ordet. Hvis der herefter er flere, der ønsker ordet, er det normalt, at familien får ordet før vennekredsen. Det samme gælder for sangene, jo tættere forfatteren er forbundet med brudeparret, jo tidligere i forløbet skal de præsenteres. Ligegyldigt om du har lovning på få eller mange indslag, skal du sørge for, at de bliver jævnt fordelt under middagen, så der ikke opstår hverken flaskehalse eller døde perioder.

Men det regnes i dag for at være en hel legal praksis, at rækkefølgen planlægges frit. I den frie planlægning bør du tage hensyn til indlæggenes længde eller art, så de passer med det øvrige forløb. De mere "løsslupne" indlæg bør altid komme så sent som muligt. En meget alvorlig tale sidst på aftenen, hvor folk har fået en del at drikke, er sjældent nogen udpræget succes. Din opgave slutter med, at værten eller værtinden byder velbekomme.

Du må ALDRIG præsentere et indslag, hvis en fra den nærmeste familie har forladt bordet for en stund. Vent til vedkommende er tilbage på sin plads.

Du skal være forberedt på, at der måske kommer et par gæster i løbet af aftenen, der gerne vil have lov at sige et par ord, selvom de ikke har stået på din liste fra start. Det er dit job at vurdere, om der er tid til det. Du skal selvfølgelig tage med i din betragtning, om der er tale om et nærtstående familiemedlem. I givet fald bør du forsøge at klemme vedkommende ind, ellers er du i din gode ret til at afvise vedkommende, hvis det ikke er muligt af hensyn til tidsplanen.

Når der ikke er flere indslag, og det passer som regel med, at det er tid til brudevalsen, rejser du dig og runder middagen af. Du kan dels kort resumere aftenens taler og sange, og du kan vælge at holde din egen tale for brudeparret.

Det er en god ide for Toastmasteren, at have en klokke eller andet larmende med som hjælp, når der skal skabes ro ved indslag, taler eller sange.

Når folk kontakter dig for at fortælle at de gerne vil holde tale eller lave indslag, må du gerne spørge dem om de eventuelt vil lave kopier af talen – da der er gæster som ikke hører så godt. Vi vil også meget gerne bede om kopier til bagefter.

God fornøjelse med rollen som Toastmaster, og er der nogle spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte Louise

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Overraskelsen til Helge:

Efter at have snakket med mine søstre om min mor, om de kendte nogle sangerinder Hirtshals eller omegn, kom jeg selv til at tænke på en fra Hirtshals der tidlige har været med i sanggruppen Lollipop (tror jeg nok de hed).

jeg kontaktede hende via. facebook for at høre om hun tager ud og synger til bryllupper, og det gjorde hun.

Hun kan desværre ikke synge vores sang: If tommorrw never comes - den er meget svær at synge acapella, da der er mange lange pauser i den. Hun kunne godt synge den hvis hun tog en guitarist med, men det bliver jo så dyrere.

Så vi blev enige om at hun skal synge "Du er" og hun er booket til at komme i kirken. Jeg har ikke fået spurgt kirken endnu, men regner bestemt ikke med det er et problem.

Åh jeg glæder mig så meget til at se Helges reaktion....

Hun skal have 500,- for at komme og synge - vildt billigt.

Vi har aftalt af give hinanden for ca. 1000,- i morgengave. Sangerinden er så en del af Helges morgengave.

derudover skal han have erotiske billeder af mig.. ved ikke lige endndu hvordan jeg skal få det fixet til ca. 500,-

Nogen der har ideér?

Redigeret af LouiseGP
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer