Kinai

Til jer der skal på bryllupsrejse

11 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vi har nu besluttet hvor vi skal hen på bryllupsrejse, men nu er der et nyt spørgsmål der har meldt sig.

Skal vi vælge all inclusive?? Det er meget billigt at få dette med i prisen, ca 1000 kr. for os begge hele ugen. Til gengæld kan vi godt lide at tage ud og finde et lækkert sted og prøve noget forskelligt. Desuden er jeg bange for at man aldrig kommer væk fra hotellet, hvis man skal spise der hele tiden.

Men som sagt er det jo meget billigt!

Hvad har I gjort/valgt og hvorfor??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi vælger med vilje ikke all inclusive da vi ud og spise hver aften, jeg gider personligt ikke sidde på et hotel dagen lang... vi har en gang valgt det, og det fortrød vi da vi hvergang vi aftalte at gå ud og fik dårlig samvitihed eller hvad man nu kalder det... da set jo sådan set var gratis at blive på hotelet, så vi kom ikke så meget ud om aften som vi gerne ville...

0

Del dette indlæg

Vi skal afsted lige inden brylluppet (og forhåbentligt også efter). Ville aldrig vælge All Inclusive, med mindre jeg havde små børn med - ved jeg ikke om I har? Har ingen erfaringer med All Inclusive, men tror man ender med at tilbringe meget tid på hotellet?! Vi foretrækker at finde nye spisesteder hver dag :thumbsupsmileyanim: Vil heller ikke være afhænig af, at skulle spise på faste tidspunkter/inden for faste tidsrammer. Har én gang tilkøbt morgenmad/hele ugen. Det var spild. Buffetten havde åbent fra 8-9.30 så det nåede jeg kun én gang på den uge. Selvom kr. 1.000 for en uge er meget billigt, så er det jo ikke billigt hvis man i sidste ende, ikke benytter sig af det alligevel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tanja,

Vi var i Mexico i 3 uger for et par år siden, og de sidste 14 dage var "all inklusive". Jeg vil sige, at der er såvel gode som dårlige sider ved konceptet. Det gode er helt sikkert, at der både er morgenmad og frokost, samt alle de drikkevarer man kan hælde i sig hele dagen. Du skal aldrig tænke på penge, så længe du opholder dig på hotellet eller stranden (hotellets strand). Det dårlige er, som andre også har nævnt, er, at man hurtigt kommer til at få lidt dårlig samvittighed over at gå ud og spise, fordi man jo har betalt for aftensmad på hotellet.. Men altså - vi var på et bedre middelklasse hotel, så der var en kæmpe stor buffet og masser af variation. Vi var gode til at spise på hotellet, og så gik vi bare i byen og fik et par drinks, dessert el.l. Og så var vi selvfølgelig også ude og spise 4-5 gange på de 14 dage.

Jeg vil sige, at det kommer meget an på temperament og kvaliteten af maden! Uanset hvad i vælger, er jeg sikker på, at det bliver en fantastisk tur. :cheerleader3:

Og forresten - tak for din besked - fik aldrig svaret.. Det gør jeg lige.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nu har vi flere gange været på ALL inc. ferie og det har været super. Man skal bare inden man tager hjemmefra sikre sig med sig selv at man ikke får dårlig samvittighed af at gå ud og spise. For hvis det ikke bliver gjort er det ofte kedeligt og ensformigt mad på hotellet.

Men det positive er at man får morgenmad, frokost, snaks/frugt og alt det drikkelse man kan ønske sig. Hvis du er et varmt sted og skal feks. købe din drikkelse hvergang du er tørstig, løber det meget hurtigt op og de penge meget hurtigt sparet ind på ALL. inc. Og hvis man går ud og spiser 54-5 gange på en uge, er det ikke dyre end en normal løsning. De flest hoteller viser menuen i forevejen, så¨man kan planlægge sin uge en lille smule ( smart med børn)

Men vi tager en uge til egypten med ALL inc. og det har vi vagt på baggrund af ovenstående og skal ud og spise min 4 gange på den uge vi skal afsted. Vi elsker begge to at smage udenladsk mad, så for os ville det være tåbeligt at spise en uge på hotellet.

God ferie i øvrigt

0

Del dette indlæg

Til den ekstrapris ville jeg klart vælge det til..

Så vidt det kan lade sig gøre, inde for rimelighedens grænser selvfølgelig, vælger vi altid All Inclusive. Morgenmad, froskost, snacks og drikkevare i løbet af dagen når vi er ved poolen samt en lille night-cap, benytter vi os meget af. Aftensmaden indtages et par gange på hotellet og resten af tiden ude i byen. Vi har overhovedet ikke dårlig samvittighed over ikke at spise vores aftensmad på hotellet.

Undtagelsen var dog på vores bryllupsrejse. Der gik vi en enkelt tur nede i byen (Kemer) og ellers forlod vi faktisk ikke hotellet. Der var stor grill-buffet hver aften og der ud over 6 special restauranter, som man frit kunne benytte også. Hotellet havde alt hvad hjertet kunne begære og egenligt havde vi bare mest lyst til at nyde hinanden. Det er også en af de få ferie vi har været på, hvor vi ikke er kommet hjem med mindst et sæt venner som vi holder kontakten til.

I må have en helt fantastisk bryllupsrejse.

:thumbsupsmileyanim: Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at undgå den dårlige samvittighed skal I måske bare beslutte jer på forhånd hvor mange dage I gerne vil spise andre steder. Tager selvfølgelig lidt spontanitet ud af det, men I behøver jo ikke vælge hvilke fage I vil spise ude, men bare lade det komme lidt efter lidt.

Synes selv godt om at der er morgenmad med i aftalen og synes tit vi ender med at gå for meget rundt for at finde den rigtige restaurant om aftenen - bruger meget tid på det og ender med at blive mega sulten inden maden kommer.

God tur

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har en gang været på ferie med all incl. Vi havde vores søn på 1½ med og det var perfekt! Når det så er sagt så blev vi altså noget trætte af hotellets mad, og vi var der kun i en uge... Det var buffet hver aften, ja egentligt til hvert måltid, og jo der kom da lidt nyt hverdag, men altså det smagte sgu ens. :thumbsupsmileyanim: Jeg ville kun vælge det hvis jeg skulle have børn med...

Det kommer også an på hvor man skal hen, vi skal f.eks. til Thailand og der kan det slet ikke betale sig, der kommer man til at betale overpris for maden. Men andre steder som f.eks. Mallorca (hvor vi var med vores søn) slipper man jo billigt. Man kan jo også bare vælgge kun at benytte sig af frokost og morgenmad, også de gratis drikkevare og snacks, og gå ud og spise om aftenen alligevel...

God ferie :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har været afsted 2 gange. Første gang var på Mallorca hvor vi ikke havde all inc. og det fortrød vi meget.. når man lå ved poolen og kunne se de folk med armbånd omkring en gå op og hente is, sodavand, øl eller lige tage sig en bid mad uden at skulle tænke på at have penge på sig eller at det ville koste dem noget i sidste ende blev man lidt misundelig..

2. gang var i Egypten sidste år.. og der valgte vi All inc... der var vi på et meget stort hotel og der var egentlig ikk rigtig andet end hotellet.. men det var også rigeligt.. der var den alm buffet, men også en 4 speciel restauranter som man kunne benytte frit. Al is, drikkelse, drinks om aftenen nede ved underholdningen eller sammen med kortspillet var med i prisen.. det eneste vi skulle betale for var minibaren på værelset.. så vi tog sf bare noget med op inden vi gik op.. men jeg kan kun anbefale det. selvom der ligger restauranter i byen og vi ville tage på dem en dag eller to så ville det stadig kunne betale sig at vælge all inc. Alt det vand man drak i løbet af dagen (og det kunne godt løbe op) det var med.. Kun positivt om det herfra..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer