Guest Upsern

Brug for luft

40 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Er der noget nyt fra din bror?

Ja jeg er også lidt nysgerrig for at høre hvad svaret blev???

Nej, det er der desværre ikke. Jeg synes ellers jeg lavede en rimelig klar aftale med ham om, at han skulle ringe med endeligt svar INDEN han tog på ferie. Men så vidt jeg ved, så er han kørt hjemmefra og jeg har intet hørt fra ham. Bekræfter mig måske bare endnu engang desværre. Han ved jo, at det betyder en del - men det gør det så måske bare ikke for ham.

Min mor ringede til ham igår, for at gøre ham klar over, at hvis han ikke sagde ja, så ville han højst tænkeligt "miste" mig. Hans eneste svar var bare, at han havde talt med mig. Ikke noget med at jeg kommer/kommer ikke med.

Har jo mest lyst til at skrive til ham, at hans manglende svar er svar nok. Men nu må jeg prøve at gå linien ud, så jeg har rent bord. At det ikke er mig, der har taget det endelig valg, men holdt døren åben for ham. Men indrømmet.... det er godt nok lidt svært ikke at smække den lige nu :cheerleader3:

Redigeret af Upsern
0

Del dette indlæg

Er der noget nyt fra din bror?

Ja jeg er også lidt nysgerrig for at høre hvad svaret blev???

Nej, det er der desværre ikke. Jeg synes ellers jeg lavede en rimelig klar aftale med ham om, at han skulle ringe med endeligt svar INDEN han tog på ferie. Men så vidt jeg ved, så er han kørt hjemmefra og jeg har intet hørt fra ham. Bekræfter mig måske bare endnu engang desværre. Han ved jo, at det betyder en del - men det gør det så måske bare ikke for ham.

Min mor ringede til ham igår, for at gøre ham klar over, at hvis han ikke sagde ja, så ville han højst tænkeligt "miste" mig. Hans eneste svar var bare, at han havde talt med mig. Ikke noget med at jeg kommer/kommer ikke med.

Har jo mest lyst til at skrive til ham, at hans manglende svar er svar nok. Men nu må jeg prøve at gå linien ud, så jeg har rent bord. At det ikke er mig, der har taget det endelig valg, men holdt døren åben for ham. Men indrømmet.... det er godt nok lidt svært ikke at smække den lige nu :cheerleader3:

Først får du lige et :cheerleader3:

Dernæst, vil jeg sige, at jeg synes i skal give jobbet, som toastmaster videre til en anden, som du vil føle mere egnet til jobbet. Og hvis din bror så brokke sig over, at få frataget sig titlen, så må du henvise til konflikten og manglende svar, og fortælle, at så turde du ikke lade ham beholde jobbet, da du jo ikke vidste om han kom eller ej... Kort måske lidt koldt men kontant, og når han ikke henviser mere hensyn, så er du bare nød til at tænke på dig selv, for det er jo tydeligt at det gør han ikke, han netop KUN tænker på sig selv

0

Del dette indlæg

Så har han givet lyd fra sig. Skrev en sms til mig i morges, hvor han beklagede alt forvirringen i hans hovede. Han ville gerne deltage og så måtte vi se mht kæresten om hun kunne deltage senere, hvis det var ok.

Skrev tilbage - et par timer senere - at det var godt. Og det var ok med kæresten, det fandt vi ud af.

Og umiddelbart har han stadig toastmasterjobbet... Men den snak med begge 2, som vi ellers havde aftalt når de kom hjem fra ferie... det orker jeg helt ærligt ikke. Nu vil jeg ikke have mere pallaver. Jeg vil bare have lov til at få lavet tingene færdig og så ellers nyde tiden inden brylluppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har han givet lyd fra sig. Skrev en sms til mig i morges, hvor han beklagede alt forvirringen i hans hovede. Han ville gerne deltage og så måtte vi se mht kæresten om hun kunne deltage senere, hvis det var ok.

Skrev tilbage - et par timer senere - at det var godt. Og det var ok med kæresten, det fandt vi ud af.

Og umiddelbart har han stadig toastmasterjobbet... Men den snak med begge 2, som vi ellers havde aftalt når de kom hjem fra ferie... det orker jeg helt ærligt ikke. Nu vil jeg ikke have mere pallaver. Jeg vil bare have lov til at få lavet tingene færdig og så ellers nyde tiden inden brylluppet.

nåh så kom der endelig en løsning på det hele. Dejligt, at han valgte dig til og ikke fra. Måske det kan føre til et godt forhold fremover

0

Del dette indlæg

Uden at tage stilling til ammebørn til festen (som jeg nok er helt okay i mine øjne) synes jeg at det måske er en god idé at overveje om din/jeres negative holdning over for din brors nye kæreste (det lyser jo tydeligt igennem i denne tråd) måske er med til at optrappe konflikten og gøre ham forvirret? Ja, ja... han træffer nogle lidt mærkelige/barnlige valg med først at sige at ingen af dem kommer... men mon ikke han er såret over den forvirring med hvad hans "store kærlighed" betyder for jer (eller ikke betyder for jer). Mit råd: Få taget en god snak med dem begge og hold ikke hende ude på et sidespor.

Og hurra for at I fandt en god løsning.

Klem Lena *der har et barn på 8 mdr, der stadig ikke kan finde ud af det der med rigtig mad eller sutteflaske*

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Uden at tage stilling til ammebørn til festen (som jeg nok er helt okay i mine øjne) synes jeg at det måske er en god idé at overveje om din/jeres negative holdning over for din brors nye kæreste (det lyser jo tydeligt igennem i denne tråd) måske er med til at optrappe konflikten og gøre ham forvirret? Ja, ja... han træffer nogle lidt mærkelige/barnlige valg med først at sige at ingen af dem kommer... men mon ikke han er såret over den forvirring med hvad hans "store kærlighed" betyder for jer (eller ikke betyder for jer). Mit råd: Få taget en god snak med dem begge og hold ikke hende ude på et sidespor.

Klem Lena *der har et barn på 8 mdr, der stadig ikke kan finde ud af det der med rigtig mad eller sutteflaske*

Hun har aldrig mærket noget nogativt fra vores side. Kun da hun nærmest ødelagde vores ferie sidste år. Det er fint at han har en kæreste, men at han ændrer sig så drastisk, kan ikke accepteres. Ja, jeg er meget negativ i denne tråd overfor hende, men det er jo fordi, at hun har den indflydelse på ham. Og jeg er ligeså sur på ham over, at hun overhovedet får lov til at bestemme noget som helst lige i denne situation.

Og så håber jeg virkelig ikke, at du selv har den holdning, at hvis du blev inv. til bryllup, hvor børn ikke var ønsket, kunne finde på at spørge værtsparret alligevel. -Og så ellers forlangte at manden blev hjemme sammen med dig. Der er ingen grund til at sidde sådan på hinanden overhovedet. Og igen.... nu er det ikke til et langt ude familiemedlem - men hans søster!!

Det er beklageligt at have et barn, man ikke kan give flaske, men det kan aldrig blive vores problem!

0

Del dette indlæg

Han har ringet og vi talte sammen et godt stykke tid. Han følte åbenbart lidt at vi havde fravalgt kæresten. Forklarede ham at vi ikke havde fravalgt nogen personer men at vi havde fravalgt børn i det hele taget. Det havde intet med dem at gøre personligt. Og at jeg håbede at de kunne finde ud af noget med én på værelset så kæresten kunne være med i bare nogle timer.

Der kom en del andre ting på bordet og han gav mig ret i næsten det hele. Alligevel kunne han ikke give mig et ja. Men han ville tænke lidt mere over det. Havde ærligt talt mest lyst til at sige, at hvis det var SÅ svært et valg for ham, så kunne han bare glemme det hele. Men jeg bed mig i tungen og bad bare om svar senest lørdag, hvor de tager på ferie.

Men... tror ikke at han tager med og så har vi bare ikke mere at sige til hinanden. Så skal jeg slet ikke se ham i laang tid. Han skal ikke ødelægge mere for mig, end han har gjort!!

føler med dig håber det findes en løsning --

ud de kære familie stridigheder det er ikke nemt :pokey::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:-HAHA--HAHA-:loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun har aldrig mærket noget nogativt fra vores side. Kun da hun nærmest ødelagde vores ferie sidste år. Det er fint at han har en kæreste, men at han ændrer sig så drastisk, kan ikke accepteres. Ja, jeg er meget negativ i denne tråd overfor hende, men det er jo fordi, at hun har den indflydelse på ham. Og jeg er ligeså sur på ham over, at hun overhovedet får lov til at bestemme noget som helst lige i denne situation.

Og så håber jeg virkelig ikke, at du selv har den holdning, at hvis du blev inv. til bryllup, hvor børn ikke var ønsket, kunne finde på at spørge værtsparret alligevel. -Og så ellers forlangte at manden blev hjemme sammen med dig. Der er ingen grund til at sidde sådan på hinanden overhovedet. Og igen.... nu er det ikke til et langt ude familiemedlem - men hans søster!!

Det er beklageligt at have et barn, man ikke kan give flaske, men det kan aldrig blive vores problem!

Er meget enig med dig, at det aldrig kan blive jeres problem at have et barn der ikke vil have flaske.. Det er forældrenes problem

0

Del dette indlæg

Hvor er det svært ikke at svare på denne tråd..

Jeg syntes den virker så umoden, det gælder om at få ret koste hvad det koste vil. Hvis man inviterer folk med små børn uden børn, må man forvente at de enten syntes det er en god idé uden børn eller de ikke gør og så må man også forvente de siger nej tak og der så ikke er sure miner.

Det kan godt være broren har ændret sig men det er kun hans problem, men vi mennekser skal altid blande os i andres liv uden at vi bliver spurgt..

Jeg vil altid vælge mine børn og partner end en søster/bror jeg forventer min bio-familie accepterer min familie som den er.

Der er helt sikkert større problemer i verden.

0

Del dette indlæg

Jeg syntes den virker så umoden, det gælder om at få ret koste hvad det koste vil. Hvis man inviterer folk med små børn uden børn, må man forvente at de enten syntes det er en god idé uden børn eller de ikke gør og så må man også forvente de siger nej tak og der så ikke er sure miner.

Det kan godt være broren har ændret sig men det er kun hans problem, men vi mennekser skal altid blande os i andres liv uden at vi bliver spurgt..

Jeg vil altid vælge mine børn og partner end en søster/bror jeg forventer min bio-familie accepterer min familie som den er.

Du har ret! Der er langt større problemer i denne verden. Heldigvis.

Men nu er det så langt fra alle der har denne holdning til familien som du har. Endnu engang må jeg sige heldigvis. De fleste ville nok blive skuffede, hvis deres bror valgte at blive hjemme pga et lille barn. Og for mig, hvor min bror og jeg har været så tætte på hinanden, som vi har været, så er det en KÆMPE skuffelse, at han så meget som overvejer, at blive hjemme. For hvorfor er det lige, at han skal sidde og glo på, at kæresten giver den lille mad istedet for at være til søsters bryllup. Især når han gentagne gange har givet udtryk for, at han er ked af, vi er gledet fra hinanden. Så hjælper dette altså ikke lige på forholdet.

Det er jo heller ikke kun hans problem, at han har ændret sig, da det hele familien samt hans vennekreds, der synes det er til det værre.

Og jeg må så sige, at jeg kan ikke lige forstå at du mener, at tråden er umoden. Er det umodent at have et ønske til et bryllup. -Og ja... hvis der er nogen der har børn, som ikke kan passes, så må den ene part blive hjemme. Klokkeklar! Men at det gælder om at have ret lige meget hvad det koster - nej. Det har intet med det at gøre overhovedet.

0

Del dette indlæg

Det var til overstående at jeg påpegede at han måske føler sig presset - ikke kun af konen/kæresten men også af jer. Og som I beskriver det så ved din bror da i hvertfald at I synes hun er en dårlig indflydelse på ham. Med de ting som udgangspunkt kan det være svært/umuligt at finde 100% harmoni i familien.

Så du håber virkelig.... ??? Hvis du nu læste mit indlæg ordentligt så kunne du jo se at jeg skrev at din bror tog nogle barnlige/mærkelige beslutninger. Skal det pindes ud og forklares kan jeg uddybende sige, at jeg synes at de skulle finde en babysitter, der ville tage med og være i et andet værelse alternativt skulle moderen være hjemme alene med barnet.

Nej, det er bestemt ikke jeres problem. Måske seer jeg i bund og grund slet ikke barnet som det største problem her, men nogle uafklarede følelser i familien. Men det er lutter gæt.

Klap lige hesten, træk vejret og tæl til 10... Jeg synes din tone er liiiiidt sådan negativ over for mit indlæg. Jeg prøvede vitterlig bare at komme med et objektivt og konstruktivt input, der måske kunne hjælpe med til at løsne op for situationen. Men du kan jo læse mine kommentarer i teksten herover. Jeg kunne sagtens bare klappe dig på ryggen og sende krammere, for jeg forstår din frustration, men rygklapperi løser jo intet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har ret! Der er langt større problemer i denne verden. Heldigvis.

Men nu er det så langt fra alle der har denne holdning til familien som du har. Endnu engang må jeg sige heldigvis. De fleste ville nok blive skuffede, hvis deres bror valgte at blive hjemme pga et lille barn. Og for mig, hvor min bror og jeg har været så tætte på hinanden, som vi har været, så er det en KÆMPE skuffelse, at han så meget som overvejer, at blive hjemme. For hvorfor er det lige, at han skal sidde og glo på, at kæresten giver den lille mad istedet for at være til søsters bryllup. Især når han gentagne gange har givet udtryk for, at han er ked af, vi er gledet fra hinanden. Så hjælper dette altså ikke lige på forholdet.

Det er jo heller ikke kun hans problem, at han har ændret sig, da det hele familien samt hans vennekreds, der synes det er til det værre.

Og jeg må så sige, at jeg kan ikke lige forstå at du mener, at tråden er umoden. Er det umodent at have et ønske til et bryllup. -Og ja... hvis der er nogen der har børn, som ikke kan passes, så må den ene part blive hjemme. Klokkeklar! Men at det gælder om at have ret lige meget hvad det koster - nej. Det har intet med det at gøre overhovedet.

Tror dine holdninger til det med at vælge en søster frem for et barn har rigtig meget med at gøre at du ingen børn selv har børn.

Jeg er meget tæt på min søskene , men de vil aldrig komme før mine børn ALDRIG. De vil heller ikke komme før min kæreste. Jeg vil gå igennem ild og vand for mine søskende men ikke hvis det betød på bekostning af mine børn eller kæreste.

Du gør jo lige det samme som din bror gør. Du forventer at han fordi det er dit brylluå og fordi DU ønsker det sådan ændre den holdning han har.

Jeg siger ikke at din bror har ret eller at i skal lade barnet komme med. På peger bare at han prøver at få dig til at gøre noget du ikke vil, og du prøver at få ham til at gøre noget han ikke vil.

At man er søskende betyder ikke man deler samme værdier eller holdninger.

0

Del dette indlæg

Gad vide, hvordan hele denne historie endte ... ??

Kan da lige tilføje, at min datter var 6 mdr. da vi skulle til en af mine bedste veninders bryllup, og hun kunne ABSOLUT ikke blive passet ude. Jeg valgte at tage til bryllup uden min kæreste, som blev hjemme og passede vores datter. Jeg ikke så meget som overvejede at spørge min veninde, om vi måtte tage vores datter med.

Mange hilsner fra Tanja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer