Rikke L

Rikke og Jespers bryllup 5.6.2010

201 indlæg i dette emne

Så blev det min tur.

Jesper har været på knæ og spurgt og jeg vil dele resten af mit liv med ham.

jeg glæder mig så meget til at bruge denne tråd og alle jer piger. :iloveyou:

Jeg skriver mere sener, har lige 2 syge sønner der vil have deres mor.

INDEX:

Sådan mødte vi hinanden.

Frieriet

Klaret

Igang

Ikke startet

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

Resever visels sted

Lav et bryllupsbudget

Lav en foreløbig gæsteliste

Reserver festlokale

Book fotograf

□ Arranger transportmiddel til dagen

Bestil tid hos frisøren

Bestil tid til at få lagt makeup

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

Book musik til festen

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

□ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune

□ Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang)

□ Køb tøj til brudgom

□ Køb vielsesringene

Skriv en ønskeliste

□ Skriv en gæsteliste

Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort

□ Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

Vælg forlover

□ Vælg 2 vidner

Vælg en toastmaster

□ Vælg en gavekoordinator

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

□ Fastsæt receptionsmenuen

□ Bestil bryllupskagen

Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne)

□ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt)

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

□ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

□ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

□ Forbered tale/event til din tilkommende

□ Sy risposer eller design anden pynt

□ Lær at danse brudevals

□ Planlæg skifte af efternavn

Huskeliste 1 måned før brylluppet

□ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

□ Brudekjolen er færdig

□ Tjek at brudgommens tøj er ok

□ Tjek at vielsesringene passer

□ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

□ Aftal detaljer med fotografen

□ Aftal detaljer med frisøren.

□ Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen

□ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)

□ Aftal detaljer med transporten (f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

□ Aftal aftenens forløb med toastmasteren

□ Lav bordplan

□ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

□ Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

□ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste dagen før brylluppet

□ Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

□ Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

□ Aflever ting til feststedet (bordkort, bordplan, quiz, quizgevinst, tøj til 1. hvedebrødsdag m.v.)

Huskeliste på selve bryllupsdagen

□ Brudebuket og knaphulsblomster skal hentes hos blomsterhandleren

□ Arranger hjælp til gaveudpakning (skriv navne på små lapper papir som lægges ved gaverne, så I ved, hvem der har givet jer hvad)

□ Kontroller at bordkortene er korrekt placerede

□ Præsenter toatmasteren

□ Præsenter gæsterne for evt. regler (rygning, klippe slips i stykker og rive slør i stykker og andre forbud I måtte have)

□ Nedpakning og hjemtransport af gaver

□ Husk nål, tråd, palster, brudevals, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper

Redigeret af Rikke L
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for velkomsten piger.

Datoen har vi lidt problemer med. Vi vil havde tænkt på er d. 22. maj 2010

MEN så kom jeg i tanke om at min mindste lillesøster tager på udlands højskole i Thialand og Australien og er først færdig der d. 24. maj.

Det jeg står lidt i nu er, at jeg har spurgt hende hvad hun ville sige, at komme hjem lidt før.

Det er hun slet ikke med på.

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal gøre. Juni er rigtig dårlig for os og i Juli tager mange af vores gæster ud og rejser.

Er rigtig glad for d. 22. maj. Jesper syntes bare vi skal holde fast i vores dato, og det har jeg også lidt lyst til, men hvordan vil det påvirke vores forhold i fremtiden ved at jeg bevidst vælger en dato min søster ikke kommer til.

min søster har ingen "vigtig" rolle, men er dog min søster.

Hvad siger i piger???+

0

Del dette indlæg

Velkommen til - og et STORT tillykke med det forestående bryllup! :heart:

Ang dato, så ville jeg selv tage den dato, der passede mig bedst - men det er også set i lyset af, at jeg ikke har noget specielt tæt forhold til min bror. Hvis vi havde haft et meget tæt forhold ville jeg måske have overvejet en anden dato.

Glæder mig il at følge din tråd! :iloveyou::iloveyou:

/Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MEN så kom jeg i tanke om at min mindste lillesøster tager på udlands højskole i Thialand og Australien og er først færdig der d. 24. maj.

Det jeg står lidt i nu er, at jeg har spurgt hende hvad hun ville sige, at komme hjem lidt før.

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal gøre. Juni er rigtig dårlig for os og i Juli tager mange af vores gæster ud og rejser.

Er rigtig glad for d. 22. maj. Jesper syntes bare vi skal holde fast i vores dato, og det har jeg også lidt lyst til, men hvordan vil det påvirke vores forhold i fremtiden ved at jeg bevidst vælger en dato min søster ikke kommer til.

Hvad siger i piger???+

Uha, den er svær. Jeg synes du skal gøre, hvad du føler for, og hvis din søster vil være med, så er jeg sikker på hun kan komme hjem et par dage før - det er jo ikke flere uger, vi snakker om :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til. :iloveyou:

Uha, lidt et dilemma med hensyn til datoen. Hvis det var mig, ville jeg finde en dato hvor min søster kunne være med, også selvom hun ikke skulle spille en decideret rolle til brylluppet. Må ærligt indrømme at jeg godt kan forstå at hun ikke har lyst til at tage forkorte sin tur og tage tidligere hjem. Det er efter min mening en stor ting, at tage på højskoleophold så langt væk, så jeg kan sagtens forstå at hun gerne vil have sluttet det ordentligt af med de andre, især nu hvor turen er blevet planlagt inden i begyndte at snakke datoer.

Knus Sarah

0

Del dette indlæg

Hvad siger i piger???+

Jeg ville med garanti finde en anden dato, så min søster kunne komme med uden at skulle rykke på sit planlagte ophold. Hvorfor skabe en situation, der uden tvivl vil skabe splid, når dette kan undgås.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres tilbagemeldninger :iloveyou:

ved ikke endnu hvad jeg gør, eller ikke gør.

Syntes det er så svært. vi kan desværre ikke bare flytte det en uge, det ville ellers have været meget nemmer. Min ældste søn har en far der ikke altid er helt samarbejdevilig, og han kunne godt finde på at nægte at bytte weekend hvis han lige blev sur.

Må tænke noget mere og tale med min søster igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til.

Fantaaastisk dato I har valgt jer!

Selv havde jeg nok lidt håbet på 29/5. Vi var enige om maj eller juni, da det skulle være inden vi fylder 30 i hhv juli og august. Så jeg havde skrevet alle datoerne ned og lod L vælge. Han kiggede lidt på 1. maj, men da jeg sagde, at det var min konfirmationsdato sprang han fra og da han fandt ud af, at 05.06.2010 er grundlovsdag og dermed altid fridag, så var han ikke længe om at beslutte det. Og i dag er jeg vildt glad for datoen. Synes den er flot at sepå og så kan jeg godt lide tidpsunktet! :thumbsupsmileyanim:

Er glad på jeres vegne for, at I er kommet til en løsning :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det helt fast. Vi skal giftes d. 5.6.10 så mangler vi bare at blive enig om stedet.

Tillykke med jeres valg af dato :griner:-

Tak.

Hejsa og velkommen til.

Fantaaastisk dato I har valgt jer!

Selv havde jeg nok lidt håbet på 29/5. Vi var enige om maj eller juni, da det skulle være inden vi fylder 30 i hhv juli og august. Så jeg havde skrevet alle datoerne ned og lod L vælge. Han kiggede lidt på 1. maj, men da jeg sagde, at det var min konfirmationsdato sprang han fra og da han fandt ud af, at 05.06.2010 er grundlovsdag og dermed altid fridag, så var han ikke længe om at beslutte det. Og i dag er jeg vildt glad for datoen. Synes den er flot at sepå og så kan jeg godt lide tidpsunktet! :blush:

Er glad på jeres vegne for, at I er kommet til en løsning :blush:

Tak. Jeg har også bestemt at det skulle være inden august for der bliver jeg 30 år.

hejsa velkommen :thumbsupsmileyanim:

skøn dato I har valgt :heart::cheerleader3: og jeg syntes helt sikkert at I skal holde fast i den dato.

Jeg glæder mig til at følge dig i de videre forberedelser til dagen

kæmpe kram

Ja ikke fin dato. Tak og i lige måde.

Tilykke med datoen :cheerleader3::denmarkflag:

Tak.

0

Del dette indlæg

Sådan mødte vi hinanden.

Jesper og jeg havde før gennem fælles venner mødt hinanden før men aldrig rigtig snakkede sammen før. Men en fødselsdag godt med våde vare kom snakken rigtigt i gang. Der skete dog ikke noget for Jesper troede ikke at jeg mente noget med det.

Og det gjorte jeg heller ikke. Det var ren sjov og ballade. Jeg var ganske godt tilfreds med mit singel liv sammen med min søn Andreas (der er fra 2001)

Men nu er Jesper ikke en mand der lader sig sådan stå ud. Så hvis jeg ikke kunne se mig sammen med ham, Ja så måtte han jo vise mig at det skulle jeg.

Den første chance kom da jeg nogle dage efter skulle oppereres i knæet og Jesper kom og passede mig. Han blev en uge hvilket i realiteten ikke havde været nødvendigt, Men meget rart at blive nusset om.

I de efterfølgende uger lavet vi (stadig som venner) alt ting sammen, vi lavede mad med min søn, tog på ture og brugte rigtige mange timer på at spille fodboldt med Andreas.

Efter en månedes tid sådan kom jeg til at tænke på den dag min VEN Jesper ville komme og presentere sin nye kæreste. Den dag vidste jeg at det måtte ikke ske. Han skulle være min og jeg skulle være hans.

Ja siden den dag har vi været sammen. Vi har lige rundet 4 år og har i dag en dreng mere Noah (der er fra 2008)

Redigeret af Rikke L
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet

D. 1.8.2009 er min 29 års fødselsdag. Dagen før er jeg blevet færdig uddandet pædagog og har fejret dagen med mine familie og sviger familie. Vi har været ude ved mine svigerforælder og vælger at sove der ude istedet for at vække Noah og køre hjem.

Da det bliver min fødselsdag er Jesper stået op med Noah og har vækkede sin mor. Hun passer Noah mens han selv kørte afsted for at købe blomster.

Jesper kommer ind og vækker mig ret brutalt sagde at han gerne ville give mig min gave. Gav mig 20 langstilket røde roser og gik på knæ. Fortalte mig at han elskede mig og håbede at jeg ville tilbringe resten af mit til med ham.

Jeg var stadig ikke helt vågen men sagde selvfølgelig JA. Da det gik op for mig hvad der var sket kom tårene. Tænk jeg skal giftes med den mand jeg elsker :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

I dag har vi været ude og se på det sted jeg drømmer om at blive viet, og Jesper blev heldigvis lige så forelskede som jeg. Så nu håber vi bare at det kan lade sig gøre. Har sendt mail til skov og natur styrelsen og ansøgt om lov.

Vi håber at få lov til at blive viet ved Asserbo slotsruin.

Billedet yder det langt fra retfærdighed, men jeg har en plan med hvis silke bånd og tyl der kan gøre stedet rigtig romantisk.

post-37146-1249763059.jpg

Redigeret af Rikke L
0

Del dette indlæg

I dag har vi været ude og se på det sted jeg drømmer om at blive viet, og Jesper blev heldigvis lige så forelskede som jeg. Så nu håber vi bare at det kan lade sig gøre. Har sendt mail til skov og natur styrelsen og ansøgt om lov.

Billedet yder det langt fra retfærdighed, men jeg har en plan med hvis silke bånd og tyl der kan gøre stedet rigtig romantisk.

Ej Rikke. Misundelse er en grim ting, men nøj det var også mit drømmested for en vielse. Desværre galt det også for et andet brudepar, så vi fik ikke "lov" - men godt du er i god tid! Krydser for at det kan blive jeres vielsessted, for der er bare så smukt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ej Rikke. Misundelse er en grim ting, men nøj det var også mit drømmested for en vielse. Desværre galt det også for et andet brudepar, så vi fik ikke "lov" - men godt du er i god tid! Krydser for at det kan blive jeres vielsessted, for der er bare så smukt :thumbsupsmileyanim:

Det er faktisk din skyld vi er i så god tid. For jeg kunne nemt tænke at det da ikke var noget problem. Så det er din fortjeneste at vi allerede har taget afære.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer