Posted August 17, 2009 (edited) · Report post Så må jeg hellere få fortalt om vores fantastiske dag, men jeg må hellere begynde med begyndelsen. Vi havde valgt at blive gift samme dag som Kim fyldte 40 år, og da han først var på knæ ½ år før dagen, var det ganske enkelt umuligt at opdrive et selskabslokale hvor vi selv måtte medbringe maden. Heldigvis har vi en enorm have, men da vi sendte invitationerne ud i marts måned, var jeg nok nok lidt bleg ved tanken om en havefest i telt - vi var i den grad i vejrgudernes vold. Men da ugen før brylluppet oprendte havde vi bare det fedeste sommervej med 25 grader og ikke en sky på himlen og jeg var i den fantastiske situation at min bedste veninde havde taget hele ugen op til fri så hun stod foran vores hoveddør hver dag kl. 9 og gik først sent på aftenen... uden hendes hjælp havde vi aldrig kunne gøre det vi gjorde !. vi skulle jo ordne have.. den endte med at se nogenlunde sådan ud: Onsdagen stod 100 % i rengøringens tegn, og min veninde, Kim ( som holdt fri fra onsdag til onsdag ) samt en anden veninde gik totalt grassat i Ajax - tror godt nok aldrig der har været så rent i vores hjem. Vi havde samme morgen smidt vores 40 kgs fældende apparat af en dejlig hund på kennel så vi kunne med sindsro gøre rent med viden om at der ikke næsten morgen ville ligge endnu et lag hundehår. Midt i det hele ringer vores nabo på døren, og meddeler at nu kom han dælme og pudsede vinduer på alle 3 etager - nøj hvor jeg elskede ham højt der - det var en fed gave at få. Torsdag morgen startede showet så rigtigt - først skulle vi samle telte, vi har selv et af dem fra Harald Nyborg ( 9x3 m), de er ikke super solide, men ville fungere fint som buffet og bartelt - derudover havde jeg lånt et super lækket helt nyt telt ( 8x4)af en af mine elever ( underviser aftenskole) så under meget grin og latter blev der sat telte op - godt vi har en stor græsplæne ! Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 17, 2009 (edited) · Report post Torsdag aften hentede Kim og min svigerfar så borde og stole, som vi også havde lånt - de var sådan lidt forskellige og nogen af dem med blåt sæde, men det vigtigste var at man sad utrolig godt og solidt i dem - så skidt pyt med det. Serviceudlejningen kom også med det vi havde lejet, og fik så en hel del med retur da det absolut ikke var rent, i det mindste opdagede vi det inden de kørte. Vi hængte lysnet op i hele loftet, samt hvidt, pink og lilla tyl - i det hvide blev der lagt et mindre hav forlorne blomster i form af orkideer og marguritter ( i samme farve) Der kæmpes med tyllet Så lavede jeg 35 glas med pink calla´er og "floating chandles" på toppen, sådan så de ud mens jeg er i gang sådan så de ud med lys i på selve dagen Fik også købt blomster til div. pynt Vi dækkede så meget op vi kunne fredag aften Hvorefter jeg gik i køkkenet og lavede alt til buffen - vi fik flødekartofler med og uden ost, Tzaziki, hjemmebagte flüte, salat bord med skåle af alt muligt, tomattærter, hjemmelavet hvidløgs og persillesmør og så lavede jeg marinede lammekøller som supplement til den helstegte gris. Jeg var sååå træt da kl. var 9 fredag aften, men vi fortsatte til ved 11 tiden så alt der kunne ordnes var ordnet. Vi var super heldige at have gode venner og naboer til hjælp, de var en gave sendt fra himlen ! Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 17, 2009 · Report post Bar / buffet delen af teltet endte nogenlunde sådan her jeg var så glad for at jeg i sidste øjeblik havde købt nogle pink organza løbere på Ebay, de gav bare det sidste pift til det hele. LØRDAG. Kl. 8.30 stod hele venne holdet uden foran døren, med beskeden om hvad skal vi gøre Kim og jeg havde valgt at sove sammen den sidste nat, efter 8 år var det lidt lge meget og meget meget upraktisk når man skal have lavet en masse ting derhjemme inden brylluppet Første punkt på dagsorden var at få bryllupskagen tøet op. Kagen fik vi som bryllupsgave af min venindes forældre, som var ankommet fredag fra Hobro - med kage. Den havde så været frosset ned, derefter pakket ind i våde håndklæder, så frosset igen og placeret i kølebokse under dyner. Selv om den havde taget turen fra nordjylland i 40 graders varme, kunne man tabe den uden at der ville ske noget, så dyvfrossen var den. Løsningen var at pakke den ud og sætte den på vores kældergulv som er 7 grader, der kunne den tø op og forhåbentlig være til at sætte tænderne i om aftenene uden skader på føromtalte Så blev der ellers dækket resten af bordet hmm nu gik tinypics lige ned - det må være tegn til at jeg skal gå i seng - fortsættes imorgen 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 17, 2009 · Report post Hey søde Det ser bare rigtig godt ud i jeres have... det er da helt utrolig så kreativ du er... du har ikk tilfældigvis noget lilla tyl tilbage du vil sælge? Qnuz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Hvor har jeres store arbejde båret frugt... Haven og jeres festtelte ser fantastisk ud Men hvor er brudeparet? Mere mere mere... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Uh Benna, denne her har jeg ventet på længe! Hvor ser jeres telt bare skønt ud, det må ha' været en magisk aften! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Ej, hvor serdet hele bare super hyggeligt og festligt ud på samme tid Hvilken olie har du brugt til de der flydelys, synes nemlig den ser meget klar ud (og har endnu ikke set nogle olie, der er klare )? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Hey sødeDet ser bare rigtig godt ud i jeres have... det er da helt utrolig så kreativ du er... du har ikk tilfældigvis noget lilla tyl tilbage du vil sælge? Qnuz Tusind tak Nina, jeg har ikke glemt pm´en til dig, men vi kom først hjem fra sommerhus søndag.. skal nok få svaret dig. Jeg solgte alt tyllen samme dag - der var 50 m i forskellige farver, til min veninde som også skal gftes - ellers havde det været dit !. Det er nu ikke super dyrt - 12 kr m. i Stof og stil. Hvor har jeres store arbejde båret frugt... Haven og jeres festtelte ser fantastisk ud Men hvor er brudeparet? Mere mere mere... Ja ja.. kommer men der er dælme mange billeder at skulle oploade.. går igang igen om lidt Uh Benna, denne her har jeg ventet på længe!Hvor ser jeres telt bare skønt ud, det må ha' været en magisk aften! Tusind tak - det var en fantastisk dag og aften, og vi havde 60 gæster som var LYKKELIGE for at de ikke blev spærret inde i et selskabslokale i den varme Det ser jo ud som om rammerne blev super hyggelige Flere billeder tak Kommer :carrot: Ej, hvor serdet hele bare super hyggeligt og festligt ud på samme tid Hvilken olie har du brugt til de der flydelys, synes nemlig den ser meget klar ud (og har endnu ikke set nogle olie, der er klare )? Tusind tak, det var lige det vi gik efter - afslappet, hyggeligt og festligt. Jeg gjorde som Jannie foreslog - købte en billig rapsolie og lod den stå ude i solen en måneds tid. Det fungerede perfekt. Ellers kan du bruge sesamolie som er helt klar, men en noget dyrere løsning 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Min svigermor havde siddet og håndmalet 80 glas med guld, som blev brugt som mini hurricanes over hele haven samt som bordkort/gave til gæsterne. Vi lavede nogenlunde samme nr. til vores søn´s barnedåb, der var det bare vandglassene vi malede. Min svigermor er procelænsmaler, og både hun og jeg har en porcelænsovn, som kan brænde dem så de kan tåle at blive vasket og brugt. Kim´s glas blomster mellem glassene med calla´er Jeg havde købt sæbebobler på Ebay, i små champagneflasker, de var en af aftenes allerstørste hits - både hos børn og voksne Da det jo var super varmt, havde min veninde og jeg i sidste øjeblik bestemt os for at lave vifter til alle, de var et monster hit - og ufattelig lette at lave. Vi kunne ikke nå at pynte dem, men de passede egentlig meget godt at de var neutrale. De blev lavet i samme karton som invitationer/takkekort blev lavet i. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 (edited) · Report post Allerede i marts måned plantede jeg jo 60 spande til med alle mulige blomster, det var bare så fedt da vi skulle til at pynte telt, haven samt div. steder.. de fik bare en spand med blomster - som f.eks denne Nå jeg fik kysset Kim farvel efter at have sat vores højtelskede nabo ind i hvordan han startede op under grillen ( sammen nabo som vaskede vores vinduer), han havde lovet at passe grissebassen mens vi var i kirke Min oprindelige frisør var desværre faldet fra ugen før - underlig type, men nok om det, så lidt i panik havde jeg spurgt den lokale frisør om hun kunne. Lad os sige et en prøveopsætning havde nok være vejen frem. Hun var meget fast besluttet på at jeg skulle have en asymetrisk frisure med sløret hængende ned i venstre side - NOT. Efter lidt diskution frem og tilbage endte vi på et kompromi - det var ikke det jeg havde forestillet mig, men ok.. og så gjorde hun det jeg frygtede pyttede 3 dåser lak i. Jeg kan godt se det fra hendes synspunkt, sindsygt varmt vejr ( vi nærmede os 30 grader da kl. var 12) og en brud der bare ikke må "miste" håret -MEN jeg hader lakhår, og da mit hår er meget tykt kan det sagtens holde sig selv. Men jeg overlevede og som sagt det var ok. Frisøren ville så være sød og give mig en gang foundation ( havde prøvet at forklare hende at jeg sværgede til Smashbox) men no way jeg fik en ordentlig omgang Nilens jord i hoved - resultat= orange Benna ... lov mig at ikke ikke griner for meget af dette billed ( nåhh jo hun insisterede også på at jeg skulle have slangekrøller i hver side - de forsvandt da jeg kom hjem ) Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 (edited) · Report post mens vi sad der og hyggede kunne vi pludselig hører lyden af en bil der lød "hurtig" og som tydelig vis ikke kunne finde hvor den skulle hen.. så var det at jeg kom i tanke om at jeg jo ikke havde fortalt vores dejlige mekaniker at jeg var hos naboen og ikke os selv. Vi var så heldige at få en gave der ville noget, nemlig at vores mekanikker kom i hans gamle sportsbil og kørte os til og fra kirke - det var bare prikken over i´et - og en super gave, han kom selv om det var hans kones fødseldag brudens løber gennem haven for at fange bilen Jeg havde regnet med at jeg ville være et tudefjæs og hammer nervøs hele dagen, men ikke en tåre faldt hele dagen og jeg var bare så afslappet og cool - det var så fedt. Så skal bruden stoppes i kjolen, jeg havde tabt mig en anelse for meget, så kjolen kunne ikke strammes så meget som den egentlig skulle, men hvad den sad hvor den skulle og jeg havde plads til mad senere Brudens veninder er blevet borte beviset på at jeg faktisk havde strømpebånd på, omkring midnat blev det dog til et hårbånd istedet - skal lige have lidt frokost inden jeg fortsætter Edited August 18, 2009 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Er ret vild med dine blomster mellem callaerne. Er det nogen af dem du havde plantet i foråret??Knus Maria Hmm godt spørgsmål, jeg plantede så mange at det er svært at finde ud af. Tror faktisk at krysantimumerne er plantet og gerbera´erne er købt... jeg købte dog begge dele, de de havde dem i de farver vi skulle bruge, og jeg kunne ikke rigtig klippe så mange af dem jeg havde plantet - så skulle jeg ihvertfald ikke bruge spanden jeg brugte rigtig mange ærteblomster jeg selv havde plantet, dem har vi stadig i tusind tal 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post og så startede showet med ris,fuglefrø og rosenblade - kan afsløre til dem der endnu ikke er gift at ris er ok, fuglefrø gør ondt og sætter sig RIGTIGT godt i håret og rosenblade er fantastiske ! godt at man har et slør ! og en ny ægtemand at gemme sig bag 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post så nu tager jeg lige en pause igen, skal hente sønnike i børnehaven.. vender frygtelig tilbage med flere billeder så ses vi lige om lidt *SS* 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post så nu tager jeg lige en pause igen, skal hente sønnike i børnehaven.. vender frygtelig tilbage med flere billeder så ses vi lige om lidt *SS* Det er da meget sandsynligt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Hvor ser det bare ud til at ha været en helt fantastisk dag. Jeg gklæder mig efterhånden selv bare så meget 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Hvor ser det godt ud Benna! Er helt vild med jeres blomsters farver, rigtige sommer farver. Ang. vejret tror jeg bare at der er noget med Gladsaxe kirke. Der var bragende solskin 4. april til mit bryllup, lige så til dit og til Pernilles §: bryllup forrige weekend var det også bragende solskin, det er sgu mystisk men fantastisk Glæder mig til at se mere 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 18, 2009 · Report post Det er jo absolut fantastiske billeder... Nui, hvor ser det ud til at have været en god dag. Og du ser så dejlig ud i din kjole og med den virkelig smukke buket. Husk at flashe i den der tråd med Kina-kjole brude 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 · Report post Hvor ser det bare ud til at ha været en helt fantastisk dag.Jeg gklæder mig efterhånden selv bare så meget Tak, det var det også - og GLÆD DIG Hvor ser det godt ud Benna!Er helt vild med jeres blomsters farver, rigtige sommer farver. Ang. vejret tror jeg bare at der er noget med Gladsaxe kirke. Der var bragende solskin 4. april til mit bryllup, lige så til dit og til Pernilles §: bryllup forrige weekend var det også bragende solskin, det er sgu mystisk men fantastisk Glæder mig til at se mere Tak Jannie - dine duge og glas var lige så perfekte til mit bryllup som til dit - og ja der må da helt klart være noget over Gladsaxe Kirke Det er jo absolut fantastiske billeder... Nui, hvor ser det ud til at have været en god dag. Og du ser så dejlig ud i din kjole og med den virkelig smukke buket.Husk at flashe i den der tråd med Kina-kjole brude Tak Lena- jeg skal nok huske det - skal bare lige have uploaded en masse billeder i denne tråd først 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 (edited) · Report post Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 (edited) · Report post Nå da fotoseancen ved søen var færdige tog vi hjem i haven hvor folk dryssede rundt og drak champagne og spiste frugt - man kunne tydelig mærke at folk bare råhyggede. Kim og jeg havde på forhånd talt om at vi bare ville åbne alle gaverne på dagen, da jeg selv som gæst hader når man ikke ser sin gave blive åbnet ( i mine øjne er det helt forkert) - og det passede bare perfekt med at vi lige havde en time til at åbne et mindre hav af gaver ( vi skrev 60 takkekort, så man kan selv gennemskue hvor mange gaver vi fik ) - vi fik så mange forskellige ting...fladskærm til computeren, messing fakler til haven, Cocoonvaser, sølvglas fra Indien, træer til haven og en hulens masse mere, en af de rigtig gode var et gavekort til en bryllupsrejse med alt betalt til Paris af mine svigerforældre men der var en der var bedre...men den får i først til allersidst Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 (edited) · Report post Grissenbassen var ved at være færdig - bemærk venligst det fine sted de har plantet termometeret og så nåede vi til bords.. vi kyssede MANGE gange.. og var rigtig glade for at teltet ikke var højt nok til at vi skulle stå på stolene ( godt med en høj mand ! ) Vi fik heldigvis kun en sang, men en masse dejlige taler - den der betød mest kom fra min 19 årige niece, som aldrig nogensinde har holdt en tale, det betød bare sååå meget for os begge. Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 · Report post Mer mer mer 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 (edited) · Report post Rigtig gode billeder! Især det hvor du gemmer dig bag din mand, dét er skægt og jeg synes iøvrigt han minder om Mr. Big fra Sex and the City...men det kan han vel også gå for at være med den højde hehe Edited August 19, 2009 by Malene84 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 19, 2009 (edited) · Report post Vi fik bare den bryllupsfest vi gerne ville have, totalt afslappet råhygge. Der var børn der løb og legede ( vi hørte intet til dem), de fleste af kvinderne smed skoene, mig selv ink. og stemmingn var gennemsyret af at der skulle hygge og at det ikke var en højtidlig fest hvor man sad på sin plads til den bitre ende Vi havde inviteret alle vores nærmeste naboer ind til dessert ( bryllupskagen + 15 l. is jeg havde lavet - har i nogen ide hvor klistret man bliver af at lave så meget is på en gang )... bagefter havde vi lånt et lydanlæg af Kim´s onkel som er proff. lydmand - som han så sødt sagde, vi måtte låne det lille anlæg, det store stod på orange scene den dag Men det fungerede bare perfekt, min niece var dj og der var bare gang i folk... Nå kagen havde jo stået til optøning på kældergulvet, helt perfekt indtil ca. 1 time før vi skulle spise den, der var vi lige forbi og kikke på den, og den manglede altså lige det sidste så vi satte den ud i den åbne kælder dør.... resultat.. siderne på kagen smeltede ned.. men pyt den smagte guddommeligt og så må vi leve med billeder af en kage på vej sydpå Edited November 5, 2010 by Benz 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites