Sign in to follow this  
Followers 0
metteholm

Cupcakes

6 posts in this topic

Er jo blevet totalt inspireret af alle jer der selv bager jeres kager, og normalt er jeg rigtig kreativ så tænker at det lige er noget for mig... og så sparer man jo lidt penge ;) Problemet er bare jeg er en shake'n'baker type og derfor ikke er vant til at bage! Er blevet forelsket i denne type cupcake bryllupskage på billedet nedenunder. har snart læst alle tråde, set billeder og googlet alt hvad jeg kan, men en nybegynder som mig vil gerne have det skåret ud i pap... HVORDAN GØR JEG?

Er med på at en cupcake er lidt mindre rund i toppen end en almindelig muffin, men hvordan får man den til at blive flad i toppen? har hørt noget om at bage med ovnen åben i starten??

Er det samme "dej" der bruges?? synes nogle gange muffins kan virke lidt tørre i det og slet ikke bryllupskageagtige??

så har jeg læst noget om at man på alm bryllupskager bruger fondant, men er det også det der er på cupcaken? og hvordan fungerer det lige? :cheerleader3:

har heldigvis over 1,5 år til at lære det, så dette bliver mit bryllupsprojekt nummer 1 - "LÆR AT LAVE CUPCAKES" Søger alle de gode råd i overhovedet kan overskue at skrive efter at have læst denne besked :) Og bare skær det ud i pap så meget i kan ;)

post-39268-1250792780.jpg

0

Annonce ♥

hej....

jeg kan ikke lige hjælpe dig med opskrifetr eller hvordan du får dem flade, men for at de kan blive lidt mere bryllupskage agtig kan du jo tage kagen af papiert halver den, komme moget frisk crem med noget smag der passer til den dej du laver og så lægge låget på igen og i et nyt papir. men der bliver jo også lidt mere arbejde ud af det:)

0

Jeg har stort held med at bruge denne basisopskrift:

125 g blødt smør og 125 g sukker piskes let og luftigt.

Tilsæt 125 g mel, 2 æg, 1 tsk bagepulver og 2 spsk mælk og pisk til dejen er blød og ensformig.

Fyld i bageforme og bag ved 190 grader i 12-15 minutter.

Jeg plejer at fylde formene ca. ½, så passer det nogenlunde og hvis jeg gerne vil give smagen lidt ekstra, tilsætter jeg et skvat vanilje essens (sådan et sted mellem 1 og 2 tsk) når jeg pisker mel, æg, bagepulver og mælk i.

Denne opskrift kan varieres i det uendelige, jeg har så sent som i dag bag den med hindbær i, hvor jeg trykker et hindbær ned i dejen efter jeg har kommet det i formene, så hele dejen ikke bliver pink af udrørte hindbær.

Du kan pynte med fondant, smørcreme, glasur, royal icing - ja lige hvad du har lyst til, det er kun fantasien der sætter grænser. Ligesom der findes et væld af forskellige skønne papirsforme.

Generelt finder jeg at når jeg kommer en form for "topping" på, så holder de skønne cupcakes sig mere fugtige, end hvis jeg ikke gør.

Mit bedste cupcake råd er at købe en "muffinform", altså en bageplade med huller til papirsformene, det har gjort at jeg ikke længere har cupcakes der stikker ud af deres form, men i stedet bliver fint og flot inde i papirsformene.

Held og lykke med cupcake projektet! Bite size kager er SÅ skønne!

0

Du har rigtig god tid til at teste, prøve og smage og blive helt fantastisk til alt det med kager..

Jeg ville finde vej til kageportalen.dk derinde er der et væld af tips og triks at finde..

Cakejournal er et fantastisk site, hun er ekspert på området du søger.

Kagekonen har de bedste opskrifter, kager og historier om livet oven i. Hendes side, links og billedgallerier er værd at bruge en dag eller to på.

Kagebutikken er en fantastisk dansk butik at handle i, sød betjening og god hjælp at hente. Deres fondant var den bedste på markedet.

kagekompaniet har også en butik, de er også mægtig gode til at hjælpe og tiltider konkurence dygtige priser. Men det kan helt sikkert betale sig at se sig for.

A piece of cake thame, her har jeg købt 95 % af alt mit kageudstyr. God betjening, godt udvalg og sikker handel. Den første handel tager lidt tid, men siden da har jeg ikke oplevet at jeg har måtte vente længe på mine vare. Der er altid penge at spare ved at handle i england..

Håber det kan hjælpe dig på vej.

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Nu har jeg så endelig fået prøvebagt en omgang cupakes og dekoreret dem med fondant i forskellige farver :cheerleader3: halvdelen skal spises i aften af nogle gæster, men hvad med resten. hvordan opbevarer jeg dem bedst i et par dage?? køleskab, tæt beholder... ??

0