mille1981

Mille Og Daniel 21. August 2010

220 posts in this topic

Så har bryllupsfeberen meldt sig hos mig, så jeg tænkte jeg måtte oprette en planlægningstråd... Jeg føler stadig der er laaaang tid til, men når man kigger i nogle af jeres tråde er vi jo langt bagefter :c166:

Vi er faktisk blevet gift... Men det var i hemmelighed på rådhuset (det er ikke længere en hemmelighed, men manden ville ikke have der pludselig stod 30 mennesker, som man egentlig burde invitere på et eller andet, så det var bare min mor og os selv). Nu har vi så bestemt os for velsignelse og et brag af en fest. Datoen er endnu ikke helt på plads, da det skal afklares med kirke og kro, men vi er i gang, og satser på 21. august.

Planen er at vi skal velsignes i Svogerslev Kirke kl. 13, og derefter skal der tages billeder. I mellemtiden tager gæsterne hjem til os til reception (1 km. fra kirken).

Ca. kl. 17.30 er der velkomstdrink på Lindenborg Kro, 3 retters menu og alt hvad der dertil hører.

Ja, dette er sådan dagen ser ud i grove træk.

Ringene blev bestilt i sidste uge, og kan komme hver dag det skal være. De bliver i hvidguld med en enkelt sten (0,03 karat) fra Lovedsign.dk

Vi har dog endnu ikke talt med præsten, da hun er væk indtil 6. september. Så jeg vil meget gerne høre fra nogle der er gift i Svogerslev Kirke! Hvor stor er kirken? Hvor mange er der plads til ved alteret?

Kjolen skal sys af min søster, der har egen butik i Roskilde, og har total styr på det med brudekjoler :bearhug:

Jeg har i dag bestilt tøjet til min mands børn - tror de bliver SÅ fine! Og så har de bare at fortsætte med at vokse helt almindeligt, så de kan passe tøjet om et år...

Mandens tøj har jeg absolut ingen ide om endnu.

Maden til receptionen tror jeg vi laver selv, og finder et par piger til at stå for det praktiske på dagen. Ideer til receptionsmad der kan laves i forvejen og fryses ned (udover frikadeller, pølsehorn, tærter og minipizzaer) modtages med kyshånd!

Vi har en bekendt der fotograferer i hendes fritid, hun skal spørges om hun vil tage billeder hele dagen. Måske en professionel til de "rigtige" bryllupsbilleder.

Puha, en masse tanker herfra... Glæder mig til lørdag hvor vi skal se lokalerne og snakke med "Kro-mutter". Og ikke mindst til at få vores ringe :17:

Edited by mille1981
0

Annonce ♥

Her kommer en lidt mere overskuelig liste (tyvstjålet fra en anden tråd, beklager, men den var bare super god):

Vores planlægning:

Dato: 21. august 2010

Tid: 13.00

Kirke: Svogerslev Kirke

Reception: Eget hus

Lokale: Lindenborg Kro

Brudepiger: Min mands datter Cecilie

Brudesvend/ringbærer: Min mands søn Ulrick

Huske liste

Er ordnet

Er igang

Mangler

6-12 mdr. før

• Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

• Reserver kirke

• Lav et bryllupsbudget

• Lav en foreløbig gæsteliste

• Reserver festlokale eller restaurant

• Book fotograf

• Arranger transportmiddel til dagen

• Bestil tid hos frisøren

• Bestil tid til at få lagt makeup

• Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

• Book brudesuiten

• Book musik til festen

3-6 mdr. før

• Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang)

• Køb tøj til brudgom

• Køb tøj til evt. brudepiger og -svende

• Køb vielsesringene

• Skriv en ønskeliste

• Skriv en gæsteliste

• Design invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og

takkekort

• Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

• Vælg forlover

• Vælg brudepiger og –svende

• Vælg en toastmaster

• Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

• Fastsæt receptionsmenuen

• Bestil bryllupskagen

• Vælg farvetema

2-3 mdr. før

• Send kopi af vielsesattest til kirken

• Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

• Forbered tale til din tilkommende

• Sy risposer eller design anden pynt

• Lær at danse brudevals

• Planlæg skifte af efternavn

1 mdr. før

• Bestil brudebuket

• Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken)

• Brudekjolen er færdig

• Tjek at brudgommens tøj er ok

• Tjek at brudepigen og –svendens tøj er ok

• Tjek at vielsesringene passer

• Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

• Aftal detaljer med fotografen

• Aftal detaljer med frisør og kosmetolog

• Aftal detaljer med feststedet

• Aftal detaljer med transporten

• Aftal aftenens forløb med toastmasteren

• Lav bordplan

• Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

• Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

1-2 uger før

• I er nu eksperter i at danse brudevals

• Prøv tøjet en sidste gang, måske det skal finjusteres

Dagen før

• Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet

(sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

• Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)

er i brudens taske

• Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

• Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet)

Edited by mille1981
0

Velkommen! :bearhug:

Sørg for at nyde planlægningen, det går SÅ stærkt... ;) Huskelisten du har fundet er super god. Jeg bruger den også ;) Den er så god at ha, når man tænker at man aaaaaaaaldrig når det...

Husk, at vi elsker billeder ;)

Knus

0

Annonce ♥

Tak for Jeres søde svar - Jeg skal nok huske at nyde planlægningen og have det sjovt imens - jeg eeeeelsker at arrangere! :bearhug:

I skal nok få billeder af ungerne i tøjet når de kommer næste gang. Der går desværre 10 dage... og så er tøjet jo stadig lidt for stort til dem, men prøves, det skal det :-)

Hvis vi når det smutter vi indenom kirken i eftermiddag. De har "åben kirke" til kl 17. Det kunne være rart at se den, så man har en ide om det :-)

0

Velkommen til, hvor bliver det hyggeligt at følge med i din planlægning.

Som de andre siger, så nyd det endeligt - ligepludseligt er der ikke mere tid tilbage og så står du ved dagen og kan ikke forstå hvor det sidste år er blevet af ;)

Jeg glæder mig til at se jeres ringe, hvis du deler dem med os!!

0

Ringene skal I nok få at se så snart de kommer... Det kan være hver dag det skal være... Sad i dag på arbejdet og kunne ikke finde ud af om jeg ønskede de ringede, for der var "åben kirke" fra 15-17 i dag, så vile jo gerne op og se kirken, og kunne ikke nå begge dele.

De ringede dog ikke, så vi tog et smut i kirken. Den er godt nok ikke særlig stor, men det er den vi skal giftes i. Vi kører forbi den 2 gange om dagen, så jeg vil hver dag blive mindet om vores skønne dag. der er 60 bænk-siddepladser og 40 eksra stole der kan stilles op. Jeg tænker også, at det er en fed følelse at komme til en fyldt kirke, istedet for at komme ind i en stor kirke hvor der måske er plads til 100 mennesker, men den ser halvtom ud...

Snakkede kort med en af præsterne, der virkede rigtig sød. Glæder mig bare til 6. september, der kommer "kalender-præsten" retur, så vi kan få bekræftet datoen...

0

Annonce ♥

Så fik vi set på feststed i dag. Og jeg er 99,9 % sikker på det skal være der. Vi skal lige ud og spise en gang inden, og hvis de laver er godt arrangement der, så bliver vores forløbige reservation til en endelig reservation :thumbsupsmileyanim:

Vi vælger fri bar med drinks, så er der frit slag med bailyen og fine drinks hele natten ;) Ved prøvespisningen smager vi både en af forretterne og en af desserterne samt vine, så derefter ved vi om det skal være det traditionelle, eller det mere "vovede".

Men jeg glæder mig til at kunne sige "det er den dato, og det bliver det sted". Så føler jeg at jeg er "rigtig" i gang med planlægningen!

0

Skønt med endnu en 2010 ´er brud! Velkommen til :fløjt:

Vi er også blevet hemmeligt (i første omgang) gift på rådhuset og skal også velsignes i august! I har jo allerede tjek på flere ting, så du skal nok nå det hele. Det er skønt at få feststedet på plads - det er jo rammen og så begynder man at kunne tænke videre... Glæder mig til at følge din planlægning!

:thumbsupsmileyanim: Britta

0

Annonce ♥

Skønt med endnu en 2010 ´er brud! Velkommen til :)

Vi er også blevet hemmeligt (i første omgang) gift på rådhuset og skal også velsignes i august! I har jo allerede tjek på flere ting, så du skal nok nå det hele. Det er skønt at få feststedet på plads - det er jo rammen og så begynder man at kunne tænke videre... Glæder mig til at følge din planlægning!

:) Britta

Det lyder da som om vores vej til kirken er lidt ens :thumbsupsmileyanim: Det var lidt skægt at se folks ansigter når de fik det af vide... Selvom nogle blev lidt skuffede. Håber det bliver opvejet af vores velsignelse!

Fik en SMS fra naboen om, at hun havde fået en pakke til mig - så den desværre først sent i aftes, så nåede ikke at hente den. Jeg er sikker på det er børnenes tøj der er kommet :-) Jeg glæder mig til at se det "live". Duer det ikke kan det jo heldigvis returneres...

Edited by mille1981
0

Hovsa.... kom lige til at gå herind: Brudesko og fik købt to par sko :thumbsupsmileyanim: Jeg har købt dem der hedder Adelaine og Belinda. Til en billig penge, så kan jeg godt overleve, hvis det ikke bliver dem alligevel - måske passer de så perfekt til en anden brud, hvis de ikke lige står godt til kjolen når den engang bliver syet...

post-39816-1251899613.jpg post-39816-1251899621.jpg

Edited by mille1981
0

Så er der prøvet brude-børnetøj. Der er så fine! Håber ikke Cecilie vokser helt vildt meget det næste år... Men der er stadig nogen cm at give af :)

post-39816-1252233628.jpg

Rykkede for ringene i fredags - de skulle blive sendt mandag eller tirsdag, så vi kan hente dem i butikken midt i næste uge :) Det bliver rart at få dem, synes 3 uger er lang tid at vente...

Edited by mille1981
0

Annonce ♥

Så har jeg fået min ring :) Jeg ringede endnu engang og rykkede for den i går. Damen var meget ked af det, da ringene var kommet, men min mands i en forkert størrelse. Jeg aftalte med hende at han dog kunne hente min, pg så måtte de ringe når hans nye ring kom (han vil først have den på når vi har været i kirke).

Så i går eftermiddags gik manden på knæ, og jeg fik min fine ring :ilovebryllupsklar:

0

Iihh tillykke :denmarkflag:

Må vi se billede??

:ilovebryllupsklar:

Jeps, I skal nok få billede :cheerleader3: Jeg skal bare lige have det taget - vi tog op og spoiste hos min mor efter jeg havde fået den i går, så jeg har ikke lige nået det. Kommer i løbet af weekenden!

Rigtig fint tøj til ungerne :) og jeg kan godt forstå, du ikke kunne stå for skoene og specielt til den pris! Jeg kan umiddelbart bedst lide dem med spændet, meget elegante...

Det bliver dejligt at få ringene hjem.

Jeg er også mest til dem med spændet. Men den med fast hæl giver en god støtte til når man går... Men jeg har jo 10 måneder til at beslutte mig i ;)

0

Annonce ♥

Uha, tiden løber. Nåede desværre ikke billeder af ringen i weekenden, men måske bliver det denne weekend! De ringede fra smykkeforretningen i onsdags, nu er Daniels ring også kommet :thumbsupsmileyanim:

Vi har også fået bekræftelse fra præsten, så nu er datoen fast :thumbsupsmileyanim: 21. august 2010.

Næste lørdag skal der så småt kigges brudekjoler med en god veninde. Ih hvor bliver det dejligt :cheerleader3:

Så alt i alt går det stille og roligt fremad mod :cheerleader3:

0

Så kom der endelig billede af min ring - det er dog temmelig umuligt at få et godt billede af den! Tips hertil modtages med glæde! Det er hvidguld med en brilliant i. Meget simpel :) Har også i dag fået hentet mandens ring - den er magen til, bare uden stenen selvfølgelig.

post-39816-1253972403.jpg

Edited by mille1981
0

Jeg var ude og prøve kjole i dag... Og fandt en super-smuk kjole hos Bentes Brude-design...

post-39816-1253972555.jpg

Man må jo desværre ikke tage billeder, så jeg har kun modelbilledet - synes den er meget smukkere i virkeligheden - og den sidder bare som støbt...

Edited by mille1981
0