Posted August 30, 2009 (edited) · Report post Så er det vist blevet min tur til at skrive lidt om vores forberedelser til bryllup. Jeg har nydt at følge med i mange af de andre bryllupsplanlægninger, og er hele tiden blevet klogere på, hvad jeg vil have. - Sommetider læser man noget som lige er ens stil, andre gange noget som man slet ikke bryder sig om. Og jeg bliver klogere af begge dele! Først vil jeg fortælle lidt om os: Vi er begge 25 år og bosat i Aalborg området. Vi har på nuværende tidspunkt været kærester i 5 1/2 år, og har de sidste par år snakket mere og mere seriøst om bryllup. Vi er blevet enige om, at det vil passe godt at blive gift næste sommer, og det er nu det, vi så småt er i gang med at arrangere. Vi er begge færdiguddannede og har købt vores drømmehus, som vi er ved at sætte lidt i stand. Og nu vil vi altså gerne fejre vores kærlighed med et bryllup! Datoen er fastsat til d. 15. maj 2010, med vielse i Nøvling Kirke. Frieri Her Alle de store ting: Feststed Her Kirken Her Menu Her Jazz/blues dj Her Bryllupskage Her og inspirationsbilleder Her Polterabend Her Brudens udstyr: Inspirationsbilleder til kjolen Her Processen med at sy kjole Her Her Her Brudeskoene Her Brudetasken Her Slør Her Svigerfamiliens arvestykke Her Julie Sandlau øreringe og vintage armbånd Her Bolero Her Gommens udstyr: Tiger of Sweden jakkesæt Her Tiger of Sweden sko Her Alt det kreative: Invitationer Her Monogrammer Her Blomsterdekorationer Her og en prøve Her Kagesæt Her Fotolocations Her Personlige lanterner Her Buffet med marengskys Her Cd'er til gæsternes billeder Her Sølvpaptallerkener og toastmasterklokke Her Edited May 24, 2010 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 · Report post Så vil jeg være den første til at ønske dig velkommen til dette fantastiske forum Glæder mig til at følge med og se, hvad I finder ud af :fløjt: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 (edited) · Report post Først vil jeg fortælle lidt om de store træk i brylluppet: Vi skal giftes i vores lokale kirke; Nøvling Kirke. Mads' familie har en stærk tilknytning til denne, og den har nogle fantastiske kvindelige præster, som holder nogle rigtig gode prædikener. Derefter skal hele bryllupsselskabet gå hjem til os (10 min. gang), hvor der vil være reception i haven. - Her er alle velkomne, også dem som evt. er mødt op til "globryllup". Det er også til receptionen, at der vil blive serveret bryllupskage. På den måde føler alle gæster, at de har været ordentligt til bryllup, og samtidig bliver der sat større pris på kagen om eftermiddagen end efter en stor middag. Festen skal sandsynligvis holdes i det lokale forsamlingshus: http://www.novling.dk/default.asp eller alternativt i Bælum Skovpvillion: http://www.baelum.dk/fritid/forsamlingshus/skovpavillon/ Skovpavillionen er meget idyllisk udefra, men vi synes, at salen er meget mørk og endvidere indrettet i "jagt-stil". Derudover ligger den ca. 20 min. kørsel væk, og det kan skabe transportproblemer for gæsterne. Nøvling Forsamlingshus har ikke megen romantik, men er efterhånden blevet lyst og indbydende indvendigt. Derudover ligger det 5 min. fra både kirke og vores hus, så man kan gå frem og tilbage til alle dagens begivenheder Endelig har mange af vores venner og familie tilknytning til Aalborg (og i særdeleshed nærområdet omkring Visse og Nøvling) og hjemtransporten fra festen vil derfor være rigtig nem for dem. - Og det er et hensyn, som jeg synes, vejer tungt. Edited September 26, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 · Report post Velkommen til 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 · Report post Velkommen fik også selv startet min tråd idag.. hehe 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 (edited) · Report post Tak for alle jeres svar :-) Her er flere ting, vi har overvejet: Vi vil meget gerne have et band til at spille om natten. Det er vores erfaring, at live musik virkelig skaber feststemning. - Men det er også en meget stor post på budgettet! Dette er bestemt også en ting, man godt kan undlade, så hvis budgettet strammer til, må vi undvære bandet. Men altså: Vi overvejer at hyre "The funky butts", dem har jeg hørt meget godt om, det er fedt musik som appelerer til os, og så er det musik som både det ældre og det yngre segment kan holde ud. Maden er noget af det, som vi har svært ved at bestemme os for. Jeg vil gerne have en buffet fremfor portionsanretning, da det gerne må være lidt afslappet og fordi det kan være rart, lige at bevæge sig lidt i løbet af aftenen. Samtidig skal det også være god mad, og gerne lige et niveau over hvad der normalt bliver serveret til fx. fødselsdage. - Det må gerne kunne mærkes, at det er en lidt anden slags fest, end fx. en fødselsdag. Vi overvejer at få en festmenu fra Restaurant Bryggen i Nibe: www.restaurantbryggennibe.dk Deres mad lyder spændende, men vi har ingen erfaring med dem. Derfor har vi planer om snart at tage derud og få en "månedens menu", så vi kan se, hvad de kan! Derudover har vi fået anbefalet forskellige kogekoner, men jeg er bare i tvivl om, om maden så netop bliver, som jeg ønsker det. - Lidt bedre/anderledes/mere spændende end normalt. Lige sådan med den lokale slagter, (www.slagteren-kokken.dk), det er altid godt, men jeg er bare i tvivl om, om det er godt nok til et bryllup. Mht. fotograf har jeg hele tiden holdt på, at jeg vil have reportagebilleder fra hele dagen. Jeg hader festbilleder, hvor folk sætter hoveder sammen, så jeg vil have en prof til at liste rundt og få en masse skønne billeder af vores gæster og stemningen! Heldigvis er en af vores gode venner under uddannelse til fotograf, og jeg har fuld tiltro til, at han kan løse opgaven. Derfor har vi aftalt med ham, at han er med hele dagen/natten, og at han selvfølgelig også skal tage nogle almindelige bryllupsbilleder af os. Selvom han giver os en god pris, er det stadig en meget stor post på budgettet, ligesom musikken. Men jeg er sikker på, at det er pengene værd, at få nogle gode fotos fra dagen, så denne post vil jeg ikke røre ved! Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 · Report post Velkommen til, glæder mig til at følge din planlægning! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 (edited) · Report post Kjolen! Uden tvivl det som optager mine tanker mest, på trods af at alt mulig andet er meget vigtigere! Men der er altså noget ved udsigten til den der fantastiske kjole, som bare sætter kuller i hovedet på en :-) Min stil er meget enkel, med hang til god kvalitet og få, lækre detaljer. Jeg har derfor fra starten af forestillet mig noget smalt, med et lækkert snit og få detaljer, og fuldstændig blottet for perler, sten og broderier. Samtidig er jeg dog også blevet rådet til at give den gas og springe ud i noget lidt anderledes denne ene dag, og jeg er derfor blevet mere og mere vild med de store tylskrud. Mine favoritter i forhold til brudekjoler: Hansen & Højmark Edelweiss Rikke Gudnitz Jesper Høvring Og de er desværre alle sammen udenfor mit budget! Derfor er jeg i gang med at undersøge disse to muligheder: - Købe en lækker, brugt kjole. Dette er jeg meget åben overfor, men jeg er endnu ikke stødt på en egnet i min str. (44-46) - Finde en billig skrædder og få syet en kjole efter mine ønsker. Derfor har jeg nu bedt om et uforpligtende møde med Jytte Jensen, som har butik Desto ved Øster Hurup. Jeg kontaktede tekstilhåndværkerskolen i Aalborg, som henviste mig til Jytte, som fik eksamen derfra i februar. De priser, hun oplyser, er rimelige, men min store bekymring er, om arbejdet nu er tilfredsstillende. Det ville jo være forfærdeligt at få lavet en kjole, som så ikke er syet ordentligt eller sidder skrækkeligt! Men det kan man jo desværre ikke vide på forhånd... Hvis ellers mødet går godt, jeg får et godt indtryk af hende osv., så må jeg jo bare sætte min lid til, at hun kan sit fag. - Og hvorfor skulle hun ikke kunne det, det er en 2 årig uddannelse, som hun afsluttede med en brudekjole som hun fik 12 for! Men hvis der er nogen som kan fortælle mig lidt om erfaringer med mindre, ukendte skræddere, vil jeg meget gerne høre fra jer! Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 30, 2009 · Report post Hejsa og velkommen til Dejligt med endnu en 2010-brud, og så tilmed en fra Aalborg-området Jeg glæder mig til at følge din planlægning 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 31, 2009 · Report post Hejsa og velkommen hertil! Glæder mig til at følge din planlægning,og det ser da ud til at der allerede er mange ting, som er på plads 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 31, 2009 · Report post Velkommen til Jeg glæder mig til at følge din planlægning 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 1, 2009 (edited) · Report post Så er aftalen med Jytte en realitet; torsdag kl. 10 skal jeg mødes med hende og snakke kjole. - Har jo som tidligere nævnt ikke bestemt, om jeg vil bruge hende, så jeg er mest ude efter at "få en fornemmelse" af hende. Dels skal hun gerne udstråle, at hun kan sit kram, dels skal man jo have nogenlunde samme æstetik og stil. Jeg vil bla. medbringe følgende billeder til inspiration: 1. Fordi jeg er lidt hooked på det med et tylskørt... Og helt sikkert vil have en corsagetop, men med stropper ligesom denne. 2. Fordi jeg stadig overvejer om det skal være en smal, enkel kjole. 3. Fordi ryggen på Rapunzels kjole har fået gjort snøreryggen til en flot, integreret del af designet, fremfor noget der skæmmer. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 1, 2009 (edited) · Report post Nå, jeg kan se at der af en eller anden grund er blevet rodet rundt i rækkefølgen... Det første billede hører til tekst nr. 3, det i midten nr. 1 og det sidste hører til nr. 2. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 1, 2009 · Report post Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup! Det er nogle VIRKELIG skønne kjoler du har kig på. Du skriver du er lidt i tvivl om skrædderen, men der er jo også den mulighed at få syet sin kjole i Kina - det er der mange herinde, der har fået gjort - og med FANTASTISK resultat!!!! I øvrigt kunne det være du skulle tage ud at prøve nogle forskellige kjoler inden du får én syet, da det måske er noget helt andet du falder for. Det var bare lige nogle tanker her fra..... Knus 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 3, 2009 · Report post Hejsa Velkommen til, og tak for dine søde ord i min beretning. Mine sko er fra Pura Lopez men er fra forårskollektionen. Så du skal nok finde dem på udsalg eller på trendsales... Men de har nogle der ligner i deres nye kollektion. Mange hilsner, Sara 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 3, 2009 · Report post Hej Så jmåtte jeg lige kigge forbi din tråd. Vi har vist meget samme smag og deler meninger om mange ting. Jeg glæder mig til at følge med 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 3, 2009 · Report post Her har jeg da vist ikke været før. Jeg kan godt lide alle dine tanker om det hele og glæder mig til at følge med i hvad det hele ender udi Skønne kjoler ... Samme vej jeg var, før jeg fik prøvet KJOLEN ... Som naturligvis har perler osv. ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 3, 2009 · Report post Velkommen til BK og tillykke med din egen planlægningstråd!!! Glæder mig til at følge dig, det er altid rart med endnu en 2010èr Kh Majken 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 8, 2009 · Report post Se lige de her fantastiske stempler! Sådan et (mindst! Kan sagtens bruge adskillige.) skal jeg helt sikkert have! Her 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 8, 2009 · Report post Det ser spændende ud med de stempler - glæder mig til at se, hvad du ender med at bruge dem til. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 14, 2009 (edited) · Report post Så er bryllupsskoene i hus! Forleden bød jeg på og vandt disse sko på ebay. - En af mine favoritsider igennem mange år. 200 kr, det er jo rørende billigt. Så har jeg ventet et par dage i spænding og idag kom de så med posten! Er meget tilfreds med deres udseende, og de passer også okay. Men tror lige jeg vil prøve at lægge en slags sål eller lille indlæg i, så de kan sidde lidt bedre fast på foden. -Som det er nu, svupper hælen sommetider op af dem. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 14, 2009 · Report post Hejsa Velkommen til og tak for din besked i min planlægningstråd. Sikke nogle pæne sko du har fået købt Glæder mig til at følge mere med hos dig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2009 (edited) · Report post Invitationer: Af hensyn til både budgettet og tidsforbrug (og fordi jeg bedst kan lide det ret enkle) har jeg besluttet at holde mig fra "klippeklistre". I stedet skal min lillebror, som er et geni med en computer, lave en flot invitation som er lige til at printe ud på noget lækkert papir. Vi elsker alt hvad der er gammelt, og derfor må vores bryllup også gerne have et strejf af vintage følelse. Her er nogle invitationer, som jeg synes, har et ret flot layout. De bliver nok den inspiration, jeg giver min lillebror. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 16, 2009 (edited) · Report post Borddækning: Jeg er faldet over dette billede et eller andet sted på nettet, og synes det har en vildt fed stil! Derfor har jeg nu købt stort ind på ebay af forskellige gamle bryllupsbilleder, og der er nogle virkelige pletskud imellem! Disse kort med bordenes numre bliver super fine at have stående for bordenderne. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 17, 2009 (edited) · Report post Jeg fik vist aldrig fortalt, hvordan mit møde med skrædderen Jytte fra Desto gik. Vi havde et rigtig godt møde, og jeg følte, at mine ønsker blev forstået. Hun sælger jo også metervarer i butikken, så vi kiggede også på materialer og fandt noget, som faldt i min smag; masser af hvid tyl og off white thai silke. Desværre blev jeg lidt mere nedslået, da vi snakkede om priser. Det viser sig, at det er lidt mere besværligt at sy/konstruere et tylskørt med masser af strut end et alm. glat skørt, og hendes pris lød derfor på max. 7000 kr. - Ca. 2000 kr. mere end det, jeg havde forestillet mig. Så jeg var faktisk lidt nedslået, da jeg kørte hjem. Så gik jeg et par dage og overvejede mine muligheder... Ville gerne have hende til at sy kjolen, men ville gerne spare på budgettet. Derfor bestemte jeg mig for at skrive til hende og være rigtig kræmmer-agtigt (hun havde selv sagt, at vi kunne snakke om prisen!). Jeg fravalgte nogle af de mere besværlige detaljer, hun havde foreslået (og som jeg i øvrigt var usikker på i det hele taget) og skrev til hende, hvad mit budget var. Og heldigvis var hun med på den! Tror det er en fair pris for os begge, da designet jo blev mere enkelt. Alt i alt er det endt rigtig godt, og vi skal snakkes ved efter jul, hvor arbejdet skal påbegyndes. Nedenfor har jeg indsat en kjole som har været en klar inspiration, er helt vild med den lidt høje talje og farverne! Min corsage skal bare have stropper og skørtet være langt, udover alle mulige andre små detaljer som selvfølgelig adskiller dem. Edited September 25, 2009 by IdaEmilie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites