Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Lrj

ingen brudevals

16 posts in this topic

Jeg har en kommende, der under ingen omstændigheder vil danse, og det er fint med mig. Brudevalsen betyder ikke noget for mig personligt, det er da bare en hyggelig tradition synes jeg. Men jeg vil ikke presse ham når ikke han har det godt med det. Men hvad gør man så, når nu det sikkert forventes at vi indtager dansegulvet med en bette vals? Jeg synes det vil virke underligt at stå og sige :" øh vi danser ikke brudevals, så gulvet er jeres...." Det er da lidt kikset.. eller hvad?

Der må være andre der ikke dansede/danser brudevals. Hvad gjorde/gør I?

Det bedste vil jo naturligvis være hvis han ombestemmer sig ;-)

0

Annonce ♥

Altså min mand danser normalt heller ikke, men fik ham overtalt til at dansebrudevalsen, hvilket vi øvede en del gange :-). Men det viste sig, at min mand var i dansehumør denne dag, for vi dansede faktisk rigitig mange gange i løbet af aftnen, så synes da du skal snakke med ham om det, og at det vil betyde meget for dig :-)

0

Jeg har en kommende, der under ingen omstændigheder vil danse, og det er fint med mig. Brudevalsen betyder ikke noget for mig personligt, det er da bare en hyggelig tradition synes jeg. Men jeg vil ikke presse ham når ikke han har det godt med det. Men hvad gør man så, når nu det sikkert forventes at vi indtager dansegulvet med en bette vals? Jeg synes det vil virke underligt at stå og sige :" øh vi danser ikke brudevals, så gulvet er jeres...." Det er da lidt kikset.. eller hvad?

Hi

Min kommende mand og jeg har det på helt samme måde. Det er en god tradtion for mig, men så heller ikke mere og min kæreste har bestemt ikke lyst til at danse.

Vi har på forhånd sagt til de nærmeste, at vi ikke danser brudevals, så de fleste vil være forberedt på dagen.

Desuden har jeg overvejet, at spørge min far om han vil danse den første -og helt almindelige- dans med mig. Det vil for mig være en dejlig overgang fra spisning til dans.

Venlig Hilsen

My

0

Altså nu er der jo ingen der siger i skal danse vals... I kunne jo nøjes med at stå tæt og vugge lidt. Og så folk kan klappe og det der høre sig til. Jeg ville da næsten synes det var ærgerligt hvis ikke i fik det med...

0

Annonce ♥

Hi

Min kommende mand og jeg har det på helt samme måde. Det er en god tradtion for mig, men så heller ikke mere og min kæreste har bestemt ikke lyst til at danse.

Vi har på forhånd sagt til de nærmeste, at vi ikke danser brudevals, så de fleste vil være forberedt på dagen.

Desuden har jeg overvejet, at spørge min far om han vil danse den første -og helt almindelige- dans med mig. Det vil for mig være en dejlig overgang fra spisning til dans.

Venlig Hilsen

My

Om det betyder noget for dig eller ej, så kan jeg godt følge dig i at det er en lidt underlig overgang fra middagen til fri dans.. Men synes derimod My's forslag er super godt... Nå i nu siger velbekomme så kunne du jo samtidig sige at når du har danset den første dans med din far er gulvet for alle... Så er det da til at forstå... Du får jo sikkert ingen god oplevelse ud af din kommende mand ved at tvinge ham til det...

0

Mange skriver, du skal prøve at overtale... det synes jeg ikke. Min kæreste vil have det skidt med det også og vi har aftalt, at denne dag, er der INTET, vi skal se frem til med "blandede" følelser. Vi sorterer jo rask væk i traditionerne ellers, og jeg mener, vi også fint kan gøre det med brudevalsen.

Jeg forestiller mig, vi får toastmasteren til at sige det - ligesom at vi heller ikke holder tale for hinanden (det vi vil sige, siger vi privat). Toastmasteren kan jo sige noget med, at efter middag er der dans, og at brudeparret har valgt Ikke at åbne ballet... Derudover regner jeg også med at lade ordet sive inden.

Hvis I ikke har toastmaster, kan din kommende måske sige det, hvis han byder velkommen? Det kan jo fint siges lidt humoristisk; "Jeg vil sige ja til x i mange henseender, men vil altså skåne hendes fødder, derfor har vi valgt at sige nej til brudevals, men det skal ikke afholde jer andre for at slå jer løs på dansegulvet..."

:thumbsupsmileyanim:

0

Det er nogle rigtig gode svar. Tak skal i have. Jeg kan se der er et par stykker der minder rigtig meget om os to, traditionsmæssigt.. Dejligt at høre fra jer. Ja jeg havde også selv tænkt på at danse med min far først i stedet. Der er i hvert fald nogle gode muligheder her at arbejde med. Tak for det!

0

Annonce ♥

Jeg har en veninde, som blev gift sidste år, og de havde heller ikke lyst til at danse brudevals. Hvorfor ved jeg egentlig ikke... Nå, men de havde valgt en alternativ "brudevals". De satte en CD på med den der "You're the one that I want"-sang fra Grease, og så dansede de til den i stedet for. Den var meget ala den dans i filmen, i den grad det nu kunne lade sig gøre med stor kjole på :thumbsupsmileyanim: De flirtede og dansede "mod" hinanden, ligesom de gør i filmen, hvis du forstår - og der var slet ikke noget brudevalsagtigt over det. Men det var sjovt at se på :thumbsupsmileyanim: Jeg ved ikke, om det kunne være en mulighed at gøre noget i den stil...??

- Camilla

0

Min Kommende mand danser heller ikke, så jeg gik også ud fra at vi ikke skulle danse brudevals, da jeg ikke ville tvinge ham, men en dag havde han købt dvd'en fra frieri til fest med bill holmberg også gik han igang med at øve på brudevalsen og først tænkte jeg at det så da mærkeligt ud det han havde gang i, indtil han sagde ingen brudevals ingen bryllup.

så jeg har ikke været udsat for det, men tænker lidt at man selv kan bestemme om man vil danse eller ej.

0

Jeg synes slet ikke, I skal bekymre jer om, hvad folk forventer. Som en af de andre fornuftige brude ovenfor sagde, så skal dagen ikke have indslag, man ikke er komfortabel med selv, eller som man kun gør for at opfylde forventninger.

Vi sorterer rigitg meget i traditionerne til vores fest, blandt andet har vi fravalgt valsen, og så må folk tænke, hvad de vil. Vi holder det mere receptionsagtigt (ingen bordkort, alt er buffet og ta-selv-bar), og vi opfordrer i velkomsten til, at folk danser under hele festen. På den måde bliver der ikke noget med at "åbne dansegulvet".

Rigtig meget held og lykke med dagen :-)

Knus Anette

Edited by anetsch
0

uuuuuhhh! Jeg har siddet og set videoer af andre dansende brudepar. Det har han jo lagt mærke til, og jeg tror faktisk han er ved at vænne sig til tanken. Nu er han ikke længere så meget imod det som han var i starten. Hans eneste krav er at jeg må lære den først, så jeg kan lære ham den. Han vil ikke stå og dumme sig foran andre mennesker til dansetimer ;-) Ikke engang mine søstre der godt kan valse... Så det tegner rigtig godt. Et eller andet sted tror jeg også han tænker det er den nemme løsning, frem for at forklare sin familie hvorfor vi ikke skal danse. De er nemlig meget tilhænger af brudevals og klippe-strømper/slør-traditionen.

Så det bliver spændende hvad han ender med at ville. Det er da også den mest romantisk dans man får i sit liv ;-)

0

Annonce ♥

Ligesom nogle af de øvrige tror jeg også det bliver en underlig overgang og der vil samtidig være mange som næsten vil "kræve" en brudevals. Du skal sælge det til ham på at de fleste max. får lov til at danse 1 - 1 1/2 minut og der er ingen som siger det behøver at være i bedste Vild med dans stil.

0

Véd folk det på forhånd (eller får det at vide), kan jeg ikke se, hvorfor det skulle blive en underlig overgang. Har været til masser af fester med middag, hvor der ikke skal danses brudevals, før der kom gang i dansegulvet. Hvorfor det egentlig skulle være så meget anderledes, fordi det er bryllup, forstår jeg ikke...

Men når det er sagt, lyder det til, at du, dame edna, faktisk rigtig gerne vil brudevals, når det kommer til stykket, og så er det jo bare super, hvis det bliver en løsning, I begge er tilfredse med :balloons:

0

Véd folk det på forhånd (eller får det at vide), kan jeg ikke se, hvorfor det skulle blive en underlig overgang. Har været til masser af fester med middag, hvor der ikke skal danses brudevals, før der kom gang i dansegulvet. Hvorfor det egentlig skulle være så meget anderledes, fordi det er bryllup, forstår jeg ikke...

Fordi mange forventer sig det og syntes at det er et rituale som bare hører sig til. Samtidig tager de det for givet at brudevalsen ligesom er startskuddet til at nu skal der danses. Men er man ude over disse ting så er det ikke et problem nej. Det oplever man jo til alle andre fester men der er overgangen fra middag til dans også mere glidende.

0

uuuuuhhh! Jeg har siddet og set videoer af andre dansende brudepar. Det har han jo lagt mærke til, og jeg tror faktisk han er ved at vænne sig til tanken. Nu er han ikke længere så meget imod det som han var i starten. Hans eneste krav er at jeg må lære den først, så jeg kan lære ham den. Han vil ikke stå og dumme sig foran andre mennesker til dansetimer ;-) Ikke engang mine søstre der godt kan valse... Så det tegner rigtig godt. Et eller andet sted tror jeg også han tænker det er den nemme løsning, frem for at forklare sin familie hvorfor vi ikke skal danse. De er nemlig meget tilhænger af brudevals og klippe-strømper/slør-traditionen.

Så det bliver spændende hvad han ender med at ville. Det er da også den mest romantisk dans man får i sit liv ;-)

Hej

Til min søsters bryllup dansede de brudevalsen og hun har efterfølgende fortalt mig at det ikke var den rigtige vals de dansede men det var der alså ingen der lagde mærke til... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥