my75

Bryllup ?

90 indlæg i dette emne

Hi alle

Jeg har ikke være på Bryllupsklar de sidste ca. 3 måneder og vil prøve at skrive lidt om hvorfor og hvor vi står nu.

Først i oktober fandt jeg ud af at jeg var blevet gravid :cheerleader3: .

Det var fantastisk og noget, vi har håbet på ville ske det sidste års tid, alligevel havde jeg svært ved at glæde mig og fik i stedet hovedet fyldt med bekymringer om alt det der kunne gå galt.

Noget andet var bryllupet, som var planlagt til d. 19 juni..... et er at være nød til at flytte det, men hvorhen og hvornår og hvornår skulle vi tage stilling til evt. aflysning?

Der gik lynhurtigt et par måneder, som stort set kun gik op i graviditet, kvalme, bekymringer, humørsvingninger og vores to andre børn. Vi syntes ikke vi kunne tage endelig stilling til bryllupet til jeg var passeret de magiske 12 uger, og kunne sådan set heller ikke rigtig forholde mig til det.

Midt i december nåede jeg så den magiske grænse, og fandt til nakkeskanningen ud af at terminen ville blive d. 21 juni. :)

Nu kunne vi ikke udskyde det længere. Med to dage mellen bryllup og termin var det totalt urealistisk at gennemføre vores drøm om et sommerbryllup.

-og hvad så??????

Vores første tanke var at flytte hele gildet et år og holde drømmebryllupet sommeren 2011. Efter et par dage blev vi dog eninge om at vi ikke ville vente. Selv om vi har været kærester i 16 år, virkede det pludselig som alt for lang tid at vente endnu 1½ år før vi ville blive mand og kone.

-Så talte vi om intimt borgerlig vielse her i februar, sådan lidt hemmeligt og så udskyde bryllupet...... men nej, som kæresten sagde, så ville det første bryllup for ham altid være det vigtigste, uanset indpakning og han ville savne hvis bryllupet ikke blev delt med gode venner og nærmeste familie.

Så langt så godt, borgerlig vielse for de nærmeste 20-25. -Men invitere vi 25 til vielse skal vi også spise, så lige nu regner vi med vielse på rådhus hvorefter vi går sammen hen til skøn resturent hvor vi nupper 3 retter. Iøvrigt går vi nu efter lørdag i Maj, da jeg så er gået på barsel og dermed forhåbentlig har mere overskud.

Bryllup nr. 2, den kirkelige vielse ønsker vi stadig at holde i sommeren 2011, dog bliver det hele nok lidt mere uformeldt end først planlagt. -Mere havefest med musik og buffet nogle timer, frem for siddende 7 retters menu i 14 timer.

Det er vist ca. der vi er lige nu...... Har igen luft og overskud til bryllup pg glæder mig til at planlægge videre, og til at blive fru Stærmose :thumbsupsmileyanim: .

Knus til alle og tak for jeres tålmodighed.

My

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen tillykke med de lykkelige omstændigheder, det er da dejligt med sådan en familieforøgelse. jeg kan godt forstå, st du ikke lige kunne overskue situationen i efteråret, men synes det lyder skønt med en borgerlig vielse i maj, det skal nok blive godt.

Så held og lykke med den fremtidige planlægning og graviditeten.

kh Mille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hi alle

Jeg har ikke være på Bryllupsklar de sidste ca. 3 måneder og vil prøve at skrive lidt om hvorfor og hvor vi står nu.

Først i oktober fandt jeg ud af at jeg var blevet gravid :thumbsupsmileyanim: .

Det var fantastisk og noget, vi har håbet på ville ske det sidste års tid, alligevel havde jeg svært ved at glæde mig og fik i stedet hovedet fyldt med bekymringer om alt det der kunne gå galt.

Noget andet var bryllupet, som var planlagt til d. 19 juni..... et er at være nød til at flytte det, men hvorhen og hvornår og hvornår skulle vi tage stilling til evt. aflysning?

Der gik lynhurtigt et par måneder, som stort set kun gik op i graviditet, kvalme, bekymringer, humørsvingninger og vores to andre børn. Vi syntes ikke vi kunne tage endelig stilling til bryllupet til jeg var passeret de magiske 12 uger, og kunne sådan set heller ikke rigtig forholde mig til det.

Midt i december nåede jeg så den magiske grænse, og fandt til nakkeskanningen ud af at terminen ville blive d. 21 juni. :)

Nu kunne vi ikke udskyde det længere. Med to dage mellen bryllup og termin var det totalt urealistisk at gennemføre vores drøm om et sommerbryllup.

-og hvad så??????

Vores første tanke var at flytte hele gildet et år og holde drømmebryllupet sommeren 2011. Efter et par dage blev vi dog eninge om at vi ikke ville vente. Selv om vi har været kærester i 16 år, virkede det pludselig som alt for lang tid at vente endnu 1½ år før vi ville blive mand og kone.

-Så talte vi om intimt borgerlig vielse her i februar, sådan lidt hemmeligt og så udskyde bryllupet...... men nej, som kæresten sagde, så ville det første bryllup for ham altid være det vigtigste, uanset indpakning og han ville savne hvis bryllupet ikke blev delt med gode venner og nærmeste familie.

Så langt så godt, borgerlig vielse for de nærmeste 20-25. -Men invitere vi 25 til vielse skal vi også spise, så lige nu regner vi med vielse på rådhus hvorefter vi går sammen hen til skøn resturent hvor vi nupper 3 retter. Iøvrigt går vi nu efter lørdag i Maj, da jeg så er gået på barsel og dermed forhåbentlig har mere overskud.

Bryllup nr. 2, den kirkelige vielse ønsker vi stadig at holde i sommeren 2011, dog bliver det hele nok lidt mere uformeldt end først planlagt. -Mere havefest med musik og buffet nogle timer, frem for siddende 7 retters menu i 14 timer.

Det er vist ca. der vi er lige nu...... Har igen luft og overskud til bryllup pg glæder mig til at planlægge videre, og til at blive fru Stærmose :) .

Knus til alle og tak for jeres tålmodighed.

My

Tillykke med graviditeten! Min bedste veninde er også gravid og sat til at føde d. 21. juni. :cheerleader3: (dvs. også 2 dage efter mit (vores) bryllup) Så vi går selvfølgelig begge og er meget spændte på om hun kommer meget tyk til bryllup, med en lille nyfødt eller ligger og presser mens jeg siger ja i Kirken! :)

Held og lykke med det hele! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle lykønskningerne. Det luner :)

- Og sjovt, at der er en anden som også har termin netop d. 21 juni. Jeg håber næsten for jer, at hun stadig er gravid til jeres bryllup, for så er den nok mere overskud til at være til stede. Pluds, et gammelt husråd siger jo at gåtur og dans er noget der sætter gang i veerne, så det kan være hun er klar til en svingom eller to :)

0

Del dette indlæg

Tak for alle lykønskningerne. Det luner :)

- Og sjovt, at der er en anden som også har termin netop d. 21 juni. Jeg håber næsten for jer, at hun stadig er gravid til jeres bryllup, for så er den nok mere overskud til at være til stede. Pluds, et gammelt husråd siger jo at gåtur og dans er noget der sætter gang i veerne, så det kan være hun er klar til en svingom eller to :)

Vi håber også begge at hun stadig er gravid, og håber da også hun er klar til en sving-om. Vi har nemlig gået til dans sammen, så vi har altid snuppet os en dans til diverse bryllupper (også hendes, hvor hun synes det var dejligt at få lov at danse herre lidt, så det ikke blev så ensformigt) :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er spisestedet fundet :loveboard::cheerleader3: :cheerleader3:

Kæresten og jeg har fået anbefalet en returent i Odense, som måske kunne bruges til spisning efter den borgerlige vielse, så i går aftes skulle den prøves.

Børnene var afleveret til svigerforældrene og vil drog afsted i nydeligt tøj.

Resturenten hedder Oluf Bagers gård og ligger i stueplan i et af de ældste huse i Odense midtby. Selve resturenten var vist oprindelig stald, men er restaureret meget stilfuldt.

Vi fik venlig modtagelse og ingen sure miner da vi "kun" bestilte cola og hyldebærsaft frem for den dyre vinmenu. Maden var fantastisk!!!!! fire retter, skøn smagsoplevelse, og bare en rigtig, rigtig god stemning.

Efter desserten besluttede vi os for at spørge lidt til frokostselskaber og om mulige datoer.

Det viste sig at de almindeligvis kun har åben om aftenen, men ved bestilling til over 10 personer åbner de gerne stedet op og så får vi det hele for os selv :cheerleader3:

Vi har nu booket stedet og får bekræftende mail en af dagene. Lige nu lyder bestillingen på: velkomst drikkelse, 3 retter mad og kaffe. Vi taler menu senere og der tages selvfølgelig hensyn til specielønsker så som vegetarer, børn mv.

Er lige nu meget glad. Det passer perfekt til det vi gerne vil, nemlig super mad i afslappet dog stilfulde omgivelser. -Og så ligger stedet enda i gåafstand fra Odense Rådhus, så vil alle kan følges derhen efter vielsen.

Prisen er......dyr, men ikke for dyr, når nu det hele ligesom går op i en højere enhed.

Jeg glæder mig sådan til, at forkæle os og vores nærmeste med så fantastisk madoplevelse!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer