LineH

Line og Kristian 12. september 2009

102 posts in this topic

Hmm... en beretning må man jo hellere begynde på. Jeg ved ikke, om jeg overhovedet kan samle alle indtrykkene fra den mest fantastiske dag, vi nogensinde har oplevet, men jeg må jo prøve. :) Vi har ikke fået alle billederne endnu, men jeg begynder langsomt. Jeg har alligevel ikke så mange billeder fra dagene op til.

Tirsdag

Jeg havde ferie fra og med tirsdag før brylluppet. Tirsdagens supervigtige program lød på frisør og kosmetolog. Jeg skulle have farvet mit hår og have en ansigtsbehandling.

Hos frisøren havde vi længe talt om, at håret skulle være helt mørkebrunt uden reflekser, fordi det vil være pænest til frisuren. Og det skulle absolut ikke være rødt! (Jeg har før været ret rødhåret...) Men vi finder en fin farve og vælger også at putte en lille smule kobberfarvet i, for at det skal blive en varm tone. Da frisøren skyller farven ud, siger hun, at den er lidt rød og putter derfor en mørkebrun skyllefarve i.

Jeg smutter videre til kosmetologen (Harmonie, Maren Turis gade, Aalborg - efter min mening den bedste kosmetolog i byen) og får en klassisk ansigtsbehandling med rygmassage, ansigtsmassage og naturligvis ansigtspleje. Det var fantastisk lækkert og jeg tror, at jeg næsten faldt i søvn, da jeg lå med ansigtsmasken. :)

Jeg ordner også et par småærinder og er hjemme ved 14-tiden og får set nærmere på mit hår - og det er altså bare kobberrødt! Og det skulle det jo absolut ikke være! Jeg har simpelthen svedt ud, at mit hår i sig selv har meget rødt farvepigment og derfor bliver næsten alle farver røde i mit hår, men det tænker jeg jo ikke lige over, da vi vælger at putte lidt kobberfarve i den brune. For den eneste gang i bryllupsplanlægningen, bliver jeg altså godt nok ret zilla. Jeg er ikke sur på frisøren, men jeg kan bare ikke overskue at være rødhåret på min bryllupsdag. Og jeg kan nærmest heller ikke overskue at finde tiden til at blive farvet igen. Men jeg ringer med det samme ind til frisøren, og jeg får en tid næste dag, så det kan blive rettet.

Aftenen går med at lave en af de toppings, der skal på cupcakesene lørdag.

Edited by LineH
0

Annonce ♥

Onsdag

Onsdag skal jeg jo så til Aalborg igen for at få omfarvet mit hår. Det bliver helt mørkebrunt og får faktisk en fantastisk glans af den ekstra farvning, så det var jo meget godt. Som udgangspunkt, kunne jeg faktisk ikke helt overskue at skulle til byen igen, for jeg synes ikke, at jeg har tiden til det. Men det viser sig faktisk at være meget godt, for jeg har også en række andre ting, jeg skal have ordnet. Jeg får købt øreringe og forfodssåler, samt er så heldig at finde og få nogle papkasser hos en boghandler, som passer perfekt til at tø cupcakes op i - og som oven i købet passer perfekt ind i køleskabet... :)

Om aftenen får jeg lavet endnu en topping til kagerne. Jeg har lånt en røremaskine af en veninde, og den var simpelthen fantastisk. Godt råd: skal der laves store mængder smørcreme, er en røremaskine uundværlig. :)

Edited by LineH
0

Æj - jeg kan bare sparke mig selv over, at jeg ikke har fået taget billeder i dagene op til! Så indtil videre er beretningen nok ikke så spændende at følge med i... Der kommer flere billeder senere - det lover jeg!

Torsdag

Vi er nu nået til torsdagen før brylluppet. Hele ugen har der bare været godt vejr, så det tegnede godt. Det var også dejligt at haven var helt tør, når nu receptionen skulle foregå der...

Torsdag skulle jeg ind til Aalborg igen - denne gang for at få ordnet negle og få en spraytan (også hos Harmonie). Selvom jeg faktisk har helt vildt travlt på dette tidspunkt, så var det faktisk ret afstressende at sidde der og få ordnet negle, for så vidste jeg jo, at i de par timer kunne jeg jo hverken gøre fra eller til.

Jeg skulle også have hentet servicet hos en privat udlejer (en ven til en kollega) i Gandrup. Gandrup ligger en halv times kørsel nord for Aalborg, så det var sådan set i den forkerte retning, når nu vi bor halv times kørsel syd for Aalborg... Men hentes skulle det jo, og samtidig havde jeg også et stort problem med duge. Jeg kunne simpelthen ikke finde duge til bordene ved receptionen. Bordene var helt runde og 124 cm i diameter og det bedste havde klart været at leje stofduge, men de kostede omkring 80 kr. stykket, så det var jeg for nærig til. Med hjælp fra Louise.Eriksen fandt jeg fiberdug i superbest i 130 cm bredde og besluttede mig for, at det måtte du... (hahaha...)

Torsdag kom også nogle mænd og satte det lejede telt op i haven. Det var nogle rigtig gamle bonder**e, men det var nu hyggeligt... De spurgte f.eks. Kristian om det var ham, der skulle "givtes"... :) Og det er faktisk en ting, vi har billede af! Hurraaaa...

post-38186-1254165579.jpg

post-38186-1254165604.jpg

Torsdag lavede jeg også (surprise!) de sidste to toppings til cupcakesene...

Den endelige kombination af kager og toppings blev således:

Chocolate mudcake med ultimate chocolate frosting

Luksushindbærmuffins (med hvid chokolade og marcipan) med hvid chokolade smørcreme

Caramel mudcake med Italiensk marengssmørcreme

Cirtron/lime cupcakes (med fyld af lemon curd) og topping af marengs frosting

For at holde farvetemaet (røde toner og mosgrøn) farvede jeg den hvide chokolade smørcreme rosa og marengsfrostingen mosgrøn med pastafarver. Alle toppings blev rigtig fine og lækre i både farve og konsistens.

0

Annonce ♥

Dejligt, at I læser med!

Og Tina: jeg bliver jo nødt til at vise billeder i kronologisk rækkefølge, ellers bliver du jo forvirret, det ved jeg... ;)

Venter i øvrigt spændt på fotografens billeder. Han sagde at der max. gik 3 uger og sandsynligvis mindre. I min verden er det altså NU!!! Jeg tror de bliver supergode - jeg var oppe og klatre på en træstamme og alt muligt...

På den anden side, så er jeg hjemme i dag og kan ikke helt overskue, hvis de kommer i dag, for Kristian er på arbejde til kl. 16.00, og vi har aftalt at se dem sammen! Gisp, det kan blive en fuldstændig umulig opgave for min tålmodighed!!! :):)

0

Dejligt, at I læser med!

Og Tina: jeg bliver jo nødt til at vise billeder i kronologisk rækkefølge, ellers bliver du jo forvirret, det ved jeg... ;)

Venter i øvrigt spændt på fotografens billeder. Han sagde at der max. gik 3 uger og sandsynligvis mindre. I min verden er det altså NU!!! Jeg tror de bliver supergode - jeg var oppe og klatre på en træstamme og alt muligt...

På den anden side, så er jeg hjemme i dag og kan ikke helt overskue, hvis de kommer i dag, for Kristian er på arbejde til kl. 16.00, og vi har aftalt at se dem sammen! Gisp, det kan blive en fuldstændig umulig opgave for min tålmodighed!!! :):)

Ja det ville være urimeligt hårdt at skulle gå og vente på ham så. Det kan jeg godt forstå ;)

Jeg glæder mig til at se dig som klatremus ;)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå, nu kan jeg vist ikke trække den længere. Jeg tager det altså i små bidder, så synes jeg det er hyggeligst. Jeg har heller ikke fået fotografens billeder endnu, så det her bliver vist sidste indlæg inden de kommer.

Fredag

Nu er vi altså henne ved dagen før! Der er også her fantastisk vejr. Kristians moster kommer kl. 10, for hun har lovet at hjælpe med at pynte alle kagerne. Det var sådan set en opgave, jeg godt kunne have været alene om, men det var nu superhyggeligt at være sammen om det. Hun er en rigtig dejlig dame, som jeg sætter stor pris på.

Der bliver pyntet 35 af hver slags. Heller ikke dette får jeg taget billeder af (indsæt hårdt spark her), men jeg havde restekager med på arbejde i går og dem pyntede jeg, så der har jeg et par billeder af de færdige.

Her er luksushindbærcupcakes med hvid chokoladesmørcreme. Swirlen er ikke blevet så flot, for jeg jappede lidt henover det og cremen var nok lidt for kold:

post-38186-1254421418.jpg

0

Så løb jeg tør for sprøjteposer, så cremen på de to næste blev bare smurt på i går. På bryllupsdagen var de alle med swirl. Jeg HÅBER sådan, at der er nogen, der har taget et billede af kagebordet!!! Nå, men her er chocolate mudcake med ultimate chocolate frosting:

post-38186-1254421621.jpg

0

Og her er caramel mudcake med italiensk marengs smørcreme med vanille. Også disse var jo med swirl på dagen... Pynten på dem alle svarer til det på dagen.

post-38186-1254421764.jpg

På bryllupsdagen fik vi også lemonlime cupcakes med fyld af lemoncurd og en mosgrøn marengsfrosting på toppen... De er ikke med her, men jeg håber, håber, håber at vi har et billede fra dagen af dem.

0

Det var vi færdige med ved middagstid. Kristians mor kom og hjalp til med at gøre rent og vi fire spiste frokost sammen. Rigtig hyggeligt. Efter frokost tog Kristians mor og moster hjem, men så kom til gengæld min mor, min moster, hendes mand og Kristians forlover. Mændene slæbte bordet og stole ud i teltet, mens min mor og moster lavede buketter til kirken. Jeg kan ikke helt huske, hvad jeg lavede - jeg løb nok forvirret rundt om mig selv :grin2: Nej, jeg var i hvert fald hos blomsterhandleren og hente blomster til at pynte op med i teltet. Jeg havde rigeligt at se til, selvom jeg ikke helt kan huske, hvad det var.

Min moster og hendes mand tog hjem, da de skulle lave mad til noget familie, der var kommet fra Sjælland til brylluppet. Min mor, Kristian, forlover, Gustav og jeg spiste aftensmad sammen - mad som forloveren havde med, det var rigtig lækkert. Kort derefter kørte min mor hjem, og Kristian og forloveren havde en del at ordne ude i teltet. Gustav hyggede sig med en tegnefilm, og jeg pakkede mine ting. Klokken var omkring 22, før jeg kørte mod Aalborg - jeg skulle nemlig sove hos min mor. Det var mærkeligt at sige farvel til hinanden. Men på den anden side, så tror jeg ikke, at det helt var gået op for mig, at det reelt var i morgen... :balloons:

Hjemme hos min mor hang vi lidt foran fjernsynet, før jeg gik i seng lidt i elleve...

Edited by LineH
0

Annonce ♥

- Og så må jeg lige indskyde din hårfarve er så smuk, vil have det i samme nuance!!!

Tusind tak - jeg er også rigtig glad for den. Den er sådan lidt Mary-agtig... :balloons: Og det gør jo ikke noget!

0

Hold da op! Nu er det allerede 3 uger siden, vi blev gift! Det er slet ikke til at forstå!!!

Nå, men i går fik vi billeder fra fotografen!!! :balloons: Der er rigtig mange gode imellem og de har været gode til at fange små detaljer og stemninger... Så nu er jeg parat til at fortsætte min beretning. Det er dog ikke fotografens billeder endnu: det skriver jeg under dem...

Lørdag

Jeg sov ikke supergodt natten til lørdag. Der gik lidt tid, før jeg faldt i søvn. Ved fem-tiden vågnede jeg og fra da af sov jeg ret uroligt, men lidt søvn blev det dog til. Jeg havde sat vækkeuret til kl. 6.30 og stod op 6.45. Jeg skulle jo have god tid til morgenmad, bad, barbere ben osv. Kl. 8 kørte jeg ind til byen og var oppe hos frisøren kl. 8.30 som aftalt. Nu er jeg modig og sætter et ikke særlig kønt før-billede ind:

post-38186-1254570591.jpg

Ja, særlig vågen kan man jo ikke sige, at jeg ser ud til at være... :cheerleader3:

0

Da jeg sad der hos frisøren, kunne jeg ikke helt forstå at det altså var NU! Det vi havde ventet på og forberedt i så lang tid, var lige NU og HER! Jeg var nu ikke på noget tidspunkt nervøs - jeg havde bare sommerfugle i maven og var superspændt!

Efter at have fønnet mit hår, begyndte frisøren at lægge makeup. Det var meget mærkeligt at få lagt makeup af en anden og i løbet af processen begyndte jeg faktisk at tvivle på, om det mon blev godt. For det første fordi hun brugte nogle andre farver, end jeg havde troet, og fordi hun lagde øjenmakeuppen helt anderledes, end jeg selv ville have gjort. Da hun var ved at være færdig, sad jeg bare og håbede på, at min veninde snart ville komme, så hun kunne sige, at det var godt nok - eller brokke sig, hvis det ikke var... :cheerleader3:

Hun kom kl. 9.30, som det var planen og beroligede mig med, at det så rigtig godt ud! Puuuha.. Det var det eneste tidspunkt, hvor nerverne meldte sig. Min veninde skulle også have sat hår og blev placeret i en stol ved siden af mig. Hun havde også sørget for proviant og så det vist som sin fornemste opgave den formiddag at få mad i mig... :cheerleader3: Hun havde ASTI (!), smoothies, vand, frugt, sandwich og chokolade med. Det blev til et halvt glas asti, en smoothie og en banan, mens vi sad ved frisøren... Det var rigtig hyggeligt at sidde der og tøsefjante, og vi vandt vist prisen som dagens mest underholdende kunder... :balloons:

Her er billede af mig, efter at frisøren havde haft fat i mig. Makeuppen er stadig ret frisk her, så jeg ser lidt malet og dukke-agtig ud. Men det faldt til og blev mere naturligt...

post-38186-1254571588.jpg

Edited by LineH
0

Annonce ♥

Da vi var færdige ved frisøren, gik vi hjem til min veninde, hvor hun skulle hjælpe mig i kjolen. På vejen måtte vi forbi den B&B, hvor vi skulle overnatte, for at få nøglen - den udleveres nemlig kun mellem 11 og 20 eller sådan noget...

Hjemme hos min veninde var også hendes mand og deres søn, samt min venindes far, der skulle passe barnet, når de tog til bryllup. Jeg fik stukket en sandwich i hånden, så jeg ikke ville gå kold i løbet af dagen. Der ville komme et køretøj efter mig kl. 12.15, så kl. 11.40 begyndte vi på opgaven med at få mig ned i kjolen. Min veninde var bare super, for hun tog styringen og beordrede mig ud at tisse og børste tænder, tjekkede at jeg ikke lugtede af sved og så fremdeles... :balloons:

I undertøjet og strømper kom jeg, og så kom turen til kjolen. Det var så fantastisk at komme i den - jeg ELSKER min kjole!!! Derefter skoene, som min veninde også gav mig på, da jeg jo ikke rigtig kunne bukke mig så langt ned. I det samme opdagede vi, at den ene strømpe var løbet og den måtte derfor skiftes. Det blev også min venindes opgave, og placeringen af sådan et par selvsiddende gør, at hun nu har rørt mig steder, jeg ikke havde troet, at hun nogensinde ville komme til! :cheerleader3:

Efter skoene kom turen til sløret:

post-38186-1254572311.jpg

0

Så var det på tid at gå ned til bilen, der var en overraskelse fra min mor. Vi synes nemlig ikke, at vi gad bruge penge på det, men hun syntes ikke, at man kunne køre i en helt almindelig bil... Det var en gammel Ford fra 1930, og det var ret sjovt, for min morfars far har haft en magen til, så det var ikke første gang, han kørte i sådan en.

Nå, men jeg blev bakset ind, og så kørte vi til min morfars plejehjem, hvor min mor stod klar med min morfar. Min mor mimede: "Du er smuk" til mig ind gennem ruden. Det var lige før, min morfar ikke var kommet med, for han har svage ben, og det er ikke så let at komme ind i sådan en gammel bil. Men ind kom han og vi kørte af sted. Jeg var stadig ikke nervøs, men nu ville jeg bare godt i gang! Jeg kunne ikke vente med at se Kristian, kunne ikke vente på at han så mig. Så jeg syntes, at køreturen var lang.

Imens var fotografen ankommet til kirken:

post-38186-1254575580.jpg

Kirken var rigtig fint pyntet op:

post-38186-1254575681.jpg

Edited by Ki Schou
0