Frøkensarah

Fortællingen om Lars og Sarahs eventyrbryllup d. 5/9-09

62 indlæg i dette emne

"Der var engang.." indledte teksten på vores indbydelser og "de lever lykkeligt til deres dages ende" slutter teksten på vores takkekort. Rammen for vores bryllup var nemlig eventyret. Derfor vil jeg fortælle om vores bryllup d. 5 september 2009 (og dagene op til).

Torsdag d. 3. september

Alt er pakket og bilen er total proppet. Kl. er 08.30 torsdag morgen og min kommende mand, min datter og jeg er på vej til Nordsjælland, hvor vielsen, receptionen og festen skal holdes.

Nøjj, vi ser trætte ud, men der er jo ikke noget som et par gode (dårlige) førbilleder, hvis bare efterbillederne bliver gode (så jeg håber, I er enige, når vi når til bryllupsbillederne :) )

2dsh4dx.jpg

Vielsen skal holdes ved en gammel Mølle i Melby, receptionen i en Sognegård i Melby, og festen skal holdes i et multipavillontelt i mine forældres have. Alt skal pyntes, så vi har afsat 2 dage til at gøre alt klar.

Vi skal på de 2 dage sætte bænke op ved vielsen og et telt (just in case, for dagen så ud til at bringe en del regn med sig). SÅ skulle der pyntes ved vielsen og ved receptionen. Teltet i haven skulle ögså gøres klar med alt, hvad der indebærer at stå for det hele selv. Sidst, men ikke mindst skulle jeg have lavet bordkort, og planche med bordplan.

AT tingene så pludselig ændrede sig, og jeg tog en impulsiv beslutning, kommer senere :)

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Torsdagen gik og vinden tog til. Er du helt vimmer det blæste. Tror vi den dag, og dagen efter var oppe på 20 m/s i vindstød, så teltet havde det altså ikke alt for godt :) Nå,men det vender vi tilbage til..

Resten af dagen/aftenen gik med at lave placher til bordplan og bordkort. Her in action sammen med min søster :carrot:

2zghxtw.jpg

2wq7vxx.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fredag d. 4. september

Åhhh nej..

Fredag morgen stod vi op til et telt, som altså ikke havde det alt for godt. ET af vinduerne havde revet sig løs og var flækket og meget stod bare og blafrede, fordi pløkkerne ikke havde kunne holde til den kraftige vind - som bare stadig var lige kraftig.

Vi ringede SOS til teltfolkene om, at de måtte komme tilbage og gøre noget. Heldigvis kom teltmændende igen, men først kl. 17.00 om fredagen. De fik boltret teltet fast, så nu var det kun stængerne, der knirkede, når vinden susede -HAHA- Men, at de kom så sent betød, at vi fik først pyntet op efter aftensmaden kl. 21.00 :thumbsupsmileyanim: Og mig som troede, at det bare skulle være en stille og rolig aften som frøken :smolf:

Inden da havde der udspillet sig noget af et drama, og jeg måtte bukke under for vinden og bare tude!!! Vielsen skulle jo holdes i det fri ved Møllen, men naive mig havde bare slet ikke taget højde for, at det kunne blæse i Danmark. SÅ det telt, der skulle slås op oppe ved Møllen, kunne på ingen måde slås op. Meldingen var, at de ville prøve igen lørdag morgen kl. 08.00. ARghh, det havde jeg bare ikke nerver til. Først det ene telt og nu det andet telt :thumbsupsmileyanim:

Det kunne jeg slet ikke bære, for realistisk set, så så vejret ikke meget bedre ud om lørdagen. Jo, lidt mindre vind, men bestemt ikke så lidt, at det ville være en fornøjelse at blive gift i det fri :cheerleader3: Så jeg tog en meget hurtig beslutning, ringede til Lars (Lars var taget tilbage til København, for vi havde valgt, at vi ikke ville sove sammen) og sagde "Skal vi ikke holde vielsen i Sognegården (der hvor receptionen skulle holdes)?" og han var heldigvis med på den. Så sagt så gjort. Vi tog i sognegården og fik pyntet fint op med lidt hjælp fra familien.

99j42r.jpg

kcy1hv.jpg

Herefter fik vi skrevet til alle mennesker, at det hele var rykket til receptionsstedet. Og derefter skulle jeg på stationen og hente mine to veninder. Turen gi hjem til mine forældre og mine nerver havde det en del bedre (på trods af, at vi endnu ikke havde pyntet op -HAHA- ), men det betød bare så meget, at der var styr på vielsesstedet. Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg der var en mening med al blæsevejret, for at vi valgte at blive viet i Sognegården var bare helt rigtigt :)

Da vi kom hjem lagde min veninde negle på mig, og jeg nød at slappe lidt af imens :thumbsupsmileyanim:

aoawk9.jpg

20p9d7t.jpg

63vrrr.jpg

Jeg gik i seng kl. 23.30 og faldt i søvn med det samme (så på den måde var det godt med lidt stress, for jeg sov som en sten hele natten :) )

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Lørdag d. 5. september 2009: Min bryllupsdag

Så kom dagen endelig. Dagen, jeg har ventet på, siden jeg var lille og ikke mindst, siden jeg mødte min dejlige skat for 4 1/2 år siden. Min bryllupsdag -HAHA- Wauww, der er altså vildt. Ens helt egen bryllupsdag. Dagen, hvor jeg endelig skal sige ja til min skønne skønne kæreste. Dagen, hvor Lars bliver MIN mand :)

Jeg vågnede kl. 7 om morgenen og skyndte mig i bad. I mens blev der lavet morgenbord nedenunder (min dejlige datter var jo allerede vågen, så jeg var ikke den første oppe. Min mor havde dog haft hende om natten, så hun kunne tage hende om morgenen, så jeg kunne være helt veludhvilet - skønt skønt :) )

Kl. 9.00 kom Charlotte Elsted, som skulle sætte hår og lave make-up på både min mor, min søster og mig. Min mor og søster startede, mens jeg fik ordnet borddekorationerne. Bordene kom forresten til at se sådan ud

rmv0g2.jpg

14iobvl.jpg

Og hele teltet så sådan ud:

2mphn4o.jpg

30l2s8p.jpg

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Kl. 10.30, blev det så min tur (har desværre ikke billeder af frisuren bagfra, men resultatet er en fletning, der går fra en side til den anden). Se forvandlingen:

Først skulle der lidt curlere i og så blev make-uppen lagt:

672hxf.jpg

245hh7s.jpg

2u8hv1l.jpg

21cba89.jpg

Curlerne er taget ud og make-uppen er lagt:

fn6x3b.jpg

jrwhhh.jpg

Et nærbillede af make-up omkring øjnene:

rbgn89.jpg

Og så med slør-på og det endelig resultat:

ao0vud.jpg

Puha, så manglede jeg bare kjolen.. :)

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kl. nærmede sig 13.30 og min veninde, mor, lillebror plus et par andre familiemedlemmer tog afsted til sognegården.

Vi fik dog lige taget et billede af min søster, mor og mig og Charlottes Elsteds værk

11cb9qa.jpg

Uha, så var det tid til at få kjolen på - kriller i maven sir jeg bare. Og det at vide, at der bare står så mange mennesker og venter på en. Dét er en underlig følelse.

Kjolen kommer på:

15mkyzq.jpg

2i23dxx.jpg

2v1qafa.jpg

2pr8e4m.jpg

Min far og jeg:

2cokinp.jpg

Min søster og jeg:

1zpgv93.jpg

Mine 2 brudepiger (min kusine og niece, som begge er 12 år) De står med hver deres kurv med rosenblade, som de skulle kaste med.

296ez2o.jpg

Og til sidst en ret så nervøs brud :smoking:

abgihh.jpg

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Imens et helt andet sted ankommer min kommende mand og hans forlover til vielsesstedet (ham til højre) :)

5tf1x.jpg

Og min lillebror sætter brudeslør på alle bilerne

mx25v7.jpg

Mine veninder deler vielseshæfter ud til gæsterne

244trmr.jpg

Kl. er nu 13.55, og min lillebror ringer og fortæller, at alle er kommet, og vi bare kan køre (sognegården ligger 5 min fra mine forældre). Puhhhaaa, det gav lige ekstra kriller i maven..!

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gommen står nu klar til at tage imod sin brud (igen til højre - så vi måtte rokere lidt, da jeg kommer op til ham :) )

2j4ylc4.jpg

Imens ankommer jeg til vielsesstedet

2chmk9j.jpg

29bkktd.jpg

sg1oj7.jpg

e0iyyb.jpg

Puha, det var hårdt at stå der ude og jeg var lige ved at bryde sammen. Det var altså en vild fornemmelse. Om lidt ville dørene gå op :wacko: Men jeg klarede at holde tårene tilbage og nyde det hele.

Vi havde hyret en sangerinde til at synge mig ind og ud og til at syng en sang under vielsen (kommer om lidt).

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Dørene går op og sangen "A moment like this" af Kelly Clarkson lyder fra en smuk vokal (sunget af ***IKKE TILLADT***). Puha, får helt kuldegysninger igen -HAHA-

Men her kommer jeg (skal lige siges at min faster kom til at træde på min kjole på vejen :angry1: : - men heldigvis skete der ikke den store skade, men ihhhh )

2czst2h.jpg

35jyuk8.jpg

Vi sidder ned og lytter til resten af sangen:

2a8ryic.jpg

Min onkel er frikirkepræst, så det er ham der forestår vielsen -HAHA-

Og nu skal vielsen stå, og ringene på :)

1etok5.jpg

x3xp1x.jpg

2uogcom.jpg

Vi må endelig kysse hinanden :)

2z70pz6.jpg

Herefter synger ***IKKE TILLADT*** "you raise me up" af Josh Groban - så smukt og rørende!

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg sidder og trykker F5 ;)

Det ser bare rigtig godt ud indtil videre .. Det hele faktisk, bord, make-up, hår .. You name it !

Ihhh, tusind tak :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det smukt :thumbsupsmileyanim: Jeg lagde også lige mærke til din søsters smil i baggrunden... ;)

Hihi, ja. Og tak for det søde kompliment :cheerleader3:

Hold op hvor er I et smukt par...

Du ser så fantastisk ud og din kjole, dit hår og... ja det hele er så gennemført og flot :)

Tak søde Lena, det varmer meget :thumbsupsmileyanim:

Først et stort tillykke -HAHA-

Hvor ser i bare godt ud... alt er da bare helt perfekt :)

Tusind tusind tak -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer