Louise.Eriksen

Admin> Må Slettes..

22 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg døjer med MEGET tør hud i ansigtet. Det er naturligt tør, og så får jeg engang imellem en pinicillinkur mod eksem i ansigtet, som altså bare tører det endnu mere ud :) Ellers lider jeg ikke af uren hud som sådan.

Jeg har prøvet det meste, og nærmest samtlige cremer fra apoteket. Jeg synes dog ikke, at jeg har fundet noget godt endnu. Jeg kan smøre mit ansigt 3-4 gange om dagen i et par dage i træk, og så have tøre læber/hage alligevel.

Jeg er samtidig måske ikke helt så fantastisk inde i mulighederne, og når jeg spørger i Matas - så er det sjovt nok altid det aller dyreste, som er det bedste.. Det har jeg også prøvet - det gør ikke den store forskel.

Og så var det jo jeg tænkte på jer...

Jeg vil gerne have det under kontrol til brylluppet - det ser grimt ud, da make-uppen jo "hænger" fast i den tørre hud - flager mv. Ikke kønt!

Har i nogle gode tips? Er der noget, som bare virker? Skal jeg bruge een slags creme om aftenen, og en anden om dagen, eller? Jeg er modtagelig overfor alle gode tips, og som altid taknemmelig over, at jeg er omgivet af denne rige kilde af input :)

Tak :)

Redigeret af Louise.Eriksen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville foreslå dig nogle af de der ekstremt fede cremer fra apoteket, men det har du åbenbart prøvet...

Så vil jeg henvise dig til Helsehjørnet i Niels Ebbesens Gade (jeg ved jo, at det er en Aalborg søster, som spørger, hi hi) hvor de også sælger hudpleje. Økologisk og uden parabener! Mange af disse cremer er meget fede (for fede til min hud) netop fordi der er visse begrænsninger for, hvad de kan putte i dem. Måske nogle af dem kunne gøre noget godt for din hud?

Indehaveren, en kvinde på 50-60 år, er rigtig sød og giver super god rådgivning, når man spørger hende om råd. Og så synes jeg generelt at priserne derinde er yderst rimelige, der er laaaangt op til prisen for fx. en Lancome creme.

PS. Når du nu er derinde, MÅ du simpelthen købe en Jason lips bee healthier læpepomade. Den er fantastisk, og et rent produkt ligesom alt det andet derinde, og så koster den kun 25 kr.!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kosmetolog vil måske slå mig nu, men kan du ikke bruge en håndcreme, meget fed bodycreme eller lign. på hage og problem områderne? Nok ikke i hele ansigtet, men bare de værste steder.

Du kunne også tage en tur forbi kosmetologskolen og stille dem en opgave ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså som kosmetiker, må jeg hellere komme med et par forslag til hvad du kan gøre. ;)

Du skriver at du fra naturens side har en tør hudtype, samtidig med at du også får penicilin for eksem og har decideret flager på huden.

Ud fra disse oplysninger, vil jeg sige at der også er tale om en ekstrem tør/dehydreret hudtilstand med tendens til at også at være sensibel.

Det er altid hudtilstanden man går ind og arbejder på da denne kan ændres.

Hvis du har tid og råd til det, vil det være en rigtig god gave til dig selv, at gå ind og få en professionel ansigtsbehandling, med de rette produkter til din hudtype/hudtilstand, simpelthen fordi at professionelle klinikprodukter indeholder flere aktive ingredienser og går dybere i huden end dem til hjemmebrug.

Når din hud skaller eller har flager er det tegn på forhornede døde hudceller og disse skal peeles væk, så din hud igen er åben for fugt og næring. (Du optager 70 % mere af dine cremer efter en peeling, så det er noget der gør en stor forskel) Derudover kan man så efterfølgende give det en rig dybtgående og fugtgivende maske, samt creme og diverse. Hvis du gør det er jeg helt sikker på at du får en meget flottere hud på din bryllupsdag! :)

Ellers skal du gå ned i matas eller lignende og købe en god peeling (m. fine korn, så det ikke forværrer eksemen) og fugtmaske, samt creme og gå igang med det derhjemme, det skal også nok virke helt fint. :)

Men de 2 vigtigste råd her er, Peeling + masser af Fugt!!!!! :carrot:

Held og Lykke med det.

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig

Jeg vil anbefale dig at bruge creme fra Beauté Pacifique. Det er godt nok lidt dyrt - men så har du den også lææænge. Jeg har selv haft min i 6 mdr.

Desuden vil jeg anbefale dig at få tjekket om du er allergisk overfor nogle fødevare!?

Jeg har selv døjet MEGET med min hud. Har næsten altid haft eksem. Jeg har blandt andet også altid være med rød i ansigtshuden og haft let til udslæt og en form for acne. Men da jeg for ca. 6 mdr siden gik til en akupunktør (i ren desperation - fordi min egen læge mente jeg havde pollenallergi og bare skulle ha' allergipiller) fortalte hun mig, at hun mente jeg havde mælkeallergi og måske også gluten allergi. Hun kunne se det på min tunge - men sagde desuden at allergi viser sig i huden.

Det overraskede mig meget - men jeg ville da give det en chance. Efter 2 dagen uden mælkeprodukter forsvandt faktisk al rødmen i min hud, som har generet og hæmmet mig stort set hele mit liv. Min "acne" forsvinder også har jeg holder mig fra produkter med mælk og gluten/hvede. Desuden får jeg mere energi og er et gladere menneske :-)

Det er godt nok bøvlet - men det er det hele værd!

Blot til inspiration :-)

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de gode råd! De er taget til efterretning :)

Dermalogica produkter! Der findes ike bedre cremer! De koster en del, men er alle pengene værd - og de er meget drøje i brug!

Man kan kun købe dem ved kosmetologer forskellige steder.

Jeg har fundet en forhandler, og har pt 3-4 produkter på en ønskeseddel, som jeg vil prøve at tage med til hhv. Berlin og London i de næste måneder. Måske man kan spare lidt på dem. De ser interessante ud i hvert fald :)

En kosmetolog vil måske slå mig nu, men kan du ikke bruge en håndcreme, meget fed bodycreme eller lign. på hage og problem områderne? Nok ikke i hele ansigtet, men bare de værste steder.

Du kunne også tage en tur forbi kosmetologskolen og stille dem en opgave ;)

Uh Lena - det er jo lidt fordi, at det faktisk er det jeg gør lige nu. Bruger en fed alm. creme, og det virker så heller ikke ;) Men nu kan jeg forsøge med nogle af de andre gode råd herfra.

Altså som kosmetiker, må jeg hellere komme med et par forslag til hvad du kan gøre. ;)

Du skriver at du fra naturens side har en tør hudtype, samtidig med at du også får penicilin for eksem og har decideret flager på huden.

Ud fra disse oplysninger, vil jeg sige at der også er tale om en ekstrem tør/dehydreret hudtilstand med tendens til at også at være sensibel.

Det er altid hudtilstanden man går ind og arbejder på da denne kan ændres.

Hvis du har tid og råd til det, vil det være en rigtig god gave til dig selv, at gå ind og få en professionel ansigtsbehandling, med de rette produkter til din hudtype/hudtilstand, simpelthen fordi at professionelle klinikprodukter indeholder flere aktive ingredienser og går dybere i huden end dem til hjemmebrug.

Når din hud skaller eller har flager er det tegn på forhornede døde hudceller og disse skal peeles væk, så din hud igen er åben for fugt og næring. (Du optager 70 % mere af dine cremer efter en peeling, så det er noget der gør en stor forskel) Derudover kan man så efterfølgende give det en rig dybtgående og fugtgivende maske, samt creme og diverse. Hvis du gør det er jeg helt sikker på at du får en meget flottere hud på din bryllupsdag! :)

Ellers skal du gå ned i matas eller lignende og købe en god peeling (m. fine korn, så det ikke forværrer eksemen) og fugtmaske, samt creme og gå igang med det derhjemme, det skal også nok virke helt fint. :)

Men de 2 vigtigste råd her er, Peeling + masser af Fugt!!!!! :carrot:

Held og Lykke med det.

Kh Majken

Peeling og masser af fugt er hermed noteret. Har nok aldrig været god nok til at rense mit ansigt og peeling er først noget jeg har opdaget for nylig :cheerleader3: Så afsted med mig og finde en god peeling..! TAK :)

Hej med dig

Jeg vil anbefale dig at bruge creme fra Beauté Pacifique. Det er godt nok lidt dyrt - men så har du den også lææænge. Jeg har selv haft min i 6 mdr.

Desuden vil jeg anbefale dig at få tjekket om du er allergisk overfor nogle fødevare!?

Jeg har selv døjet MEGET med min hud. Har næsten altid haft eksem. Jeg har blandt andet også altid være med rød i ansigtshuden og haft let til udslæt og en form for acne. Men da jeg for ca. 6 mdr siden gik til en akupunktør (i ren desperation - fordi min egen læge mente jeg havde pollenallergi og bare skulle ha' allergipiller) fortalte hun mig, at hun mente jeg havde mælkeallergi og måske også gluten allergi. Hun kunne se det på min tunge - men sagde desuden at allergi viser sig i huden.

Det overraskede mig meget - men jeg ville da give det en chance. Efter 2 dagen uden mælkeprodukter forsvandt faktisk al rødmen i min hud, som har generet og hæmmet mig stort set hele mit liv. Min "acne" forsvinder også har jeg holder mig fra produkter med mælk og gluten/hvede. Desuden får jeg mere energi og er et gladere menneske :-)

Det er godt nok bøvlet - men det er det hele værd!

Blot til inspiration :-)

Mvh Theresia

Hej Theresia,

Jeg har faktisk været ved akupunktør, efter at have læst et af dine tidligere indlæg. Og hun sagde (sjovt nok) det samme til mig ang. mælkeprodukter. SÅ jeg har givet det et forsøg, og har ikke spist mælkeprodukter i 3 uger nu. Men det hjælper desværre ikke rigtig. jeg lider bl.a. af rosacea i kinderne, og det skal afhjælpes med penicillin, når det bliver for slemt. Eller er jeg altså villig til mange sjove ting, for at få det under kontrol, så alle dine råd er super gode!

Takker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Og du er sikker på at den meget tørre hud ikke er en form for eksem og kan afhjælpes med lidt kordison salve (hedder det mon ikke det?).

Ja - desværre! Jeg bruger desværre en del kortison-creme i forvejen, så det kender jeg udmærket. Det er bare usædvanligt tør hud, som tilsyneladende ingen ende vil tage.. Men nu prøver jeg med nogle af de gode råd, som jeg har fået herinde :)

Og så følger jeg op med et eftersyn hos hudlægen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Nu er jeg måske helt på afveje, men det lyder altså som parfume allergi ... Nu ved jeg ikke om du sover i sengetøj hvori det er vasket med vaskepulver med parfume eller skyllemiddel.

Jeg lider af parfume allergi og får som dig ufattelig tør hud i ansigtet hvis jeg sover i sengetøj der er vasket med parfume. Eller bruger faundation med parfume, eller make up i det hele taget med parfume.

Ellers bruger jeg en vidunder creme fra apoteket, som er udviklet af hudlæger på blandt andet riget. Det er helt uden konserveringsmidler, og den hedder Helo Creme .. Den koster 130 kr for en kæmpe stor bøtte. den bruges normalt suplerende til eksem patienter.

Du skal købe den i den store runde hvide bøtte med skubop låg, den er nemmere at smøre ud.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang vi skifter årstid, får jeg ekstremt tørre hænder. Det bliver så tørre, at de sprækker, bløder og skaller. Det var ulideligt indtil jeg fik fat i den særlig creme fra apoteket. Den er til ekstremt tør hud, og hvis jeg smører mine hænder om aftenen, har jeg bløde hænder uden sprækker hele næste dag.

Cremen hedder Locobase Repair...måske den kan hjælpe lidt???

Christina :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tusind tak for alle de gode råd! De er taget til efterretning :)
Dermalogica produkter! Der findes ike bedre cremer! De koster en del, men er alle pengene værd - og de er meget drøje i brug!

Man kan kun købe dem ved kosmetologer forskellige steder.

Jeg har fundet en forhandler, og har pt 3-4 produkter på en ønskeseddel, som jeg vil prøve at tage med til hhv. Berlin og London i de næste måneder. Måske man kan spare lidt på dem. De ser interessante ud i hvert fald :)

En kosmetolog vil måske slå mig nu, men kan du ikke bruge en håndcreme, meget fed bodycreme eller lign. på hage og problem områderne? Nok ikke i hele ansigtet, men bare de værste steder.

Du kunne også tage en tur forbi kosmetologskolen og stille dem en opgave ;)

Uh Lena - det er jo lidt fordi, at det faktisk er det jeg gør lige nu. Bruger en fed alm. creme, og det virker så heller ikke ;) Men nu kan jeg forsøge med nogle af de andre gode råd herfra.

Altså som kosmetiker, må jeg hellere komme med et par forslag til hvad du kan gøre. ;)

Du skriver at du fra naturens side har en tør hudtype, samtidig med at du også får penicilin for eksem og har decideret flager på huden.

Ud fra disse oplysninger, vil jeg sige at der også er tale om en ekstrem tør/dehydreret hudtilstand med tendens til at også at være sensibel.

Det er altid hudtilstanden man går ind og arbejder på da denne kan ændres.

Hvis du har tid og råd til det, vil det være en rigtig god gave til dig selv, at gå ind og få en professionel ansigtsbehandling, med de rette produkter til din hudtype/hudtilstand, simpelthen fordi at professionelle klinikprodukter indeholder flere aktive ingredienser og går dybere i huden end dem til hjemmebrug.

Når din hud skaller eller har flager er det tegn på forhornede døde hudceller og disse skal peeles væk, så din hud igen er åben for fugt og næring. (Du optager 70 % mere af dine cremer efter en peeling, så det er noget der gør en stor forskel) Derudover kan man så efterfølgende give det en rig dybtgående og fugtgivende maske, samt creme og diverse. Hvis du gør det er jeg helt sikker på at du får en meget flottere hud på din bryllupsdag! :)

Ellers skal du gå ned i matas eller lignende og købe en god peeling (m. fine korn, så det ikke forværrer eksemen) og fugtmaske, samt creme og gå igang med det derhjemme, det skal også nok virke helt fint. :)

Men de 2 vigtigste råd her er, Peeling + masser af Fugt!!!!! :carrot:

Held og Lykke med det.

Kh Majken

Peeling og masser af fugt er hermed noteret. Har nok aldrig været god nok til at rense mit ansigt og peeling er først noget jeg har opdaget for nylig :cheerleader3: Så afsted med mig og finde en god peeling..! TAK :)

Hej med dig

Jeg vil anbefale dig at bruge creme fra Beauté Pacifique. Det er godt nok lidt dyrt - men så har du den også lææænge. Jeg har selv haft min i 6 mdr.

Desuden vil jeg anbefale dig at få tjekket om du er allergisk overfor nogle fødevare!?

Jeg har selv døjet MEGET med min hud. Har næsten altid haft eksem. Jeg har blandt andet også altid være med rød i ansigtshuden og haft let til udslæt og en form for acne. Men da jeg for ca. 6 mdr siden gik til en akupunktør (i ren desperation - fordi min egen læge mente jeg havde pollenallergi og bare skulle ha' allergipiller) fortalte hun mig, at hun mente jeg havde mælkeallergi og måske også gluten allergi. Hun kunne se det på min tunge - men sagde desuden at allergi viser sig i huden.

Det overraskede mig meget - men jeg ville da give det en chance. Efter 2 dagen uden mælkeprodukter forsvandt faktisk al rødmen i min hud, som har generet og hæmmet mig stort set hele mit liv. Min "acne" forsvinder også har jeg holder mig fra produkter med mælk og gluten/hvede. Desuden får jeg mere energi og er et gladere menneske :-)

Det er godt nok bøvlet - men det er det hele værd!

Blot til inspiration :-)

Mvh Theresia

Hej Theresia,

Jeg har faktisk været ved akupunktør, efter at have læst et af dine tidligere indlæg. Og hun sagde (sjovt nok) det samme til mig ang. mælkeprodukter. SÅ jeg har givet det et forsøg, og har ikke spist mælkeprodukter i 3 uger nu. Men det hjælper desværre ikke rigtig. jeg lider bl.a. af rosacea i kinderne, og det skal afhjælpes med penicillin, når det bliver for slemt. Eller er jeg altså villig til mange sjove ting, for at få det under kontrol, så alle dine råd er super gode!

Takker :)

Hehe der kan man bare se. :-) Glad for at du kunne bruge det til noget, selvom det så desværre ikke gav resultat; nogle gange er det bare rart at kunne prøve noget nyt, når man har mødt muren og er frustreret. :-) Har du prøvet at fjerne hvede og gluten i stedet så? Ikke fordi jeg skal være sådan en helse-freak - for det er jeg ikke - men jeg har opdaget (i forbindelse med min egen allergi) at nogle ting påvirker én mere end man skulle tro. Og desværre er det jo i MANGE ting, man ikke lige tænker over.

Måske kunne det også være en ide at indtage forskellige olier? (fiskeolie, livets olie evt) Som bekendt er det jo godt at reparerer indefra også. :-) Men ved ikke om du allerede har prøvet eller gør det!

Jeg håber i hvert fald for dig at du finder en løsning.

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov forresten - jeg er selv rigtig glad for denne creme fra DECUBAL: lips & dry spots balm. Ved ikke om du har prøvet den!?

Det er sådan en lille tube med gennemsigtig creme. Brugte den selv, rigtig meget i ansigtet på de steder jeg var ekstra sart, tør og rød. Den virkede rigtig godt for mig. Jeg bruger den også som "lipgloss"/læbepomade om vinteren.

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Min kæreste har ekstrem tør hud på hænderne og albuer og han har haft helt vildt god effekt af hamp creme fra The body Shop, jeg ved man også kan få den i ansigts udgave og den er både relativt billig og drøj i brug. Han får hænder der er bløde som en baby numse efter brug... :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sværger også til Dermalogica :17: :cheerleader3::) 3 mdr inden brylluppet begyndte jeg at gå til en kosmetolog som bruger Dermalogoca produkter. Jeg kom en gang om måneden de første 2 mdr og derefter hver 2. uge den sidste måned. Hun afrensede min hud, slibede den med en diamant sliber, dybde rensede, lagde en fugtmaske og til sidst fik jeg en øjencreme og en dagcreme på. Jeg har jo selvfølgelig købt Dermalogica produkter hjem til også, og huskede at afrense både morgen og aften plus en meget fin peeling og en maske ca en gang om ugen. Det har simpelt hen været fantastisk for min hud og jeg er sååå glad for Dermalogica. Jeg brugte før Ole Henriksen som også er godt men desværre også fyldt med ting der ikke bør være i..

Hvis du er interesseret vil jeg gerne skrive til dig hvilke produkter jeg bruger til en også meget sart og tør hud ?

Redigeret af lykke77
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger også til Dermalogica :17: :cheerleader3::) 3 mdr inden brylluppet begyndte jeg at gå til en kosmetolog som bruger Dermalogoca produkter. Jeg kom en gang om måneden de første 2 mdr og derefter hver 2. uge den sidste måned. Hun afrensede min hud, slibede den med en diamant sliber, dybde rensede, lagde en fugtmaske og til sidst fik jeg en øjencreme og en dagcreme på. Jeg har jo selvfølgelig købt Dermalogica produkter hjem til også, og huskede at afrense både morgen og aften plus en meget fin peeling og en maske ca en gang om ugen. Det har simpelt hen været fantastisk for min hud og jeg er sååå glad for Dermalogica. Jeg brugte før Ole Henriksen som også er godt men desværre også fyldt med ting der ikke bør være i..

Hvis du er interesseret vil jeg gerne skrive til dig hvilke produkter jeg bruger til en også meget sart og tør hud ?

MEGET gerne :blush: Jeg har allerede lavet en lille liste over dermalogica-produkter, som jeg tror, kunne være gode til mig.. SÅ er det jo spændende, om jeg har ramt rigtigt ;)

Har også tænkt mig at gå ind i et længerevarende forhold med en kosmetolog ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg sværger også til Dermalogica :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: 3 mdr inden brylluppet begyndte jeg at gå til en kosmetolog som bruger Dermalogoca produkter. Jeg kom en gang om måneden de første 2 mdr og derefter hver 2. uge den sidste måned. Hun afrensede min hud, slibede den med en diamant sliber, dybde rensede, lagde en fugtmaske og til sidst fik jeg en øjencreme og en dagcreme på. Jeg har jo selvfølgelig købt Dermalogica produkter hjem til også, og huskede at afrense både morgen og aften plus en meget fin peeling og en maske ca en gang om ugen. Det har simpelt hen været fantastisk for min hud og jeg er sååå glad for Dermalogica. Jeg brugte før Ole Henriksen som også er godt men desværre også fyldt med ting der ikke bør være i..

Hvis du er interesseret vil jeg gerne skrive til dig hvilke produkter jeg bruger til en også meget sart og tør hud ?

MEGET gerne :cheerleader3: Jeg har allerede lavet en lille liste over dermalogica-produkter, som jeg tror, kunne være gode til mig.. SÅ er det jo spændende, om jeg har ramt rigtigt ;)

Har også tænkt mig at gå ind i et længerevarende forhold med en kosmetolog ;)

Her kommer de lige..:

Precleanse - alle hudtyper. En plantebaseret afrensningsolie, også super til vandfast mascara.

Special Cleansing Gel - alle hudtilstande. Den bruger jeg om aftenen.

Ultracalming cleanser - alle miljøpåvirkede hudtilstande. Den bruger jeg i badet om morgenen.

Soothing protection spray - alle miljøpåvirkede hudtilstande. Bruges efter rens.

Skin smoothing creme - tør eller moden hud. Efter rens og toner.

Daily microfoliant - alle hudtilstande. Er baseret på ris og er så fin og mild at den kan bruges hver dag. Jeg bruger den en gang om ugen ca i stedet for special cleansing gel.

Skin hydrating masque - alle hudtilstande. Til stresset og dehydreret hud og genopbygger smidigheden i huden. Jeg bruger den en gang om ugen ca i stedet for special cleansing gel og efter daily microfoliant. Derefter toner og ansigtscreme.

Det er det jeg bruger og det jeg gør men det bedste er stadig at du selv opsøger en der har forstand på det for alle hudtyper er jo forskellige ;) Held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer