senia

¤Brian og Senia 11.06.11¤

334 indlæg i dette emne

Her vil jeg forsøge at få lidt styr på det kaos jeg ikke har plads til i mit hoved. Den vil nok ikke blive opdateret hver uge. Men håber at både jeg og andre kan gøre brug af den.

Lidt om os:

Jeg og Brian er begge 25 år. Vi har været sammen i over 8 år. Har i flere år drømt om at han ville fri, men der skete bare aldrig noget. SÅ...til vores 8 års dag, havde Brian købt en rejse til London i gave :17:

Det var en fantastisk tur og på 2. dagen, i en park ved Themsen, med udsigt over byen og London Eye, friede Brian til mig :marryme:

Så siden den dag i August har jeg ladet mig inspirere herinde. Vi skal sandsynligvis først giftes i år 2011 (Update: dato err nu sat til 11.06.11). Men hellere i for god tid end omvendt, IK?

Gæsteliste inkl. os selv: 69

Budget: 80.000 bobs.

Så starter vi:

Inspiration og planlægning:

1.Brudekjoleinspiration

a. Kjole

b. Kjole

2. Brudesko

6. Bryllupskage

7. Vielsesringe

8. Gommen

9. Brudebuket

10. Invitationer Udkast til tekst

11. Fotograf

12. Tema/farver/Sommerfugle

Huskeliste

Rød= mangler

Grøn= tjek!

Lilla=work in progress

- Vælg dato

- Udarbejd gæsteliste

- Udarbejd budget

-Bestil kirke Sortebrødre Kirke

-Bestil feststed Feststed Opdatering:Feststed Det endelige sted[/url)

- Bestil bryllupsmenuen

- Bestil bryllupskagen

- Arrangér serveringspersonale- Bestil bryllupsfotograf

- Bestil musik til festen

- Bestil transportmiddel til dagen

- Bestil tid til hår

- Køb brudekjole

- Køb brudesko

- Køb smykker, lingeri, strømpebånd og øvrigt tilbehør

- Køb tøj til brudgom

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring

- Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet

- Køb vielsesring (Brian vil ik ha nogen, men så må min jo bare blive tilsvarende dyrere :cheerleader3: )- Design invitationer og send dem ud

- Udarbejd en ønskeliste

- Køb/design takkekort, bordkort, menukort, risposer m.m.

- Vælg forlover

- Vælg 2 vidner

- Vælg toastmaster

- Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m.

- Forbered tale/sang/event til din tilkommende

- Øv jer på brudevals

- Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken

- Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten

- Udarbejd en bordplan

- Køb morgengaver

- Sørg for at makeup, sikkerhedsnåle, plaster og andre praktiske ting er i brudens taske til selve dagen

- TRÆK VEJRET DYBT

- Afsend takkekort[/color]

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

2. Feststed

Det vi ønsker os er et sted med god plads. Der skal være en vis æstetik over stedet. Så forsamlingshuse osv. Det går bare ik :-)

Desuden har Brian lagt veto over en sådan model.

Desuden vil vi gerne være et sted hvor der ikk er en bestemt tidsramme for festen og evt. "overtid" må ikke være for dyr.

Jeg vil gerne have at der er en bar efter middagen, da hverken jeg eller Brian er meget for vin. Så der må gerne være Cosmopolitans, tequila sunrise osv. (Okay Brian kan nok godt nøjes med øl, men nu er det mig der er planlægger :-))

Først var vi sikre på at det skulle være en kro. Men pga. de begrænsninger de har, er vi begyndt at holde udkig efter selskabslokaler hvor vi selv skal stå for det meste. Det er en svær opgave når mn bor i Stoholm mellem Viborg og Skive :-(. Men vi har kigget på et sted, hvor det måske er muligt. Har sendt dem en mail for at høre til priser og hvor mange der kan være.

Her er et link:

Rosenparken, Aalestrup

Andre steder vi har kigget på:

Ans kro

Borbjerg Mølle Kro

Kongensbro Kro

Hvis der er nogen der har ideer til utraditionelle feststeder, i Randers, Skive, Viborg-egnen hvor der er plads til 76 msk. så skriv endelig :17:

Rosenparken udefra og indenfor:

post-40155-1255547338.jpg

post-40155-1255547476.jpg

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

8. Brudebuket

Vil ikke have for mange farver, synes det er pænest når buketten er i svage toner. Den betyder ikke så meget for mig, men vil dog have en for sjovhedens skyld.

Budget: ca. 1000 kr (Er dt for lidt?)

Her er nogle eksempler:

post-40155-1255519834.jpg

post-40155-1255519864.jpg

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

2. Feststed

Det vi ønsker os er et sted med god plads. Der skal være en vis æstetik over stedet. Så forsamlingshuse osv. Det går bare ik :-)

Desuden har Brian lagt veto over en sådan model.

Desuden vil vi gerne være et sted hvor der ikk er en bestemt tidsramme for festen og evt. "overtid" må ikke være for dyr.

Jeg vil gerne have at der er en bar efter middagen, da hverken jeg eller Brian er meget for vin. Så der må gerne være Cosmopolitans, tequila sunrise osv. (Okay Brian kan nok godt nøjes med øl, men nu er det mig der er planlægger :-))

Først var vi sikre på at det skulle være en kro. Men pga. de begrænsninger de har, er vi begyndt at holde udkig efter selskabslokaler hvor vi selv skal stå for det meste. Det er en svær opgave når mn bor i Stoholm mellem Viborg og Skive :-(. Men vi har kigget på et sted, hvor det måske er muligt. Har sendt dem en mail for at høre til priser og hvor mange der kan være.

Her er et link:

Rosenparken, Aalestrup

Andre steder vi har kigget på:

Ans kro

Borbjerg Mølle Kro

Kongensbro Kro

Hvis der er nogen der har ideer til utraditionelle feststeder, i Randers, Skive, Viborg-egnen hvor der er plads til 76 msk. så skriv endelig :17:

Har lige fået besked fra Rosenparken. Der kan være 100 msk. og det koster 1750 kr pr døgn, samt 12 kr. pr. kuvert. Det var ik så dårligt :-) Glæder mig til at fortælle det til Brian

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

9. Invitationer

Går helt klart efter det elegante look...meget simpelt, evt. elfenbensfarvet. Har tænkt mig og lave dem selv.

Budget: 1000 kr (Er det for meget eller for lidt??)

Nogle billeder:

post-40155-1255547778.gif

post-40155-1255547836.gif

post-40155-1255547909.gif

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også velkommen til fra mig :17:

Det er da nogle gode overvejelser, I har gjort jer hidtil... Glæder mig til at høre nærmere bl.a. om feststedet. Jeg bor der ikke, men arbejder i Ans og lagde derfor mærke til, at det var et af stederne, I overvejede...

Ja, nu må vi se Pilgrim. Hælder egentlig mest til "gør det selv" metoden i Rosenparken. Men Ans står også ret højt på listen, da det er 20 min. fra Viborg hvor vi regner med vi skal vies. Og synes faktisk at lokalerne ser okay ud. Men det er på den anden side lidt sjovere når man selv kan bestemme hvornår festen lukker og slukker.

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Også velkommen til fra mig :17:

Det er da nogle gode overvejelser, I har gjort jer hidtil... Glæder mig til at høre nærmere bl.a. om feststedet. Jeg bor der ikke, men arbejder i Ans og lagde derfor mærke til, at det var et af stederne, I overvejede...

Ja, nu må vi se Pilgrim. Hælder egentlig mest til "gør det selv" metoden i Rosenparken. Men Ans står også ret højt på listen, da det er 20 min. fra Viborg hvor vi regner med vi skal vies. Og synes faktisk at lokalerne ser okay ud. Men det er på den anden side lidt sjovere når man selv kan bestemme hvornår festen lukker og slukker.

Det skal lige siges, jeg hverken vil anbefale eller fraråde Ans Kro - kender simpelthen ikke festlokalerne eller maden, bor nemlig i Silkeborg. Ift. omgivelserne, så tror jeg nok Kongensbro er hyggeligere... Men I må rundt og kigge.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststed: Opdatering

Har lige fundet det mest fantastiske sted gennem Bryllupsklar :cheerleader3: . Det hedder Neder Kjærsholm hovedgård. Det ligger i perfekt afstand fra os og har alt hvad vi kunne ønske os. Det koster godt nok 11.500, men så skal vi også have catering istedet for dyr kromad :cheerleader3:

Billeder:

post-40155-1255982849.jpg

post-40155-1255982870.jpg

post-40155-1255983029.jpg

0

Del dette indlæg

Har lige fundet det mest fantastiske sted gennem Bryllupsklar :cheerleader3: . Det hedder Neder Kjærsholm hovedgård. Det ligger i perfekt afstand fra os og har alt hvad vi kunne ønske os. Det koster godt nok 11.500, men så skal vi også have catering istedet for dyr kromad :cheerleader3:

Billeder:

Ihhh det ser bare rigtig godt ud!!!

0

Del dette indlæg

Billeder:

Det ser superlækkert ud! Er der overnatningsmuligheder også? Hvis I selv må medbringe drikkevarer, sparer man en del...

0

Del dette indlæg

Billeder:

Det ser superlækkert ud! Er der overnatningsmuligheder også? Hvis I selv må medbringe drikkevarer, sparer man en del...

Der er ingen overnatningsmuligheder. Men der ligger en restaurant og et hotel, som gæsterne kan bruge og så regner vi med at nogle af gæsterne overnatter hos os. Os selv regner vi med overnatter i Viborg på golf hotellet. Og ja det er bare det helt rigtige sted for os. Der kan være 70 pers. og vi er 69!! Og så kan man leje et telt som tilkobles annekset, så det bliver endnu større!!!

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer