Nitzen1987

Brudebuket

22 indlæg i dette emne

Hej piger...

Nu har jeg ikke selv en planlægningstråd her inde, men har da luret lidt på enkelte af de mange planlægningstråde der ligger herinde. Kan se at rigtig mange gør sig overvejelser omkring brudebuketten og ligger billeder ind som inspiration til hvad man kunne tænke sig. Jeg synes at jeg har læst et sted, at det er tradition, at det er manden - og manden alene, der vælger og køber brudebuketten, som kommer tíl at symbolisere mandens følelser for sin kommende kone. Er der nogle der kan af-/bekræfte mig i at det er én gammel tradition?

Vh

Anita :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er gammel tradition at gommen køber og vælger buketten. Men om den direkte viser noget om hans følelser tror jeg nu ikke (man skulle vel tro at de var varme uanset hvad???). I dag er der mange brude der selv vælger buket eller (som jeg) giver gommen forskelligt input til hvad man kan lide og så bare venter og ser (jeg lavede et ark med billeder af 10 forskellige typer buketter i forskellige farver jeg godt kan lide). Der er sikkert også stadig nogen, der slet ikke giver input og lader det være 110% op til gommen.

0

Del dette indlæg

Ja, det er gammel tradition at gommen køber og vælger buketten. Men om den direkte viser noget om hans følelser tror jeg nu ikke (man skulle vel tro at de var varme uanset hvad???).

:) Det må man da håbe!

Jeg tror mere at det med at det skal sige noget om hans følelser, er sådan tanken om at hver blomst symboliserer noget bestemt og antallet af blomster det samme... Men det er nok de færreste der bruger det i dag.

Det er også min kæreste der skal købe buketten, men jeg regner da med at give ham nogle hints :)

0

Del dette indlæg

J. skal også købe min buket, og jeg har da allerede give ham flere hents som jeg håber han forstår. Men jeg vil da mene at når man har været sammen noget tid så ved manden også hvad man kan lide af blomster og hvilken stil man har.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg glæder mig til at se hvad Lars VÆLGER til mig

Men han er også meget intresseret i hvordan de buketter jeg kan lide ser ud.

Og bare han holder sig til hvid og rød eller bare en af de farver som jeg prøver at præge ham til,

så hved jeg at jeg vil elske min buket fordi den er købt af ham til mig.

Og jeg hved at han vil gøre alt for at glæde mig (og så er han pisse god til at forudse hvordan jeg vil have ting)

Så her bestemmer han den men ved hjælp af en masse billeder jeg har fundet for at vise hvad for tyber jeg kan lide og der er sq noget at vælge imellem.

0

Del dette indlæg

Ja det er tradition at manden køber og vælger brudebuketten. Men da jeg ringede rundt, for at hører priser på, de ønsker jeg havde indenfor brudebuketten, der fik jeg faktisk af vide at hos 7 ud af 10 gange, så er det faktisk kvinden selv, der bestiller buketten, for at sikre, at den bliver lige som de vil have den, og for at den passer ind i hele temaet, og til kjolen :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver min mand der kommer til at vælge brudebuketten til mig, og jeg er sikker på at han gør det godt :-) nu har han så også den hjælp, at hende der skal lave den også er hende som skal lave dekorationerne til slottet hvor vi skal holde festen, så mon ikke jeg kan være tryg??? :)

Kh. Henriette :)

0

Del dette indlæg

Det er traditionen og jeg må indrømme jeg også glædede mig til at se hvad han fandt på..

Men jeg kunne mærke på ham at han ikke var glad ved at han skulle stå for det, så jeg spurgte ham direkte hvad han helst ville - og han ville helst at vi gjorde det sammen... så det gør vi så..

Så glæder han mig jo nok på en anden måde!

0

Del dette indlæg

Her var det hverken mig eller min mand, men min mands svigerinde, der havde det sidste ord. Havde mailet et billede af en buket hvor faverne var de rigtige, og mailet ca 6 billeder af forskellige form på buketter jeg godt kunne lide og så havde hun ellers frit slag, og den blev og de andres blev super flotte og lige min stil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min mand valgte ene og alene hvordan brudebuketten skulle se ud,

men han ved også at min ynglingsblomster er roser og jeg er vild med lyserød og lilla og jeg må indrømme at jeg sendte ham en del mails med forskællige buketter somjeg syntes var flotte,så viste han da nogenlunde hvordan størelsen skulle være

0

Del dette indlæg

Jeg havde faktisk bare tænkt at binde den selv. Men er i tvivl om hvorvidt det bliver overkill med den samme blomst i bordpynt og i buketten.

Hvorfor?! Buketten kommer jo til at ligge hos dig, hvor kun dem i nærheden kan se den.

Jeg er helt sikker på, at jeg skal have mørkelilla fresier i både buket og på bordene - jeg elsker den blomst og synes det laver en fin tråd gennem dagen :)

0

Del dette indlæg

Well. Jeg er belevet spammet med messenger samtaler og mails i omkring 1,5 år, så er helt rundt på gulvet :-)

Men med udgangspunkt i en fælles selektering er jeg endt op med et mindre oplæg af inspirationsbilleder, der har hjulpet mig på vej.

Har i øvrigt været nede og bestille den idag :-)

cuno...

Redigeret af maddison
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde faktisk bare tænkt at binde den selv. Men er i tvivl om hvorvidt det bliver overkill med den samme blomst i bordpynt og i buketten.

Hvorfor?! Buketten kommer jo til at ligge hos dig, hvor kun dem i nærheden kan se den.

Jeg er helt sikker på, at jeg skal have mørkelilla fresier i både buket og på bordene - jeg elsker den blomst og synes det laver en fin tråd gennem dagen :)

Miss-Lena skrev på et tidspunkt at hun ikke så nogen grund til at bruden var en del af bordpynten, og det synes jeg faktisk var en meget god bemærkning. Af denne grund vælger jeg bevidst en anden blomst i brudebuketten end den der skal på bordet.

0

Del dette indlæg

Man lægger vel også brudebuketten fra si når man ankommer til feststedet.... Jeg tror da at jeg vælger at lægge min ved gavebordet....

0

Del dette indlæg

Hos os bestemmer manden, men han ved da efterhånde hvad jeg kan lide. Desuden binder han den selv med blomster fra min mors have - så jeg synes bare det er super skønt og romantisk. Men nu er jeg også begavet med en semi-kunstner med megen farve- og stilsans, så det kan kun blive godt. Han kan sikkert gøre det bedre end jeg selv ville kunne :)

0

Del dette indlæg

Man lægger vel også brudebuketten fra si når man ankommer til feststedet.... Jeg tror da at jeg vælger at lægge min ved gavebordet....

Vores feststed arrangerer min buket når vi kommer dertil. Og vi skal sidde ved langbord med 2 tomme pladser lige overfor os, så der bliver den sat flot frem.

Hvis vi havde valgt runde borde ville buketten blive arrangeret på gavebordet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand sørgede 100% for min buket jeg havde ikke kommet med ønsker eller noget. Han fik dog hjælp af min fars kone som bandt buketten for ham og den var lige som den skulle være :)

Mht. hvor man gør af buketten så var der stillet en vase med vand frem ved vores pladser på feststedet ( jeg fik dem så til at tage vandet ud, der er vist noget med at man ikke må sitlle buketten i vand) - men min buket havde også et håndtag der var omviklet af silkebånd så det med vand var på ingen måder optimalt! Men buketten stod på bordet foran os hele aftenen og udgjorde en ekstra blomsterdekoration. Borddekorationerne passede i øvrigt fint til buketten da de havde samme farver, det havde manden også sørget for :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer