Ezri

Os d. 15.05 2010

82 indlæg i dette emne

Hej.

Så melder jeg mig også her til "os d.15.05.2010".

Den dag, har vi været kærester i - hold fast - 15 år, præcis d.15.maj. Så det kan bare ikke være andre dage, vel?

Vi har været sammen siden vi afsluttede folkeskolen.

Vi har styr på kirke, feststed, kok, pianist & band, fotograf, frisør, kjole & sko, tøsernes tøj, pynt til bordene og gæstelisten.

Vi ønsker os kun penge til at rejse for, da vi intet materielt mangler efter så mange år sammen...

Ønsket er at rejse rundt 3-4 uger med vores to skønne prinsesser, Hvor- afhænger af hvor mange penge, vi får....:-)

God arbejdslyst i planlægningsfasen.

BFR

Ja, det var godt nok mange år... 15 år den 15/5 og hvis I så også skal giftes kl 15.00 går det hele jo op i en højere enhed ;)

Velkommen til herfra :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super dejligt.. men vi har nu også kun hørt godt om Dronninglund slot..

Er der ikke andre en mig som der har svært ved og finde rundt herinde, og jeg plejer ellers og være god til det med nette..

SS.. men jeg synes god nok at her e mange for invitationer som folk selv laver..

0

Del dette indlæg

HVordan går det for alle de skønne 15.maj brude herinde?

Jeg går og venter på ting fra ebay, så jeg kan komme igang med vores invitationer. Og jeg venter på save-the-date-magneter fra vistaprint, så jeg kan få sendt julekortene ud (for en gangs skyld er jeg i god tid med julekort!).

Ellers sker der ikke så meget -det er vel det samme hos jer?

Min mor går i gang med at sy min kjole til januar -det glæder jeg mig vildt meget til. Hvis det stod til mig gik hun igang nu, men det er nok bedst at få juleræset overstået først :cheerleader3:.

Hav en dejlig dag.

Kh Birgitte :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jamen det går fint, jeg er i fuld gang lige for tiden, har lige taget planlægningen op igen.

Jeg er ved at undersøge forskellige muligheder for mad. Vi vil gerne have en kok med ud at lave/anrette maden til vores buffet. Det er lidt en balancegang fordi vi ikke har alverdens penge, så vi vil gerne have det billigst muligt, men trods alt ikke så billigt at kvaliteten går helt i bund. Har hørt så meget skidt om kokken&jomfruen, så det skal det ikke være. Prøver at finde alternativer til 200-250 kroner kuverten.

I december skal vi (min veninde) igang med brudekjolen. Det vil sige jeg skal måles og prøve og min søde veninde skal tegne og sy og gøre et kæmpe stykke arbejde :thumbsupsmileyanim:

Min søster har valgt hvad hun vil synge for os i kirken, et digt af Tove Ditlevsen :cheerleader3: , se mere i min tråd.

Invitationerne skal jeg også snart igang med. Regner med at sende dem ud i januar. Vi har for længe siden udbredt datoen til gud og hvermand :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her går det også så nogenlunde. Jeg er begyndt at stresse lidt over vores indbydelser. Vi mangler en masse informationer, før vi kan sende dem ud.

Vi mangler:

- Endelig bekræftelse fra feststedet og betale depositum

- Aftale med feststedet, hvornår gæsterne skal komme, og hvordan det hele skal foregå

- Aftale med rådhuset om, hvornår vi skal vies

- Oprette en ønskeliste hos Imerco

- Lave det sidste på hjemmesiden

- Finde ud af, hvad der skal stå i indbydelsen

- Finde ud af, hvem der skal være vores toastmaster

Lige nu synes jeg der er ret meget, der skal være styr på inden vi sender vores indbydelser ud. Det skulle vi gerne den 15. januar, men lige nu synes jeg det har lidt lange udsigter... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvor er det vildt der kun er 6 mdr tilbage..

Vi mangler stadig en masse og det er fordi jeg stadig venter på at blive afklaret jobmæssigt. Jeg har nu i omkring 2 mdr været i arbejdsprøvning og det går kanon godt, jeg elsker at være der. Jeg er færdig den 30 november der og så regner jeg med kommunen indstiller mig til flexjob. Problemet for os er at jeg skal være i flexjob eller have fået pension for at vi har råd til at blive gift da vi ikkehar råd til at Søren forsørger os.

Derfor kan vi ikke blive færdige med vores invitationer før det er afklaret. Vi vil holde en cermoni et eller andet sted hvis det med mine job ikke er afklaret og så gifte os rigtig senere. Jeg håber selvfølgelig at jeg får et flexjob meget hurtigt og vi kan blive gift som planlagt. Det er derfor jeg ikke kan komme videre med vores invitation.

Vi har jo købt min kjole og Sørens tøj er også næsten på plads. Brudepigerne det samme der mangler vi bare sko og strømper.

Min søn som skal følge mig op mangler vi alt til. Han skal konfirmeres 14 dage før så der kan vi måske bruge noget af det tøj.

Jeg er ved at lave bordkort.

Så der er styr på det der skal være på denne tid.

Vi taler rigtig meget om vores bryllup og vi glæder os bare til at nyde dagen.

For 14 dage siden sad vi og så filmen om bryllup sammen og der kom en masse spørgsmål op som Søren ikke vidste noget om så der fik han styr på en del.

:biggrin: Tillykke med milepælen til jer alle :denmarkflag:

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:biggrin: YEAH Tillykke til os :denmarkflag::thanks:

Jeg har været til årets første julefrokost i lørdags -det var hårdt :loveboard:.

Men ellers mødtes vi med vores kok i fredags og fik foreslået en superlækker menu -vi får 5 retter tallerkenanrettet. Det bliver så fedt.

Idag har kæresten og jeg 9 års dag, så vi skal hygge i aften med sushi og champagne -efter at barnet er lagt i seng ;).

Ellers håber jeg alle har det godt :birthday:

KH Birgitte

0

Del dette indlæg

Mere tillykke til os 15.-maj-brudepar, for som jeg har skrevet i min tråd, så er også i dag en milepæl: 180 dage til :biggrin::denmarkflag::thanks:

Jeg har skrevet en lille opdatering i min tråd, men den korte version er at vi har købt det meste ind til invitationerne, så nu skal vi snart i gang med produktion. I morgen skal vi tale med fotograf, så det bliver spændende om det også falder på plads.

Brik for brik sættes sammen og om 180 dage vil puslespillet være færdigt :birthday:

Annette, jeg håber, at du snart får en afklaring mht. jobbet, så du kan kaste skyggen om "måske" væk og lade dig rive med af plnalægningsglæden :balloon:

Hvad er det for en film om bryllup? Lyder spændende...

Birgitte, tillykke med årsdagen :loveboard: 9 år er lang tid - dejligt at I vil holde bryllup alligevel (synes tit folk har tendens til at tænke, at når man har været sammen så længe, så kan det være lige meget med bryllupsfest - men kærligheden er jo stadig værd at fejre!).

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg

Mere tillykke til os 15.-maj-brudepar, for som jeg har skrevet i min tråd, så er også i dag en milepæl: 180 dage til :biggrin::denmarkflag::thanks:

Jeg har skrevet en lille opdatering i min tråd, men den korte version er at vi har købt det meste ind til invitationerne, så nu skal vi snart i gang med produktion. I morgen skal vi tale med fotograf, så det bliver spændende om det også falder på plads.

Brik for brik sættes sammen og om 180 dage vil puslespillet være færdigt :balloon:

Annette, jeg håber, at du snart får en afklaring mht. jobbet, så du kan kaste skyggen om "måske" væk og lade dig rive med af plnalægningsglæden :cheerleader3:

Hvad er det for en film om bryllup? Lyder spændende...

Birgitte, tillykke med årsdagen :birthday: 9 år er lang tid - dejligt at I vil holde bryllup alligevel (synes tit folk har tendens til at tænke, at når man har været sammen så længe, så kan det være lige meget med bryllupsfest - men kærligheden er jo stadig værd at fejre!).

Smukt sagt (til det jeg har markeret med fed).

Jamen vi har altid vidst at vi skulle giftes :). Vi har bare været langsomme til at komme igennem studiet og få arbejde, så vi havde økonomisk grundlag til at holde bryllup. Min kæreste sagde til mig, da min veninde blev gift for 5 år siden: "Vi skal også giftes en dag. Jeg vil bare så gerne give dig det bryllup du gerne vil have" :cheerleader3:. Så nu skal det være -og jeg glææææææææææder mig :loveboard:

0

Del dette indlæg

Tak Merlin

Ja det vil være rart at "måske" kunne forsvinde, den hænger selvfølgelig som en skygge og især når vi nærmere datoen.

Filmen hedder "FRA FRIERI TIL FEST" fra Bill Homberg jeg købte den igennem lilly.. Søren syntes den var rigtig god og gav en masse viden som han ikke lige havde tænkt over. Brudevalsen er der også så vi kan lære den..

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at bestille tid til at prøve brudekjole. :loveboard: Jeg kan jo se, at de fleste af jer datosøstre allerede har købt kjole, så pludselig blev jeg overbevist om, at jeg var håbløst bagud. Men nu er der bestilt tid til d. 5. januar hos Nicolai, Lilly og HoB. Jeg regner med også at skulle prøve hos Bride Fashion og Bentes Brudedesign, men det bliver en anden dag. :)

Og så skal jeg til at have købt karton/papir til indbydelserne, så jeg kan hygge mig med at lave dem de lange vinteraftener i december måned. Jeg er endnu ikke helt afklaret med, hvordan de skal se ud, og hvad farverne skal være. Oprindeligt havde jeg tænkt beige, pink og lysegrøn, men tror at jeg er mere til lys mocca og rosa nu. Sjovt, som det kan ændre sig. Jeg har for laaaaang tid siden leget med et udkast til invitationerne, men er blevet i tvivl om jeg nu også synes det er pænt alligevel. Nå, jeg finder vel på noget til sidst :)

Ellers har jeg ikke så meget på tapetet. Jeg regner med, at mange af de andre DIY-ting bliver lavet i løbet af foråret. Nå jo, vi skal også have ringet til feststedet og aftalt nærmere vedr. menuen. Det glæder jeg mig til. Jeg har også aftalt med min konditorveninde, som skal lave kagen, at vi sætter os sammen en dag i januar og finder ud af, hvad kagen skal indeholde, og hvordan den skal se ud. UUHHHHMMMM!

0

Del dette indlæg

Ih hvor er I altså nået langt!

Jeg har brugt de sidste 2-3 uger på at lave et nyt lækkert køkken så det kunne være færdigt til jul. Og hvem havde troet at jeg I al det virvar havde lagt alle bryllupsplaner/forberedelser på hylden.

Pludselig stod jeg igår hos Bente's Brudedesign iført den første kjole jeg prøvede, og tænkte, hov for søren, jeg skal jo giftes! Men KJOLEN blev først fundet hos Go-Diva, se den her: Klik her!

Læs og se mere på min forberedelsestråd... Men giv mig lige lidt tid, skal lige opdatere den først :p

0

Del dette indlæg

Hej med jer.

Jeg melder mig også ind i klubben af kommende brude d. 15-05-2010.

Hyggeligt at der er så mange der har valgt denne forhåbentlige fantastiske forårsdag til Bryllup :)

Jeg har ikke nogen planlægningstråd (endnu), skal måske bare lige sætte mig ind i hvordan det skal gøres :loveboard:

Vi hedder Pernille og Mathias og har været sammen i 12 år, når vi siger ja til hinanden.

Vi skal giftes i Oksholm kirke på Øland kl. 14:30. Festen skal "sandsynligvis" holdes på Luneborg Kro.

Vi har været ved at lave prøver på invitationer og ved også næsten hvordan de skal se ud, men der er stadig mange beslutninger der skal tages inden vi kan lave invitationerne færdige.

Jeg tror vi er lidt bagud i forhold til I andre, så jeg kan da godt mærke at jeg begynder at stresse lidt :)

0

Del dette indlæg

Jeg har brugt de sidste 2-3 uger på at lave et nyt lækkert køkken så det kunne være færdigt til jul. Og hvem havde troet at jeg I al det virvar havde lagt alle bryllupsplaner/forberedelser på hylden.

Pludselig stod jeg igår hos Bente's Brudedesign iført den første kjole jeg prøvede, og tænkte, hov for søren, jeg skal jo giftes! Men KJOLEN blev først fundet hos Go-Diva, se den her: Klik her!

Læs og se mere på min forberedelsestråd... Men giv mig lige lidt tid, skal lige opdatere den først :p

Sikke en FANTASTISK KJOLE, du har købt :) Må man spørge, hvad du måtte slippe for den?

Mange hilsner fra Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en FANTASTISK KJOLE, du har købt :) Må man spørge, hvad du måtte slippe for den?

Mange hilsner fra Tanja

Heldigvis skal jeg ikke betale den selv, det har mine forældre glædeligt meldt sig til, men den koster 9.300kr :loveboard: og dertil kommer når den skal sys til... TAK TAK FAR OG MOR for min drømmekjole, uden dem havde jeg aldrig fået den!

0

Del dette indlæg

5 måneder

Endnu en milepæl er nået, piger!!! Der er kun 5 måneder til vores store dag - det bliver så skønt!

I øvrigt har vi 2 års kærestedag i dag :hug: , så det er en dobbelt mærkedag for mig :)

Status hos os er, at vi sendte invitationerne i søndags, så de skulle være nået frem i går eller komme i dag. Glæder mig til at høre fra folk. Vi har også bestilt bryllupsrejse :kiss:

Stort tillykke til os alle - glæder mig til fortsat at følge jer og dele min bryllupskuller med jer!

Knus

Rikke

0

Del dette indlæg

Hej alle dato-søstre :)

Vildt nok - 5 måneder - det er jo ikke til at forstå.

Jeg er ikke så aktiv herinde for tiden -synes ikke rigtig at der er noget at skrive om :kiss: . Jeg har haft travlt med noget timearbejde og ellers skriver jeg jobansøgninger, så overskudet er egentlig ikke så stort til at følge med i planlægningstråde osv. Men jeg læser lidt engang i mellem, det er bare småt med kommentarer :hug:.

Men vi er igang med invitationer. Vi sendte Save-the-date magneter ud med årets julekort, og de var et hit. Så nu sidder vi og klipper og klister -eller jeg gør. Kæresten er jo så heldig at have job :whine:...

Jeg har prøvet at embosse for første gang -det gik over al forventning og resultatet blev supergodt :). Men vi regner med at bliver færdige med invitationerne mellem jul og nytår, og så sende dem ud i januar. Og så går min mor igang med min kjole i januar også. SÅ sker der noget :).

KH Birgitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, vi fik ikke fejret 4 måneders-dagen :thumbsupsmileyanim:

Pyt, nu skal vi i stedet fejre, at der kun er 3 måneder tilbage til vores bryllup!!

Hvor er det vildt!! Jeg glæder mig så meget!

En lille status på hvor langt vi hver især er planlægningen

Vi er godt med, men har da også en del ting, der skal nås i løbet af de næste 3 måneder:

- mandens tøj og sko skal købes

- beslutte og bestille bryllupskage (smagsprøve den 3.3)

- beslutte og bestille blomster

- hår og makeup besluttes (prøveopsætning 24.2)

- kjolen tilpasses (1. tilretning 17.2)

- menuprogrammer og kirkeprogrammer produceres og bordkort designes + produceres

- kørslen på plads (afventer at høre fra den mulige chauffør)

- øve brudevalsen (!)

Og sikkert en masse andre småting, som kommer hen ad vejen.

Sidst, men ikke mindst, skal tiden jo nydes i fulde drag, for den kommer vi jo aldrig til at opleve igen! :)

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg

Altså, vi fik ikke fejret 4 måneders-dagen :biggrin:

Pyt, nu skal vi i stedet fejre, at der kun er 3 måneder tilbage til vores bryllup!!

Hvor er det vildt!! Jeg glæder mig så meget!

En lille status på hvor langt vi hver især er planlægningen

Vi er godt med, men har da også en del ting, der skal nås i løbet af de næste 3 måneder:

- mandens tøj og sko skal købes

- beslutte og bestille bryllupskage (smagsprøve den 3.3)

- beslutte og bestille blomster

- hår og makeup besluttes (prøveopsætning 24.2)

- kjolen tilpasses (1. tilretning 17.2)

- menuprogrammer og kirkeprogrammer produceres og bordkort designes + produceres

- kørslen på plads (afventer at høre fra den mulige chauffør)

- øve brudevalsen (!)

Og sikkert en masse andre småting, som kommer hen ad vejen.

Sidst, men ikke mindst, skal tiden jo nydes i fulde drag, for den kommer vi jo aldrig til at opleve igen!

JUBIIIIIIIIIIIII, kun 3 måneder tilbage :thumbsupsmileyanim:

Min mangler-liste er nærmest identisk med din.

- Mandens tøj skal sys og sko skal købes

- Beslutte og bestille bryllupskage (har dog næsten besluttet os)

- Beslutte hår og makeup (prøvemakeup 28/2 og prøveopsætning 1 mdr. før)

- Kjolen tilpasses (skal bestille tid i dag -HAHA- )

- Menukort og bordkort skal designes og produceres

- Fotograf på plads (har booket ham, skal bare lige aftale endelig pris)

- Kørsel (bruger egen bil, men skal finde chauffør)

- Finde barnepige til vores datter som skal med i kirke, men ikke til festen

- Øve brudevalsen

- Aftale menuen endeligt med feststedet.

- Finde tøj til vores datter (det bliver købt ca. en måned inden :denmarkflag: )

- Ordne alt papirarbejdet

UHHHHH, hvor jeg glæder mig :)

Redigeret af TanjaT
0

Del dette indlæg

Det er ret vildt, kun 3 måneder tilbage!

Status på vores planlægning er, at vi mangler:

- Afklaring mht. kørsel. Veteranbus med plads til gæsterne (så de ku' få en lille tur når vi skulle køres til og fra fotograf) var desværre umulig, måske vi så i stedet bruger vores egen veteranbil, når vi skal til fotograf.

- Bestille sølvdækketallerkener fra serviceudlejning

- Lave de helt endelige, detaljerede aftaler med kok og serveringspersonale.

- Afgøre om vi vil have en bar?

- Finde ud af, hvad jeg vil mht. smykker? Skal der købes nogle, låne arvestykker eller???

- Vi skal finde en god hvidvin, skaffe en god pris på asti og så skal vi til Tyskland efter øl og sodavand.

- Have ordnet alt papirarbejdet.

- Og selvfølgelig en hel masse kreativt arbejde!

- Endelig bestilling af bryllupskage efter prøvesmagning d. 21/3

Og det vi har fået styr på for nylig:

- Brudebuketten er bestilt (af mig selv!)

- Vi har lejet duge igennem en god ven, 20 kr. pr. stk, det er super!

- Manden og forloverens tøj er fuldstændig i orden.

- Min kjole er i gang med at blive syet.

Puha, synes godt nok at "mangler" listen blev længere end forventet! Vi skal vist til at smøge ærmerne op :-)

Redigeret af IdaEmilie
0

Del dette indlæg

Puha... Jeg får helt stress. 3 måneder er godt nok ikke ret lang tid...

Vi mangler også en hel del. Jeg har faktisk slet ikke overblik over, hvad vi mangler lige nu, så jeg kan ikke lave sådan en fin liste, som I har.

Vi er ved at lægge sidste hånd på vores indbydelser, som vi forhåbentlig får sendt i dag. Så langt så godt... Og så skal vi snart op i Imerco og oprette en ønskeliste. Ellers er det småting vi mangler... Men det skal nok komme hen ad vejen.

Det er sjovt at tænke på, at vi nok om 3 måneder så småt er ved at gøre os klar til den store dag...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer