Tinaen

TO for evigt

115 indlæg i dette emne

Så vil jeg også igang herinde. Har godt nok været i gang med planlægningen et stykke tid nu, men nu skal den også fremvises. :cheerleader3:

En hurtig gennemgang af det allerede planlagte:

Datoen er fastlagt til den 26. juni 2010

Linå Kirke er reserveret til dagen

Festlokale er booket

Menuen er bestemt

Gæsteliste er lavet

Forloveren er valgt

Toastmasteren har sagt ja

Frisør + make up tid er bestilt

Kjolen er købt

Er godt i gang med indbydelserne

Har indkøbt materialet til vores gæste/mindebog, skal bare have den lavet

Er næsten klar til at lave risposer (læs har købt tyllet :cheerleader3: ) Risposerne skal fungere som bordkort, så der skal jeg også være lidt kreativ. Over at sætte hjerter på enderne af båndet på risposerne og så skrive navnet derpå. Oveni har jeg fået den super ide at brodere vores monogram på risposen, men vi bliver omkring 90 så det kan godt være jeg snart skal igang.

Det var en lille starter, mere kommer snart. Der skal jo helst komme lidt billeder på ;)

Så blev det tid til en lille edit

Vores eventyr :cheerleader3:

"Der var engang en lille prinsesse, der efter et julefestivitas var på vej hjem. Men i det fine tøj og den bidende vinterfrost, var kulden ved at blive for meget for den lille prinsesse.

Til hendes held kom den store tapre soldat forbi og reddede hende fra kulden med hans vanter.

Prinsessen og den tapre soldat fandt et lille sted, hvor de kunne varme sig.

Prinsessen havde ikke bare fundet en tapper soldat, men han var også prinsen på den gyldne hest.

Timerne, dagene, ugerne, månederne gik og den tapre soldat skulle drage til vor store hovedstad, for at blive hyldet. Men på denne rejse tog han prinsessen og kongen og dronningen af Randers.

Efter en dag i hyldelstens tegn, faldt den tapre soldat på knæ og tilspurgte prinsessen om hun ville være hans fru...

Eventyret skal også bruges som indledning i vores gæstebog, hvor det bliver afsluttet således:

"Derfor er vi samlet her i dag.

Kære gæster hjælp os videre med vores eventyr og brug i dag, aften og nat denne bog flittigt til at samle minder og indtryk fra vor hjerters fest"

Det bør nok nævnes at det IKKE er en fejl at han er prinsen på den gyldne hest - dette er navnet på det værtshus i Silkeborg hvor vi var inde for at få varmen :thumbsupsmileyanim: Så et lille ordspil for dem der kender Silkeborg og ikke mindst os og vores møde

Redigeret af Tinaen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Så har jeg endelig fundet lidt billeder... Det er ikke nemt når man skal skifte computer midt i planlægningen fordi den anden gik kaput.

Vores kuverter var helt hvide, men det blev lidt for hvidt for mig. Så jeg har været i gang med at embrose - et fint hjerte i højrnet af hver kuvert.

Invitationerne er færdige udenpå, mangler lige teksen indein. Her har vi valgt at bruge farverne hvid og lyseblå.

Farvevalget skyldes at Ole er blå dragon (soldat) og skal giftes i uniformen som er blå og lidt rød. Derudover er blå jo trohedens farve.

post-40750-1257757020.jpg

post-40750-1257757425.jpg

Redigeret af Tinaen
0

Del dette indlæg

Glemte jo helt min forestilling om hvordan bordkortene skal se ud.

Som tidligere nævnt skal risposerne bruges til bordkort, i princippet som på billedet. Dog skal risposerne være lidt større for at forholdet mellem pose og hjerte bliver lidt bedre. Derudover vil vi bruge hvide/creme farvede hjerter og så skal der skrives navne med lyseblå embrosing.

Så er der jo selvfølgelig også min tossede idé med at brodere vores monogram på risposerne, men er ikke sikker på jeg orker at brodere 90 styk

post-40750-1257757664.jpg

0

Del dette indlæg

Velkommen til dette skønne forum. Det er rart med én fra området :cheerleader3:

Må jeg spørge, hvor du skal have have ordnet hår?

:thumbsupsmileyanim:

Det skal jeg ved bøgvad. Har fået ordnet hår og make-up der tre gange før, og elsker den service der er derinde og har været yderst tilfreds de andre gange.

Plus så er det super nemt at de kan klare både hår og make-up (som et af de få steder i Silkeborg)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til fra mig også :cheerleader3:

Du er jo allerede godt i gang med billederne. Det er et godt tegn. Glæder mig til at følge din planlægning :thumbsupsmileyanim:

Vi er i gang med at arrangere et zillatræf i Århus for os Østjyder. Vi er ikke kommet så langt endnu, men du skal være meget velkommen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Velkommen til fra mig også :cheerleader3:

Du er jo allerede godt i gang med billederne. Det er et godt tegn. Glæder mig til at følge din planlægning :thumbsupsmileyanim:

Vi er i gang med at arrangere et zillatræf i Århus for os Østjyder. Vi er ikke kommet så langt endnu, men du skal være meget velkommen :cheerleader3:

Uhha et Zilla træf :D Jeg er frisk

0

Del dette indlæg

Tak for alle velkomnerne :cheerleader3:

Er jo kommet lidt sent igang herinde, men synes alligevel ikke i skal snydes for min brudekjolefortælling :cheerleader3:

De første tanker om kjolen

Jeg har hele tiden vidst hvilket snit jeg ville gå efter i kjolen, men er så frygtelig nærig og betaler ikke meget for en kjole jeg skal have på én gang - men samtidig skal den være alt jeg drømmer om. Sådan lidt i stilen som billedet

Derfor var jeg i gang med overvejelserne om at købe en Kina-kjole - dog er jeg en værre kylling til sådan noget handel udenfor et EU-land. Så jeg fandt et sted i Randers man kan købe kjolerne i gennem og samtidig vil de gerne - mod betaling selvfølgelig - være behjælpelig med måltagningen.

Her havde jeg fundet det hele... En smuk smuk smuk kjole, den rigtige pris og nogle at slå i hovedet hvis det ikke gik som planlagt.....

MEN udsalget af 2009 kjoler sætte en stopper for de planer.

Da jeg langt fra er den tyndeste pige i klassen, var jeg i gang med at søge på nettet for at finde plus-size kjoler og her faldt jeg over askepot-modeller - en butik i Horsens med kjoler til alle kropstyper - og de havde udsalg på deres 2009 kjoler :hug:

Så jeg fik fat i min skønne mor og vi skulle da afsted

Da vi kom derud fandt min kære mor straks en kjole i vinduet som hun mente ville være perfekt... Jeg stod selv med ryggen til og havde mine betænkeligheder inden jeg fik vendt mig om, for tidligere havde min mor og jeg snakket kjoler og var langt fra enige. Men min mor havde åbenbart lyttet til mig, for hun stod med den smukkeste kjole. Kjolen mindede meget om den på billedet, dog uden ærmer og så med slissen (eller hvad det hedder) i siden i stedet for midtfor. Derudover havde den nogle smukke broderinger og perler både på brystet i slissen og ud på slæbet.

Men smarte her havde jo ikke lige tænkt over det med tidsbestilling, så der var slet ikke tid til mig :cheerleader3: Dog tog den søde kjoledame sig tid og jeg fik lov til at prøve den kjole fra vinduet. Kjolen passede næsten perfekt og jeg følte mig som en smuk smuk prinsesse.

Jeg ville dog ikke tage beslutningen på baggrund af en kjoleprøvning. Så kjolen blev reserveret og jeg fik bestilt en tid.

Kjoleprøvning - NU med tidsbestilling

Puha jeg glædede mig til at skulle prøve kjoler igen, specielt den fra sidste gang for at se om den virkelig var noget.... Havde jo for søren drømt om at gå op af kirkegulvet i den.

Vi kom derud og damen fandt lidt kjoler frem. Jeg kunne dog hurtigt udelukke en del af dem hun kom med på prisen og på deres lidt for enkelte look. Men frem i bunken kommer en i det helt rigtige snit, med et flot slæb og en broderinger - og oveni så kostede den kun 2000 :thumbsupsmileyanim: På med kjolen og jeg synes det var smuk smuk smuk - havde næsten besluttet det skulle være den, da min mor siger jeg skal prøve den første kjole igen. Af med kjolen og på den allerførste kjole igen

Det var jo ligesom at komme hjem, selv min mor sagde at hun kunne se jeg ånede lettet op da jeg fik den kjole på. Da så kjoledamen sætte et slør på mig og fandt spejlet frem igen var jeg solgt - stod der og kigge på mig selv med halvgrimt hår, ingen make-up og alligevel fik jeg tårer øjnene af mit eget spejlbillede. Det var jo billedet af min forestilling af den perfekte brud

Som de kvikke nok har regnet ud blev kjolen købt den dag :super:

Billederne af den er hjemme ved min mor, men mon ikke hun kan lokkes til at sende dem, så jeg kan vise min drøm...

post-40750-1257844474.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke dog en smuk kjole og så endda til en fantastisk pris. Hvad er det for et mærke og model?

Jeg er helt vild med jeres eventyr, det er helt fantastisk og meget romantisk :)

Det er ikke helt den kjole på billedet. Den på billedet var min inspirationskilde. Min minder super meget om den. Det var et mærke der hedder magic M - de laver nogle billige brudekjoler, men samtidig rigtig smukke.

Skal også have taget mig sammen til at finde billederne af mig i kjolen hjemme ved min mor :loveboard:

Med hensyn til eventyret var vi begge enige om at der skulle stå noget omkring vores møde og frieriet i vores gæstebog eller mindebog som vi gerne vil kalde den. Jeg synes dog det var lidt fladt bare at skrive, at vi mødte hinanden spritstive en vinternat.

Så jeg tænte at jeg lige så godt kunne udnytte, det at Ole er soldat og så at værtshuset navn var noget med en hest...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg endelig snøvlet mig sammen og hentet nogle billeder af mig i kjolen :thumbsupsmileyanim:

Og dem skal i da se - ikke sandt???

Inden de kommer frem vi jeg lige fortælle, at de er prøvet med det mest usle hår og inden make-up overhoved (tænkt hvis det smittede af på en af alle de fine hvide kjoler :hug:

Hurra det går godt.... Billederne er for store og jeg kan ikke finde ud af at få dem herind :hug:

Så tror jeg dælme det lykkeds

post-40750-1259179520.jpg

Kjolen har broderinger med glasperler på brystet og ryggen. Den samme brodering er i slidsen og som pynt på slæbet

Redigeret af Tinaen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer