Nikolette

Indgangsmusik i kirken...

15 indlæg i dette emne

Hvad har I valgt? Den traditionelle dam-dam-da-daaa er en smule kedelig, ikk? Eller måske er den måske mest velegnet.

Det stykke, der blev spillet/sunget til kronpsrinsbryllupet var sindssygt smuk, synes jeg, men MEGET dystert og næsten melankolsk.

Må jeg høre, hvad I gør?

Kærligst Nikolette.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi kan nu heller ikke rigtig bestemme os. Jeg var helt vild med den til Kronprinsens bryllup, den ville jeg rigtig gerne have. Jeg ved ikke helt med den traditionelle, jeg synes også den er lidt kedelig, jeg kunne godt tænke mig noget lidt anderledes også.

Maria

Redigeret af Uhrenfeldt
0

Del dette indlæg

Vi skal have den gode gamle dam dam da da eller bridal march som den også

hedder.. simpelthen fordi at den er inbegrebet af en brud der kommer op til sin

elskede. jeg kunne ikke forestille mig andet. til gengæld skal vi have den

smukkeste udgangssang : nemlig canon in d major.. virkelig smuk!!

Pernille

0

Del dette indlæg

Jeg har nu endelig besluttet mig for hvilken sang jeg vil gå ind til:

Sixpence Non The Richer -Kiss me!

Den starter jo med lidt musik bare, og dér går mine 2 små brudepiger ind. Når hun så begynder at synge, kommer jeg ind...

Kiss me out of the bearded barley.

Lightly, beside the green, green grass.

Swing, swing, swing the spinning step.

You wear those shoes and I will wear that dress.

Oh, kiss me beneath the milky twilight.

Lead me out on the moonlit floor.

Lift your open hand.

Strike up the band and make the fireflies dance,

silver moon's sparkling.

So kiss me.

Kiss me down by the broken tree house.

Swing me high upon its hanging tire.

Bring, bring, bring your flowered hat.

We'll take the trail marked on your father's map.

Oh, kiss me beneath the milky twilight.

Lead me out on the moonlit floor.

Lift your open hand.

Strike up the band and make the fireflies dance,

silver moon's sparkling.

So kiss me. (2X)

Jeg tror bare det kommer til at blive SÅ romantisk!

Redigeret af ckr
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville gerne have at der blev spillet "Wise men say, only fools rush in.."

Ved ikke helt hvad den hedder, men det er vist et gammelt elvis-nummer. Det skal være når vi går ud..

Men hvordan fungere det egentlig.. har man ret til selv at vælge ?

Og hvordan foregår det så ? Er det via cd-afspiller eller hvordan ?

0

Del dette indlæg

Da vi skal giftes borgerligt på en strand, har vi ihvertfald frie hænder til at gøre som vi gerne vil... derfor har vi valgt at der bliver spillet akustisk guitar (fingerspil), og sunget i sopran, når blomsterpigerne og jeg kommer ned ad "gulvet". Sangen bliver højst sandsynligt:

Du er det fineste jeg ved, fra højskolesangbogen.

Du er det fineste jeg ved

du er det dyreste i verden

du er som stjernerne, som vindene, som drømmene

som fuglene, som blomsterne på marken.

Du er min ledstjerne og ven

du er min tro, mit håb, min kærlighed

du er mit blod og mine lunger, mine øjne

mine skuldre, mine hænder og mit hjerte.

Derud over tumler vi lidt med at sætte nogle flere vers på, men nu må vi se...

Knus Jane :hjerte:

Ps. Vi har også et midternummer og slutnummer, men disse har vi ikke bestemt endnu.

0

Del dette indlæg

Godmorgen

Det stykke, som Mary valsede ind til var: Festpræludium ved århundredeskiftet" skrevet af Carl Nielsen.

Vi valgte det fra, fordi jeg ikke kan fordrage det stykke musik - organisten i "min kirkekorskirke" spiller det nemlig altid.

Vi havde talt om at ville have spillet Jean Michel Jarre's "Equinoxe I", som er en musikalsk udgave af en solopgang, men det ville organisten ikke - og vi ville ikke have musik på anlægget, så jeg gik op til "Morgenstemning" af Grieg.

Og vi gik ud til Mendelsohn-Bartoldy's "Bryllupsmarch". Vi ville ellers gerne have gået ud til finalen fra Beethovens 9. symfoni - Freude, schöner Götterfunken/Ode to Joy, men den gik heller ikke...

Frede og Mary's udgangsmusik er skrevet af Charles-Maríe Vidor og jeg har også hørt det brugt i "min kirkekorskirke". Smukt stykke forøvrigt.

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Jeg gik ind til Abba's "I DO" - desværre hørte min mand den ikke... Han havde travlt med at kigge på mig i stedet for http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Udgangsmarchen var et stykke musik som jeg ikke kendte - havde sagt til organisten at han skulle "overraske os", og det gjorde han! Måske jeg lige skulle gribe fat i min farmand og høre om HAN ved hvad det var for noget musik...?!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal borgerlig vies i en gårdhave og har også frie tøjler til at beslutte indgangsmusikken.

Lige nu taler vi om "What a wonderful world" med Louis Armstrong, men vi har intet besluttet endnu...følger skarpt med i hvilke forslag der kommer herinde...måske der er lidt inspiration at hente ;)

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg skal gå op ad kirkegulvet til den traditionelle - men når vi går ud af kirken skal Frank´s kammerat spille den der "Sweet Home Alabama" på elguitar. Vi er bare vild med denne sang - og specielt de første toner der bliver spillet. Den er bare for sej - det er ingen der ved det at den bliver spillet - kun jer herinde http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

0

Del dette indlæg

Jeg ville gerne have at der blev spillet "Wise men say, only fools rush in.."

Ved ikke helt hvad den hedder, men det er vist et gammelt elvis-nummer.

nemmerlig - det er Elvis Presley (Can't help) Falling in love with You

Kanon nummer, der er lavet i mange kopiudgaver... :vippe:

0

Del dette indlæg

Den kronprinsesse Mary gik op ad gulvet til var det ikke den der blev lavet til kronprinsens kroning? Det sagde de da i tv.

Det med en cd-afspiller i kirken er ikke så smart. Mange steder skal man selv finde både afspiller og højtalere. Og en til at starte musikken og så lyder det altså heller ikke lige så smugt som man tror. Vores præst sagde at lyden ligesom bliver kvalt lidt fordi der er så højt til loftet.

Knus Røskva

Jeg kan ikke huske hvad den hed den jeg gik ind til, men vi havde ikke bestemt en. Det var i hvert fald ikke dam dam da daaa :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have den rigtige indgangsmelodi: da da dadaaah. Den er bare ensbetydende med et rigtigt bryllup, synes vi! :lol:

Udgangsmelodien vil være Sionsdatter, den er så smuk og glad.

Kan næsten ikke vente til vi skal giftes.... :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Jeg skal gå op ad kirkegulvet til den traditionelle - men når vi går ud af kirken skal Frank´s kammerat spille den der "Sweet Home Alabama" på elguitar. Vi er bare vild med denne sang - og specielt de første toner der bliver spillet. Den er bare for sej - det er ingen der ved det at den bliver spillet - kun jer herinde  :bearhug:

Hej Musen-Balle

Min kærestes bror ville nok synes at det ville være SÅ fedt hvis vi gjorde som jer! Han er kæmpe-fan af Lynnard Skynnard og vi var en gang til koncert med dem hvor vi stod lige foran scenen. Efter koncerten kom trommeslageren hen og knælede foran mig og gav mig sin trommestik :bearhug: . Min kærestes lillebror var lige ved at besvime og synes at det var SÅ sejt!!!

Hvad siger kirken til musikken?

majmaj

0

Del dette indlæg

Vi tager det helt traditionelle musik, både ind og ud. Kunne ikke forestille mig det anderledes, det ville føles helt forkert for mig i hvert fald.

Tror slet ikke tanken har strejfet min forlovede (tør ikke foreslå ham det, han vil bare have noget dødsmetal spillet så, kan lige forestille mig et ramaskrig fra hans mor).

Men mon ikke Metallica's Nothing Else Matters ville være sej i en kirke? (Er også lidt til det rockede selv).

Men det bliver det traditionelle.

Knus fra Marie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer