Guest Cillekat

Hvem inviterer I?

42 indlæg i dette emne

Vi har inviteret 60 personer - men bliver desværre kun 47 :-(

Der er

venner: 10

martinsfamilie: 7

min familie: 30

Der er blevet sorteret i familien dog mest på Martin's side da vi ikke har kontakt til andre end hans forældre og søskende.

Til receptionen bliver vi godt 100 og det er hvor kollegaer, og generelt bekendte er inviteret med.

Malene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi bliver ca 52.

Vi har begge en meget stor familie, men har været nødt til at sortere fra.

Min kærestes famile ser vi ikke så meget, så der kommer kun 10, min familie har vi været nødt til at sortere meget i, ellers ville vi også ryge langt over de 100.

Fra min fars side er det kun mine fastre og onkler der kommer og så 1 kusine og hendes mand (de er også vores nære venner)

Fra min mors side er det mostre, kusiner og fætre med påhæng, alle mine grandkusiner og grandfætre skal ikke med, kun 1 da det også er en nær ven.

Ellers er det venner og kollegaer. Vi vidste godt vi skulle sortere i det, vi har ikke råd til at vi skal være over 100 og der er jo også en masse af dem der ikke skal med, som vi næsten aldrig ser og vi gider ikke bare invitere fordi det skal se godt ud.

Maria

Redigeret af Uhrenfeldt
0

Del dette indlæg

Vi inviterer omkring de 90-100. :(

Ja..puhaaa det er mange, men hos os har det været en priotering at få familien med, dvs mostre,onkler,fætre og kusiner og det bliver 78, resten er venner.

Derfor bliver festen holdt i forsamlingshus, så der er plads til alle .......også økonomisk.

Sådan som budget ser ud nu, med god hjælp fra alle kanter ;) kan vi vist holde det hele alt inkl. for 50.000 kr ( så bliver der heller ikke holdt fest før vi fylder 50 år http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif )

Knus Bettina

0

Del dette indlæg

Da vi i sin tid begyndte at fantasere om brylluppet lavede vi en midlertidig gæsteliste uden at tænke på om det overhovedet kunne lade sig gøre at invitere dem alle. Med udenlandske venner og med en formodning om at vores single venner har en kæreste til den tid, var listen på ca. 90 mennesker.

Vi har imellemtiden fundet STEDET hvor vi bare måtte holde festen. Desværre er der kun plads til 68 gæster, så vi er i gang med at skære i listen. Vi har valgt at skære i familiedelen, samt i de venner som stod på listen lidt af pligt.

Indtil videre er gæstelisten delt næsten 50/50 mellem venner og familie. Vi satser på at nogle af vores singlevenner ikke når at få en kæreste inden brylluppet...og med lidt "ommøblering så skal vi taz nok få banket antallet ned på 68!

Vi sorterer (som mange andre) ud fra hvem vi mener vi vil bruge tid sammen med i fremtiden og forsøger at skære de gæster væk som vi inviterer af pligt. Det kan godt være der med tiden kommer sure miner p.g.a. dette, men så beviser det bare at vi har valgt rigtigt, Ikke?

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har inviteret 59 - heraf fået afbud fra 5 (forventet)...

Vi har valgt at invitere AL den familie vi er sammen med ved sådanne lejligheder (Der er nogle få, vi aldrig ser, som vi har valgt ikke at invitere). Thor har en forholdsvis lille familie, men det har ikke betydet, at jeg har måtet skære i min familie - heldigvis...

Og så har vi valgt at invitere ALLE dem, som vi betragter som venner. Vi har været borte i 8 måneder og synes, det er vigtigt, at vise vores venner, at vi vil dem. Derfor har vi også inviteret nogle få, som vi er usikre på, om det lykkes at genoptae kontakten med....Men det må briste eller bære...Må det bære!!!!!

Jo, vi har også valgt at invitere et hold af min søsters venner samt et hold af begge par forældres venner - det er mennesker, hos hvem vi også kommer og vi ses jævnligt med dem, og de er et eller andet sted en del af vores familieliv....

De fem vi har fået afbud fra var min stedsøster med ad. Dem ser vi aldrig til og de har (mere eller mindre gensidigt) valgt ikke at have kontakt til os. Det er ok, men vi ville give dem muligheden.

Og så er det min far, hans kone og hendes datter - min far vil IKKE under nogen mstændigheder komme - det er længe siden han meldte det ud. Han har også frabedt sig invitatione, men vi har vlgt at sende en alligevel af to grunde - først og fremmest ønker jeg at fortælle ham at jeg ikke kan respektere hans valg (fravalg), og desuden vil jeg ikke, at han om 15 år beskylder mig for ikke at have inviteret.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi har inviteret ca. 80 mennesker, men kunne sagtens ha' inviteret flere, hvis vi ville. F.eks. har vi kun inviteret mine fætre og kusiner på min mors side, da jeg altid har haft meget med dem at gøre. Og vi har slet ikke invitert nogle af min kærestes fætre og kusiner.

Vi har ca. inviteret:

os (2)

forældre (3)

søskende + påhæng (6-7)

søskendes børn (4)

mostre, onkler, fastre og tanter (21)

fætre og kusiner med påhæng gennem nogen tid (17-18)

venner (24)

søskendes svigerforældre (4)

Summer http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :(:birthday:

0

Del dette indlæg

Hej

Vi bliver 40 til middag- 17 familie-23 venner.

Vores nære familie er ikke større, den familie vi ikke ser så tit er inviteret til reception, og det er alle glade for! Så vi har haft det nemt...Og heldigvis ikke behøvet at sortere!

H taz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har inviteret 60 personer - men bliver desværre kun 47 :-(

Der er

venner: 10

martinsfamilie: 7

min familie: 30

Der er blevet sorteret i familien dog mest på Martin's side da vi ikke har kontakt til andre end hans forældre og søskende.

Til receptionen bliver vi godt 100 og det er hvor kollegaer, og generelt bekendte er inviteret med.

Malene

Skægt sådan fordeler vores gæster sig næsten også. Vi bliver 41.

6 fra min kærestes familie

20 fra min familie

13 venner

Der kommer så få fra min kærestes familie dels på grund af afbud, men også fordi vi ikke ser andre end hans forældre og søskende.

Alligevel har jeg lidt dårlig samvittighed over den skæve fordeling. Hans familien bliver jo næsten ’væk’ blandt min familie.

Hilsen Maria

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 50 (52 inkl os)

Jeg har ingen stor familie, og Martin ser ikke hans særlig meget, så følte en gang imellem af de fleste af vores invitationer til familien var af pligt. (Havde ikke rigtig noget af skulle sige, da det er mine forældre der inviterer). Men er kommet på andre tanker, og glæder mig helt vildt til at se dem alle.

Vi bliver:

Forældre: 4

Søskende med påhæng: 6 (4)

Onkler og tanter/moster: 10

Kusiner/fæter med påhæng: 6 + 1 baby (tæller ikke med)

Bedsteforældre: 3

Øvrig familie: 3

Venner med påhæng: 16

Forældres venner: 2

Det er en total børnefri fest. Underlig nok har vi ingen venner eller familie med børn under 18 år. Men det kommer. Der kommer en 2 måneder gammel baby og to andre er gravide.

Karina

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 74 gæster.

Det er vores familie, venner og forældres venner.

Vi har valgt at have alle med, da de alle har fulgt os i vores liv, på hver deres måde.

Vi glæder os til at se dem alle til vores store dag.

0

Del dette indlæg

Vi bliver nok lidt over 50..

Vi inviterer vores forældre, bedsteforældre, søskende, onkler og tanter.

Derudover inviterer vi omkring 16 venner.

Vi har IKKE inviteret : kollegaer, fætre, kusiner, "fritidsinteresse-bekendte" og klassekammerater.

Vi har gået mest ud fra princippet: vi inviterer dem vi har mest med at gøre.

Jeg vil sige at med hensyn til familien, er det nok mest fordi det bør man, men resten er valgt ud fra hvem vi ser mest til.

Vi har med vilje valgt fætre og kusiner fra, selvom de er familie, fordi vi har ikke rigtig noget med dem at gøre.

Der kommer nogle enkelte med fra min side, men de er inviteret med som venner og ikke familie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi bliver 29 med os, vi har inviteret følgende:

Min mor + far

min svigermor + svigerfar

mine 2 små søskende

min svoger

3 faster + 1 mand

1 farbror + kone

1 moster + mand

1 kusine

1 fætter + kone

1 grandfætter

1 veninde + mand

1 veninde

1 ven + kone

farfar + farmor

mormor

Vores familie er stor, men da vi ikke se dem alle samme, har vi valgt kun at inviter dem vi ser, jeg kan ikke se hvorfor man skulle inviter tante Sofie, bare fordi hun er tante, jeg kan godt lig tanken om at alle de mennesker der er med til vores bryllup er mennesker der betyder noget for os, og folk vi gerne vil dele vores store dag med.

:respekt:

Skal giftes den 5 juni, der er kun en uge til nu jeg glæder mig bare så meget. :lol:

:heppe:

0

Del dette indlæg

120 - store, tætte familier og venner fra forskellige sammenhænge. 45 fra hver familie og resten venner. Kan egentlig godt lide tanken om, at man inviterer fordi man er i familie, også selvom man ikke har så meget sammen - bare det at man er familie er grund nok for mig. Jo flere der er til at feste jo bedre må det blive - håber jeg...

0

Del dette indlæg

altså jeg har gjort det at jeg nægter at være høflig og derfor har jeg ikke inviteret min far og alle mine søskende... ikke fordi de gør mig noget, men fordi jeg ikke orker være presset hele dagen.

Jeg mener så længe man slev kan holde det ud så er det ligegyldigt hvor mange gæster man inviterer.

vi kommer op omkring de 50...

:vippe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg ved endnu ikke, hvor mange vi bliver til mit bryllup, da der er god tid til endnu. Men efter at have lavet en hurtig gæsteliste, kunne vi se at vi vil blive omkring 75 - 80 personer.

Vi har valgt at invitere de personer, som har en vigtig rolle i vores liv - det vil sige min familie, mine fadere, nogle af mine forældres venner, som jeg er tæt knyttet til, og selvfølgelig også mine venner med påhæng. Så er der halvdelen af min kærestes familie - den anden halvdel er fra Japan, og er desværre ikke interesseret i at rejse helt herop, hans venner med påhæng og nogle af hans forældres venner.

Mvh Pernille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer