tina1506

Tina & Per d. 29.05.10

216 indlæg i dette emne

Hejsa alle sammen

Nu vil jeg prøve at lave en tråd - både for at indvi jer i planlægningen, men også for selv at holde styr på ALT det der skal ske.

LIDT OM OS:

Jeg er 44 år og har 3 dejlige piger (Randi 23 år, Sasja 12 år og Amalie 11 år) fra et tidligere forhold (Har dog aldrig været gift). Jeg har været alene med pigerne i ca. 1½ år, da jeg flytter til Skjern. Her flytter vi ind i en dejlig ejendom, hvor vi har et tæt naboskab (der er 4 lejemål). Vi griller sammen og fester - vi passer hinandes lejligheder når nogen skal på ferie osv. I ejendommen ved siden af, er der en nabo som begynder at komme med til grillfesterne og lign.

Det er min kommende mand :kiss: . Per er 50 år. Han har ingen børn og har heller aldrig været gift.

Vi har nu været kærster i knap 5 år, og har været enige om at vi IKKE skulle giftes. Og alligevel har jeg jo nok inderst inde gået med en lille drøm om det perfekte bryllup

FRIERIET:

D 29. maj 2009 skulle vi fejre Pers 50 års fødselsdag. Vi havde inviteret 62 gæster. Festen forløb perfekt - der var masser af skøn underholdning og sang. En perfekt aften - på et tidspunkt rejser Per sig for at takke gæsterne for alle gaverne og underholdningen. Han nævner, at der kun er én ting han mangler, for at hans liv er fuldendt. Her beder han sin lillebror og svorger (begge er knap 2 m - både i højde og over skulderen :) ) om at komme op og hjælpe ham med noget. Jeg sidder bare og smiler og tænker gad vide, hvad han nu finder på af spas - Det skal lige siges, at Per er en mand der kan finde på lidt af hvert - så jeg har slet ingen mistanke om noget som helst. Da de er kommet op til ham, falder han på knæ - tager en ring frem og spørger om jeg vil fuldende hans drøm og leve med ham resten af livet - Jeg bliver fuldstændig paf og der går lige et par sekunder før det går op for mig, hvad der er ved at ske. Jeg bliver selvfølgelig jublende glad og siger ja. Da frieriet var overstået bad han sin bror og svorger, om at hjælpe ham op fra gulvet. Det skal lige siges, at Per ikke er en af de mindste mænd, der findes. Resten af aftenen går jeg rundt og er fuldstændig ved siden af mig selv - i en lykkerus.

VIELSEN:

dato: 29. maj 2010

kl: 14.00

Kirke: Stauning kirke

Præst: Claus Thomas Nielsen

Reception: Stauning Sognegård

Feststed: Stauning Sognegård

PLANLÆGNINGEN:

6 - 12 mdr. før:

Fastsættelse af dato OK

Reserver Kirken OK

Lave et bryllupsbudget OK

Lave en føreløbig gæsteliste OK

Reserver festlokale OK

Book fotograf OK

Arranger transportmiddel på dagen Kører måske i egen bil

Bestille tid hos frisøren OK

Book musik OK

Brudekjole OK

kjole til Amalie (hendes er i pink) OK

kjole til Sasja (hendes er i lyseblå) OK

Kjole til RandiOk

taskeOk

3-6 mdr. før:

Indhente og udfylde en ægteskabserklæringOK

Købe sko til brud forslag til skoOK UPS kom til at købe endnu et par Købe sko til brudepiger Amalies sko Sasja's sko

Købe tøj til gom ok

købe vielsesringe Vi har kig på nogle

Skrive en ønskeseddel er igang

Lave invitationer 1. udgave er lavet

Kirkeprogram 1. udgave er lavet

Bordkort/menukort 1. udgave er lavet

Lave "omslag" til gæstebogOKgæstebog

Sende invitationer udOK

Vælge en toastmaster Ok

Bestille menu/kok OK

Bestille bryllupskage Vi har lavet en aftale med Mmm kager

Vælge farvetema Ivory, Guld og lyslilla

Bestille blomster/lave aftale med blomsterdekoratøren Manden har lavet aftale med blomsterdekoratøren

Halskæde til AmalieHalskæde til Amalie bestilt

Smykker1. sæt2. sæt3. sæt

Tak for i aften poser1. udgave2. udgaveEr igang

2-3 mdr. før:

Tjekke at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

Møde med præsten aftalt til d. 13. april kl. 16.30

Besøge feststedet og location med fotografen

forberede taleJeg er så småt begyndt

Lave risposerOK

lær brudevalsen

1 mdr. før:

Aftal detaljer med frisøren

Lav bordplanEr igang - næsten færdig

Købe engangskamera til at ligge ved gæstebogen

1 uge før:

Tjekke op på ALT - herefter afslapning, så jeg er frisk til den store dag

Redigeret af tina1506
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har hyret en kok til at komme og lave maden for os. Hun har selv sine hjælper med til både køkken og servering, så det behøver vi ikke at bekymre os om.

MENUEN:

Foret: Dampet rødspætte m/laksemousse

Lakseroulade, krebsehaler, asparges, flutes og dressing

Hovedret: Kyllingebryst m/persilleflødeost i baconsvøb

Kalvefilet

Lammekølle m/hvidløg og rosmarin

Smørstegte kartofler

Bagt katoffelmos

rødvinssovs og pedersovs

Tomatsalat, 2 andre salater samt salatbar

Dessert: Chokoladedessertkage

Mandelbund m/friske frugter samt is til

Valnøddetærte

Kaffe: Petit four (bager jeg selv)

Chokolade

Masser af friske frugter - anrettet på fade i portionsstykker

Evt. rester af bryllupskage ( den skal vi ellers have til reception)

Natmad: Forloren skildpadde (min far laver verdens bedste - Alt er hjemmelavet i den)

Redigeret af tina1506
0

Del dette indlæg

Hej Tina :jul2:

Velkommen til, endnu en maj brud DEJLIGT, og rigtig mange gange tillykke med frieriet - Det lyder til at det var en helt fantastisk aften :)

Ønsker dig held & lykke med planlægningen og det kommende bryllup :kiss:

Kh B

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til og stort tillykke med det forestående bryllup. Det virker som om at du allerede har en del på plads. Det er dejligt.

Dit forskalg til invitationer og kirkehæfte ser super godt ud..

glæder mig til at følge dig..

0

Del dette indlæg

ØV ØV ØV den sangerinde jeg havde håbet på, der skulle synge for min kommende mand, er desværre optaget. Kender I en god sanger/sangerinde i vestjylland?

Hej Tina - det er første gang jeg er inde på din tråd, så tillykke med dit forestående bryllup, jeg fik også lidt blanke øjne da jeg læste om frieriet :)

Jeg vil gerne lige smugkigge på hvad du finder ud af med sangerinde - jeg mangler nemlig også en sangerinde til vores bryllup på Venø...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til med din egen tråd... :thumbsupsmileyanim:

Du er da ellers godt igang og jeg var helt tårevædet over din mand's frieri... Bare så dejligt at læse... :thumbsupsmileyanim:

Mht en sanger, så kig under tråde bryllupstaler og sange - der er en tråd med sangere/solister til kirken. Måske er der én der, som I kan bruge. De er også rigtige søde til at anbefale andre, da dette er vejen frem til at finde en god solist.

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg

Ja jeg synes selv at tasken passer ret godt til kjolen.

Men nu har firmaet lige skrevet, at de vil have $ 37,00 i fragt. Der står ellers på min ordreseddel " shipping cost $ 0,00".

ØV ØV - jeg har lige sendt dem en kopi af ordresedlen - håber jeg så slipper for fragten. Ellers synes jeg godt nok den bliver dyr.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer